Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 4 napja 0 0 4522

Juj kezd mindenkinek az agyara menni az e10 mi történne semmi. Ha meg mégis akkor majd megcsinálod.

Előzmény: mucden (4521)
mucden Creative Commons License 5 napja 0 0 4521

E10, bioetanol

 

1998-as 50 2T Scaraba jövőre szabad-e E10-et tankolni, lesz-e baja?

Egyébként Shell 100-ast használok, ami úgy tudom, marad változatlan, de mi van, ha random kútnál fogyok ki és nincs más csak E10?

conair2 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 4520

Lehet kapni a google szerint, válaszd ki amilyen kell, majd vedd meg szereld fel. 

Előzmény: sascipok (4519)
sascipok Creative Commons License 2019.11.21 0 0 4519

Sziasztok!

A napokban vettem egy Aprilia Scarabeo 50 cm3 -es kétütemű robogót. Nagyjából elégedett vagyok vele, csak a más motorokon megszokott oldaltámaszt hiányolom róla. Szoktak a Scarabeo -ra ilyet tenni? A középsztenderben az nem tetszik, hogy 1-2 másodpercre (pl. kapunyitás) körülményes felállítani, ráadásul nagyokat szokott zökkenni! 

Csandas Creative Commons License 2019.10.06 0 0 4518
Ennyit tudok én is de ez édes kevés.
Előzmény: yama303 (4517)
yama303 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 4517

Hőkapcsoló

 

Előzmény: Csandas (4516)
Csandas Creative Commons License 2019.10.06 0 0 4516
Sziasztok! Egy ideje szenvedek az aprilia scarabeo 125 el...Beindul leáll beindul leáll...dadog leáll...gázt huzok sztenderen dadorászik leáll...aztan nehezen elindul...a napokban azt vettem eszre hogy sztenderen nem indul...de ha leveszem akkor elsore elindul...karbitisztitas uzemanyagrendszer megvolt..benzinpumpa muxik jól.Viszont talaltam egy Thermal Switch nevezetu alkatreszt amiről halvany lila .... nincsen hogy mi az.A jobb oldali idom alatt helyezkedik el..elore is koszi a segitseget.Fotot is raknék rola ha tudnék.Fekete muanyag es két vezeték jon ki belole ami egy csatlakozoban vegzodik..széthuzhato.
NDani Creative Commons License 2019.10.04 0 0 4515

Igen, ezeken a ~15 éves gépeken a gyári gumitömítés a szűrőházon betonkemény szokott lenni és nem zár. Volt már hogy tömítőpasztával kentem körbe gazdagon, de aztán megrendeltem a gyári új tömítőgumit hozzá /majdnem annyiért mint amennyiért kínai utángyártott (fos) légszűrőházakat árulnak kompletten/ a lényeg, addig kell vele ügyeskedni amíg a kis szűkítőpipát bedugva szinte nem tudsz rajta átfújni/átszívni. Így a gyári 12-es karbival és kipufogóval teljesen jól be lehet hangolni a motort, persze a szívócsonkra és a membránra sem árt ilyenkor ránézni.

Előzmény: qajakos (4511)
yama303 Creative Commons License 2019.10.04 0 0 4514

Sziasztok. Fekvő minarellis blokk kipufogóját kellene tisztítanom. Miután a szomszédok ugatnak mindenért nem szeretném égetni füstölni. Ha felöntöm brigéciollal (kimosom) majd az oldalára egy lyuk fúrva szerintetek tisztítható ? Persze a lyukacska utána lehegesztve. 

yama303 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4513

Kösz.

 

 

 

 

Előzmény: qajakos (4511)
Szere28 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4512

Egyet ne feledjél mikor leszólsz valakit h nagytudású. Egy leírsz valamit vagy bárki más. Abból nem derül ki semmi. Monduk rá valamit vagy nem mert nincsen kedvünk jósolni. Én mondtam h karbi gond és h kevés a nyál. Igazából amit leírtál az nem gondosan megtervezhet valami hanem egy folytas. A másik meg azt mondtad minden mással rendben van volt. Ezt mi honnan az istenből tudjuk jósok látnok nem vagyunk. Ügyes vagy h megoldottad .

Udv!

Előzmény: qajakos (4511)
qajakos Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4511

Az előzmény: Scarabeo 50 2t fekvő Minarelli.  Könnyen indul. Terhelés nélkül (nincs rajta a szíj ) minden fordulaton tökéletesen pörög. Terhelve 20km/h -ig jó, aztán lehörög. Mechanikus szívató bekapcsolása után táltos. Szívató ki, újra hörög, alig megy.  Tipikus dugulás, gondoltam. Hát nem.  Légszűrő tiszta, karbi patyolat. Tű 3. rovátka, de legjobban felhúzva is ez a jelenség.  Mindkét oldali szimering rendben, kompresszió 7. 12-es eredeti karbi. Melléklevegőt látszólag sehol nem kap. Erre a nagytudásúak is mélyen hallgattak, vagy nem, de előre nem vitt.

Megoldottam. A kétürmű motorok aktív része a kipufogó és a légszűrő is az optimális rezonancia beállíthatóságának részei. Ebből kiindulva lekaptam a légszűrő dobozt, (hülye konstrukció, lehet vele kínlódni.) A bemenő nyílást befogtam, a szívó oldalon belefújtam. Nem tetszett amit tapasztaltam. A szigetelésnél körbe lélegzett.  Szétszedtem, 4x2-es szilikon csővel  (Pemü) helyettesítettem az elöregedett gumiszigetelést. Új kisérlet, új fújás.  Majdnem tökéletes lett. Szinte felfújható lett. Ezzel légellenállása kb. megnegyelődött. Visszakínlódtam a helyére. Első rúgásra indult. Ez előtte is így volt. Ráültem, ment mint a nyúl. Ennyi volt a hiba. Három napi töprengés eredménye. Tanulság: a bemenet, és a kimenet kétütemű motoroknál sokkal meghatározóbb, mint a négyütemű társaiknál. Különösen jól megtervezett, átgondolt konstrukcióknál van ez így! Örülök, hogy segíthettem.

 

NDani Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4510

Nekem csak minarellis volt/van, szerintem megbízható olcsón fenntartható és gyári állapotában is elég erős a (bp-i) forgalomhoz.
Szerelés szempontjából valóban vannak szivatós megoldások, mint gondolom minden robogónál, de idővel rá lehet érezni mit honnan érdemes megközelíteni nagyobb bontás nélkül :)

 

Előzmény: Dionys0s (4506)
yama303 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4509

Szerintem a scarabeo 50 2t ben csak fekvő van.Ha nem jól tudom javítsatok ki. Árak egyébként teljesen barátiak. Nem reklám én náluk vásárlok https://motoshop.startuzlet.hu/ keress rá az árakra.

Előzmény: Dionys0s (4508)
Dionys0s Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4508

Nagyon köszönöm a tájékoztatást! Láttam itt olyat, hogy fekvő meg állóhengeres Minarelli blokk. Van valami különbség alkatrészellátás szempontjából?

Előzmény: yama303 (4507)
yama303 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 4507

Műanyagok levételét követően egész jól szerelhető. Először 1 óra míg hozzáférsz mindenhez, az 5. szétszedésnél már rutinból megy minden 20 perc egy karburátor csere, lassan csukott szemmel.

 

Előzmény: Dionys0s (4506)
Dionys0s Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4506

Ha jól értem, akkor vagy Minarelli, vagy Piaggio blokkal keressem, ami mindenképp 2T lesz. A kettő közül melyik a strapabíróbb? A Minarelliről azt olcastam, hogy megbízható, de mi a helyzet a Piaggioval?

Előzmény: NDani (4504)
NDani Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4505

Nem MC26-os a mitasod véletlen? Botrányos vízen :( idei gyártásúakkal ma az esőben mintha jégen jöttem volna, kanyarban csúszik, féknél blokkol, indulásnál a gyári 50-es eltekeri, oké h kilövősre hangoltam, na de betonon...

Nálam egyébként elől 1,8-1,9 hátul 2,1-2,2 a nyomás.

Előzmény: aladar644 (4485)
NDani Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4504

Szerintem a DiTech /injektoros/ nem javasol, karbisat vegyél 2T-t, ezekből ~2005-ig volt minarelli, ~2006-tól piaggio a blokk.

 

Előzmény: Dionys0s (4503)
Dionys0s Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4503

Melyik a legkönnyebben szerelhető? Melyikből van a legtöbb? 

 

Láttam olyat is, hogy DiTech, az mi a csuda? Eszik vagy isszák? :)

Előzmény: Szere28 (4502)
Szere28 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4502

Vagy minarelli blokkos vagy yamaha blok lesz benne ha meg piago is van benne az sem gáz. 

Előzmény: Dionys0s (4501)
Dionys0s Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4501

Kedves Scarabeo tulajdonosok, hozzáértők, szerelők!

 

Régóta nem hagy nyugodni a gondolat, hogy Scarabeo tulajdonos legyek. Jogsimból kifolyólag csak az 50-es jöhet szóba. Nem vagyok nádszálkarcsú, tehát kellene dolgoznia a gépnek:) Kérdésem: melyik motorváltozatot javasoljátok, melyik évjáratot? Viszonylag problémamentesen szeretném használni, de nem ijedek meg, ha olajos lesz a kezem... Olyan blokkot keresek, ami megbízható, könnyen javítható, és jó az alkatrész-ellátottsága. A jármű korát tekintve nem vagyok finnyás, sőt, inkább a régebbi, olcsóbban beszerezhető évjáratok felé húz a szívem...

 

A segítséget nagyon köszönöm!

Sütiművek Creative Commons License 2019.10.01 0 0 4500

https://www.loscarabeorotax.com/

Egy kis segítség,okos dolgokat találtam.

yama303 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 4499

Ha rájössz a hibára, tedd közkinccsé. Köszi.

Előzmény: qajakos (4492)
yama303 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 4498

Jó érezted.:) Nem is gondoltam, hogy a szívócsonk alatt.Új volt, frissen cseréltem viszont hagyjuk , hogy nézett ki 2 hét alatt.Kuka.   

Előzmény: Sütiművek (4497)
Sütiművek Creative Commons License 2019.10.01 0 0 4497

Sejtettem hogy valahol plusz levegőt szív😊

Előzmény: yama303 (4495)
lg13 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 4496

Szia!

Láttam hogy első telóra találtál megoldást.

Azt szeretném kérdezni hogy mennyire vált be

mert 2017 ben írtad hogy megoldottad ezt a problémát.

Válaszod előre is köszönöm.

 

Tisztelettel : Lengyel Gábor

Előzmény: poggy (3978)
yama303 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 4495

Szia megoldódott. Új szívócsonkot raktam fel a régi helyett, ott szívott farsot de nem kicsit. Levettem teljesen  görbe volt az alja, a gumi talp szinte szétmállik, hullámos.A meghúzott csavarokat szinte kézzel csavartam ki. Visszament a régi, azóta tökéletes. Gondolom valami szépen csomagolt kínai fos lehetett.

 

Előzmény: Sütiművek (4494)
Sütiművek Creative Commons License 2019.09.28 0 0 4494

Szia.

Főtengely szimeringek újak vagy maradt benne a régi.Találkoztam már hasonló tünetekkel,ott szimeringgel volt probléma.

Előzmény: yama303 (4482)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 4493

Ott pedig karbi gond lesz ha szívatóval jo. 

Előzmény: qajakos (4492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!