Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 57809

 

 

 Az ikerkerekes, kétméteres kerékátmérőjű, ízelt kormányzású, gyönyörű kinézetű RÁBA-Steiger vontató mindig jó kompromisszum.

Elővarázsolod a csomagtartóból, eléd áll és máris van mihez csatlakoztatni a csörlőt, vagy rákötöd a vontatókötelet és már vígan húz is kifelé a dagonyából.

  Ehh, szóval, sokkal jobb és kellemesebb, ha egyáltalán nem akadunk el.

 A "Minek mentem oda???" kategóriába sorolás, sajnos, általában mindig már csak utólagos tevékenység, amúgy "Magyarázom a bizonyítványom!" vagy "Mindig valaki más a bűnös!" alapon...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Nap_Mackó_ (57806)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.21 0 0 57808

Persze hogy értem. Egyszer akadtam el ráadásul síkon. Alul fagyott jeges talaj, felette híg sár. Egy pocsolyából nem tudtam kijönni. Nádat arattam, bokrot nyűttem a kerekek alá aztán kitornázta magát. Minek mentem oda kategória volt.

 

Előzmény: dokeee (57807)
dokeee Creative Commons License 2021.10.21 0 1 57807

Mondjuk én mezőgazdaságban is dolgozom, aztán, ha egy szántóföldön elakadsz egy Dusterrel, akkor eleve felesleges volt odamenni, ha érted. Persze sportból lehet, csak akkor ne panaszkodjon a delikvens, hanem élvezze. :))

Előzmény: Nap_Mackó_ (57806)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.20 0 0 57806

Ötleteljünk: vagy egy 2t csörlő. Ami akkor jó ha szántóföldön akadsz el és nincs mihez kötni...

 

A jó kompromisszum abban az esetben nem jó kompromisszum, amikor az ember elakad...

 

Előzmény: Spriccpumpa (57804)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.20 0 0 57805

 

 Anno, mi is így jártunk síelni.

Két teljes kerék, - rajtuk a házilag készített láncok -, fent volt a lécek mellett, - gyorsrögzítőben -, a tetőcsomagtartón. Azokat a kerekeket csak erre a célra használtuk.

Ugyanis, akkoriban az üzletben, nem lehetett méretre készített hóláncokat venni.

Maradt a: "Csináld magad!" lehetőség. Szemeslánc kilóra, mérőszalag, tolómérő, satu, fűrész, fogó, kalapács, ívhegesztő, stb.. Feszítő sem kellett, kicsivel méret alá csináltuk, csavarral rögzítettük a végeket az enyhén leeresztett abroncson, aztán adott értékre felfújtuk. Sosem volt velük baj.

Megoldottuk...

 

🙂🙂🙂

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (57798)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.20 0 0 57804

 

 Ajánlás nincs, mert sajnos rosszak a tapasztalataim, de a véleményemet leírom, bár a szaktársak már kifejtették a lényeget.

 Lazább, sáros talajra a durvább mintázat előnyösebb, ugyanakkor aszfalton, nagyobb sebesség esetén, meglehetősen hangos (menet- gördülési zaj).

 A megoldás, egy jó kompromisszum.

Előzmény: peeszp (57794)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.20 0 0 57803

Így igaz. 

Az említett karton is max egy elakadást orvosol, egy 20 m-es emelkedőn már nem segítség.

 

Előzmény: peterssen (57801)
topoly Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57802

Az 1,5-ös dízelt próbáltam, erre volt lehetőség, száraz úton és még a határba is kimehettem. Nem volt igazi próbatétel, de a fapadosságával is tetszett. Benzin lesz, mert ugyan havonta megyek 1000-1500km-t, de abban sok a rövid út. Köszi szépen.

Előzmény: peterssen (57797)
peterssen Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57801

A hólánc jó, ezt aláírom. Sárban térdelve feltenni nem igazán emberbarát. De ettől függetlenül nekem is van, mint utolsó esélyt tartogatom.  :)

Előzmény: Nap_Mackó_ (57800)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57800

Évi egy traktorozás árát simán kitermeli az E->C fogyasztás :)

Hólánc. Sárban, jégen, hóban jobb mint bármilyen téli/terep/offtoad abroncs. Szerintem....

Előzmény: peterssen (57799)
peterssen Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57799

Cooperből ott van még a Discoverer at3 4s is, négyévszakos, bár talán pont a saras teljesítménye nem acélos.  Igazából kompromisszumot kell kötni, mert a sima aszfalton teljesen más tulajdonságok a nyerők, mint a sárban. General Tyre Grabber AT3 vagy BFGoodrich T/A ko2 környékén is érdemes körülnézni.

Előzmény: peeszp (57794)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57798

Háááát...

Általános igazság szerint az ATT zajosabb, jobban kopik aszfalton. és kevésbé jó ott.

Kérdés, hogy mennyi lesz a sáros, elakadós út? Naugye, senki nem mondja meg előre...

 

Én, hangsúlyozom hogy csak én, a másikat venném és mellé betennék egy pár hóláncot, könyökig érő kesztyűt, gumicsizmát és pár lapra hajtogatott kartondobozt a csomagosba. Utóbbi meglepő csodákra képes a sárban ragadt autóknál, ugyan egyszer használatos és hátrahagyandó, de lebomlik. 

 

Gyerekkoromban eső után a hátsó kerekes lada + utánfutó a szőlőbe nyáron is hólánccal ment csak fel. Célszerűen volt a futón két lánccal szerelt kopott gumis kerék, egyszerűbb volt egyben feltenni, mint vacakolni a lánccal.

 

Előzmény: peeszp (57794)
peterssen Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57797

Szia!  Ha utólagos átalakítás a cél, akkor a régebbi K4M motorkódú 1,6 benzines alkalmasabb alany. Nekem már erős 140 ezer km óta van átalakítva, semmi gond. Ebből volt gyárilag gázos is, de csak a 4x2 változatban. Az újabb 1.6 sce motort állítólag problémásabb átalakítani. Hangsúly az "állítólag" szón, gyakorlati tapasztalatom nincs.

Előzmény: topoly (57790)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57796

 

 Változik a világ.

Régebben többen is írták, hogy észrevétel esetén cserélték a felniket.

Előzmény: 1009 (57791)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.19 -1 0 57795

 

 Eduscho Szilárd igazat mondott.

Ugyanakkor több féle előrejelzés létezik, többek között a statisztikai alapú valamint a sokéves átlag alapján kinyilatkoztatott jóslatok.

 Igen, egyszer majd bejön és akkor lesz nagy pofára esés és a meteorológusok vidáman kárognak majd, mint a rossz varjak, hogy: "Bezzeg, mi megmondtuk, de nem hittétek!!!".

 Egyelőre konkrétumot nem mondanak, csak riogatnak.

Ez a dolguk.

 Szeretem ezt a szakmát.

A meteorológus annyit tévedhet, amennyit akar, nincs következménye, a végén széttárják a kezüket és azt mondják: "Nos, hát nem jött be, tévedtünk. Talán majd legközelebb...".

 Az viszont tény, hogy előbb-utóbb lesz még kemény tél.

 Megbízhatatlannak tartjuk az előrejelzéseket, de azt el kell ismerjük, hogy az ötven évvel ezelőttihez képest lényegesen pontosabban jósolgatnak.

A magyarázat nem titok, ismert.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Nap_Mackó_ (57792)
peeszp Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57794

Köszönöm az eddigi segítséget.  kettő közül melyiket ajánlanátok? Az tudni kell, hogy nem a kavics, vagy az emelkedő, hanem a téli sár a fő ellenségem. Munka kapcsán télen is ki kell jutnom terepre. Előtte viszont akár 100 km-t megyek autópályán...

 

https://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/cooper/discoverer-all-season-215-60-r17-100h-p612288624/

 

https://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/cooper/discoverer-att-215-60-r17-100h-p568782120/

 

Még egyszer köszönöm.

dokeee Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57793

Nekem 2 autón van 4 évszakos a 3.-on meg nyári, szerintem simán lehozom velük az idei telet is. :)

Előzmény: Spriccpumpa (57789)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57792

Aigner Szilárd mondotta: Ez egy medence. Aki 24 óránál hosszabb előrejelzést ad, az hazudik. 

Ne idegesítsenek már, honnan tudnák, hogy 2 hónap múlva mi lesz? Előveszi a statisztikát, felrajzolja a trendet, ahhoz hogy az átlag kijöjjön most egy hidegebb télnek kell jönnie. Nem jött be, akkor jövőre egy még hidegebbnek. Aztán egyszer majd bejön.

 

Indiánok vágják a fát télire. Kérdik az öregeket, elég lesz-e?  

- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.

Bemennek kérdik, mire a válasz:

- Kemény tél lesz!

Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e? 

- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust. 

Bemennek megint, kérdik, mire a válasz:

- Hú, igen kemény tél lesz!

Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e? 

- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust. 

Bemennek ismét, kérdik, mire a válasz:

- Emberemlékezet óta nem volt ilyen kemény tél, mint ami most jön!

- Mégis, mire alapozza az előrejelzést?

- Népi megfigyelés, az indiánok hetek óta kurvára vágják a fát....

😎

Előzmény: Spriccpumpa (57789)
1009 Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57791

Egy kis ráadás: panaszlevelemre úgy elhajtott a pihába a RH, mint a sicc 

Előzmény: Spriccpumpa (57778)
topoly Creative Commons License 2021.10.19 0 0 57790

Sziasztok. Régi sofőrként új érdeklődő vagyok a dácsiás játszótéren, lehetséges, hogy jövőre dusterre váltok. Talán újra, magamtól inkább vennék 2-3 éves járművet. Leginkább az 1,6-os benzinest venném. Most a benzines-gázos konstrukcióról érdeklődőm: például mennyire stabil a gázrendszer. A Délalföldön van-e bevált műhely, akik a gázos konstrukciókat karbantartják? Képeken úgy láttam, hogy a gáztartály a pótkerék helyén van. Mennyire sérülékeny a tartály? Azért oda-oda verem a rossz szőlőhegyi utakon. Nem öncélú offroad, hanem táboroztatás, fotózgatás, ilyesmi. Van-e még tudnivaló a gázosról, amit érdemes észben tartanom? Köszi.

Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.19 -1 0 57789

 

 A csatolt link alapján egyértelmű, hogy négyévszakos abroncs.

Első és felületes ránézésre nyárinak tűnik, ebből adódhatnak a félreértések, téves közlések.

 Részemről, téli/nyári párti vagyok, de ha esetleg átállnék négyévszakos változatra, ez az abroncs lenne a nyerő.

 Az időjósok az évszázad telével riogatják a népeket, márpedig, ha igazuk lesz (ne legyen!!!) és beköszöntenek a vérbeli szibériai téli viszonyok, a négyévszakos abroncsok, tavaszig mehetnek a vitrinbe.  

Előzmény: peeszp (57787)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.10.18 0 0 57788

Szerintem ez a neve: Cooper Discoverer All Season 215/60 R17 100H XL

 

pl: https://www.gumik.hu/gumiabroncsokra/Cooper/Discoverer-All-Season/R-395112

Előzmény: peeszp (57787)
peeszp Creative Commons License 2021.10.18 0 0 57787

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni. 4 évszakos gumit szeretnék venni.

A terep tulajdonságok és a sár tekintetében talán erősebb tulajdonságokkal bírót.

 

Ezt néztem: Cooper Discoverer ATT 215/60 R17 100H, de az egyik helyen azt írja, hogy négy évszakos, a másokon meg hogy nyári gumi. Most akkor ez milyen? Tudnátok ajánlani még valamit?

Köszönöm.

Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.17 -1 0 57786

 

 Melyik változat?

A gallytörőt kivéve, mindent megtalálsz a Gépkönyvben.

Amennyiben nem rendelkezel ilyennel, az RH honlapján megvan.

Általában, a kiégett biztosíték szabad szemmel is azonosítható, csere esetén ajánlott az azonos (gyári előírás szerinti) paraméterű használata.

 A villanyszerelők között is kevés az olyan, aki fejből tudja, hogy melyik biztosíték mit véd.

Talán azok, akik csak egy márkával esetleg típussal foglalkoznak (ha egyáltalán létezik ma még ilyen). 

Előzmény: nagyervin (57783)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.17 -1 0 57785

 

 A fúrkálós tapasztalatom igencsak régről származik, azóta változhattak a dolgok, akár jó irányban is.

Előzmény: loganos (57782)
dokeee Creative Commons License 2021.10.17 0 0 57784

Azt a gallytörőt nem erőltetném, könnyen ugrik miatta a forgalmi.

Előzmény: nagyervin (57783)
nagyervin Creative Commons License 2021.10.17 0 0 57783

üdv tudna segiteni valaki hogy a szivargyujtonak a bisztositéka melyik és ha valakinek egy gajtörö rács méretei meglenne és hogykel párositani a telefont az auto rádioval

loganos Creative Commons License 2021.10.15 0 1 57782

11 éve, bő 400ezer km-el ezelőtt fúrtam meg az akkori Logan1 -em hátsó kipfufogó dobjának legalacsonyabb részét. Azóta is hibátlan annál, aki most használja az autót. 2004-es, kb. 580ezer km-el, eredeti gyári hátsó dob. A középsőt viszont pár éve már cserélni kellett. És ez az autó LPG-s, tehát folyamatosan vizet pöfög ki.

Előzmény: Spriccpumpa (57780)
Russian0718 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 57781

Persze, nyilván! Én is ezen ok miatt nem fúrtam meg a dobot.. :) Ez van, ezzel tudok együttélni.

Előzmény: Spriccpumpa (57780)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.10.15 -1 0 57780

 

 A furattal az a baj, hogy a sérült lemezrész vészes gyorsasággal rohadni kezd.

Ezt okosan, a videók már nem mutatják.

 

 Léteznek rozsdamentes acélból készített kipufogó rendszerek, de a gazdasági vetületet inkább nem feszegetem...

Előzmény: Russian0718 (57777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!