Keresés

Részletes keresés

GySEV 5047 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 55

Június 8-tól az m3 is műsorra tűzi. Előtte május 29-től a ,,Száz vasutat, ezeret!..." című sorozatot tűzi műsorra! :)

Bárdos Imre Creative Commons License 2010.11.24 0 0 54

Pontosan úgy van, ahogy írod. Ha jól rémlik az albumban - vagy egy másik, hasonlóan színvonalas kiadványban - még az is szerepelt, hogy az Orienten utazó Josephine Baker a gyorsvonat utasait meztelen táncával szórakoztatta a mentés helyszínén! Ez számomra elég valószínűtlen és egy kicsit morbid is, ezenkívül sem az akkori lapok, sem a hivatalos iratok nem tesznek ilyenről említést. Márpedig a médiákat ismerve, ezt a lapok biztosan nem hagyták volna ki.

Előzmény: Rollende Landstrasse (50)
etwg Creative Commons License 2010.11.23 0 0 53

MEGHIVO

 

 

 

 

 

Sok meglepetés vár az érdeklödökre (meg legalább 1,5 ora vasuti film).

Slijepac Most Creative Commons License 2010.11.21 0 0 52

Nem igazán. Ha jól tudom, nem gazdaságossági okokból nem járnak be Bárányfokra, hanem telekviták miatt.

Előzmény: ic708 (49)
manhattani Creative Commons License 2010.11.21 0 0 51

>Évekkel ezelőtt megjelent egy szép album az Orient expresszről.

 

Az az album olyan, mint némelyik honpolgártársunk: szép és buta... :-) Jó nézegetni, van benne néhány történelmi dokumentum, de nem érdemes hallgatni rá.

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (50)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2010.11.20 0 0 50

Évekkel ezelőtt megjelent egy szép album az Orient expresszről. Abban írta a szerző, hogy Matuska az Orientet siklatta ki Bia és Torbágy között. Sajnos ez a tévedés egyre inkább terjed, mert sokan forrásmunkának tekintik ezt a könyvet (pedig rengeteg hibája van).

 

Az Orient expressz az ellenkező irányból, Bécsből haladt a völgyhíd felé, de 0.23-kor Torbágyon megállították. Szerepe csak annyi a történetben, hogy az Orientet továbbító 424,021 mozdonyt leakasztották a vonatról, és ezzel érkezett az első segítőcsapat a helyszínre 0.30-kor, negyedórával a szerencsétlenség után.

Előzmény: Snake-Mojzi (47)
ic708 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 49

Kisvasútak része kapcsán a Bükkben sajnálom, hogy nem jár a vonat Farkasgödör-Örvénykőig nem közlekedik.

Talán, ha előjelenkezéssel Bárányfoktól Pörbölyig még összehozható. 

ic708 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 48

Elnézést kérek, eltévesztettem.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Biatorb%C3%A1gyi_mer%C3%A9nylet

 "Bécs felé közlekedő nemzetközi gyorsvonat"

Előzmény: Snake-Mojzi (47)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 47
Mi köze Matuskának az Orienthez?
Előzmény: ic708 (46)
ic708 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 46

http://nol.hu/lap/hetvege/20101022-az_utolso_sinobusz

Vagy tíz éve értekeztem a vasútmánián, hogy Pécs-Dombóvár-Baja-Csikéria-Szabadka-Szeged kis pályaépítéssel (Csikéria-Szabadka) új vasúti kapcsolat lehetne. A pécsváradi kanyargósra már akkor sem számítottam.

 

Időközben az emilkémre pótolták a Felvidékről szóló részt.

 

A Mo és az Orient-Express részben szerepelt egy olyan, hogy Belgrádnál a háború következtében a "hegyben" nem közlekednek vonatok. A www.bueker.net szerint már, híd és alagút járható. A Matuska Szilveszter gerilla műveletét meg sem említették.

 

 

Előzmény: ic708 (34)
etwg Creative Commons License 2010.10.27 0 0 45

Szerencsére a haditechnikához egyáltalán nem értek, igy felölem akár papirtankokat is rakhattak volna a vonatra.

 

A zolyomi páncérvonat (a szlovákok turul madara), meg már annyi legendához lett kötve, hogy senki sem nagyon tudja, hogy mi  a valoság.

Abban igazad lehet, hogy honnan vettek volna az oroszok érkezése elött T34-es tornyot....:-)

Előzmény: fantal (44)
fantal Creative Commons License 2010.10.27 0 0 44
Hát, eléggé vegyes volt a mostani rész.

Az elején a PSZH-k rakodása.... (jó régi anyag lehet, már kb. 15 éve nincs egy fia ilyen harci szekér a Honvédségnél...)

Jópár 2. világháborús filmhíradó bekeverése az 1. vh-ús képek közé.

Legfájóbb a zólyomi Hurban páncélvonat, aminek semmi köze a Monarchia páncélvonataihoz, ui. a Hurban-t a zólyomi vasúti főműhely építette 1944 szeptemberében.
Az meg már külön poén, hogy a narráció szerint T-34-es harckocsi tornyok vannak rajta. :)) Jó lesz az Lt vz. 35-nek.
Előzmény: etwg (41)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2010.10.26 0 0 43
Köszönöm szépen.
Előzmény: Badenfahrt (42)
Badenfahrt Creative Commons License 2010.10.26 0 0 42

Hajmáskér.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (39)
etwg Creative Commons License 2010.10.25 0 0 41

Jo volt ez a rész.

Eddig eléggé kerülte az I. vh. a figyelmemet és elég sok ujdonság volt a filmben (számomra).

Ilyenkor aztán még jobban mérgelödök, mert sajnos fogalmam sincs, hogy hol vannak azok a hágok, azok a hajdani vonalak. Mennyivel nagyobbat lehetett volna alkotni, ha megrajzoltak volna néhány kis térképet, hogy a halando tudja miröl van szo.

 

Most mehetek térképeket keresni és feltalálni a spanyol viaszt......

Előzmény: akóR (40)
akóR Creative Commons License 2010.10.25 0 0 40
Ezt a részt nem itt kellet volna leadni.... hanem valamelyik első vh. sorozatban:-((
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2010.10.25 0 0 39
A mai rész elején harcjárműveket rakodtak pőrekocsikra. Melyik állomáson történt ez?
etwg Creative Commons License 2010.10.17 0 0 38

Ezt mindenki tudja és mindenki ebböl indul ki.

 

Nem is vártam, hogy Peströl vagy egyébb XIX. századi mozdonyrol vagy vonatrol mozgoképet mutassanak, de ezért van rengeteg eszköz (amit az alkotok ismernek és többnyire nekik a rendelkezérükre is áll), amivel az ilyen handicapot a video eszközével kompenzálni lehessen.

Sajnos sem ez nem lett kihasználva (az egyik müben sem), de még meg is lett tetözve nem egészen jo stilusu narrácioval, a pontatlanságot ne is firtassuk. Egy korabeli térkép, tárgyilagosabb szöveg sokkal többet ért volna, mint ugyanarrol a felvételröl (100 éves vonat) lehuzott ujabb bör.

 

Ez utobbinak a legnagyobb baja a felvétel jelentös hibája, amit alig lehet egy TV stábnak megbocsájtani, az meg az, hogy egy igen drága felvételi technika ellenére (helikopterröl filmezett vonat) a mozdony forditva van a szerelvényen!!!!

Ez szerintem akkora baki, mint amikor egy temetésen a bucsuztato szonok vörös öltönyben jelenik meg!

 

(Hidd el tudom miröl beszélek, nekem egyszer már hasonlo okokbol a helikoptert repülögépre kellett cserélni - persze, hogy nem ment egy nap alatt és kivárni az ujabb lehetöséget annak minden egyébb vonzatával, hogy meg tudjuk csinálni a jo felvételt, mert a heli lassu volt a filmezendö vonathoz képest.... söt ezt a felvételt is meg kellett ismételni, mert a luxusvonat, ki tudja miért, egy nyitott ajtoval száguldotta le a filmezendö szakaszt - 250km/h-val.)

Előzmény: fantal (37)
fantal Creative Commons License 2010.10.16 0 0 37
Persze, hogy javul a sorozat minősége, mert már tudnak mit mutatni.

A magyar vasutak korai történetéről gyakorlatilag lehetetlenség jó filmet készíteni, mert nincs képi forrás az alig pár évtizedig létezett, aztán MÁV-osított vasutak után.

A 'Száz vasútat, ezeret'-nek is ez volt a hibája, hogy folyton a 100 éves vonatot mutatták jobbról, balról, elölről, hátulról....
Előzmény: etwg (33)
etwg Creative Commons License 2010.10.15 0 0 36

A cikket sajnos nem találom az NOL-ban.

 

Előzmény: ic708 (34)
etwg Creative Commons License 2010.10.15 0 0 35

Ha jol láttam mind az 5 film már fenn van. Nem tudom hogy e héten hétfön volt e ilyen müsor. A többi fenn van.

 

Közben alkalmam volt megnézni a Railfilm idei termését (www.railfilm.net), hát elképesztöen jo filmek is vannak közöttük. Majd megláthatjátok dec. 4.-én a KM-ben.

Remélem a TV sorozat alkotoi is eljönnek legalább inspiráciot gyüjteni....

Előzmény: ic708 (34)
ic708 Creative Commons License 2010.10.15 0 0 34
Én még nem láttam, mert nem rakták fel az MTV-honlapjára. Remélem felkerül a maradék részekkel. Pénteki Népszabi, Kulturális Magazinban két oldalas cikk írodott. Talána www.nol.hu -n is fennt van.
Előzmény: etwg (33)
etwg Creative Commons License 2010.10.04 0 0 33

A mai rész volt szerintem eddig a legjobb, kimagasloan jo filmanyagokkal és az infromáciok is többé kevésbé rendben voltak.

Csak ilyenkor látja az ember mennyire jobban is fel lehet ugyanazt a témát  dolgozni.

Mégha néha ügyeltek volna a képformátumra is, akkor minden rendben lett volna.

Ebben nem voltak ismétlések és a nézö nem veszett el a sok szövegben.

 

 

etwg Creative Commons License 2010.09.30 0 0 32

Nemcsak a románoknak, de a székelyeknek sem igen, pedig nekik talán könnyebben lehetett volna alapokat csinálni a kisvasuthoz.

 

Amugy ez a rész volt talán eddig a legjobb, mégha a 15 percböl 5 -ön semilyen vasut nem volt.....

 

Előzmény: ic708 (29)
erdőszéli Creative Commons License 2010.09.28 0 0 30
alsó szakasz: a szívkorháztól sikló alsó állomásig járható, alkalmanként közlekedik is vonat az állomás és a sikló közötti híd elmosva. szívkorház és a nagyvasút között a pálya már romos helyenként, egy híd is selejt.

felső szakasz: kommandó és siklótető között részben út épült a nyomvonalra, részben erdészeti gépek taposták szét, részben beleloptak, gyakorlatilag nincs egy kétszázméteres egybefüggő pályaszakasz sem. kommandótól felfelé a halomi vonalból helyrehozva cirka 5 km, itt alkalmankénti közlekedés van.
Előzmény: ic708 (29)
ic708 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 29
A Kovászna-Kommandó Erdei Vasút és Siklópálya kiadványa (2002) a történetéről megvan. A románoknak még nem jutott az eszébe, hogy létezik turizmus is, amiből bevétel is lenne. Felvételekből az jött le, hogy csak a pálya alsórésze ment tönkre. (Ha egyszer elkészül a Szob-Nagybörzsöny, majd kárpótol, mert Kommandó messze van.)

etwg Creative Commons License 2010.09.27 0 0 28
Én még nem de már lassan kötelezö lesz....:-)
Előzmény: koller andor (27)
koller andor Creative Commons License 2010.09.27 0 0 27
Azért megnéztem, és Kommandóért megérte.:-))

Bicajjal jártam ott 2005.-ben.
Előzmény: etwg (25)
akóR Creative Commons License 2010.09.27 0 0 26
Kössssz :-))
Úgy látom, a mai is a neten fog megtekintésre kerülni :-))))
Jó, hogy nyitottad ezt a Topikot :-))
Előzmény: etwg (25)
etwg Creative Commons License 2010.09.27 0 0 25

Halvány fogalmam sincs hova lett a HSZ - lehet, hogy töröltette magát teljesen...

 

Itt teljesen ártalmatlan volt, csak a film szövegét idézte, hogy "az ocska brit sineket a jo magyar termékkel cserélték ki".

Kétségbe vonta, hogy a sokkal fejlettebb brit acélgyárakbol ocska sinek kerülhettek Mo-ra.

 

:-DD

 

 

 

Előzmény: akóR (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!