Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bertold 13 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 58128

Valaki tud linket Duster futómű emelő szetthez? 

Bertold 13 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 58127

Níva kerékkel már láttam. Az 80 magas, de keskeny. 

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (58126)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.19 0 0 58126

Nem nagyon néztem, de sokkal nagyobb szerintem nem - kitekert kormánynál belever a dobba.

Tudsz venni hozzá emelő készletet is, nem is drága. Ahogy néztem nem bonyolult, akár otthon is beszerelhető.  

Előzmény: Bertold 13 (58125)
Bertold 13 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58125

Sziasztok!

Szeretnék venni egy használt Dustert terepezésre. Jól jönne egy kis segítség.

A Dusterek milyen évjárattól részecskeszűrősek?  Ha a lemez felnire szeretnék magasabb terep gumit akkor mi az ami még elfér a doblemezben?

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58124

Az EU normák nem foglalkoznak semmi mással, csak a légszennyezettséggel. 

Nem érdekli őket a picinyke turbómotorok élettartama, a részecskeszűrők elhasználódása. 

Sem az hogy a S/S rendszer mennyire nem kíméli a motorokat. 

Aki akarja, ne kapcsolja ki. 

Én kikapcsolom.  

Előzmény: topoly (58123)
topoly Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58123

Érthető és értem is. Így még kérdésesebb a startstop gyakorlati értelme. Igen, kevesebbet pöfög az autó elvileg, ugyanakkor pedig a gyorsabb elhasználódás is környezeti teherrel jár. Az autó rendszer, kevés dolog áll meg "önmagában".

Előzmény: Nap_Mackó_ (58120)
topoly Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58122

Hangosan gondolkodom...

Abból indulok ki, hogy az önindítót előbb-utóbb cserélni vagy javítani kell, mert a startstop miatt fokozott az igénybevétel.

Olvasgattam az alapjárati fogyasztást illetően: olyan 0,5 és 1,2 liter per órákat írnak, legyen kereken 10 deci. Ha lámpáknál is leállít a rendszer, azok max 1 perceket jelentenek (okés, 65 másodpercet is láttam már). Tehát 60 startstop jelent 1 liter üzemanyagot, azaz 500Ft megtakarítást.
Gyorsan rákerestem, olyan 50ezer forinttól indul az új önindító, de simán van 70-80 ezerért is. Plusz szerelés, plusz idő kiesés. Mondjuk az új önindító szereléssel együtt 80ezer forint, az aprót és az időt nem számoljuk.

Lehet, hogy javítható az önindító, akkor olcsóbb, de az is lehet, hogy a cserén kívül máshoz is hozzá kell nyúlni (lásd NapMackó szakszerű leírását), akkor drágább.

Ha jól számolom, akkor olyan 10ezer startstopnál vagyunk nullán.

Ha kevesebb az alapjárati fogyasztás 1liter/óránál, akkor még többet kell használni, hogy elérjük a reális megtakarítást.

Pontosabb és szakszerűbb számolást szerintem mindannyian köszönettel veszünk:)

Előzmény: Nap_Mackó_ (58120)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58121

Szerencsére kikapcsolható a start/stop. 

Én gyűlölöm, a héten miatta fulladtam le két alkalommal.  🤢

Előzmény: Nap_Mackó_ (58120)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58120

Elsősorban nem az önindítót féltem, kivehető kb 3-4 csavarral, felújíthartó, cserélhető.

A gondom ez:  

Amikor megállunk a lámpánál, leállítja a motort.  Az olajszivattyú megáll. Eltelik 20-40-60 másodperc. Az olaj a csatornákból kifolyik, nem áramlik, visszakerül a karterba. Indítózunk, kenés nélkül. Van valami táblázat, hogy egy hidegindítózás hány száz üzemóra működésnek felel meg kopás szempontjából. 

 

1.0 ecoboost ford focus pályáról lehajtva kútra - ahogy megálltunk azonnal kapcsolta ki a motort. Ennyit arról, majd figyeli a szoftver....

 

Előzmény: topoly (58119)
topoly Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58119

Szóba került ez a start-stop rendszer, ami egyrészt valóban takarékosabb, de ahogy NapMackó olvtárs írja, sokszoros terhelést kap az indító rendszer.

Ismerem a kopó-fogyó alkatrészek ügyét/dilemmáját, amibe szerviz oldalról belefér az önindító meghibásodása. A laikus felhasználó pedig érthetően szeretné garanciálisan javíttatni.
A tapasztalatokra vagyok kíváncsi.
Elég pontosan válaszoltál a kérdésre, köszönöm. Hátha írnak mások is ebben a témakörben.

Előzmény: Spriccpumpa (58116)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58118

 

 Köszönöm a kiegészítést, a kép így teljes.

 Abból az alapigazságból indultam ki, mely szerint az emberek többsége nincs tisztában a jogi kifejezésekkel. A garanciát többnyire ismerik (ha tételesen nem is), a jótállás, szavatosság már inkább ködös, elvont téma.

Ez önmagában nem különösebb gond, a legtöbb esetben elég, ha akkor tisztázzák a kérdést amikor éppen szükséges.

Persze, tanácsos még az átverés előtt tisztázni a dolgokat...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Törölt nick (58117)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58117

Van teljeskörű grancia, és jótállás. 

Az előbbi sok esetben 2, míg az utóbbi plusz 3 év. 

Az előbbi a teljes gépkocsira (kivéve talán az akksi-abroncsok-kopó alkatrészek), míg az utóbbi a fődarabokra érvényes. 

De már vannak olyan márkák, amelyek 5-7 év teljeskörű garanciát vállalnak az általuk előírt feltételek mellett. 

Előzmény: Spriccpumpa (58116)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.18 0 0 58116

 

 Ezt pontosan hogyan érted?

 

 Új autó esetén mindenre annyi garancia vonatkozik, amennyi az autóra (egy időben a fényezés kivétel volt, arra rövidebb időtartam vonatkozott).

 A garancia terhére cserélt alkatrészek esetén már adódhatnak gondok, lehetnek próbálkozások, bár a jogszabály ezt a témát is tételesen rendezi.

 Kopó alkatrészekre, többnyire nincs garancia.

Szerviz próbálta már kopó alkatrészként kezelni a meghibásodott indítómotort, meg egyebeket is.

Ezt a logikát követve, az egész autó egy nagy kopó szerkezet, mert, ugyebár, amit használunk, az kopik is.

 V. sz., az autó és az indítómotor nem kopó alkatrész (ahogyan sok minden más sem az).

 Régebben, az alapszabály szerint, a cserélt fődarabra újraindult a garancia, persze, mindig vita tárgyát képezte az, hogy mi tekintendő fődarabnak.

 Amennyiben veszel az autósboltban egy indítómotort, arra is lesz garancia, de nem biztos, hogy annyi, amennyi egy új autóban található, ugyanolyan darabra vonatkozik. 

Előzmény: topoly (58112)
loganos Creative Commons License 2021.12.17 0 0 58115

Benne van a leírásomban (és a -CSA által írt jogszabályban) a miértje. A lényeg, hogy ha januárban, februárban lesz 4 éves eg yautó, akkor megéri előtte decemberben leműszakiztatni.

Előzmény: Vulcanus11 (58109)
Unknownsoldier Creative Commons License 2021.12.17 0 0 58114

Köszönöm még egyszer! :)

Előzmény: Nap_Mackó_ (58113)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58113

A sakk-matt a biztosító problémája, nem a tiéd :)

Küldtem anyagot, sok sikert, türelmet és kitartást!

 

Előzmény: Unknownsoldier (58105)
topoly Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58112

Járatlanságom okán kérdezem, hogy az önindítóra vonatkozik a 3 év garancia?

Előzmény: Nap_Mackó_ (58102)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58111

Engem is. Minden műszaki vénám tiltakozik ellene. 

 

 

Előzmény: Spriccpumpa (58107)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58110

Félreértettem, azt hitem az újra vonatkozóan.

Mivel nálam max 1x fog műszakira menni (vagy 1x sem, ha kijön a bigster közben), ez nem nagyon izgatott. 

Az sokkal jobban, hogy idei költség legyen.

Előzmény: loganos (58108)
Vulcanus11 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58109

Ez jól nangzk. De ezzel a sédcsavarral hogy lesz a 2-ből 3 év?

Előzmény: loganos (58108)
loganos Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58108

Miért lenne hülyeség, amit CSA írt?
Ez a jogszabály.
Amúgy pont ma műszakiztattam a Sanderom, ami január 11.-én lesz 4éves. De mivel most, előző naptári évben műszaki vizsgáztattam, viszont a lejáratothoz 30 napon belül, így 2022. január 11-lejárathoz képest nem 2, hanem 3 év műszaki érvényességet kapott, 2025. január 11.-ig.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58097)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58107

 

 A rendszert utálom, ergo nem védeni akarom, csak emlékszem az eszmecserékre.

A cikk említi az indítómotort.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Nap_Mackó_ (58102)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58106

 

 Szerintem dísztárcsa.

A Topic-ban már többször szóba került, a cikkszámot is megadták.

 

https://eurofrance.hu/disztarcsa-dacia-duster-403157451r.html

https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=d%EDszt%E1rcsa&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9202131

 

 Láttam neten és márkaszervizben is.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58081)
Unknownsoldier Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58105

Köszi a tippet, kerestem őket is, január 27-re lett volna a legkorábbi időpont. A Forddal egyeztetve sikerült megegyeznünk egy január vége, legkésőbb február első hete időpontban, ha esetleg a sorból kiesik valaki előlünk akkor annyival előbb. Úgy döntöttem, ez már így marad. A javítás kérdéskörében maradva, természetesen az értékvesztést azt kiharcolom a biztosítónál, főleg, ha 50-100 eFt-al akarják majd kiszúrni a szemem. Az előző OFFtopic GS-em ugyanitt Veszprémben javították meg egy kisebb fiaskó után (akkor én bénáztam), elég borsos lett a számla (2013-ban 506 eFt), de a biztosítókkal történt elszámolás után a mutatvány nekem 6 eFt-ba került, meg buktam 2 év bónuszomat a CASCO-n. Avultatás nem volt az akkor 5 éves autónál. Első lökhárító komplett csere+fényezés+bal oldali fényszóró, bal első sárvédő csere volt úgy emlékszem. Sajnos most Veszprém környékén fullon van minden karosszériás-fényező, úgyhogy sakk-matt. Úgy látszik az elmúlt hetek időjárása a kasztnisok malmára hajtotta a vizet! :)

Előzmény: loganos (58075)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58104

Természetesen :)

Sok autópálya + vontatási képesség + néha lassú földút.

 

Előzmény: dokeee (58103)
dokeee Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58103

Az új is dízel lett?

Előzmény: Nap_Mackó_ (58102)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58102

AGM aksiról, kéttömegűről, főtengelyről ír.

 

Amiről nem:

  • Önindítót is 10-20x több ciklusra tervezik, méretezik és ki is bírja?
  • Vezérlésről ami minden alkalommal - amikor indítózáskor megrúgja a főtengelyt az első munkaütem - kap egy istenes tockost.
  • Olajnyomás nélkül induló motorról, zöldre váltó lámpánál nagy gázzal. Márpedig a motorolajnak el kell jutnia az olajozó furatokig. Jobb ha ezt utanként csak egyszer, mint minden stop-start akciókor.

Én nem használom. Egy kivétel: vasútnál épp lemegy a sorompó, akkor le szoktam állítani a verdát.   

Előzmény: Spriccpumpa (58100)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58101

 

 Ez lemaradt.

Abroncsnyomás kiegyenlítése után az új értékek elfogadtatása, különben, - indokolt esetben -, következetesen és folyamatosan jelzés érkezik.

Előzmény: Spriccpumpa (58099)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58100
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.12.16 0 0 58099

 

 Gratulálok, egészséggel, eseménymentesen használd a gépet!

Egy új autó birtokbavétele mindig nagy élmény.

 

 T.P.M.S.: Tire Pressure Monitoring System.

Kb. 2016-ig volt jeladó a kerékben, azóta ABS-alapú.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!