Az ikerkerekes, kétméteres kerékátmérőjű, ízelt kormányzású, gyönyörű kinézetű RÁBA-Steiger vontató mindig jó kompromisszum.
Elővarázsolod a csomagtartóból, eléd áll és máris van mihez csatlakoztatni a csörlőt, vagy rákötöd a vontatókötelet és már vígan húz is kifelé a dagonyából.
Ehh, szóval, sokkal jobb és kellemesebb, ha egyáltalán nem akadunk el.
A "Minek mentem oda???" kategóriába sorolás, sajnos, általában mindig már csak utólagos tevékenység, amúgy "Magyarázom a bizonyítványom!" vagy "Mindig valaki más a bűnös!" alapon...
Persze hogy értem. Egyszer akadtam el ráadásul síkon. Alul fagyott jeges talaj, felette híg sár. Egy pocsolyából nem tudtam kijönni. Nádat arattam, bokrot nyűttem a kerekek alá aztán kitornázta magát. Minek mentem oda kategória volt.
Mondjuk én mezőgazdaságban is dolgozom, aztán, ha egy szántóföldön elakadsz egy Dusterrel, akkor eleve felesleges volt odamenni, ha érted. Persze sportból lehet, csak akkor ne panaszkodjon a delikvens, hanem élvezze. :))
Két teljes kerék, - rajtuk a házilag készített láncok -, fent volt a lécek mellett, - gyorsrögzítőben -, a tetőcsomagtartón. Azokat a kerekeket csak erre a célra használtuk.
Ugyanis, akkoriban az üzletben, nem lehetett méretre készített hóláncokat venni.
Maradt a: "Csináld magad!" lehetőség. Szemeslánc kilóra, mérőszalag, tolómérő, satu, fűrész, fogó, kalapács, ívhegesztő, stb.. Feszítő sem kellett, kicsivel méret alá csináltuk, csavarral rögzítettük a végeket az enyhén leeresztett abroncson, aztán adott értékre felfújtuk. Sosem volt velük baj.
Az 1,5-ös dízelt próbáltam, erre volt lehetőség, száraz úton és még a határba is kimehettem. Nem volt igazi próbatétel, de a fapadosságával is tetszett. Benzin lesz, mert ugyan havonta megyek 1000-1500km-t, de abban sok a rövid út. Köszi szépen.
Cooperből ott van még a Discoverer at3 4s is, négyévszakos, bár talán pont a saras teljesítménye nem acélos. Igazából kompromisszumot kell kötni, mert a sima aszfalton teljesen más tulajdonságok a nyerők, mint a sárban. General Tyre Grabber AT3 vagy BFGoodrich T/A ko2 környékén is érdemes körülnézni.
Általános igazság szerint az ATT zajosabb, jobban kopik aszfalton. és kevésbé jó ott.
Kérdés, hogy mennyi lesz a sáros, elakadós út? Naugye, senki nem mondja meg előre...
Én, hangsúlyozom hogy csak én, a másikat venném és mellé betennék egy pár hóláncot, könyökig érő kesztyűt, gumicsizmát és pár lapra hajtogatott kartondobozt a csomagosba. Utóbbi meglepő csodákra képes a sárban ragadt autóknál, ugyan egyszer használatos és hátrahagyandó, de lebomlik.
Gyerekkoromban eső után a hátsó kerekes lada + utánfutó a szőlőbe nyáron is hólánccal ment csak fel. Célszerűen volt a futón két lánccal szerelt kopott gumis kerék, egyszerűbb volt egyben feltenni, mint vacakolni a lánccal.
Szia! Ha utólagos átalakítás a cél, akkor a régebbi K4M motorkódú 1,6 benzines alkalmasabb alany. Nekem már erős 140 ezer km óta van átalakítva, semmi gond. Ebből volt gyárilag gázos is, de csak a 4x2 változatban. Az újabb 1.6 sce motort állítólag problémásabb átalakítani. Hangsúly az "állítólag" szón, gyakorlati tapasztalatom nincs.
Ugyanakkor több féle előrejelzés létezik, többek között a statisztikai alapú valamint a sokéves átlag alapján kinyilatkoztatott jóslatok.
Igen, egyszer majd bejön és akkor lesz nagy pofára esés és a meteorológusok vidáman kárognak majd, mint a rossz varjak, hogy: "Bezzeg, mi megmondtuk, de nem hittétek!!!".
Egyelőre konkrétumot nem mondanak, csak riogatnak.
Ez a dolguk.
Szeretem ezt a szakmát.
A meteorológus annyit tévedhet, amennyit akar, nincs következménye, a végén széttárják a kezüket és azt mondják: "Nos, hát nem jött be, tévedtünk. Talán majd legközelebb...".
Az viszont tény, hogy előbb-utóbb lesz még kemény tél.
Megbízhatatlannak tartjuk az előrejelzéseket, de azt el kell ismerjük, hogy az ötven évvel ezelőttihez képest lényegesen pontosabban jósolgatnak.
Köszönöm az eddigi segítséget. kettő közül melyiket ajánlanátok? Az tudni kell, hogy nem a kavics, vagy az emelkedő, hanem a téli sár a fő ellenségem. Munka kapcsán télen is ki kell jutnom terepre. Előtte viszont akár 100 km-t megyek autópályán...
Aigner Szilárd mondotta: Ez egy medence. Aki 24 óránál hosszabb előrejelzést ad, az hazudik.
Ne idegesítsenek már, honnan tudnák, hogy 2 hónap múlva mi lesz? Előveszi a statisztikát, felrajzolja a trendet, ahhoz hogy az átlag kijöjjön most egy hidegebb télnek kell jönnie. Nem jött be, akkor jövőre egy még hidegebbnek. Aztán egyszer majd bejön.
Indiánok vágják a fát télire. Kérdik az öregeket, elég lesz-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek kérdik, mire a válasz:
- Kemény tél lesz!
Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek megint, kérdik, mire a válasz:
- Hú, igen kemény tél lesz!
Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek ismét, kérdik, mire a válasz:
- Emberemlékezet óta nem volt ilyen kemény tél, mint ami most jön!
- Mégis, mire alapozza az előrejelzést?
- Népi megfigyelés, az indiánok hetek óta kurvára vágják a fát....
Sziasztok. Régi sofőrként új érdeklődő vagyok a dácsiás játszótéren, lehetséges, hogy jövőre dusterre váltok. Talán újra, magamtól inkább vennék 2-3 éves járművet. Leginkább az 1,6-os benzinest venném. Most a benzines-gázos konstrukcióról érdeklődőm: például mennyire stabil a gázrendszer. A Délalföldön van-e bevált műhely, akik a gázos konstrukciókat karbantartják? Képeken úgy láttam, hogy a gáztartály a pótkerék helyén van. Mennyire sérülékeny a tartály? Azért oda-oda verem a rossz szőlőhegyi utakon. Nem öncélú offroad, hanem táboroztatás, fotózgatás, ilyesmi. Van-e még tudnivaló a gázosról, amit érdemes észben tartanom? Köszi.
A csatolt link alapján egyértelmű, hogy négyévszakos abroncs.
Első és felületes ránézésre nyárinak tűnik, ebből adódhatnak a félreértések, téves közlések.
Részemről, téli/nyári párti vagyok, de ha esetleg átállnék négyévszakos változatra, ez az abroncs lenne a nyerő.
Az időjósok az évszázad telével riogatják a népeket, márpedig, ha igazuk lesz (ne legyen!!!) és beköszöntenek a vérbeli szibériai téli viszonyok, a négyévszakos abroncsok, tavaszig mehetnek a vitrinbe.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. 4 évszakos gumit szeretnék venni.
A terep tulajdonságok és a sár tekintetében talán erősebb tulajdonságokkal bírót.
Ezt néztem: CooperDiscoverer ATT 215/60 R17 100H, de az egyik helyen azt írja, hogy négy évszakos, a másokon meg hogy nyári gumi. Most akkor ez milyen? Tudnátok ajánlani még valamit?
üdv tudna segiteni valaki hogy a szivargyujtonak a bisztositéka melyik és ha valakinek egy gajtörö rács méretei meglenne és hogykel párositani a telefont az auto rádioval
11 éve, bő 400ezer km-el ezelőtt fúrtam meg az akkori Logan1 -em hátsó kipfufogó dobjának legalacsonyabb részét. Azóta is hibátlan annál, aki most használja az autót. 2004-es, kb. 580ezer km-el, eredeti gyári hátsó dob. A középsőt viszont pár éve már cserélni kellett. És ez az autó LPG-s, tehát folyamatosan vizet pöfög ki.