E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Tallinn városrész (akkor Vosztok úti lakótelep), Tallinn (ma Waldorf) iskola és a Bacsó Nándor (Karkecz Károly) utca épületei közötti sétány, balra a Bacsó Nándor (Karkecz Károly) utca 4-6.
átjáró a Tyeatralnaja metróállomás mellett a Forradalom tér felől a Nyikolszkaja (25. Oktjabrja) utca felé, jobbra a Lenin Múzeum (eredetileg Városháza, ma az 1812-es háború múzeuma).
a fotó legkorábbi dátuma 1974 lehet, az alábbiak miatt:
"[...]Lapunkban, szó esett már a Kéttemplom közben március végén, április elején megnyitandó Bács megyei borok boltjáról". Ez a sajátos bolt teljes választékot nyújt majd a megyében termő valamennyi borfajtából azonban csakis palackban történő elvitelre. Emellett ami külföldön sokfelé már bevett szokás poharas pezsgő, valamint kávé. is fogyasztható lesz az üzletben [...]." Petőfi Népe, 1974-03-05 https://library.hungaricana.hu/hu/view/BacsKiskunMegyeiNepujsag_1974_03/?pg=24&layout=s
de a Lányok, asszonyok lapban megjelent (üzletbelső) fotóval összhangba kellene hozni, annak dátuma 1975
33266 1949.06.26. Nemzetközi motorverseny 500 ccm kategória 7A Zymierski Lengyel Triumph motoron 33269 Rendek Károly 33270 Szűcs László 33011 Szabó Andor (Puch) 33263 133 Németh Emil Mátra 176 Horváth Károly DKW 27 Tihanyi Lajos Csepel 33262 Csepregi György 185511 185512 Szalkay Béla (NSU) 33010 Szalkay Béla (7) 185500 185499 Széles Tibor (Maserati) 183974 Fonyód 189428 Siófok 189625 Révfülöp
Néhány extrém pillanatot ki is emelünk nektek, hogy a KGST-államok annyira jellegzetesen bizarr pillanatairól azok se maradjanak le, akiknek - koruk miatt - ez elsőre nem esik le.
5:08-nál, ahogyan a gyárból kigördül a kész autó egy 2x2,1 méteres, gyűrött hullámpapírnak tűnő, valószínűleg fa garázsajtón;
9:17, ahol az üres karosszériákat tizenkettesével egy nyerges IFA-ra pakolják, ami átrobog velük a másik gyáregységbe;
12:03, ahol a szabó szakmunkás a hátsó sárvédő durva sablonjával kialakítja a gyapotszövetből az alkatrészt;
13:24-13:47 között, ahol hosszú és némileg kínos másodpercek telnek el a vállalati recycling módszereinek és hatásfokának bemutatásával;
20:20, ahol a lézerszemű kartárs az előzőleg nagypontosságú forgácsolással és automata gépekkel előállított főtengelyt egy analóg óra és egy kalapács segítségével finomszabályozza;
22:50, ahol a láthatóan fülvédő nélkül dolgozó kollégák az egész nap 2-3000 környékén sikoltozó kétütemű motorokat ellenőrzik;
24:21, ahol megtudjuk, hogy a karosszériaelemek nagyjából darabonkénti tízperces sütési ideje nem jelentett túl gazdaságos termelést;
25:24, ahol néhány másodpercenkét csak a "Nebassz, aaaaaanyád, gecccc" szakkifejezéseket susogjuk halkan, miközben Udo és Karsten rövidujjú pólóban, kesztyűben egy szabadon álló szalagfűrész mellett sorjázzák a kasznielemeket;
A papír szerepe az autógyártásban rész a legjobb /kiemelés tőlem/ 14:35.
A proletár internacionalizmus jegyében vietnámi és mozambiki szakik is feltűnnek a filmben.