Azért nyitottam külön topikot, mert témáját tekintve külön téma ez is, és ilyenkor illik új topikot nyitni. De valószínűleg a vasutas fórumban annyira gyér a forgalom, hogy inkább pár topikba tömörülnek az emberek minthogysem külön topikot nyissanak. Amúgy sem tudom melyik topikban vannak sokat szakértők. Láttam valami sines meg gyorsvasútas topikot, talán ott nagyobb szerencsém lesz.
Persze, hogy van akit ez érdekelhet , akár még ért is hozzá, de minek kellett ehhez egy topikot nyitni? Miért nem kérdezel egy már meglévőbe, ahova mellesleg járnak is szakik?
Ahogy egyre fejéődik a vasút, nő a sebesség egyre jobbna igányel olyan dolgokat, mint a edikált vonal. Nincs szintbeli kereszteződés, kerítéssel elválasztás, nagy sebességnél köves-kavicsos alap helyett betonalap. Ezeket az emelt szintű pálya magától teljesíti. Vagy még e mellett is túlságosan drága lenne? Pedig még a környezetet is kevésbé terheli. NEm vág ketté mezőgazdasági területeket, nem zavarja a keresztforgalmat, egyszerübb felépítésnek tűnik, a sinben lehetne az áramot vezetni és a kommunikációt folytatni. Ezek létező módszerek.
Reméltem, hogy vannak akiket érdekel a vasút, értenek is hozzá és meg tudják válaszolni, hogy milyen lehetőségek vannak ebben. Azt is tudni szeretném, hogy miért nem ilyen irányba fejlődik a vasút. Ha ez három nap alatt megtörténik, akkor három nap is elég. Nem minden topikot az örökkévalóságnak nyitnak.
Érdekelne, hogy van-e realítása a települések közötti magasvasútnak. Elsőnek az jutott eszembe, hogy biztosan túl drága lenne, viszont van pár dolog amit ez befolyásol:
1. Mi van ha tehervonatok nem, csak személyvonatok járhatnának rajta, hogy minnél kisebb legyen a pálya terhelése, ami kevesebb felhasznált anyagot igényelne, így csökkentve az építés költségeit. Itt persze szóba jönne az hogy nem lenne nagy tömegű mozdony, hanem a hajtás el lenne osztva a kocsik között, így csökkentve az átlagos terhelést.
2. Nem lenne szükség kereszteződésekre, villanyoszlopra stb. Ez részben önmagában költségcsökkentő, másrészt egyszerüsödik a rendszer, így a karbantartáson is lehet spórolni. Ráadásul az áramot esetleg a sinekben is lehetne vezetni.
3. Ha nagy sebességű személyvonatról van szó, akkor nem a hagyományos pályákkal versenyezne, hanem a dedikált vonallal, ahol mindenhol tilos tudtommal a szintbeli találkozás, külön kerítéssel védik a vonalat stb. Persze itt felmerült bennem az, hogy alacsonyabb sebességnél viszont olcsóbban lehet esetleg építeni.
Bocsánat ha több laikus elgondolást fogalmaztam meg, majd kiigazítotok, de azt hiszem érthető, hogy mire vagyok kiváncsi.