Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Sajnos néhány nagyokos fejében felmerült a gondolat (szerintem kint látták valamilyen céges bemutatón), hogy az informatikában a gyerekeknél levő méregdrága és nagytudású eszközöket kellene felhasználni.
Hűde milyen izgalmas órákat lehet így tartani, és motiválhatók a gyerekek.
Az ilyen cikkek végkifejlete többnyire az, hogy a tanárok alkalmatlanok erre. Az csak néha szerepel elbujtatva a cikkekben, hogy dologhoz stabilan működő szélessáv kellene. No, de az nincs.
Tudom, szólnak a 7-8-os gyerekeknek, meg néhány apukának, aztán összedobják.
" 4 év tanítási tapasztalata van összesen, mert 6-7 évvel a nyugdíj előtt máshová már nem vették fel, gondolom ebből látható, hogy 3-4 éve van már csak nyugdíjig. Gondolom kezditek sejteni hogy mi van: igen, a kora miatt jóval a középkorú kollégák felett keres, és ráadásul most még a ped II is megkapja teljesen ingyen, és bérmentve, minősítés nélkül (ami amúgy sem tudott volna megcsinálni)."
Nem néztem utánna, de szerintem 4 év tanítási tapasztalattal nem kapja meg a ped 2-t.
Ha igen, akkor az nagy hiba.
" Ideje lenne felhagyni azzal a komcsi szemlélettel, hogy a bér egyedül a kortól függ, esetleg a papír minimálisan befolyásolja."
Enélkül a szó nélkül is értelmes a mondat, és akkor még a lényeget is érintené!
Esetleg az "egyenlő munkáért egyenlő bért" is előjöhetne. Mert az is igaz.
Ezt a lépés(eke)t most nem értem, a digitális analfabetizmusba zuhan az ország. Igen perverz már az az ötlet is, hogy majd a matektanárok tanítják az excelt mert náluk kell (hülyeség, nem igaz), a magyartanárok meg a word-öt mert abban írnak a gyerekek (még nagyobb hülyeség), de hogy a powerpointot a töritanárok...
Ugyan most meg leszek kövezve, de ezt tartom az eddigi egyetlen előremutató lépésnek. Ideje lenne felhagyni azzal a komcsi szemlélettel, hogy a bér egyedül a kortól függ, esetleg a papír minimálisan befolyásolja. Az, hogy hogyan dolgozol pedig abszolút nem.
Hogy mondjak példát, van olyan szakmai tanár a szomszéd iskolában, aki konkrétan hónapokon át 1-2 napot dolgozott hetente csupán, mert a nagyon hátrányos helyzetű diákjai nem jártak be órára, amiből volt neki 5-6, az igazgató meg magasról tesz rá, ugyanis ha kirúgja a hiányzó gyerekeket, akkor nem marad diák az iskolában, akkor meg neki sem lesz helye. Na a lényeg, hogy többek között az illető "kollégának" 4 év tanítási tapasztalata van összesen, mert 6-7 évvel a nyugdíj előtt máshová már nem vették fel, gondolom ebből látható, hogy 3-4 éve van már csak nyugdíjig. Gondolom kezditek sejteni hogy mi van: igen, a kora miatt jóval a középkorú kollégák felett keres, és ráadásul most még a ped II is megkapja teljesen ingyen, és bérmentve, minősítés nélkül (ami amúgy sem tudott volna megcsinálni).
Na, szóval akkor mondjatok ettől jobb motiváció-romboló eseményt? Én meg ezek után írjam a portfóliómat, igaz? Jó hogy nem még Ő jön minősíteni.......
Én minden tanárnak minimálbér+teljesítménybér alapú fizetést adnék. Ha Angliában lehet minden évben mérni a gyereket, hogy meddig haladt, akkor nálunk is lehet. Ideje lenne már, hogy azt nézzék, ki hogyan dolgozik, nem azt, hogy mióta tudja túlélni a gyerekeket.....
Balog "Szólt arról is, hogy a kerekasztal azt javasolja, a béremelés utolsó, 2017. szeptemberi része differenciált legyen, amiről az iskolaigazgatók és a tankerületi vezetők közösen döntenek majd. Ezt a felvetést a kormány támogatni tudja - jelezte."
Ennyit a mocskos kerekasztalukról... Balog kitalálja, Balog támogatja.
Miben áll majd a differenciálás? Kevesen sokat kapnak, sokan meg keveset?
Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs az érettségi időszak és a tanévzárás nehézségeiről. Bezzeg a sok g... nagyon is tudja odafönn, pont erre játszottak. Ősszel meg majd megint - sokadszorra -elmondják, hogy emelkedett a fizetés.
"két évtized múlva az állások zömének betöltéséhez már követelmény lesz a digitális írástudás, ezért is célja a kormányzatnak, hogy amikor majd minden iskolában elérhető lesz a szélessávú internet, elegendő és megfelelő digitális tananyag álljon rendelkezésre."
Így már mindent értek. A kormány a rendszerváltás idejében él a mai napig :D
2 évtized? Ennyire hülye ez? Lassan már takarítónő sem lehetsz ECDL vizsga nélkül......
A jelentkezők 13%-a első helyen pedagógiai szakirányt tanulna (direkt nem írom azt, hogy tanár akar lenni, mert NEM az akar). Ezt óriási sikernek prezentálja Palkovics, de gondolkodjunk csak.
A legnagyobb számban óvodapedagógusnak jelentkeznek a nebulók, ez már számomra elmond valamit, de most ebbe nem akarok belemenni. Összeadva az ábrán szereplő értékeket, nagyjából megállapítható, hogy alsó fokú végzettség megszerzésére soso 8500 fő jelentkezik az összes 16.000-ből. Az utóbbi számban benne van a már pályán lévők másodképzése, valamint szintemelése is, tehát elmondhatjuk, hogy a legjobb szándékkal is maximum 7000 (de inkább 5-6) a belépő tanárok száma, akik 5. osztálytól érettségiig foglalkoznak a gyerekkel. És akkor nem számoltunk azokat a tömegeket, akik valóban az ösztöndíj miatt mennek tanári képzésre, de eszük ágában sincs tanárként dolgozni. Legjellemzőbb a nyelvszakokon, azt nagyon egyszerű kamatoztatni a versenyszférában.
Magyarul, amit szeretnék kinyögni, hogy nagyon szuper, hogy tele leszünk óvónénivel, meg dajkával, de érettségiztető-felvételire felkészítő kémia-matek-infó-fizika-bármilyen szakmai tanár továbbra sem lesz. Amit ne is várjunk akkor, amikor mindenki egyformán keres, és a fizetés csak a kortól függ......