"Holnaptól már a friss arcú Daciák rendelhetők, év végére várhatjuk belőlük az első példányokat" - egy vacak embléma csere miatt tovább lassul a szállítás ?
"Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D "
Igaz. S azt is írtam már, ha teljesen hiteles is a teszt, akkor sincs infóm az utána következő 2. évben milyen lesz, mennyire keményedik fel az abroncs. Tapasztalatom szerint a HídKő márka pl kiemelten romlik, ridegednek mint a fene...
Én tényleg elvagyok a gyári Continental-lal, tavasszal mocskos nagy sárban elkavartam vele, olyanban átlagmarha sose jár, a kipörgésgátlót ki kellett kapcsolni, mert teljesen elvette a teljesítményt, pörgő kerékkel azért kiszórta a sarat, ha totál offroad-ra használnám, akkor tényleg vennék valami AT-s gumit, de az meg aszfalton kurvaszar.
Ezt mindenkinek sajnos magának kell összematekozni, nem sok segítség van. Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D Tökéletes megoldás meg nincs, kompromisszumok vannak. De hogy mondjak olyan gumit amivel nem voltam megelégedve: 1.) a D1-ekhez adott gyári (négyévszakosnak hazudott) gumik, Continental, Michelin (a mostaniakhoz nem tudom mit adnak) 2.) Yokohama Geolandar AT - ez télen vérzett el 3.) Még volt valami elhibázott nyárigumis próbálkozásom, de nem jut hirtelen eszembe mi. :)
De hirtelen elő fog állni 15 ember, akik rettenetesen elégedettek voltak a gyári gumikkal és kilenc másik, akiknek legjobb éményeik a Geolandarral voltak. Nehéz dolog ez.
Attól függ mire kell. Nekem ez volt a megfelelő kompromisszum. Télen-nyáron-úton-susnyásban. Egy gond van, hogy nem nagyon lehet mostanában beszerezni. Cooper Discoverer at3 4s.
De ha csak országúton jársz, akkor máshol az igazság. Ha meg nagyon sokat odakinn, akkor meg valami durvább M/T minta.
Valószínűleg sokan mások is, mert a szükség, a kényszer nagy Úr ám, ha el akarok jutni a célomhoz és ehhez megfelelő, (akár szélsőséges), felszerelés kell, akkor azokat használom.
Szőlőbe utánfutós ladával eső után esélytelen volt feljutni, így mindig volt két kopott, de hólánccal szerelt kerék az utánfutón. Egyszerűbb volt kereket cserélni a domb alján, mint az akkor hóláncokkal bíbelődni. Se suv, se 4x4, de működött 😎 Ma már nem hiszem, hogy bárki nekiállna ennek...
Csatlakoznom kell, egy jobb 4 évszakossal és a 4x4-gyel a legtöbb mostani földúton, erdészeti úton el tudsz menni, ha mégsem, az már nem a gumi hibája lesz. Ha offroadozni akarsz, ahhoz meg nem 4 évszakos kell.
Ha teljesíti a minimum téli gumikra vonatkozó elvárást(4mm!), van rajta M+S és/vagy hegycsúcshópihe, akkor jó vagy és a biztosító sem köt bele. Minden európai országban elfogadott, nincs vele gond.
Miért? Régen is voltak földutak. De most már ott tartunk, ha valaki havonta 100 métert megy földúton, akkor ahhoz minimum összkerékhajtású SUV-ot kell, mert jajj mi lesz, ha egyszer kipörög valamelyik kerék. Életveszély, tömeggyilkos, világvége.
Egy abroncs csak akkor minősül téli guminak, ha az "M+S", "M.S." vagy "M&S" vagy további hópehely jelzéssel vagy csak hópehely jelzéssel van jelölve. A négyévszakos gumiabroncsok ezért csak akkor használhatók téli abroncsként, ha rendelkeznek ilyen címkével. A speciális gumiabroncs csak akkor minősül téli guminak, ha „ET”, „ML” vagy „MPT” jelzéssel rendelkezik. "
Ha rajta van a 3hegycsúcs + hópihe, akkor biztosan jó télen is. Én rákérdeztem, az ilyen 4 évszakos az évszaknak megfelelő abroncsnak minősül.
Egyébként foglalkoztata kérdés, hogy mérlegelne ma egy felkeményedett 5 éves noname 2 mm-es nyári gumi és egy zsírúj prémium 4 évszakos között ? Mindkettő előírásnak megfelelő.
Nehéz a választás, az ember max 1-2 típust tud élőben összehasonlítani - miután megvette. Kénytelen a netre hagyatkozni, meg arra, hogy melyik újságíró mennyit hazudik ki tudja mennyi pénzért.
Gondolom ezért kérdezgetjük egymást.
Saját szubjektív tapasztalat:
- hóban alig járt, mert nincs itthon tél. Amikor igen, elintuld, megállt, kanyarodott.
- kopásállóság szerintem jó
- nyáron melegben fehér aszfalton forszírozva nyikorog
- esős, vizes úton elégedett vagyok vele.
- melegben nem kenődik,
- egy normál abroncsnál hangosabb nagyobb tempónál de úgysem hallom a muzsika miatt.
- dimbes-dombos földúton, vizes füvön, autó tetejéig sáros "csapatással" nem akdtam el még vele.
- egyszer kellett nádat aratnom, bokrot nyűnöm - kiolvadt a felső 5 cm, alatta jéggé fagyott talaj, teljesen sík szántóföldön 5 cm mély pocsolya marasztalt. Az enyém 2WD összekrék vélhetően kikapta volna onnan is.
- fékút nyilván hosszabb mint egy sima nyárival de én nem érzem.
Esetleg van infótok arról, hogy ahol kötelező a téli abroncs, vagy esetleg baleset részese lennél, hogy viszonyulnak a 4 évszakoshoz, ill. mi a biztosítók hozzáállása ?