E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Tulajdonképpen alátámasztja a feltételezést: műterem, és pontosítja a helyszínt: Veszprém
Mivel a képalánál nem szokás, nem érdemes kibontani a kapcsolódó, részlet-infókat, oda ennyi elég. Vagy az, hogy műterem-részlet,veszprémi műterem-részlet A veszprémi konkrét címet nem tudom, gyermekei szerintem elérhetőek, amennyiben ez fontos.
A gyakorlatban, ahol agyaggal, gipsszel dolgozik a szobrász, nem tud ilyen lenni a környezet. Száll a gipszpor, az agyag porlik, vagy épp kenődik, pottyan, vannak kellékek, vizesrongy, fólia, amibe mindig be kell csomagolni az agyagot (a készülő szobrot, egészen a gipszbeöntésig), az anyagok: gipsz, agyagosláda megmunkálóeszközök agyaghoz, giszhez, fémlemez, lécek, kalapács, fogók, vödör, fandli...nem is sorolom tovább. A fotón pedig olyan, mint egy parasztházban a tisztaszoba, ami nem a mindennapi élet színtere. Bármennyire is pedáns lehetett a művésznő. Ha csak arra gondolok, hogy mi por ülhetne rá egy-egy szobanövényre, és mennyi időt kellene a takarításra fordítani egy ilyen fotó elkészítéséhez (és még át is kellene öltözni hozzá, fekete! nadrágba, sötétzöld pulóverbe..) , szóval ez egy beállított fotó. Amúgy a műterem sem egyetlen helyiségből áll, ha ez egy kis házrészben volt, lehetett a "tisztaszobája". Az állatkert közelében volt ahogy írják, ott emlékeim szerint földszintes házak voltak.
A Beniczky Lajos utcának a 35. számmal szembeni szakaszáról két képet ismerek: Reismann János felvételei 1969-re vannak datálva, az elsőn a Bókay János utca felé nézünk, a másodikon a Baross utca 87/a (ez térképeken 87. és 87/b számmal is szerepel) van a háttérben.
SZALAY KÁROLY 1929 Budapest 44 SZALAY KÁROLY Sajkodtói egészen a Haiásztelepig 1953 [...] múzeum igazgatónőjének Veronikának a férje Bartha László festőművész Vass Papi és Laci [...]
R. Kiss Lenke (Rábai Györgyné, Rábainé Kiss Lenke) szobrászművész, a fotón több felállított szobrának kismintái láthatók.
A helyszínt nem tudom eldönteni, olyan mint egy bemutatóterem, de az asztal nem illik oda, szobrászműteremnek (ahol agyaggal, gipsszel dolgoznak) sem igazán mondható.
Feltételezhető, hogy veszprémi lakásának egyik szobája, vagy műtermének kiállító-része.
"Veszprémi műtermében - a Vadaspark bejáratánál - zsúfoltak a polcok. Kedves gyermekarcok, a Balaton bronztükrében a Nap, emberpárt ölelő sugaraival, hűvös márványfényben alumínium-rideg magányú öregasszony."
Bár itt 72-t javasoltam dátumként két képre vonatkozólag, melyek ugyanakkor készülhettek, de különböző évekhez kerültek (66 ill. 67) , de a 69 is ok lehet, lévén igen sok várbéli Kriss kép ide került és pl. a 192810 (most 66) és 192978 (most 69) biztos egy időben készültek.
Miskolc, Gyermekegészségügyi Központ (ma:Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Központi Kórház és Egyetemi Oktatókórház Velkey László Gyermekegészségügyi Központ)
Sajnos nem találok róla alkalmasabb képet, és a hivatalos megnevezésben sem vagyok biztos.
ez is a Szigony utca sarka. Ez egykor valóban a Beniczky utca sarka volt, és ugyan az utca megszűnt, a sarok épp érintetlenül maradt és ma ez a Szigony utca egyik kijárata
196243 - Szentendrén, valószínűleg a Kígyó utcának a Rab Ráby térhez eső végénél, az egyik háznál (tudható a hölgy neve) 196242 - Szentendrén, a Dumtsa Jenő utca 1. sz. ház bejárata, fent menyasszonyi ruha kölcsönző
Odera-part (bulwar Xawerego Dunikowskiego). Az Odera folyó túlpartján, a Tumski-szigeten, balra a Kollégiumi Szent Kereszt és Szent Bertalan-templom (Kolegiata więtego Krzyżai kociół w. Bartłomieja), jobbra a Keresztelő Szent János-katedrális (Katedra w. Jana Chrzciciela).