Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a6bazsa Creative Commons License 2020.06.14 0 0 54

Szia meg oldódott a problemad a skodaval? Nekem ugyan ez a problémám 1.2tsi , de én már gyertya és trafok cserelesen túl vagyok és meg mindig csinálja 

florance.bazsa@gmail.com ra is írhatsz ha tudsz segíteni meg koszonom

Előzmény: saint-tropez (51)
ZT-1 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 53

Megoldódott?

Turbo vagy a tubo cső szakadt

Előzmény: saint-tropez (51)
Pantone11 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 52
Sziasztok!
2012-es 1.Tsi Golf VI. Hidegindításkor mennyinek kell lenni a fordulatszámnak?
Gáz nélküli indításkor?
saint-tropez Creative Commons License 2019.08.08 0 2 51

Sziasztok!

Ide is írok, hátha van hasonló VW-es tapasztalat.

Van egy (2011-es 160000Km) 1.2 TSI Skoda Oktavia ami idáig rendben működött :-(.

Egy hónapja viszont alacsony fordulatról terhelésre (emelkedő-gyórsítás) rángat.

Egy-két hónapja kezdődött a problémám. Negyedik, ötödik, hatodik fokozatban, 2000-as fordulatról, ha enyhén gyorsítottam (nem padlógáz) elkezdett húzni rendesen, de aztán ritmikátlanul, nem folyamatosan, de bele-bele rángatott az autó.

Magasabb fordulaton, intenzív gyorsulásnál illetve alacsonyabb fokozatban (pl városi közlekedés) nem csinálta.

Most már, sokkal gyakrabban és alacsonyabb fokozatban is rángat. Valamint, lett még egy érdekes jelenség: Gázadásnál furcsa süvítő hang hallatszik a kabinban. (mintha a gázpedál feltekerné az utastér ventilátort :-o )

Voltam több szervizben (pl.: 2 napja a skoda márkaszervízben), és nem találnak semmit. A tipp az, hogy cseréljek gyertyát és gyújtókábelt.

(Hibakód nincs)

Alapjáraton és egyéb üzemi körülmények között patent az autó.

Plíííízz, valaki mondjon valami értelmeset.

Kösz!

VMultipla Creative Commons License 2018.10.30 0 0 50

Üdv!

Olvastam a korábbi beszélgetéseket. Már eddig is nagy segítség volt, de lenne pár kérdésem. Hozzám került egy 1,8 TSI Yeti alapjáraton olajnyomás problémával, valamint elmúló és újra jelentkező csörgő motor hanggal. Kérdésem a következő: Ha a láncfeszítő károsodott, jelentkezhet-e olajnyomás probléma? A csörgő hangot, gondolom ez okozza, de az alapjáraton elégtelen olajnyomást is? a segítséget előre is köszönöm!

 

Péter

Előzmény: Törölt nick (28)
Krisztóca Creative Commons License 2018.03.26 0 0 49

Sziasztok! Két dologban kérném a segítségeteket. 1.4-es Tsi Golf plus-on van. Kigyulladt az olaj visszajelző. Hidegen néztünk szintet, minimum alatt volt. Öntöttünk rá kb 1-2 dl-t, erre a lámpa elaludt, majd ismét kigyulladt, de a szint meg már a max felett volt, így nem akartunk rá többet önteni. Ötlet, hogy mi lehet a gond? Illetve a másik jérdésem, hogy hogyan tudom külön felkapcsolni a hátsó belső világítást? Csak akkor kapcsolható fel jelenleg, ha az elsők is égnek, ami nagyon zavaró a vezetésben, viszont a hátsóra meg néha szükség lenne önmagában. Köszönöm, ha valaki tud segíteni!

Balogh E Creative Commons License 2018.02.14 0 0 48

Sziasztok!

 

Van egy  2004-es 5-ös golfom és  olyan gondom van, hogy elinduláskor hidegen tökéletesen működik a motor de ahogy bemelegszik, elkezd rángatni, dadogni és leáll. Ahogy kihűl megint megy normálisan, ha valaki tud segíteni kérem írjon nekem a fórumon vagy a novacomkft@gmail.hu-ra.

 

Előre is köszönöm

John_5 Creative Commons License 2017.12.29 0 0 47

Üdv!

Van egy motorhibás 2011-es VW Polom 1.2TSi 105le CBZB motor- MTH (6 seb. kézi) váltókódos. Abban kérnék segítséget, hogy lenne egy Skoda Rapid CBZA  86le  MFX (5 seb. kézi) kódos motor váltóval hozzá. Azt be lehet szerelni egy az egyben abba?

Köszönöm a segítséget előre is!

ErkölcsTan Creative Commons License 2017.11.17 0 0 46

Érdemes megnézni ezt a videót és külön felhívnám a figyelmet, hogy az 1,4 TSI motorban, az 1,8 TSI-vel ellentétben, az olajos láncfeszítőn ilyen racsnis szerkezet sincs. Ott csak egy gyenge rugócska van.

youtu.be/9GDPsOX0Uq0

 

Itt láthatóak az 1,4 tsi alkatrészei:

 

http://vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas

 

 

 

Samu70. Creative Commons License 2017.10.11 0 0 45

Sziasztok. VW. 1.4tsi szivósor csappantyu elektromos hibát ir. A szervizben már egy hete kinlódnak vele. Valakinek nincs ötlete. Segitsévet előre is kösz.

Ruszi80 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 44

Mivel szedted szét? Ez az 5 ágú csillagcsavar rajtam kifogott...

Előzmény: ErkölcsTan (36)
DrKatalin Creative Commons License 2017.05.20 0 0 43

A hang, kifejezetten előlről jön...jobb előlről. Ha járatom a kocsit és figyelem...nem jelentkezik a probléma. Nem hiszem,hogy féktárcsa lenne...olvastam az írásaitokat és ezért fogott el némi "félsz",nehogy vezérmű probléma legyen

DrKatalin Creative Commons License 2017.05.20 0 1 42

Előre is kérlek benneteket, nézzétek el nekem,hogy ilyen kérdéssel állok elő, hisz nő vagyok. :)  Vagy ne nézzétek el. ;-)

 

Van egy 2012. márciusi 1.4 TSI Golf kombi autónk.

25.000 km-rel vásároltuk, jelenleg 109800 km van benne. 

Néhány hete feltűnt,hogy fémes hangot ad a drága... ma még inkább megfigyeltem és alacsony fordulatszámnál többször hangoztatta, valami nem tetszik neki. 

Tudom,hogy ez kb. az a kérdés,hogy fáj a hasam doktor úr és találja ki, miért...de mire tippeltek, mi lehet? Milyen irányba induljak el vele,ha szerelőhöz megyünk. 

Németországban élünk, nem ITT sincs kolbászból a kerítés és már volt némi bosszúságom emiatt a kocsi miatt, aminek idén jár le a Leasingje és agyalunk, ezt próbáljuk megtartani, vagy megy a levesbe. (másik autót ellenben most nem biztos ,hogy sikerül megkapnunk). 

Dilemma, vajon generátorcsapágy? Netán szíjprobléma? (de akkor miért fémes ciripelő hangot ad) 

 

 

Volt már itt fékösszekötő csere is 20.000 km-rel ezelőtt, beragadt hátsó fékek, emiatt komplett fék, féktárcsa csere és még néhány apróság. Fiatal autó volt (oké, most is az az 5 évével) de sok bosszúságom volt már vele. :(

 

Bármilyen építő/romboló kritika jöhet, az sem zavar, ha fogjátok a fejeteket, miközben olvassátok soraimat...csak tudjatok némi irányban segíteni. Kösziiiii 

ragany Creative Commons License 2017.03.25 0 0 41

És a kép

ragany Creative Commons License 2017.03.25 0 0 40

Sziasztok! 

1.4 tsi 160 le. Teljesítményvesztés és olajfogyasztás esetén méressetek kompressziót. Ha 10 alatt van érdemes széthúzni a motort. Nálam volt 3db törött dugó. Szerencsére a hengerfalat nem húzta meg, de így is 700e felett volt a javíttatás szakszervízben. Ugye elvileg ezt fúrni nem lehet, ha meghúzza, 1,5millió körül van az új motor.

Tudom, máshol olcsóbb, de itt adtak 2 év garanciát.

Azóta makulátlan és nem eszi az olajat.

Üdv:

Zoli

Atesz977 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 39

Sziasztok! Lenne eladó golf MK5 alufelnim új gumikkal. Remélem valakit érdekel. tökéletes állapotúak. Ár:200e./4db 20 9719065

tfsi Creative Commons License 2016.12.04 0 0 38

Az új Audi A4 1.4 TFSI motornál már kijavították a lentebb részletezett hibákat?Előre is köszönöm a segítséget.

San 14 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 37

Tudna valaki tippet vagy tanácsot adni Egy w gollf6 tsi 1.4 caxca motorkód 2010 évj

35000 km vettem rá pár honap után inditáskor kis csőrgő hangot adott

ki lett cserélve a lánc 2 feszitő a patron a fogaskerekek nem

kb 3 hétig hang nélküli volt most megint halható 

leállás után kb fél háromnegyed óra után halható van mikor erősebb van mikor gyengéb olajat szürőt cseréltem 

 van e valakinek tipje

üdv veres sandor

ErkölcsTan Creative Commons License 2016.06.30 0 0 36

Megjegyzés 2016.06.30-án: Csak nemrég szedtem szét a konzervdoboz kinézetű vezérműtengely szögállító szerkentyűt. Itt a fotó róla:

 

 

 

VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

2015. szeptember 22.


A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?

 

A VW-nek volt és van ezen kívül több szemét húzása is véleményem szerint. A TSI motorok vezérlése jó sokáig vezérműlánc alapon zajlott és szerintem gyártási hiba volt benne.

tenten Creative Commons License 2016.03.25 0 0 35

Sziasztok!

Szeretném a tanácsotokat kérni abban, hogy van egy IV-es golfom 1.6-os autómata. 120.000 km.

1.

Nagy valószínűséggel még nem volt benne váltóolaj cserélve és azt a tanácsot kaptam, hogy ezt azonnal tegyem meg, ha nem akarom, hogy tönkremenjen.

2. 

Az illető azt is mondta, hogy kérdezzek meg egy hozzáértőt is, mert hallott olyat, hogy kicserélték és az új olaj kimosta a rendszert majd ez után az orrán-száján (ömlött) a tömítéseknél.

 

-Tudnátok e ajánlani szervizt Budapesten, vagy annak a környékén, ahol ezt megcsinálják, és nem lehúzósak?

 

Előre is köszönöm a tanácsotokat, segítségeteket.

jaj-papa Creative Commons License 2015.12.09 0 0 34

Nekem is Passat cc  1,8 Tsi Vezérműlánc problémám volt..:( Szintén 480 Ft-os számlát kaptam a kezembe a héten! 58 e Km van a kocsiban..:( Kiábrándító :(

Előzmény: Törölt nick (28)
riel Creative Commons License 2015.11.30 0 0 33

A válaszom egy határozott igen. Már tobb, mint 2 honapja rója az autó az utakat a széles lánccal: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9230842&la=136918718

Előzmény: davtsik (32)
davtsik Creative Commons License 2015.10.30 0 0 32

Szia,

 

sikerült megtudakolni, hogy átépíthető-e a készlet?

Előzmény: riel (24)
csibe36 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 31

A tsi motorra is érvényes,hogy egy jó kis autópályás pörkölés után 1 percig alapjáraton hűteni kell a turbót?Vagy csak a régebbi turbósokat(pdtdi)?

Marty Creative Commons License 2015.10.01 0 0 30

Sziasztok !

Most vettem meg az 1.4 tsi motoros 2014 03 havi Jettámat.

Tudnátok abban segíteni, hogy mikortól lettek ezek a motorok újra szíjasak ? Ebben már a szíjas motor lehet ?

Ránézésre miből látható a különbség ? A szíjasnál műanyag a vezérműszíj fedele ? Motorkód, motorszám elárul valamit ?

A lentieket olvasva eléggé megrémültem, és infó hiányom van ..

digegig Creative Commons License 2015.09.26 0 0 29

Szervusztok, TSI-sek! Keresnék TSI-hez való kompresszort, normális állapotban és áron! Írhatjátok ide is, visszajövök!! :-)

Köszi!

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 1 28

 

Szerintem az első adandó alakalommal, amikor csörgéseket észlelsz, cseréltesd ki a láncfeszítő olajdugattyús alkatrészt. Ne gyárira, hanem utángyártottra. Van ebből vagy 3-4-5 féle utángyártott típus. Arra, amelyiknek a legvastagabb a dugattyú oldalán az oldalfal. Ezt ha semmi gondod sincs, akkor is tedd meg úgy 100.000 Km környékén és aztán megismételve ennyi kilométerek után.  Ja meg vele a műanyag távtartókat is, amelyek botrányosan gyengék és törékenyek.

 

Figyelj oda rá: Ha alaphelyzetben gáz nélküli gyújtás után csörög a lánc, de az első gázadásnál abbamarad, ne hagyd magad elaltatni, megetetni azzal, hogy idő kell, hogy kialakuljon az olajnyomás és a láncfeszítő befeszítsen. Mert akkor már rossz a kocsid. Ha úgy jársz, csak nagyobb lesz a gondod. Cseréld azonnal az általam javasolt alkatrészt.

 

Saját 480 ezer forintos tapasztalatom itt olvashatod, te elkerülheted és megúszhatod ennek töredékéből:

 

http://vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas

Előzmény: Daddy69 (25)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 0 27

 

VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

2015. szeptember 22.


A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?

 

 

A VW-nek volt és van ezen kívül több szemét húzása is véleményem szerint. A TSI motorok vezérlése jó sokáig vezérműlánc alapon zajlott és szerintem gyártási hiba volt benne. Sok kocsitulajdonos hiába jelentkezett a garanciális időn belül, minálunk például 3 éven belül, hogy zörög a lánc és valami nincs rendben, ál magyarázatokkal lerázták. Aztán amikor a gyártási hibából eredő gond túlment a garanciaidőn, rögtön javasoltak egy 400-500 eFt-os teljes vezérműegység cserét, mert a VW módosított és most már csak ez a jó és csak egyben lehet kicserélni 5-6 alkatrészt. Ezek a vezérműtengely szögállító egység, lánckerék, lánc, lánc távtartók, olajos láncfeszítő készülék, vezérmű fedél, néhány csavar.

A legtöbb VW TSI motornál egyébként nem a láncnyúlás a fő probléma, tehát annak elvégzése önmagában nem sokat ér. A mi kocsinknál 150.000 km körül kellett teljes motorvezérlést cserélni. Tehát TSI, azaz turbó benzines kocsi és nem diesel. Az hogy már 30.000-nél 1 évesen is jeleztük, meg aztán további kétszer a lánccsörgést és kértük a javítását garanciaidőn belül, már utólag mellékes. Most néhány hónapja kifizettük a 480 eFt-os számlát, ami lehetett volna 600 eFt is, mert rá akartak beszélni a szervizben a bütykös tengelyek és a láncegység bemart fedelének a cseréjére is.

Kikértem és elhoztam a kicserélt alkatrészeket és ezek az észrevételeim:

  • A tervezési-konstrukciós hiba fő forrása az alul méretezett láncfeszítő dugattyúfal, ami idővel oválissá tud nyúlnyi és a láncfeszítő dugattyú be tud benne feszülni. Illetve elfolyathatja maga mellett az olajat. Ez egy körülbelül 7 ezer forintos alkatrész. A fenti képen középen látható, kiszerelt rugóval és dugattyúval.
  • Második forrás, hogy a láncfeszítők könnyen törő műanyag elemek, amelyeknek le is törnek darabjai.
  • Harmadik hibaforrás, hogy a lánc túl nagy hosszon lóg szabadon, vagy csak egyoldalúan megvezetve, ami a döccenők, terhelésváltásoknál ütésszerű "csapásokat" közvetít a láncfeszítőkre és a láncfeszítő dugattyúra is.

 

  • A lánc a mi kocsinkban többsoros és kellően erősnek látszik. Sőt szerintem a hiba egyik forrása az, hogy túl nehéz is egyben és nincs kellő képen megvezetve és kitámasztva.
  • Egyedül a vezérműtengely szögállító szerkentyűt nem szedtem még szét, így arról nem tudok nyilatkozni érdemben, de azt is ki kellett cserélni. cirka 110 eFt/ darabja. Az alábbi képen a bal oldali nagy konzervdobozszerű valami az.

 

Egyébként sokakhoz hasonlóan mi is imádtuk addig a kocsinkat, ameddig nem kaptunk egy 480 ezres javítási számlát. Előtte meg félévvel egy 175 ezreset. A 175 ezresnél a klíma-kompresszor szabadonfutó egységet is magába foglaló szíjtárcsája esett szét, de csak kompletten cserélték egyben a klímakompresszorral. Oké, ez még előfordulhat, elmegy.Viszont amikor láttam a motorvezérlés láncszíjkamrájában lévő dolgokat, na akkor elegem lett a VW-ből. Picit kellett volna csak a láncfeszítő oldalfalát erősebbre tervezni és a láncfeszítő elemeket, meg aluból és bronzból és nem műanyagból és a kocsi ezen része szinte örök élet.Tervezett elavulás, tervezett költségek, tervezett alkatrész vásárlás, tervezett bevétel. Tehát előre jól kitervelt átbaszás, ami eszembe jutottak. Ja és ezt felettébb rühellem. Gondolom nem csak én.

Nem veszek többet semmilyen kocsit sem a VW csoportól.

 

Több képpel itt olvasható:

http://vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas

 

xxx5 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 26

Helló

VW új Golf vásárlásnál eljutottam a szerződésig ahol ez áll

"Vevőnek jogában áll a szerződéstől elállni, amennyiben az 1.5. pont szerinti áremelésen túlmenően az Eladó az 1.6. pont alapján is áremelést jelent be, és ezen áremelés az 1.2.4. pontban számított Fizetendő összeg 1.5. pontban meghatározottak szerint növelt összegét tíz százaléknál nagyobb mértékben növelné. "

 

Ez konkrétan azt jelenti, hogy ha 10%-nál kissebb mértékben emelnek, általad ellenőrizhetetlen tényezők alapján akkor joguk van max. 9,9999% százalékkal megemelni az árat anélkül, hogy bármit is tehetnél.

 

Kérdésem:

Van ember aki ezt aláírja? vagy én vagyok hülye és valamiről nem tudok? 

Állítólag a szerződést az importőr miatt nem lehet megváltoztatni és a fenti formula van MINDEN VW

dealer adásvételi szerződésében (kettőt ellenőriztem és tényleg így van).

 

Van valakinek negatív tapasztalata erről?

 

Üdv

Daddy69 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 25

Hello,

 

Nekem Golf 6 1.2 TSI van nagyon szeretem de sajnos én is hallom igaz nem minden esetben a zörgést, elvittem szervizbe de ott azt mondták minden rendben van és csak akkor menjek ha nem hallgat el a zörej, hát nem nyugodtam meg ezért szeretnék valami megoldást a dologra nem tudod esetleg hogy ezt a visszacsapó témát hova is kell beépíteni?....

 

Köszi,

 

Üdvw

Előzmény: riel (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!