A földvári híd urán a bal parton kb 1.5-2 kilométerre, közvetlenül egy gabonarakodó után. A part nagyjából egyenletesen mélyül, de mint mindenhol itt is óvatosan. Sajnos nekem legjobb esetrben is csak ideiglenes hajólevelem lesz, ezzel nem merek átmenni a határon, úgy hogy valószinüleg én ott bucsút veszek a csapattól és jövök vissza Soltra.
Dunaföldváron a hid elött lehet kikötni a Botel állóhajónál, ha van hely. Oda nagyobb hajók is ki tudnak kötni. Onnan másfél-két kilométerre van a solti part, 300-400 méter hosszú, homokos partszakasz, a kisebb hajók a partra futnak, a nagyobbak általában horgonyra állnak. A kikötéssel nincs gond, de vizes lesz a lába, ha valaki a partra akar menni nagyobb hajóról.
Hátha nagyobb hajók lesznek, az lehet hogy Pakson is gond lesz főleg alacsonyabb vizállásnál. 6 méternél hosszabb hajók csak egy stégnél tudnak kikötni, talán csak egy darab. Nagyon szűk a kikötő, alig van mozgástér, az egyik oldalon szikla, a másik oldalon meg a hajók. Legalábis pár éve még így volt, két szezonban használtam törzskikötőnek.
És bocsi, hogy beleugatok, de az a javaslatom, hogy Paks helyett a megálló Solton legyen. Nem azért mert mi ott csatlakozunk, hanem azért mert nekem lesz ott kocsi, és fel lehet tölteni az üzemanyag készletet is, ha valakit érdekel. Soltom szép a part, jó a kocsma, szívesen fogadnak, sátorozni is lehet. Egyenletesebb lenne a távelosztás is nem kellene első nap 111 km-t menni, csak kb 80-t, és a második napra is annyi jutna az 56 helyett. Pakson csak kikötő van, az meg fizetős.
Ez egy kicsit off itt, de hasznos infó, mivel a magyarból nekem csak a motoros hajónál van pecsét, így elvileg nem vitorlázhatok. A nemzetközin ilyen kikötés nincs (ugyan annak idején azt is csak motorcsónak miatt tettem le).
Lassan viszont meg szeretnék tanulni rendesen vitorlázni is. E szerint akkor bátran vitorlázhatok a Balatonon is, nem kell tengerre utaznom emiatt?
Tényleg. Elő is kerestem, a magyar az belvízi. Az van rajta, hogy Folyók, tavak, csatornák. A boat skipper-esen, meg belvíz és tenger. Persze azt meg itthon nem fogadják el. (Kíváncsi lennék, hogy a külföldiek, hogy hajózhatnak szabályosan hazánkban :))
A határátlépésre megadott helyeket hol lehet megtudni?
A terv jónak néz ki. Sajnos (mármint csak e szempontból :) ) akkor én máshol fogok hajózni, de érdekelnek az információk, majdani tapasztalatok, mert valamikor én is végigmennék a családdal azon az útvonalon.
Főleg ha idén is olyan magas lesz a Duna, mint tavaly. Nagy víznél úgyse lehet igazán strandolni, de túrázni meg az a jobb, mert több helyre be lehet menni.
Ezt a határátlépősdit mennyire veszik komolyan arrafelé, hogykell intézni a gyakorltatban?
Ezen túl érdemes még a jogosítványokra is figyelni. Külföldön mondjuk nem erőltetik annyira a hajóvezetői képesítését, de nem vagyok benne biztos, hogy a magyar sporthajóvezetőit elfogadják arrafelé.
a program nem fix az még változhat egyszerüsödhet, a Tisza a kis gond mert ott csak egy egyeztetés.
a szerb horvát ki be az még képlékeny, mert ha csak a szerb oldalon kötünk ki akkor ez a ki be nincs, de majd kiderül mi a kényelmes és a jobb közötti kompromisszum
Mivel Mohács után a csapat elhagyja az EU területét, ezért mindenhol határt kell majd lépnetek.
Ezek szerint: Mohácson ki, Apatinba be kell lépni. Majd indulás előtt újra ki és Vukováron be, majd szintén indulás előtt ki és Palánkán újra be Szerbiába. Ha egyáltalán lehet, ezt nem tudom pontosan.
A Tisza már egyszerűbb lesz, mert csak Kanizsán kell kilépni, majd Szegeden be. Viszont biztosan tudom, hogy Kanizsán csak rendőrség van állandóan, tehát határőr, vámos nincs, nekik szólni kell. Szegeden szintén előre kell egyeztetni.
Ha viszont kihagyjátok Vukovárt, akkor "csak" Bezdánban, vagy Apatinban kell belépni és Kanizsán ki.