Az NKH altal adott hianyok (hianyzo szalagkorlat, csatornafedel stb.) valoban jelentenek-e veszelyt vagy egy a mukodes szempontjabol felesleges irat kukacoskodasrol van szo? Ha netan baleset lesz, akkor ki valallja majd a felelosseget (a portason kivul)?
Megsüllyedt a 6-os főút Pécsen átvezető szakaszának egy részén az aszfalt - tudta meg a Független Hírügynökség a Magyar Közút Nonprofit Zrt. ügyeletén.
Egy közműalagút rogyott meg, vélhetően a sok esőzés miatt, ezért a belvárosi bevásárlóközpont keleti oldalán, az Alsómalom utcai szakaszon lezárták a két belső forgalmi sávot. Jelenleg statikusok vizsgálják a süllyedés okát és a helyreállítás lehetőségét. A közlekedők torlódásra számítsanak - figyelmeztetett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. ügyeletese.
60 napja, március 31-én adták át a friss-ropogós-többszázmilliárdba került autópályát, az M6-ost. Bevallom, én azt hittem, az alagutakkal lesznek majd problémák, mert ugye ott van az a pár méter vizes lösz az alagutak felett ... de nem, nem ez történt.
Az M6-os autópálya leszakadt leállósávja a Tolna megyei Tengelic közelében. Vasárnap délután a heves esőzés alámosta a töltést, és leszakadt körülbelül tíz négyzetméternyi burkolat egy vadátjáró tövében, az autópálya 127-es km-szelvényénél. Várhatóan hétfő reggelig marad lezárva az M6-os autópálya mindkét útpályája.
"15 óra előtt jégeső, majd özönvízszerű eső esett egy rövid szakaszon. A környező földeken összegyűlt esővizet a vízelvezető rendszer nem tudta elvinni, alámosta a sztráda jobbpályáját. A 127 km-szelvénynél egy vadátjáró alatt leszakadt a leállósávból körülbelül tíz négyzetméternyi burkolat. A víz megrongálta a vadátjáró alatti vízelvezető rendszert, burkolatot.Megvizsgálják, hogy a haladó sávok alatt stabil-e a töltés, utána döntenek arról, hogy a Pécs felé vezető oldalon lehetővé teszik-e a közlekedést. Erre hétfő reggelnél előbb nem kerül sor, mert időközben újra eleredt az eső. Emiatt nem oldják fel az útzárat a balpályán sem, amelyet baleset miatt zártak le ugyanazon a szakaszon" - mondta az M6 Tolna Üzemeltető Kft. üzemeltetési vezetője, Csabai Péter.
"A víz betört az autópályára, ezen „megúsztak” az autók, így történt a baleset" - közölte Bakonyi László, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság illetékese. Négy autó érintett a balesetben, de nem egymással ütköztek, hanem egymást követően csapódtak a szalagkorlátnak.
Vízbetörés, beomlás, alámosás ... furcsa dolgok ezek egy frissen átadott autópályán, melynek éppen csak hogy meglett az ideiglenes engedélye. (A választások közeledtével elég erős nyomás nehezedett a szakhatóságra az engedélyért.) "Hétfőn még nem volt kész illetve egyes részeken hiányos volt a pálya melletti vadvédő kerítés, tisztításra vártak a vízelvezető árkok, több helyen még ott voltak az útszakaszon az építés alatti forgalmi rendhez tartozó jelzések, munkagépek, általában a burkolat is tisztításra várt még." - írta az átadás napján az Index
Az lehet, hogy víz alá került a régi 6-os..... de egy sztráda nem épülhet úgy, hogy víz alá kerüljön... és úgy sem, hogy beomoljon - esővíz által......
Nálunk is kb. ugyanennyi víz jött le - és a xaros, gödrös murvás utcánk nem került víz alá... pedig nem is szakemberk építették.....
Ja erősebb... a régi 6-os is víz alatt... sehol sem terveznek monszun jellegű esőre Európában.. májusban közel 300 mm eső esett...3,5x annyi mint normál hónapban...
Most ha nincs viadukt, képzeld el mit csinált volna ezen vízmennyiség a töltések miatt gyaksi totál legátalt völgyekben... akkor meg azért hülyézne mindenki...
Hosszú lenne felsorolni..... volt ilyen címmel riport: " szétlopják az M6-os építkezést tolnában "...... 9-10 ezer a beton m3-e, 200-220 a gázolaj, maszek garázsbejáró+járdák fusi aszfaltozása.....és visznek mindent ami mozdítható...... nem hazugság - lenyilatkozott+leközölt cikkben. Sőt!
Az építkezéstől jóval távolabb házaltak egy idő után a gázolajjal... mert a közvetlen közelben minden tartály +kanna tele volt .......:P
és csak amiről én hallottam: 4 bobcat+3 caterpillar munkagép fél év alatt- csak ez veri a 100 millát.....
és mivel az ilyen bűnesetek jó, ha 20 %-a derül fény - nyugodtan lehet milliárdos nagyságban kalkulálni a veszteséget........
....volt konkrét bűneset felemlegetése, és ha volt annak nagyságrendje arányos volt a munka volumenével ? Csak akkor válaszolj ha idézel,nem baj ha nem tudsz ,de legalább hallgass!
A lényeg az,hogy a nagy tömegű föld lassan! Általában úgy kell tervezni ,hogy a töltés meg a bevágás egyensúlyban legyen,és az egyik tervváltozat ez volt , csak az időtényező miatt nem került elfogadásra. A konszolidálódik nem idézőjeles geotechnikai terminológia:) Ha lehet ezen ne vitázzunk jó .
Aztán a lösz szerinted mennyi idő alatt "konszolidálódik" Mert a völgyek (vízfolyások) feltöltéséhez máshonnan kellett volna földet hozni, az első nagyobb felhőszakadás elmosta volna a löszből épült töltést...
" természetesen ha akarnék eleget tudnék tenni annak érdekében ,hogy egy életre megtanuld.hogy másokat,ill. mások munkáját még a debilitás azon szintjén sem amin állsz soha ne engedd meg magadnak."
húú, de kemény..... elmondom neked: sem fizikailag, sem jogilag semmi esélyed...... az elsőhöz pláne nagyon kellene tudnod....:P
és eléggé pofátlan dolog konkrét bűnesetek felemlegetése után hazugnak nevezni mást......
...........ezért ez így nem teljesen helytálló,mert lehetett volna másképp is csak akkor a talajkonszolidáció tovább tartott volna így az átadás néhány évvel később lett volna esedékes. Nem lett volna kést a kultúrális főváros rendezvényeire, továbbá a pénz időértékét is figyelembe véve lehet,hogy nem lett volna olcsóbb.
A "hülye mérnökök " védelmében: itt a topo térkép, rátéve a tényleges nyomvonal, az eredeti terep szintekkel... Csak a totál dilettánsok és pártszócsövesek szajkózzák az alagútak-hídak megoldás szükségtelenségét, aki ért a témához, annak totál egyértelmű a megoldás optimális volta.
(Piros az alagút, kék a híd, a szimtmagasságok az eredeti terepszinteket jelölik.)