Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Ezt a lépés(eke)t most nem értem, a digitális analfabetizmusba zuhan az ország. Igen perverz már az az ötlet is, hogy majd a matektanárok tanítják az excelt mert náluk kell (hülyeség, nem igaz), a magyartanárok meg a word-öt mert abban írnak a gyerekek (még nagyobb hülyeség), de hogy a powerpointot a töritanárok...
Ugyan most meg leszek kövezve, de ezt tartom az eddigi egyetlen előremutató lépésnek. Ideje lenne felhagyni azzal a komcsi szemlélettel, hogy a bér egyedül a kortól függ, esetleg a papír minimálisan befolyásolja. Az, hogy hogyan dolgozol pedig abszolút nem.
Hogy mondjak példát, van olyan szakmai tanár a szomszéd iskolában, aki konkrétan hónapokon át 1-2 napot dolgozott hetente csupán, mert a nagyon hátrányos helyzetű diákjai nem jártak be órára, amiből volt neki 5-6, az igazgató meg magasról tesz rá, ugyanis ha kirúgja a hiányzó gyerekeket, akkor nem marad diák az iskolában, akkor meg neki sem lesz helye. Na a lényeg, hogy többek között az illető "kollégának" 4 év tanítási tapasztalata van összesen, mert 6-7 évvel a nyugdíj előtt máshová már nem vették fel, gondolom ebből látható, hogy 3-4 éve van már csak nyugdíjig. Gondolom kezditek sejteni hogy mi van: igen, a kora miatt jóval a középkorú kollégák felett keres, és ráadásul most még a ped II is megkapja teljesen ingyen, és bérmentve, minősítés nélkül (ami amúgy sem tudott volna megcsinálni).
Na, szóval akkor mondjatok ettől jobb motiváció-romboló eseményt? Én meg ezek után írjam a portfóliómat, igaz? Jó hogy nem még Ő jön minősíteni.......
Én minden tanárnak minimálbér+teljesítménybér alapú fizetést adnék. Ha Angliában lehet minden évben mérni a gyereket, hogy meddig haladt, akkor nálunk is lehet. Ideje lenne már, hogy azt nézzék, ki hogyan dolgozik, nem azt, hogy mióta tudja túlélni a gyerekeket.....
Balog "Szólt arról is, hogy a kerekasztal azt javasolja, a béremelés utolsó, 2017. szeptemberi része differenciált legyen, amiről az iskolaigazgatók és a tankerületi vezetők közösen döntenek majd. Ezt a felvetést a kormány támogatni tudja - jelezte."
Ennyit a mocskos kerekasztalukról... Balog kitalálja, Balog támogatja.
Miben áll majd a differenciálás? Kevesen sokat kapnak, sokan meg keveset?
Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs az érettségi időszak és a tanévzárás nehézségeiről. Bezzeg a sok g... nagyon is tudja odafönn, pont erre játszottak. Ősszel meg majd megint - sokadszorra -elmondják, hogy emelkedett a fizetés.
"két évtized múlva az állások zömének betöltéséhez már követelmény lesz a digitális írástudás, ezért is célja a kormányzatnak, hogy amikor majd minden iskolában elérhető lesz a szélessávú internet, elegendő és megfelelő digitális tananyag álljon rendelkezésre."
Így már mindent értek. A kormány a rendszerváltás idejében él a mai napig :D
2 évtized? Ennyire hülye ez? Lassan már takarítónő sem lehetsz ECDL vizsga nélkül......
A jelentkezők 13%-a első helyen pedagógiai szakirányt tanulna (direkt nem írom azt, hogy tanár akar lenni, mert NEM az akar). Ezt óriási sikernek prezentálja Palkovics, de gondolkodjunk csak.
A legnagyobb számban óvodapedagógusnak jelentkeznek a nebulók, ez már számomra elmond valamit, de most ebbe nem akarok belemenni. Összeadva az ábrán szereplő értékeket, nagyjából megállapítható, hogy alsó fokú végzettség megszerzésére soso 8500 fő jelentkezik az összes 16.000-ből. Az utóbbi számban benne van a már pályán lévők másodképzése, valamint szintemelése is, tehát elmondhatjuk, hogy a legjobb szándékkal is maximum 7000 (de inkább 5-6) a belépő tanárok száma, akik 5. osztálytól érettségiig foglalkoznak a gyerekkel. És akkor nem számoltunk azokat a tömegeket, akik valóban az ösztöndíj miatt mennek tanári képzésre, de eszük ágában sincs tanárként dolgozni. Legjellemzőbb a nyelvszakokon, azt nagyon egyszerű kamatoztatni a versenyszférában.
Magyarul, amit szeretnék kinyögni, hogy nagyon szuper, hogy tele leszünk óvónénivel, meg dajkával, de érettségiztető-felvételire felkészítő kémia-matek-infó-fizika-bármilyen szakmai tanár továbbra sem lesz. Amit ne is várjunk akkor, amikor mindenki egyformán keres, és a fizetés csak a kortól függ......
"Jó ember az, aki gyerekét megtanítja jól olvasni és a számtani alapműveletekben való jártasságra:)))) Akár tanító, akár nem!!!!! Aki ezt nem tudja, az nem való az iskolába, ennyire 1xű:))))"
Szóval, aki nem tudja a gyerekét megtanítani, az nem való az iskolába.
Szerintem, meg pontosan oda való, hogy tanuljon.
Egyébként, nem kell megtanítani, de foglalkozzon a gyerekével, gyakoroljon vele, segítse, amig tud.
Alapvetően hiszek abban, hogy szocialistának, vagy akár fideszesnek lenni nagyszerű is lehet.
De szocialistának vagy fideszesnek lenni sosem állapot, amiért valaki önmagában védelmet élvez, vagy dicsőség járna neki.
És igenis: a mostani szocialisták selejtek és ótvarok.
Meg a fideszesek is.
MÁS:
A Fidesz tényleg elvből nem fogja az ellenfeleinek a követeléseit végrehajtani. De szerintem ne aggódjunk, hogy a szocik bármit is elbasznának azzal, hogy kéretlenül a mozgalom élére állnak. Palkovics - úgy tűnik - akkor is teszi a dolgát, ha épp csonka a kerekasztal. Most nagyjából mindegy is, hogy ki ül le, vagy nem ül le vele, mert a baj akkora, hogy a mibenlétében egyeztetések nélkül is tisztában van. A februári lökés után valamiféle józanodás látszik. De remélem, hogy nem csak a bilibe lóg a kezem...
Jó ember az, aki gyerekét megtanítja jól olvasni és a számtani alapműveletekben való jártasságra:)))) Akár tanító, akár nem!!!!! Aki ezt nem tudja, az nem való az iskolába, ennyire 1xű:))))
Az 1926-os, miskolci születésű özvegyasszony, aki valaha tanárképző főiskolát végzett irodalom és történelem szakon, ma 37 500 forintos nyugdíjából él, más jövedelme semmi.
Mester és ped II eddig az lehetett, akinek szakvizsgája volt. Akinek nincs szakvizsgája, az lusta?
Ha megfordítjuk a gondolatmenetet, akkor mondhatnám azt is, hogy az egyik iskolában szakmai fejlődéssel voltak elfoglalva a kollégák, a másikban meg haszontalan papírgyűjtögetéssel. Akkor hol a gond a fejlődni nem akarással?
Nálunk nemhogy mesterpedagógus, hanem pedII is kevés van, és nem azért, mert nem akarnánk megcsinálni ezt az értelmetlen lépcsőt, hanem az eddig előírt feltételeknek nem feletek meg a kollégák. Ugyanis nálunk eddig nem a szakvizsgákat támogatta a vezető, hanem a szakos diplomaszerzést, ezért jellemzően 2-3 szakosak a kollégák.
Ez meg az új KNT szerint értéktelenné vált.
Ettől függetlenül örülök, ha nálatok minden 5x éves ilyen aktív, és kiemelkedő szakmai munkájú pedagógus. Sajnos én nem ezt tapasztalom a szűkebb és tágabb környezetemben.
Nálunk 5 mesterpedagógus van, 1 50 alatti, 1 az idén megy nyugdíjba, a többi 53-59 éves- Összesen 25 minősítés volt eddig ped 2-be, ezekből 3 17-ben, 2 18-ban megy nyugdíjba. A többségük 55 és 60 közötti.
Gyorsstatisztikám szerint 7 kollega kerülhet át kora okán ped 2-be, ebből 4-en két éven belül nyugdíjba mennek. A főállású tanári létszám 112.
Én nem vettem észre, hogy ilyen generációs különbségek lennének. A felületesség, lustaság, fejlődni nem akarás nem életkor függő.
Ezzel szemben 50 fölött a tanárok nagy része ki van égve. Csak hogy így adminisztratíve sokkal egyszerűbb "megoldani" a problémát mint működő programot kitalálni és megvalósítani.
Ne józan ésszel gondolkozz hanem politikusi és bürokrata ésszel. Rögtön érthetővé és világossá válik az egész rendszer működése.