Keresés

Részletes keresés

napfütö Creative Commons License 2011.08.23 0 0 398

Én is teszek fel pár képet a szombati vonatozásrol. És köszönet a szervezöknek, hogy lehetővé teték a hétvégi vonatozást.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 397

Ezt a vágányrajzot már módosítani kell

 

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 396

Nem tudok lájkolni, de nagyon tetszenek, különösen a harmadik, mert azzal én is "áldozhatok a nárcizmus oltárán"

Előzmény: Bakterpartner (393)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 395

Tősgyökeresnek és Tatumadárnek elküldtem a kért képeket!

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.22 0 0 394

Én már végiglájkoltam  mind a 4-et!

Előzmény: Bakterpartner (393)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.08.22 0 0 393

Majd holnap küldök képeket... Azt hiszem, hogy a tavalyihoz hasonlóan idén is baromi jó felvételek születtek. Ezért minden résztvevőnek HATALMAS köszönet, hisz nélkületek nem készülhettek volna el! q;-) Holnap teszek fel ide egy válogatást, addig meg itt találhattok négyet. Ha tetszenek, akkor dobjatok lájkot! qX-D

Előzmény: tatumadar (388)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 392

Csak zárójelesen: val'szeg lesz újragyártott sörreklám.

Előzmény: Elektricska (390)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 391

Szóval jövőre már újra csattog a Vörös Október:)

Előzmény: tatumadar (387)
Elektricska Creative Commons License 2011.08.22 0 0 390

A sörreklám a Dobozkulin marad majd fenn, az marad meg ,,utolsó üzemi állapotában", a Csillagos ,,utolsó üzemi felújítás állapotra" lesz felújítva.

Előzmény: siófoki35 (389)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 389

De aztán a sörreklámot is kéretik visszaragasztani az oldalára :D

Előzmény: tatumadar (387)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 388

Ja! Az alkalmat megragadva mély tisztelettel szeretném elkérni az engem ábrázoló fényképeket, hogy áldozhassak velük a nárcizmus oltárán. Köszönet :)))

Előzmény: siófoki35 (384)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 387

Köszönjük a képeket és köszönjük a kérdést! A Csillagos kulival lesz nem kevés munka, mire a Békési/Ványai kuli állapotát eléri.

 

Gépészetileg a legfontosabb a hajtómű rendbetétele. Aspectomattal egyeztetve arra jutottunk, hogy lelazult a behajtó fogaskerék és elcsúszott a tengelyen, így az irányváltó nem kapott hajtást. Ezt a csapágyfedél leszerelésével lehet majd megállapítani, javítani viszont csak a motor leemelésével lehet, ami meg 350 kiló, tehát ez még várat magára. Ezen felül sürgősen cserélni kell a hátsó, gömbcsuklós tengely bőrharangjait (vagy „kobak, vagy miaf@sz”), az összes tengelycsapágy szimeringjét, az első tengely csapágyait, meg még amit találunk. Hangolni kell még az irányváltót és a sebváltót is, mert elég esetlegesek az állásaik, az irányváltónak konkrétan nincs ürese, csak pár milliméter. Ha járó motorral otthagyom a kulit, garantáltan önálló életre kel, ezért kellett mindig valaki, aki üresben tartja, amíg eloldalgok valamerre. Motorászatilag: a kompresszió jó, a vezérlés jó, viszont a töltésszabályzó, a leállító- és a dekompresszorkar forgáspontjainál zuhog ki az olaj, meg kell lesni, minek kéne ott lenni. Mert valami nincs, az tuti. A csapágyazása nagyon jó, a lendkerekek nyugodtan, vonalban forognak, nincs bennük „nyolcas”, a szelephézagai állíthatóak, a kenése is működik, ahogy kell. Az üzemanyagtartálya szemmel láthatóan utángyártott, és a kedves művész urak csak a derékszöget ismerték, semmi mást, így nem hogy nincs hullámtörése a tartálynak, de még erősíti is az áramlásokat, egész nap spriccelt a képembe a gázolaj - nem véletlenül volt rajtam a gótkurva flexelőszemüvegem. A kifolyt gázolajat persze szétröpítette a lehajtólánc a Szerjózsa minden irányába… Kell egy gyári tartály és minden szarakodásnak véget vetünk. Ami gyenge pont még, az a hajtólánc, az bizony laza, mint azé a bizonyos Rigáé. Ezen felül a hajtóműoldali lánckerékben is nyolcas van, élne vadházasságban az édesanyjával az, aki nem bírta vonalban összehegeszteni. Ezt egy normális darabra szeretném cserélni, sőt, kicsivel nagyobbra, mint amekkora most van, hadd menjen a muki, azt' jólvan. Gyépészetileg ennyi a kehéje, esetleg még az ülés alatt lehetne rugót cserélni, mert gyenge, mint a hajnali lepkefing, koppra leült maximum állásban is.

 

Szépészetileg újra kell majd fújni a kasztnit, meg kilakatolni, amennyire lehet. Hiányzik az egyik oldaláról egy laposvas, ami feltámaszkodik a szoknyalemezen, ezt vissza kell heftölni majd alkalomadtán, valamint kulturáltan fel kell hegeszteni az elejére egy csődarabot, amiben fut a csapszeg, mindezt persze úgy, hogy a jövőben esélye ne legyen letörni. Ezután drótkorong, alapozó, vörössel telibe, majd az eredetileg sárgával kiemelt részek újrafestése, figyelmeztető feliratok felfújása az eredeti alapján, azt' jó is. Mindehhez persze pótolni kell egy öles láncdarabot, ami nem engedi a kasztnit teljesen lenyílni a mozdonyról, hanem megfogja a holtponton túl. Ehhez mindenünk megvan, csak egy darab láncot kell majd kukázni valahonnan.

 

Munka van tehát vele. Az anyagi része minimális, bőrharangot, csapágyat meg szimeringet kell venni, a többi már csak idő és energia kérdése. Majd kéretik jövőre ilyenkor csodálkozni, mennyire hűdeszép lett :)

Előzmény: siófoki35 (384)
kelenföldi forgalmista Creative Commons License 2011.08.22 0 0 386

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 385

A rólam készült képet el tudnám nekem mailben küldeni? Előre is köszönöm szépen!

Előzmény: siófoki35 (384)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 384

Köszönöm szépen én is a lehetőséget, a fáradságos munkát hogy megmaradjon a kisvasút!

 

  

 

  

 

A Csillagos kulival mi a helyzet? Meggyógyult?

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 383

Egy újabb csodálatos napon vagyunk túl. Ezen a fórumon is köszönöm mindenkinek a munkáját, nagyszerű munkát végeztetek! Ismét sok utas és vasútbarát kereste fel Szegvárt, idén a legmesszebbről Németországból és Csehországból érkezett érdeklődő vasútbarát.

 

Amúgy meg várom a leveleket tőletek, tudjátok, hogy miről. /Sajnos az én fejem sem káptalan és sok mindent el tudok felejteni amiről Szegváron tegnap este beszélgettünk.../

Aki lefotózott engem munka közben, tőle is várom a képet a postaládikómba.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 382

Tegnapi és mai együttállások:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.19 0 0 381

Sok szeretettel várunk titeket!

Előzmény: Törölt nick (380)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 380

Tiszteletem!

Akkor holnap ketten fél 9 felé érnénk Szegvárra!

 

Üdv: Tamás!

Mk48 2024 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 379

Inkább eztet kellet volna ahhoz a hsz hez belinkelni:

 

Előzmény: _nyunyuka (377)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 378

Hú, esetleg 9kor megpróbálok elkérecckedni, de nem ígérek semmit, mert jövőhéten nyitás van és mindennek glédában kell állnia.

A mailomra légyszives írd meg a telefonszámod és csörgök, hogy mit tudtam intézni.

Kb 8 körül hívlak majd.

Előzmény: Sinbiciklis1 (376)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.18 0 0 377
Előzmény: Mk48 2024 (375)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 376

Kelenföld jó, de akkor délre érnénk le. Próbálj meg korábban eljönni!

 

Előzmény: Mk48 2024 (375)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 375

Ha egy kicsit tudsz várni és beférek szívesen cstlakoznék hozzád.

10kor végzek kelenföldön.

Előzmény: Sinbiciklis1 (371)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.18 0 0 374

Ja, ráadásul mindkettő foglalt :-).

Előzmény: matyi1 (373)
matyi1 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 373

Csak egy gond van a különkocsival, h csak 2 személyes xD

Előzmény: _nyunyuka (372)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.18 0 0 372

Teljesen komoly. Vonóerő a "Ferrari". FOR-ban ne keresd a járatot, közúton megy :-).

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (370)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 371

Pénteken kb. 8 körül indulok. Zártárcsa és zászló van a hajtányon, de +1 zártárcsát viszek.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.18 0 0 370

Ez most vicc vagy komoly?

Előzmény: _nyunyuka (369)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.18 0 0 369

A rendezvényre megy különvonat is, 13700 vonatszámmal. Poggyászteres kocsit is továbbít. Rákosrendező i. 05.00.

Előzmény: matyi1 (368)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!