Eljött az elsô mûhelylátogatás ideje. 4,5 éves 2 kerekes benzines Duster. Futó beállitásra mentem be 800 SEK lett volna az ár. Valami 3D super új berendezésük van, egy országos szervizmûhely Mekenomen a neve. A szerelô megnézte a kocsit, hátsó rugótörést és jobb spindelled (Aschgelenk németül) kotyogást állapitott meg amit én is láttam illetve hallottam. Most hivott vissza az ár miatt. Cakk-pakk 5060SEK. Pénteken megyek vissza. Kiváncsi vagyok ez otthon mennyi lenne. Jó szar utak vannak helyenként itt is, fôleg a pályákon tud az ember belehajtani lyukakba 110-130 al. Rugótörésem még soha nem volt eddig.
Én húztam is a pofám, mikor említettem, hogy elmennek a picsába a 30e km-es olajcsereperiódussal, mondták, hogy ez a gyári előírás. Oké, mondom de olajból nem az a gyári előírás, amit beletettek. Hát az azért van, mert csak, de ők tudják, hogy az ELF olaj az jobb.
Megnéztem, nekem is. Hétfői számla. Szintén Elf. Vagy maradt még készleten. Amúgy nagyjából ugyanannyi, mintha máshol venné az ember 1-2e Ft a diferencia.
Igen, ahogy beülök én ki is nyomom a start-stop-ot. Lehet, ha használnám, már észrevettem volna, hogy nem állítgatja le a motort, ergo kezd fáradni az akku...
Most elvileg fel lett töltve, eddig minden ok, a hibakódokat a feltöltést követően szépen elvette, nekem ez megnyugtató volt.
Még be kéne iktatnom egy-két hosszabb utat is, mert az elmúlt hónapban szinte csak rövid városi menetek voltak, nyilván ez sem a legjobb akku szemszögből.
Sötét, hűvös idők járnak, sokat megy a tompított, a fűtés, a hátsó ablakfűtés/tükörfűtés, ködszitáláskor az ablaktörlő, szóval most duplán kapja az "áldást" az akkumulátor a sok fogyasztó üzemeltetésével.... Jó hülye voltam, hogy eddig nem tettem, de eztán téli időszakban havonta töltőre fogom tenni.
Tényleg, volna egy jó régi kérdésem, amire az edzett műszaki hozzáértők egyik fele talán igen, másik felük talán nem-mel válaszolt, hosszas fejvakarás után. Az elektronikus "differenciálzár" a vizsgálat tárgya, azaz amikor az elforgó kereket fékezgeti az autó. Volt az 1-es Dustereknek egy szériája, ahol az 1.6-os benzinmotoros 4x4 verzió nem kapott ESP rendszert, nem is lehetett rendelni hozzá. Nekem is ilyen van. A gyakorlat persze az, hogy minden reménytelen dágványból kijött eddig, de hogy ez a dolog benne van-e, azt még mindig nem tudom, mert nem látom magam ilyenkor kívülről. :)
Értem. Köszi! Nem is ez volt a legfontosabb, csak érdekelt, hogy mi lehet a gond. Nem tudsz valami ODB olvasót javasolni ami működik a DDT4ALL-al? Amit régebben belinkeltél már nem elérhető sajnos.
Szerintem én írtam ilyet utoljára. Köszönöm az infót, lassan sor kerül majd a cserére. Emlékeim szerint beszéltem én is velük, ők adtak legjobb árat a komplett új kardánra. A többiek még drágábbak, élen persze a márkakereskedésekkel.
A múltkor valaki írt a kotyogó kardán keresztjéről, megtaláltam a mappáim között annak a beszállítónak a nevét, aki sok itthoni kardán felújító cégnek is beszállítója.
Ha tud az ember pontos méretet adni nekik akkor hamar és nagyon jó áron megküldik a keresztet, axiál csuklót stb. Persze ez csak akkor érdekes ha az ember meg tudja oldani a cserét. Nálam konkrétan fél árat mondtak egy régebbi autómnál arra a kardánkeresztre, amire az Eurokardán nagy nehezen adott egy árat, rátéve egy szerény 100%-os hasznot a semmire, mivel tőlük kb. 15 km-re van a beszállító, tehát gondolom nem a szállítás miatt lett a duplája az ár:) Mikor az Eurokardános embernek mondtam hogy mégsem kérem mert drága és találtam olcsóbban, rázendített a "az nem az a minőség lesz" dalára, aztán mikor mondtam neki, hogy a beszállítójuk adta ezt az árat csak nagy csönd lett a telefonban:D úgyhogy megköszöntem a segítségét és mondtam, hogy inkább ne is mondjon rá semmit, mert erre nem nagyon lehet:)
A mi autónk 1,6 benzin 2011 augusztusi, még az eredeti akkumulátorral. Kb 5 éve Aldis töltőt használok, 2 évente ellenőrzöm az akkuban a folyadék szintet, ha kell utána töltök. Mikor bejönnek a mínuszok hétvégén 1 napra rákapcsolom a töltőt.(téli időszakban havonta 1* biztosan) Tapasztalat, hogy bőven elég a kisebb teljesítményű töltő, maximum több idő kell neki. Nem szerencsés az akkukapacitásnál 10%-kal nagyobb teljesítménnyel tölteni, hosszútávon nem kifizetődő. Nem hiszem, hogy a szerencsén múlott a több mint 9 éves használat.(eddig) Úgy gondolom ez az átlagos használatnak már majdnem a 2*-ese.
1 új akku a 40000 Ft környékén van, szerintem a ráfordított idő bőségesen megtérült. Persze nem árt ha az autó garázsban áll (ami nem fűtött) és a töltő is 2 percen belül feldobható.
Aki rendelkezik hasonló feltételekkel ne várja meg, hogy az akku elfáradjon, jót tesz neki időnként egy kis rásegítés. Meghálálja.
Cecília után szabadon: Csak az töltsön akkumulátort akinek van rá lehetősége... :-)