Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 4 órája 0 0 64958

Akárhogyan is "csűröd csavarod" az eddigi leírásaid alapján jó vétel volt, még ha benzines is ( hibrid )a korábbi takarékos dieselek után.

 

Fakt....sokat nem eszik....hiába benzines....hasonlítgatni a dci-Dusterhez lehet mert az kevesebbet fogyasztott dieselből, és nyomatékosabb volt, de az már a múlt, új diesel Duster/Bigster nincs ha maradtál volna dácsia vonalon akkor ott is a hibrid jöhetett volna szóba estleg az LPG-s, de nem mentél messzire így is maradtál a konszernen belül.

 

Ígyjárás van..:-)

 

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64957)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 7 órája -1 1 64957

Mentem egy egészségeset, szinte a pályán tankolva, ott haladva, klímázva, végre nem tötymörögve: 6.7 lityó kell neki.

 

Tegnap nejem is bent ült, kérdezte hogy szeretem-e, miben más, stb. 

Összegezve: jó. Az mondjuk még neki is feltűnt: az autó ráz, keményebb, pattogósabb, mondjuk a Duster futómű után minden az.

Pár cm-el nagyobb a tengelytáv, meg az egész autó is hosszabb, emiatt ahol mindig parkolok, onnan nem'tok egy ívben kitolatni, csak korrigálással. Az autó legfontosabb része szintén jó (az ülés).

 

Előzmény: saválló (64918)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 7 órája 0 0 64956

Volt ív tömítőpapír. Rátettük az alu öntvényre, körbekopogtattuk az összes éle mentén, majd a ott szépen el lehetett tépni (nem szépen lehetett eltépni :) - ilyenkor újrakezdtük). F._.sz kivolt a karbiktól, sok genya kis forduló hurok, ív, járat. Sebváltó, difi ház: az igen! Első nekifutásra megvolt :)

Előzmény: Spriccpumpa (64953)
Spriccpumpa Creative Commons License 30 órája 0 1 64955

 

 Gratulálok!

Ez egy igazán szép, kerek szám.

 

Előzmény: DusMan (64943)
Spriccpumpa Creative Commons License 30 órája 0 0 64954

 

 Összetett elektronikai/elektromos hibajelző.

Sok hibát jelezhet.

A kiolvasás segít.

Előzmény: Szarazkaktusz (64948)
Spriccpumpa Creative Commons License 30 órája 0 0 64953

 

 Köszönöm.

 

 Régen sima kenőzsírt tettünk a tömítésre.

Volt valami "Etans" nevű tömítőpaszta, (a morvák gyártották), de csak ritkán lehetett kapni.

"Szegény ember vizzel főz!".

"Ha nincs Etans, jó a zsír is!".

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64942)
GToni Creative Commons License 30 órája 0 0 64952

Ugyan nem derült ki milyen motor van benne. Jó régen volt valakinek hasonló problémája. Ott az intercooler csere oldotta meg. Egy kis lyuk volt rajta. Valami vagy valaki kibökte,

Előzmény: Szarazkaktusz (64950)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 3 napja 0 0 64951

És nincs hibakód a motorvezérlőben?

 

Előzmény: Szarazkaktusz (64950)
Szarazkaktusz Creative Commons License 3 napja 0 0 64950

Az a helyzet hogy semi köze ezekhez a motortérben valahol kifuj és 90nel többel nem megy vagyis aztán letilt most hoztam vissza szervizbol és ők se tudják hogy mi a gondolták hogy szoftvert kell frissíteni meg is csináltak viszont ugyan úgy betil 90nel és kijonn ez a kód 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64949)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 3 napja 0 0 64949

Ez nem hibakód, visszajelző lámpa. Nem tudom kivenni rendesen, de vagy a szervizciklus figyelmeztető, vagy a környezetvédelmis. Ha benzies, vagy DPF nélküli diesel, akkor utóbbi nem lehet.

Ha  szervizciklus, akkor gyári műszerrel lehet resetelni, régebbieknél a neten sok heléyen fent van (youtube-on is) a reste módja, elfelejthették olajcserénél. 

'service interval reset duster'

 A szerelőnek meg rá kéne dugnia egy műszert és kiolvasni a hibakódot.

 

Előzmény: Szarazkaktusz (64948)
Szarazkaktusz Creative Commons License 3 napja 0 0 64948

Bocsánat meg új vagyok a daciam2017

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64947)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 3 napja 0 0 64947

Ez így nehéz lesz...

 

 

(Van egy hely ahova nem tudom hogy kell eljutni, senki nem mondja meg merre van, tud valaki segíteni benne? 😎)

Előzmény: Szarazkaktusz (64945)
saválló Creative Commons License 3 napja 0 1 64946

No azért az már nem kevés!:)

Méghogy a Dacia nem tartós.......:)

Előzmény: DusMan (64943)
Szarazkaktusz Creative Commons License 3 napja 0 0 64945

Sziasztok új vagyok ebben a csoportban.Van egy Dacia Duster em én van rajta egy hiba kód amit még máig sem tudunk megoldani egy szerviz sem .Esetleg valakinek valami ötlete. Köszönöm szépen. 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 3 napja 0 1 64944

Aaaaaaaaz igen!!!!

Előzmény: DusMan (64943)
DusMan Creative Commons License 3 napja 0 0 64943

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 4 napja 0 0 64942

Neked is 5-ös :)

 

Igen, én is ezt diagnosztizáltam. Nincs elég benya. Szétszedtem, kipucoltam. Áthívtam a szomszédot, mert ő lát :)  szerinte minden oké. Bemegyek a házba, szemüveg (+sör), kijövök, nézem fény felé, hát ott szerintem van valami maszat. Szomszéd tűvel, kipucol. Nem a főfúvóka volt, hanem az úszóházból a főfúvókához vezető alsó fúvóka (ami a benyába merül).  

Utána pöcc-röff, gáz, oszt tekerpörög mint az istennyila :) 

Hajómotor amúgy, yamaha koppintás kínai, csavarra ugyanolyan. 

Ez amit vettem most év elején. Szerintem benne hagyták az E10-est és amiatt, mikor megvettem volt benne büdös lötty, azt kiöntöttem. Most jutott el a fúvókához a kosz. Kitakarít, minden fasza.

 

 

Vettem tömítőpasztát, mer egy valag tömítés van egy ilyen karburátoton, de annyira új, hogy minden ment vissza eredetiben.

Az autósboltban néznek, mert mondom nem olajálló kell, hanem üzemanyagálló. Az milyen? Hát ami nem hengerfejre való, hanem karburátorra. 

Nézetek mint Rozi a moziban. 

 

Előzmény: Spriccpumpa (64939)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 4 napja 0 0 64941

5-ös.

Előzmény: RGS_DD (64937)
Spriccpumpa Creative Commons License 4 napja 0 0 64940

 

 Azért nézd/nézesd meg a perselyt és a tengelyt, lehet, hogy elmozdult a rögzítő szerkezet (seeger/zéger, sasszeg, stb., már nem emlékszem, hogy milyen).

Amennyiben kopott a persely előbb-utóbb csere, ha a lötyögés már annyira zavaró.

Megeshet, hogy a persely hegesztése hibás, ekkor azonnali csere/javítás, mert egy váratlan törés nagyon veszélyes lehet.

Nézés után, - ha már úgyis bepréselted magad oda -, adj a perselyeknek (tengelykapcsolónak is) egy kis kenőanyagot, hálásak lesznek.

Előzmény: RGS_DD (64933)
Spriccpumpa Creative Commons License 4 napja 0 0 64939

 

 A porlasztó (karburátor) lesz, jó eséllyel.

Ezen belül, a fő gyanúsított a főfúvóka az úszóház alján és a gyorsító szivattyú [spriccpumpa (membrán/dugattyú, irányszelep)], úszó (lyukas), tűszelep (nyitott állapotban megakadt/-szorult).

Levegőszűrő eltömődés is lehet. Amennyiben fals levegőt szív, az többnyire hallható (letakarod a tenyereddel a karburátor szívótorkát). Ajánlok egy teljes tisztítást leszerelt állapotban, mert vannak/lehetnek apró furatok amelyek csak így tisztíthatók, dugultan viszont befolyásolják a működést, természetesen rossz irányban.

Az sem mindegy, hogy miféle a porlasztó, Weber, Solex, Jikov, stb..

Időd legyen, mert nem kétperces szórakozás. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64934)
RGS_DD Creative Commons License 4 napja 0 0 64938

Köszi mindenkinek a pedálos választ.

Nekem a kuplung pedál nem lötyög, csak a fék.

Egyszer régen, még a múlt évezredben egy Wartburggal azért küldtek el a műszakiról, mert kicsit matt volt az egyik hátsó lámpa, meg a pedálok lötyögtek.

 

Előzmény: pead (64936)
RGS_DD Creative Commons License 4 napja 0 0 64937

Szerintem üzemanyag ellátási hiba, esetleg egy kis fals levegővel tetézve.

Biokomponens lerakódás?

Mivel nincs elégetlen üzemanyag a karburátor tisztítással kezdeném. A fals levegőre azért gyanakszom, mert a szívató dúsítja a keveréket, így kényszerűen többet szív a karburátorból. Tehát az alapjárati fúvóka elvileg tiszta, így a fals levegő okozhat gondot, de üzemanyag sincs elég.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64934)
pead Creative Commons License 4 napja 0 0 64936

Van, és a kuplungnak is. Megane 1.33-at a szervizbe vittem emiatt, mert egyszercsak éreztem, hogy mozog oldalra a fék. Azt mondták eddig is ilyen volt, csak most vettem észre és már figyelek rá. 

Előzmény: RGS_DD (64931)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 5 napja 0 0 64935

Igen, az enyém is mozgott picit oldalirányban, mindkettő, új korától.

kb fél cm-t.

Kérdeztem, 'aszonták nem hiba.

Vezetés közben észre sem vettem, szintén takarításkor tűnt fel.

 

Előzmény: RGS_DD (64933)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 5 napja 0 0 64934

Hagyományos benyás motor, karburátoros.

Tünet: Szívatóval beindul, és csak szívatóval megy, alapjáraton is. Kis gázt eleinte elviselt, később azt sem. Gázra azonnal lefullad. Szívatót visszatolva azonnal lefullad. Gyertyahézag ok, kitekerve atmoszférán szikrét is látni. Nincs sem benzin szaga a kipuffnak, sem olaj szaga. 

 

Vizsgakérdés: ki mire tippel? 😎

 

RGS_DD Creative Commons License 5 napja 0 0 64933

A taposót lehet oldal irányban mozgatni. A perselyt nem látom.

Nagytakarítást csináltam a hétvégén, akkor vettem észre. 

Előzmény: Spriccpumpa (64932)
Spriccpumpa Creative Commons License 5 napja 0 0 64932

 

 Az "oldal irányú holtjáték" ebben az esetben nehezen értelmezhető.

A forgáspontnál, a persely mozdul ennyit a tengelyen, vagy lent a taposónál érezhető a kilengés?

V. sz., ez rengeteg, még mm-ben is sok.

Előzmény: RGS_DD (64931)
RGS_DD Creative Commons License 5 napja 0 0 64931

Nálatok a fékpedálnak van oldal irányú holtjátéka? A miénkben 2-3 cm-t mozog oldal irányban. Ez soknak tűnik...

 

Spriccpumpa Creative Commons License 5 napja 0 0 64930

 

 Az enyém is ilyen.

Azt mondja: "Minek? Te úgyis mindent elolvasol vagy eleve tudsz, mindig elmondod/megmutatod, hogy mit hogyan kell."

Nos, igen! Így könnyű az élet.

 Aminek viszont kifejezetten örülök, az az, hogy ha valami nyűge van, kérdez, tanácsot kér.

Nincs benne az a dölyfös dac, - ami sokukban megtalálható -, hogy: "Azért sem, vagy akkor sem kérdezek!!!".

 

 🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64920)
saválló Creative Commons License 5 napja 0 0 64929

Ha vmi nem jó akkor legalább tud szólni, de nem panaszkodott a klímára, egyelőre.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!