Akárhogyan is "csűröd csavarod" az eddigi leírásaid alapján jó vétel volt, még ha benzines is ( hibrid )a korábbi takarékos dieselek után.
Fakt....sokat nem eszik....hiába benzines....hasonlítgatni a dci-Dusterhez lehet mert az kevesebbet fogyasztott dieselből, és nyomatékosabb volt, de az már a múlt, új diesel Duster/Bigster nincs ha maradtál volna dácsia vonalon akkor ott is a hibrid jöhetett volna szóba estleg az LPG-s, de nem mentél messzire így is maradtál a konszernen belül.
Mentem egy egészségeset, szinte a pályán tankolva, ott haladva, klímázva, végre nem tötymörögve: 6.7 lityó kell neki.
Tegnap nejem is bent ült, kérdezte hogy szeretem-e, miben más, stb.
Összegezve: jó. Az mondjuk még neki is feltűnt: az autó ráz, keményebb, pattogósabb, mondjuk a Duster futómű után minden az.
Pár cm-el nagyobb a tengelytáv, meg az egész autó is hosszabb, emiatt ahol mindig parkolok, onnan nem'tok egy ívben kitolatni, csak korrigálással. Az autó legfontosabb része szintén jó (az ülés).
Volt ív tömítőpapír. Rátettük az alu öntvényre, körbekopogtattuk az összes éle mentén, majd a ott szépen el lehetett tépni (nem szépen lehetett eltépni :) - ilyenkor újrakezdtük). F._.sz kivolt a karbiktól, sok genya kis forduló hurok, ív, járat. Sebváltó, difi ház: az igen! Első nekifutásra megvolt :)
Ugyan nem derült ki milyen motor van benne. Jó régen volt valakinek hasonló problémája. Ott az intercooler csere oldotta meg. Egy kis lyuk volt rajta. Valami vagy valaki kibökte,
Az a helyzet hogy semi köze ezekhez a motortérben valahol kifuj és 90nel többel nem megy vagyis aztán letilt most hoztam vissza szervizbol és ők se tudják hogy mi a gondolták hogy szoftvert kell frissíteni meg is csináltak viszont ugyan úgy betil 90nel és kijonn ez a kód
Ez nem hibakód, visszajelző lámpa. Nem tudom kivenni rendesen, de vagy a szervizciklus figyelmeztető, vagy a környezetvédelmis. Ha benzies, vagy DPF nélküli diesel, akkor utóbbi nem lehet.
Ha szervizciklus, akkor gyári műszerrel lehet resetelni, régebbieknél a neten sok heléyen fent van (youtube-on is) a reste módja, elfelejthették olajcserénél.
'service interval reset duster'
A szerelőnek meg rá kéne dugnia egy műszert és kiolvasni a hibakódot.
Sziasztok új vagyok ebben a csoportban.Van egy Dacia Duster em én van rajta egy hiba kód amit még máig sem tudunk megoldani egy szerviz sem .Esetleg valakinek valami ötlete. Köszönöm szépen.
Igen, én is ezt diagnosztizáltam. Nincs elég benya. Szétszedtem, kipucoltam. Áthívtam a szomszédot, mert ő lát :) szerinte minden oké. Bemegyek a házba, szemüveg (+sör), kijövök, nézem fény felé, hát ott szerintem van valami maszat. Szomszéd tűvel, kipucol. Nem a főfúvóka volt, hanem az úszóházból a főfúvókához vezető alsó fúvóka (ami a benyába merül).
Utána pöcc-röff, gáz, oszt tekerpörög mint az istennyila :)
Ez amit vettem most év elején. Szerintem benne hagyták az E10-est és amiatt, mikor megvettem volt benne büdös lötty, azt kiöntöttem. Most jutott el a fúvókához a kosz. Kitakarít, minden fasza.
Vettem tömítőpasztát, mer egy valag tömítés van egy ilyen karburátoton, de annyira új, hogy minden ment vissza eredetiben.
Az autósboltban néznek, mert mondom nem olajálló kell, hanem üzemanyagálló. Az milyen? Hát ami nem hengerfejre való, hanem karburátorra.
Azért nézd/nézesd meg a perselyt és a tengelyt, lehet, hogy elmozdult a rögzítő szerkezet (seeger/zéger, sasszeg, stb., már nem emlékszem, hogy milyen).
Amennyiben kopott a persely előbb-utóbb csere, ha a lötyögés már annyira zavaró.
Megeshet, hogy a persely hegesztése hibás, ekkor azonnali csere/javítás, mert egy váratlan törés nagyon veszélyes lehet.
Nézés után, - ha már úgyis bepréselted magad oda -, adj a perselyeknek (tengelykapcsolónak is) egy kis kenőanyagot, hálásak lesznek.
Ezen belül, a fő gyanúsított a főfúvóka az úszóház alján és a gyorsító szivattyú [spriccpumpa (membrán/dugattyú, irányszelep)], úszó (lyukas), tűszelep (nyitott állapotban megakadt/-szorult).
Levegőszűrő eltömődés is lehet. Amennyiben fals levegőt szív, az többnyire hallható (letakarod a tenyereddel a karburátor szívótorkát). Ajánlok egy teljes tisztítást leszerelt állapotban, mert vannak/lehetnek apró furatok amelyek csak így tisztíthatók, dugultan viszont befolyásolják a működést, természetesen rossz irányban.
Az sem mindegy, hogy miféle a porlasztó, Weber, Solex, Jikov, stb..
Egyszer régen, még a múlt évezredben egy Wartburggal azért küldtek el a műszakiról, mert kicsit matt volt az egyik hátsó lámpa, meg a pedálok lötyögtek.
Szerintem üzemanyag ellátási hiba, esetleg egy kis fals levegővel tetézve.
Biokomponens lerakódás?
Mivel nincs elégetlen üzemanyag a karburátor tisztítással kezdeném. A fals levegőre azért gyanakszom, mert a szívató dúsítja a keveréket, így kényszerűen többet szív a karburátorból. Tehát az alapjárati fúvóka elvileg tiszta, így a fals levegő okozhat gondot, de üzemanyag sincs elég.
Van, és a kuplungnak is. Megane 1.33-at a szervizbe vittem emiatt, mert egyszercsak éreztem, hogy mozog oldalra a fék. Azt mondták eddig is ilyen volt, csak most vettem észre és már figyelek rá.
Tünet: Szívatóval beindul, és csak szívatóval megy, alapjáraton is. Kis gázt eleinte elviselt, később azt sem. Gázra azonnal lefullad. Szívatót visszatolva azonnal lefullad. Gyertyahézag ok, kitekerve atmoszférán szikrét is látni. Nincs sem benzin szaga a kipuffnak, sem olaj szaga.