Konyhafelújításban vagyok és nemsokára új járólapot szeretnék rakni a régi helyett. Az egész ház padlófűtéses, 33x33 -as járólapokkal lesz lerakva. Azt szeretném megkérdezni a szakiktól, hogy megbízhatóak erre a célra az olcsóbb flexibilis ragasztók, vagy szükséges a másfélszer annyiba kerülő neves gyártó terméke? Merthogy jelenleg igen elszaladtak az árak.
Már több mint húsz éve betonypből épült könnyűszerkezetes házban lakunk, így tudok egy-két tanácsot adni.
Én úgy burkoltam a fürdőszobát, hogy előtte le gipszkartonoztam vízálló gipszkartonnal és arra raktam a csempét, mert a betonyp igen szeret tágulni, összehúzódni és azt a csempe nem bírja. Vagy leesik, vagy akár el is reped.
Kisebb dolgokat, mint pl. wc tartály, simán forgácslap csavarral simán felteheted, oda tipli sem kell, de én egy szekrényt azért már lehet hogy olyan gipszkarton dűbellel tennék föl, ami a túloldalon szétnyílik.
mekkora fagerendák vannak milyen sűrűn? mert ált. 5cm lehajlás már elég jelentős és 6m fafödém fesztáv sem általános hagyományos gerendázatnál (túl nagy)..
vizszintbe hozó párnafáknál bele fogsz őrülni a centizésbe.
Sziasztok Egy nagy behajlású fafödémes épület tetőterét szeretném hajópadlóval leburkolni. A középen 5 cm-es behajlás miatt párnafás megoldásban gondolkodom. A 6 m-es fesztávú fafödémben van 5 cm hőszigetelés valamint 5 cm térhálós beton, amelyre a burkolat kerül. Az elképzelés szerint a vízszintet lézerezéssel és a párnafák ehhez illesztett bevágásával fogom elérni, a széleken 1, középen 6 cm párnafa magassággal.
Kérdésem a párnafák vasbetonhoz való rögzítésének módja, a hajópadló párna fához való rögzítésére, valamint a párnafák közti rész szigetelése vonatkozik. Kérném építő jellegű tanácsaitokat.
A következő ügyben lennék kíváncsi a véleményetekre:
Térköveztük az udvart, meg a kerítés elött a beállót. Az a gond, hogy a ház és a kerítés nem fut egymással párhuzamosan. Tehát a ház első oldalának egyik sarka és a kerítés között kisebb a távolság, mint a másik sarka és a kerítés között. kb 80 cm a különbség a tíz méteres ház két sarka és a kerítés távolsága között. A mester a házhoz -és a ház melletti garázshoz lőtte be a térköveket, tehát amikor állunk be az udvarra, akkor szépen egyenesen futnak a vonalak, a házzal párhuzamosan. Viszont a kerítéshez képest ferdén. Oldalról nézve eléggé bántja a szememet a kapunàl, hogy a kerítéssel nem párhuzamosak a vonalak. (Remélem érthetően fogalmaztam!:)
Igazából már mindegy, de azért kíváncsi lennék, hogy mi lett volna a megoldás. Összevissza kellett volna rakni a köveket, nem egy vonalban, hogy ne legyen annyira feltűnő a dolog? vagy a kerítéshez igazítani?
Előre is köszi, ha valaki elmondja a tutit. Sajnos én tök hülye vagyok hozzá
Sziasztok! Érdekődnék terasz burkollással kapcsolatban. A vízszigeteléssel kapcsolatban lenne kérdés . A bejárat előtt,egy utólagos terasz lett betonozva. Ott semmiféle vízszigetelés nincs. A betonnak van lejtése. A terasz föllött majd valamikor lesz tető,de még egyenlőre arra nincs keret. A kőmüves csak simán alapozna mélyalapozóval,majd tenné csemperagasztóba a kültéri járólapot. A régi házunknál is volt olyan felület,ami járólapozva volt,és biztosan nem volt szigetelve. Ázott fázott,de a 10 év alatt nem fagyott fel. Ez a sok vízszigetelő drága cucc,csak a fogyasztói társadalom parasztvakítása,és tényleg elhagyható ilyen esetben,vagy a régi háznál csak szerencsém volt? A mester nem említette,hogy kellene vízszigetelni,azt mondta,nemfog felfagyni,nyugodjak meg! Így lehet vajon???
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e valahogyan betonyp lap burkolása? Van egy fürdőszobám, és egy wc helyiségem, különösen a fürdőben lenne fontos, mert fürdés közben a kédból kicsapódik némi víz, és ez nem igen tesz jót a betonyplapnak. Illetve ha igen, akkor arra tiplivel fúrva könnyebb dolgokat rögzíteni: pl. fürdőszobaszekrény, wc tartály(hagyományos)?
Olyan melegburkolót keresnék aki dolgozott már clickes vinil padlóval illetve laminált parkettához is ért illetve csaphornyos rendes parkettához is. Azért kéne ilyen univerzális ember, hogy megtudja mondani melyik mennyibe kerülne, melyiket ajánlja az adott helyen, előnyök/hátrányok. Jelnleg több helyen felázott feketedett csaphornyos parketta van lerakva
(ahogy eddig próbálkoztam neten keresgélve, vinil-el jóval kevesebb ember foglalkozik)
A ház köré szeretnék kavicságyat építeni, körben szegélykővel.
A ház falán a díszkő sajnos nincs elég lent, emiatt is tettem elé földet, hogy a nap ne szívja ki teljesen a szigetelést.
Szeretnék még rátenni néhány sor követ lefelé, hogy ne kelljen olyan magas szegélykövet odatenni (főleg a ház sarkánál), viszont így is eléggé megviselt, és már porlik szét a szigetelés.
Van esetleg valami ötletetek, hogyan lenne megoldható a kövezés folytatása?
Érdeklődni szeretnék, hogy egy padlőfűtésnél okozna-e bármilyen hátrányt, ha a már meglévő járólapra (9 éves , jó állapotú) lenne ráburkolva egy új ?
Egy 130 négyzetméteres házról lenne szó, ahol 70% a padlófűtés, de mivel hogy nincs fellazulva egy lap se, így nem bombáztatnám szét fölöslegesen a házat se a pénz se az idő terhére ...
Neten írták, hogy nyugodtan rálehet burkolni, csak ugyanúgy figyelembe kell venni a padlófűtéshez való járólapot meg ragasztót kell alkalmazni.
De mégis az ördög nem alszik alapon AZOKAT kérdezném, AKIKnek így lett felül búrkolva, hogy az a kb 2cm bármi változást mutatott-e utána ?
Tanácsot, véleményt kérnék, családi házam kivitelezője most burkolja a padlót nálam. S1 ragasztót kértem mert vizes padlófűtés van kiépítve esztrich betonban.
Ellenőröm kérte a felfűtést burkolás előtt ami 3-4 napig ment aztán kikapcsolták. Kikapcsolás napján azt konstatáltam a helyszínen, hogy normál adesilexp9 flexibilis ragasztóval az esztrichre rákentek (amit csemperagasztásnál használtak), így csak a falak mentén 5-10 cm maradt ragasztómentesen. A ragasztóréteg szerintem pár mm lehet, itt-ott talán több. Megfizettem az S1 többletárát, mégis lesz egy kis réteg adesilexp9 benne, így is érvényesülnek-e az S1 jobb tulajdonságai, mert ezután majd S1-be ragsztják a lapokat (de a már előtte felkent adesilexp9-re).
Szinezi a képet, hogy 2 lakrészes a ház és eddig csak az egyik lett felfűtve, de már mindkettő le van kenve ezzel a vékony réteg adesilexp9-el, ha ezt a csemperagasztóval már lekent esztrichet fűtik fel, távozhat-e az esetleges pára? Kérdezem mindezt laikusként és köszönöm előre is a válaszokat!
A falak mellett úgy sem mászkálsz. Szerintem rárakhatod csak ragaszd le a bitumenes lemezt is. Max azzal lesz problémád hogy ott magasabb lesz. Erre figyelj mert ha polcot teszel a fal mellé akkor bedőlhetnek.
A garázs szerelőbetonját szeretném burkolni 30x30-as greslappal, de a falak alatt kb. 10 centire kilóg a GV3 szigetelőlemez. Erre gondolom nem szabad burkolni, mert nem tapad rá a csemperagasztó. Vagy igen? Arra gondoltam, hogy 2-3 centire visszavágom a GV35 lemezt, és akkor csak kis részén érintkezne. Illetve alatta lévő tapadóhidat, és a kátrányt nem kellene valamivel letakarítani a betonról? Van flexre betoncsiszolóm, és azzal kicsit felmarhatnám. Köszönöm a segítséget! :)
"Igazábol a fő problémám a hideg burkolattal van. A nappalink padlójának a fele hidegburkolattal lenne burkolva, a másik fele laminált padló. " Tehát még semmi sincs !!
Tegyél egységesen OSB. De tudnod kell hogy akármilyen anyag ilyen vastagságban nem szigetel jelentősen. A betont felverni tényleg felesleges. fólia ha van tedd oda.
Ha a belmagasság és a küszöb engedi nem ártana az OSB alá még egy szigetelő anyagot tenni.
Egy rétegrend :
betonra fólia, 20 mm lépésálló hab szigetelő,
OSB, rá az az 5 mm isofloor ,
rá a laminált pl. 5 -6 mm.
ez kb. 30 mm, de azért a jelentős hőszigetelés csak az 5 cm felett jelentkezik, sőt az igazi a 10 cm feletti.
De a semminél jobb.
Nekem hagyományos családi háznál a következő réteg rend volt :
beton ,
rajta 15 cm deszkából párna fa ,
közte homok,
a párnafán 2,5 cm vakpadló,
rajta 2,5 cm parketta,
tehát a melegpadlónak csúfolt valami 5 cm volt , télen a lábunk mégis fázott.
Végül korhadás miatt minden kicserélve lett. a homok helyett hab hőszigetelés 15 cm, közte párna fák, rajta OSB 19 mm , rajta a laminált.
Így már más.
Jó aki el akarja adni pl. az isofloort az azért csak hazudik róla valamit !!
pl. az a hőátbocsájtási ellenállást.
Ezeket objektíven lemérni nem lehet.
Habár a mérés még mindig több mint a számolás. Azzal lehet csak igazán elkápráztatni a laikusokat !!
VIGYÁZAT CSALÓ parkettások. Káldi Tamás -Jószaki - Parketta szakiki . Engem a Káldi Tamás és Juhász János duó károsított meg. Ne hívjátok őket, mert kóklerek !!! Csak szétbarmolni tudnak mindent a tulaj kárára, és ha szólni mersz, még nekik áll följebb. KERÜLJE MESSZIRŐL MINDENKI ŐKET!!!
Van bitumenes szigetelés a padló alatt. Száraz mindenhol. A szobákban faros lemezek voltak lefektetve padlószőnyeg alá, semmi baja nem volt a lemezeknek, szárazak voltak pedig azok valamikor 1988-ban kerültek oda.
Igazábol a fő problémám a hideg burkolattal van. A nappalink padlójának a fele hidegburkolattal lenne burkolva, a másik fele laminált padló.
A laminált tiszta sor, alá raknám az 5mm-es isofloort, az a hőtükrös cucc. Viszont akkor a hideg burkolat alá nem kerülne semmilyen szigegelés. Ezétt jött az ötlet hogy tennék mindenhová 12mm osb-t, erre menne a laminált és a járólap is. Persze ennek ellenére a laminált alá még rakom az isofloort is.
A hőátbocsátási ellenállása az isofloornak 0.18. Ami talán nem olyan rossz. Kb a legjobb ami mehet a laminált alá, ez az árán is látszik 1000ft/nm
A 12mm osb lapnak a tényezője 0.12. Tehát elvileg nem szigetel rosszul. Ára ~1450/nm
A biztonság kedvéért raknék az osd alá párazáró foliát, az meg van is itthon ráadásul hőtükrös.
Nyugodtan beszéljetek le róla ha hülyeséget akarok csinálni :D
Viszont az alzat betont nem akarom felverni. Az felesleg pénzkidobásnak tartam ha padlófűtést nem teszek bele, ha meg beleteszem az meg már marha drága annak tekintetében hogy szinte új lapradiátoros rendszerem van
Ha már ennyit elköltesz a házadra nem ártana azt a padlót is felverni és az új padló alá tökéletes víz és hőszigetelést rakni.
De ha nincs pénz rá, akkor már a helyes út.
Ha száraz a padozat akkor elég a 12 es NF l OSB rá egy 2 mm hab /ez összenyomódik 1 mm-re / és rá egy 6 mm -es laminált. Így az emelkedés 20 mm alatt lesz.
Sziasztok. Kis tanácsadásra lenne szükségem. Adott egy 10x10-es "kádárkocka" ház. Felújításban vagyunk, belső ajtók cseréje, külső nyílászárók, elektromos és víz rendszer, úgy kb minden.... Viszont az aljzatbetont nem szeretném felverni, szép új lapradiátorokkal vettük, új gáz és vegyes kazán, nem lenne gazdaságos átfordulni padló fűtésre. A hőszigetelést fontosnak tartom, ablak cserét is úgy csinálom hogy 3cm xps-el körbe szigetelem a falnyílást és abba mennek az ablakok további 5cm toktoldóval.
Szoval szeretnék egy viszonylag szigetelt padlót is kialakítani és arra gondoltam mi lenne ha a nappaliba és a szobákba letennék 12mm nútféderes osb lapot, erre vegyes burkolat kerülne, laminált padló és hideg burkolat. A kérdésem az lenne hogy az osb lap alá kelle valami párazáró folia? Le kell-e dübelezni az osb lapot?
Egy olyan probléma kapcsán kérek segítséget, hogy pénteken fejezték be a fürdőszoba vakolását. Az egyik falra kellett vagy 10 centi hogy egenyenes legyen. Ez az előtte lévő 4 napban került rá szóval igen friss. A kérdésem az lenne hogy mikor lehet rá burkolni, csempét rakni. Két szakember véleményét kérdeztük. Az egyik szerint nem lenne gond ha várunk egy két hetet. A másik nem tenné fel rá míg ki nem szárad ami szerinte 2 hónap. Ha mégis rátesszük a jövő hét folyamán, akkor ahogy szárad tovább a fal berepedezik és ledobja magáról a csempét a falban lévő víz nem tud kijönni és kicsapja a fugát és pebészedni fog.
Nem tudjuk kinek a véleménye a helytálló. Szeretnénk ha készen lenne de csak akkor ha lehetséges.