Mindenféle házilag kivitelezhető ötlethez, megoldáshoz szükséges technológiai ismeretek, technikai fogások, kivitelezési ötletek, balesetvédelmi szabályok és rafinált megoldások gyűjtőhelye - ideális esetben kis ezermesterképzővé is válhat. ;)
SEGÍTSÉG!!! Van egy ORION szobai hűtő (ventilátor+vízzel hűtő) berendezésem, a baj, hogy nagyon "nyöszörög" műanyag a műanyagon. Ha valaki szétszedett már ilyet segítsen hol kezdjem, vagy mi a megoldás a nyöszörgés megszüntetésére. Valami kenésre gondolok, de hogyan?
SEGÍTSÉG!!! Van egy ORION szobai hűtő (ventilátor+vízzel hűtő) berendezésem, a baj, hogy nagyon "nyöszörög" műanyag a műanyagon. Ha valaki szétszedett már ilyet segítsen hol kezdjem, vagy mi a megoldás a nyöszörgés megszüntetésére. Valami kenésre gondolok, de hogyan?
Lehet, ostobaságot kérdezek, de magamtól nem sikerült rájönnöm a megoldásra. Külföldre költözött barátom olcsón rámhagyott néhány használt barkácsgépet, többek között egy excentercsiszolót - Bosch PEX 125.
Nagyon jól jönne - ha működne - mert a közeljövőben szeretnék ajtókat-ablakokat felújítani.
Bekapcsoláskor látszólag elegendő fordulatra felpörög, majd amint hozzáérintem a felülethez, kis túlzással szinte leáll a tárcsa, de legalábbis nagyon lefogja.
Tudja esetleg valaki, hogy mi lehet rossz benne? Én kissé túlértékeltem a belső mechanikus felépítését, azt hittem valami excenter fékezi össze a motortengelyt és a csiszolópárnát. Szét is szedtem, de csak a hűtőlapát alu-öntvényházában szabadon forgó kis tengelycsonk-szerűséget találtam, ez viszi át a fordulatot a párnára.
Sziasztok! Tudtok nekem tanácsot adni? 3 db lapos LCD monitort szeretnék a falra szerelni egy spéci állványra. Az lenne a követelmény hogy egy mozdulattal lehessen változtatni, hogy egymás alatt vagy egymás mellett legyenek.
A pantográf szerkezete adja az ötletet:
De ennél jóval bonyolultabb mechanizmusra van szükség, mert ezek szinte keret nélküli monitorok, 1-1 cm a keret s az a követelmény, hogy összeérjenek. Akkor is amikor egymás fölött vannak és akkor is amikor egymás alatt vannak. tehát az átmozgatáskor el kell távolodniuk egymástól majd ugy kell összeérniük. vagyik egy igencsak bonyolólt geometriai alakzatra van szükség.
de ez csak a távolságot növeli egymás között, illetve nem tudom ha középen van csak rögzitve s nem csak jobbra balra huzzuk hanem forgatjuk is.
Mi a javaslatotok?
Ujabb ötlet amit szintén el lehet gondolkozni, 4 monitor s egy olyan mechnanizmus ami lehetővé teszi hogy egymás mellett legyen 4, egymás alatt vagy kocka alakban 2-2 egymás mellett egymás alatt. Mi a véleményetek?
Azt szeretném megkérdezni, hogy a ponthegeszett hálót, betonhálót hogy tudnám "kiegyenesíŧeni"? Szóval arról van szó, hogy a tábla nem sík, hanem van benne rendesen csavarodás. Hogy tudnám ezt teljesen kiegyenesíteni? Vagy esélytelen?
A vályogházban glettelés magában is felejtős, mert elzárja a porusokat és elront mindet, ami eddig lehet jó volt. Ha pedig egyébként is vizes volt, akkor még többet ront...
De tedd fel ezt a kérdést a "vályogház, igen vagy nem " forumon, ott vannak, akik tettek füdőszobát vályogházba. Én új --mondjuk téglából épitett--részben javaslom, az a biztos. A viz megtalálja az útját, lehet később...
Falgletteléssel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni Tőletek.
Egy olyan házban fogok komplett elektromos hálózat-csere után glettelni, ami részben vályog, részben tégla (a vésések falazása már megvan). Nem vagyok hozzáértő, de szeretem a kihívásokat :D. Szóval. A nem vizes helyiségek glettelésénél Poli-Farbe Corso beltéri meszes glettre gondoltam. A kérdésem az lenne, hogy vizes helyiségekbe milyet javasoltok (a vizes helyiségek fala vályog)? Mire kell fogyelni, mi az, ami vizes helyiségnél buktató lehet?
Két rétegben szeretném felvinni a glettet, első réteg előtt portalanítással, felületnedvesítéssel, a rétegeket pedig csiszolnám, rá mélyalapozó, és festés. Megoszlanak a vélemények, hogy kell-e maga az első réteg alá alapozó, mit gondoltok erről? Ha igen, milyen?
Ez 1 régi, óriási nagy méretű műszer.
A belső ellenállása az én multiméterem szerint kb 1,2 ohm.
A bekötései 2 db
négyzet alapú hasáb 1-1 talán 6-os belső menettel.
Valószínűleg kell hozzá egy sönt ellenállás. Azt az elvágott töltés vezeték vele való összekötése után lehet használni,még pedig úgy,hogy annak a két végére kell kötni az ampermérő két szálát.
Az azon eső áram hajtja meg a "műszert" a töltés függvényében.
De létezik beépített söntös műszer is. Azon csavaros megoldással megy át a töltés vezeték.
Ha külső söntös a műszered,akkor síma sarus csatlakozása van.
Van 1 Golf 2-es autóm, picit bizonytalan az akksitöltése. Vagyis most már tölt, de az a baj, hogy amikor nem töltött, akkor se jelezte a lámpa.
A lényeg az, hogy szeretnék beépíteni 1 ampermérőt. A rendelkezésemre álló műszer viszont csak +/-40 Amper között mér. Hogy lehet ezt (egyáltalán hová érdemes) beapplikálni, hogy a célnak megfeleljen (mutassa, hogy töltés van -e vagy fogyasztás), de a műszer se menjen tönkre az első indítózáskor?
Rendkivul halas vagyok a flakonos tanacsokert, kesobb irok egy baszamolot.
Most egy 2-3 mm szeles pengere vagy szikere lenne szuksege egy ismerosomnek, sehol se talal.
A kaphato vagopengek legvekonyabbja is 9mm szeles, a hegyes csucsban vegzodo is gyorsan szelesedik. Olyan kellene, ami legalabb fel centi hosszan 2 mm szeles marad, csak utana szelesedik.
Neki 4-5 mm vastag karton lapokba kell cizellalt mintakat vagni, gyakran 2mm szeles a bevagas, lombfureszlapnak felel meg, pengevel nem tudja megoldani az anyag vastagsaga miatt. Ha a ket vagatot vegigvagja, a kessel nem tudja atvagni, beszakad. Lombrufesz pedig tepi az anyagot.
Viccesen mondtam neki, hogy probaljon egy kezi fureszgepbe gombostut befogni es azzal vegiglukasztani, de komolyan rabolintott, hogy pont ilyesmire lenne szuksege, esetleg varrogepet keresne ra. ;)