Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

beltline Creative Commons License 2010.02.24 0 0 34
Én már kidolgoztam, csak kell valaki aki EU-s országban !!!tud segíteni a cégalapításban.A váza köbö az amit Te feszegetsz.Csak a részletek mások...
Előzmény: Santantonio (10)
NEMFIZETEK Creative Commons License 2010.02.19 0 0 33
Sziasztok!!! Az biztos hogy gyarapítom azt a társaságot aki nem fizet!!!Ez nem vagyonadó ez büntetés hogy a rohadtaknak több legyen mit szétosztani!!!!Minden bőrt lehúznak!!!!
NEMFIZETEK Creative Commons License 2010.02.19 0 0 32
halihó
fül79 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 31
Szerintem egy luxus autót nem csupán a teljesítménye jellemez. Téves dolog ez alapján bekategorizálni. Egy mai luxusautót sokkal inkább a rugózási komfort, ergonómia, anyagminőség, környezet és persze a menetteljesítmény is meghatároz. De nem kizárólag az!!! Nem lehet egy néhány százezer forintos, de még az egy-két milliós autóéval összehasonlítani hiába a nagyobb teljesítmény.
Szerintem sokkal inkább luxus egy sport, túrasport motort fenntartani (1-3millió értékben) néhány hónap effektív használat miatt egy csomó szezonális költség mellett. Ezek nem a napi közlekedést szolgálják, csupán hobbi-sport célt. Míg egy erősebb 10éves autó (pl.: Opel omega MV6) napi feladatokat lát el.

Akkor mi is a luxus?
tmbg Creative Commons License 2010.02.18 0 0 29
Logikus érvelés, a kommunista utódpárt a nemrég még kommunista országban logikusan érvel ugyanígy, de eközben elvileg kapitalizmust építünk.
Előzmény: Jo_munkasember (27)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.18 0 0 28
És akkor miből fizetnék a nem dolgozók és csalók egészségügyi ellátását, iskolai képzését stb?

Amíg kvázi szocializmusban élünk ezt nem teheti meg egy kormány sem. Fizetsz amennyit le tudnak rólad nyúzni, ha meg egyszer te szorulsz az államra, ugyanazt  szart kapod mint aki soha nem dolgozott.

De hát sokkal többen tiltakoztak a privatizáció ellen, a közszféra leépítése ellen stb., így marad minden a régiben.

Itt sem a vagyonadó ténye ellen apelláltak, hanem, hogy az fizessen, aki többet jobban dolgozik és amúgy is tízszer annyi adót fizet mint az átlag.

Előzmény: Törölt nick (25)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.18 0 0 27
A „vagyonadó” abból indul ki, hogy olyan eszközt használsz, amit a többség (a költségvonzatai miatt) nem engedhet meg magának.

Az, hogy vannak olyanok akik szembe mennek a józan ésszel miért mentesítene. Ugyanaz mintha az öreg Saab Turbó helyett egy új A8-as Audit vennél. Valószínűleg megtehetnéd, csak el kellene adni a lakásodat és egy olyan hitelt felvenni ami elvinné a fél fizetésedet. Akkor sem lennél gazdagabb mint most, csak akkor az amortizációra szórod ki a pénzed, így meg évente kifizeted az autó árát üzemanyagra. Mindegyik igen messze áll racionalitástól, de nyilván előfordul.

Mindenre nem lehet kiterjeszteni a jogalkotást. Ez nem Amerika, hogy törvényileg kellene tiltani a konnektorba vizelést.

Kisarkítva pl. ennyi erővel az alkoholisták is követelhetnék, hogy a kannás bor jövedéki adója legyen kevesebb, mint a francia pezsgőé. Társadalmilag ez is igazságosabb lenne, csak nem hozna annyi pénzt az államnak.

Előzmény: Sch.Lacika (21)
Kevin Creative Commons License 2010.02.18 0 0 26
Nekem a vagyonadóval semmi bajom nem lenne, ha le lehetne vonni az SZJA-ból.

tmbg Creative Commons License 2010.02.18 0 0 24
Biztosan, bár vagyonosodási vizsgálattal az jól kezelhető, de Swift tulajdonosok között ugyanennyi és azok jóval kevesebb áfát, regadót, stb. fizetnek be az államnak, tehát az első a becsülendőbb.
Előzmény: Törölt nick (23)
tmbg Creative Commons License 2010.02.18 0 0 22
Akinek 10 milliós saját tulajdonú autója van az szabályosan ez után halmozottan befizetett mondjuk 40 milliót az államnak. Tudom, hogy mindenki azt ismetelgeti, hogy büntessük meg azt aki nálam jobban keres, de valójában ezeket az embereket kellene nagyon megbecsülni és pont nem pl. a tömegközlekedőket. Költségvetési oldalról nézve erősen negatív a hobbijuk.
Előzmény: halaloszto (20)
Sch.Lacika Creative Commons License 2010.02.18 0 0 21
Akkor egy példa: az öreg Saab Turbóm 1996-os, csengetnem kell utána 50 ropit évente.(185Le)
A piaci értéke gyakorlatilag nulla, eladni nem tudnám. (500 ezer körül lehetne hirdetni, de az csak egy dolog...)
Egy zsír új Bömös 318 10millkóért van a szalonban (extráktól függően), nem kell utána fizetni luxusadót, mert csak 143Le.
Ezt hívják társadalmi igazságosságnak?

(Egyébként azt sem tisztességes, hogy UTÓLAG b@sszák a nyakunkba ezt a "kis" plusz lóvét...)
Előzmény: Jo_munkasember (16)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.18 0 0 20
Es ha atlagos koru? Az atlagos koru auto utan sem kell adot fizetnem. A sajatom utan kell...



Adoztassuk meg a nagyerteku autokat, mert a-bol b-be eljutni 10 milla alatti autoval is el lehet, aki ez felettivel teszi, az luxus. Ez igy egy tiszta dolog lenne. Es lenne is ertelme vagyonadonak hivni.

Egy papiron nagy teljesitmenyu, 2-3 millat ero autot is meg lehet adoztatni, bar mar kicsit baromsagnak tunik.

De ezt az adot vagyonadonak hivni, nem ellentmondas?

Előzmény: Jo_munkasember (19)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.18 0 0 19
Nem a hazai átlag, hanem átlagos korú. Csak azt akartam mondani, hogy 50-szeres különbség nincs. Persze elméletileg lehet a prémium kategóriás autókból agyonextrázva ilyet összerakni, de senki sem olyan hülye, hogy a gyakorlatban is megtegye.

Ha már tiltakoztok a politikusok hülyesége ellne, ne süllyedjetek le az ő szintjükre, ahol populista csúsztatásokkal próbálják magyarázni az igazukat.

Be kell látni, hogy nincsenek ekkora különbségek. Persze a másik oldalról is közelíthettem volna: lehet olcsón is erős autót venni, de az nem csak a tulaj számára életveszélyes, hanem a közlekedés többi résztvevőjének is. Ahogy a 2. hozzászólásban is szerepel: aki cifra nyomorúságra vágyik, az fizessen érte.

 

Már ha magát a vagyon megadóztatását elfogadjuk. Az a szemétség. Legalábbis a hazai adózási környezetben.

Azt látni kell, hogy a politikusok minden adót az emberek baloldali énjére alapozva magyaráznak, pl. a társadalmi igazságosság jegyében. Mostanra már csak olyan tételek maradtak amelyekre ez már egyre kevésbé húzható rá, de az emberek személyes motivációi miatt mindenki törekszik rá (legyen normális élettere, használati tárgyai, legyen családja akik ne az átlagos életszínvonalon  nyomorogjanak stb.). Ezekre rá lehet fogni, hogy nem normális szükséglet így a többség támogatja: progresszív adózás, vagyonvizsgálatok, illetékek, regisztrációs adó, irreális bírságok stb.  Aztán amikor ő jön sorra, akkor tiltakozik.

Mint a szocializmusban, amikor a prolik és parasztok tapsoltak a „burzsujok” és „kulákok” vagyonának elkobzásához, aztán mikor már ők is felkerültek a listára, vagy csak egyenlő nyomorban tengődtek amiből nem lehetett kitörni, akkor már késő volt.

 

Most is az ’50 éveket éljük újra modern verzióban. Az adórendszer és az ellenőrzés elemeinek egymásra rakódásával kialakul egy teljesen irreális gazdaság és társadalom tönkretevő rendszer.

Ez persze oda vezet amit írtál, hogy Magyarországon csak az jár jól akinek nincs családja, és minden pénzét külföldön veri el. Mert ami marad azt igyekeznek valamilyen indokkal megsarcolni.

Ha meg nagyon rákap a nép pénzórásra és eladósodik, akkor az állam úgyis mellé áll, és öreg korára is szépen rátelepedhet az államra, mert nyugdíjasként úgyis a kedvébe akarnak járni a politikusok.

Előzmény: halaloszto (17)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.18 0 0 17
"Ha a hazai átlagéletkornak megfelelő autókat veszünk"

de ki a faszomat erdekel a hazai atlag? en a sajat kocsim utan kell fizessek. Te az atlag utan fizetsz?

ha a hazai autok atlagteljesitmenyet neznenk, senkinek nem kellene fizetni. aztan megis kell parnak.


mindenkinek van valamilyen hobbija. amibe akar erejen felul penzt ol, mert tetszik neki.

van aki hawai-ra megy nyaralni, vagy akinek tobbmillas hifije van, van akinek millios kerekparja, es igy tovabb.

akkor most adoztassuk meg a 100W feletti hifiket is? 20-30W egy atlagos lakasba teljesen eleg, ami ennel tobb az luxus!

vajk
Előzmény: Jo_munkasember (16)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.18 0 0 16
„Ne ugyanannyit kelljen fizetni egy 15millás és egy 300ezres autó után! Az adó különbsége legalább közelítsen a valós 50szeres érték-különbséghez.”

Nem is ugyanannyit kell.
Az 50-szers különbség csak igen szélsőséges esetben jön ki. Nem a lehetséges szalonárból kell kiindulni, hanem a tulajnál lévő autó piaci értékéből. A valóságban 175 Le alatt nem lehet 10 MFt fölötti használt autót találni.
Ha a hazai átlagéletkornak megfelelő autókat veszünk, csak néhányszoros különbség jön ki, ami nagyjából meg is felel az adóban lévő szorzóknak.
De ahogy írtam az adó valószínűleg nem is az értékarányosságról szól, hanem a használat céljáról. Magyarországon egy 175 le fölötti autó luxus. Őszintén nem is lehet megideologizálni, hogy napi használatra miért is kell 200 le. A legtöbb 150 le körüli autó is tud 200-al menni, és 10 s alatt van 100-on. Ennél több tényleg csak arra jó, hogy a tulaj megmutassa a többieknek, hogy neki erre is telik. És ez a luxus.
Előzmény: exMadMag (12)
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 15
Nagyjából igazad van...

DE

Az EUROTAX-ot már szinte mindenki elfogadja a gépjárműveknél, mint értékmérőt...
(Annál mindenképpen jobban közelíti a valós értéket, mint szimplán a teljesítmény)

Valószínüleg ha ma valaki elkezdené az ingatlanok értékét irogatni településenként meg csomó dolgot figyelembe véve, 10 év múlva már azt is el lehetne fogadni mérvadónak.
Előzmény: tmbg (14)
tmbg Creative Commons License 2010.02.17 0 0 14
Az EUROTAX ugyanaz mint az APEH kalkulátor az ingatlanokra, nem valós (egyedi) hanem becsült (kategória) értéket ad meg, ez lett alkotmányellenes.
Előzmény: exMadMag (5)
tmbg Creative Commons License 2010.02.17 0 0 13
Ugyanígy a teljesítmény- vagy regadó sem értékarányos. Nem tudom, hogy mi a jó, de minden mellett/ellen lehet érvelni. Igazságtalan, de objektív.
Előzmény: exMadMag (12)
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 12
A hajókat hagyjuk! Nem értek hozzá és nem is érdekel... ha majd tellik ilyen valóban úri huncutságra, megoldom, hogy ne kelljen fizetni...
A probléma az, hogy az autóknál is megoldják ... mert ugye a regadó miatt már be sem jön az országba a nagyértékű autó.

Szerintem egy luxusadó/vagyonadó legyen értékarányos! Szerintem még sokszor le fogom írni, de most is megteszem:

Ne ugyanannyit kelljen fizetni egy 15millás és egy 300ezres autó után! Az adó különbsége legalább közelítsen a valós 50szeres érték-különbséghez.
Előzmény: Jo_munkasember (11)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.17 0 0 11
Maga a luxusadó egy nagy méltánytalanság. Az adó filozófiája a bal oldali világnézetre épül, aki úri passziókat akar az fizessen érte. Ha azt elfogadjátok, akkor nem értem a problémátokat.
A teljesítményhatár mértékén lehet rágódni, de hajók esetében talán érthetőbb mi a különbség:
Ott 50 kW a határ. Ennél kisebb motor már visz rendesen egy normálisabb testet, nem lehet vele jól vízisíelni stb., de horgászni járni több mint elég. A jogalkotók szerint horgászat proli sport, a vízisí meg luxus.
Ugyanez az autóknál is. 100 kW körüli teljesítmény jóval több annál, ami a közlekedés normális ritmusához kell. A többi már luxus. Ennyi.
A csórókat meg kompenzálják avval, hogy ha nagyon vágynak a száguldozásra, akkor azt jóval olcsóbban tehetik meg öreg romokkal.
Santantonio Creative Commons License 2010.02.17 0 0 10
Szerintem, ha sokan leszünk ilyen problémával, a megoldás a következő:
- összedobunk némi aprót
- normális EU országban gründolunk egy céget
- minden autót, motort, hajót, vitorlást annak eladunk
- mindenki igazgató a cégben
- szolgálati minden jármű, mert az kell az üzlethez
- ok, kicsit magasabb kötelező, de kevesebb gond, és a bevételből leírható
- a műszaki vizsga egy élvezet a németeknél, magunkhoz mérve

Ha nem hagynak élni, akkor élni kell a lehetőségekkel.
Nekem egy Nissan Maxima van. Ok, szép nagy, Japán, megbízható, 200 paci. ( éves, kb. 1,6-1,7 az értéke.
Egy új Audi, 2,5 TDI 18 millért nem fizet, mert 140 fene tudja mennyi lóerő.

Mit is mondjak....pfffffffff......

Magyarország.....
Így kúrtak el mindent a politikus bűnözők
Santantonio Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9
Azért ezen az alapon lesz néhány Suzuki tulaj is gondban.....
Előzmény: Törölt nick (1)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.17 0 0 8
nekem van két saab 9000 -m 1991 - esek az egyik szét van szedve a másik műxik, van 2 hajóm kivonattam őketa magyar regiszterből, tényleges műszaki okokból, mert az egyiknek az utolsó útján ősz végén besült a motorja... ugye ez tiszta sor, mert a törvény szerint akkor (is) kell fizetni,h. ha a bejegyzésnek akadálya nincs de ebben az esetben nem lehet bejegyeztetni mert ahhoz szemléztetni kell és a motor beállt minta cövek, tehát a hajó nem kap alkalmassági vizsgát... a másik hajómban motort cseréltem, dieselre amit a magyar hatóság nem fogadott el mert nincs CE minősítése, meg honnan vettem(boatshop 24.de) meg 150 Le vel nagyobb mint az eredeti benzines... még mi f@sz bajuk van... na ez sem vizsgáztatható itthon--- de interneten elküldtem a németeknek, h. a hajó az enyém a motort náluk vettem, a személyi ig. meg 2 fénykép a hajóról meg a nyilatkozat,h. az enyém, meg a motor adásvételie..és 16 eur ért 2 hétem belül jött a német papír póstán, és azóta is használom...na ez sem fog fizetni nekik mert nem akarták eredetileg a magyar 6óságok elfogadni... nem lehetett szemléztetni /vizsgáztatni ( ja és a német papír korlátlan ideig érvényes, nincs 3-5 évenként külön pénzért vizsga)


haka
tmbg Creative Commons License 2010.02.17 0 0 7
Mindenki azt akarja, hogy ő pont ne fizessen többet, de méginkább azt, hogy mindenki más viszont igen. Ez az emberi alaptermészet. És ezt mindenki logikus érvekkel meg tudja magyarázni. Aztán demokratikusan a többség szava a döntő, igazságosságtól függetlenül. Szerintem az 1.6-os Bora tulajdonosokat kellene inkább megsarcolni, mert nekem nem olyan van.
Előzmény: exMadMag (3)
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 5
Tulajdonképpen nem az adóval van a bajunk, inkább annak aránytalanságával! Az AB megsemmisítette a vagyonadó ingatlanokra vonatkozó rendelkezéseit, mondván nem lehet objektíven megítélni egy ingatlan értékét... Egy autó értékét viszont tökéletesen meg lehetne állapítani az un. EUROTAX alapján...
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 3
Neked meg ez a véleményed...
De szerintem nem olvastad el a hozzászólásokat, csak a topik címét...

Nekem tulajdonképpen semmi bajom azzal, hogy minket autósokat fejnek most már évek óta... már megszoktam.

Csak ne vegyék egy lapon a 15milliós 200LE-s autót, a 300eft-ossal...

És még egy mondat a személyesen Neked:
Akkor is ugyanez lesz a véleményed, ha leviszik a "luxusautó kategória" szintjét mondjuk 50LE-re??? Mert tulajdonképpen közlekedni annyi is elég nem?

Béke mindenkinek!
Előzmény: Törölt nick (1)
Jo_munkasember Creative Commons License 2010.02.17 0 0 2
Ennek én sem örülök, de vannak olyan hobbik, amik költségesek. Aki olcsót akar, vegyen Babettát, vagy gyűjtsön bélyeget.
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 0
Ugyanonnan:

Leírom azokat az óriás szopatásokat, amik csak a sorok mögé nézve láthatóak:

Az új adót, a vagyonadó autókra vonatkozó részét úgy találták ki, hogy minden autóra, rendszámtól és műszaki állapttól, továbbá tényleges piaci értékétől függetlenül fizetni kelljen.

Ez azt jelenti, hogy akik a forgalomból ideiglenesen kivonatták az autójukat - lásd hobbiból tartott, kisebb értékű sportautók, minden versenyautó (nem számít, hogy van-e forgalmija!), és minden autókereskedőnél álló autó tulajdonosa brutálisan megszívta!!!!

A szívás a következő: a vagyonadónál nem veszik figyelembe, hogy az autó ki van vonva ideiglenesen a forgalomból. Tehát az eddigi (havi bontásban) semmi helyett, most akár a teljesítmény adó háromszorosát is befizetheted adóban. És itt jön a legszebb: az autó ideiglenes kivonása miatt nem fizetsz teljesítményadót az adott hónapokra, de vagyonadót fizetsz: semmit sem írhatsz jóvá a vagyonadóból!!!!

Egy konkrét példa, az én példám:
3db Toyota Supra van a nevemen. Mind a 3 autó darabokra van szedve, nem képesek saját lábukon egy métert sem menni. Ezekre az autókra (átlagéletkor 18 év!!!) idén 183.000.-Ft adót fogok fizetni!!! Bárkinek bármilyen hasonló helyzetben fizetnie kell! Kibúvó nincs!

Azok sincsenek jobb helyzetben természetesen, akik forgalomban tartják az autójukat és fizetnek rá mindent, mert használják azokat. Nekik is legkesvebb 30.000.-Ft-juk bánja per autó évente, hogy merészelnek egy nekik megfelelő, vagy éppen kényszerből tartott autót tartanak fenn.

Én levontam a következtetést: ha ezt letolják a torkomon, akkor minden autómat külföldre papírozom, az sem érdekel, ha emiatt sokkal kevesebbet fognak érni. Akinek forgalomban (nyilvántartásban szereplő) autója van, az ugye jó nagy szarba tenyerelt, mert az autót vagy végleg kivonatja, vagy fizet. Legalábbis amig el nem adja egy külföldinek az autót, legalább papíron...

Kedves Magyar Állam, Te mindig eléred, hogy trógert csinálj a polgáraidból, hát most is csak gratulálni tudok, mert minden ilyen öreg autós inkább lesz tróger, mint Nektek fizessen!
exMadMag Creative Commons License 2010.02.17 0 0 topiknyitó
A Tuningáruház oldaláról kölcsönöztem a következőt:

Kedves látogató! Mivel erre az oldalra tévedtél, ezért bizonyára szereted az erős, sportos autókat, és ebből adódóan szeretnél 170 lóerőnél erősebb személyautót bírtokolni. Sajnos idéntől az ilyen autók tulajdonosait aránytalanul, és vérlázító módon megadóztatja szeretett kormányunk. Legfőképpen azt sérelmezem, hogy az autók értékét ez az adó nem veszi figyelembe, és a sok, hobbiból fenntartott öreg de erős autóra is fizettetik ezt az adót. Sok más erősautó tulajdonossal egyetemben én is úgy gondolom, hogy most minden határon túlmentek a törvényhozók, és ezt a ránk nézve elképesztően hátrányos helyzetet nem szabad elfogadnunk. A fórumban indítok egy topikot a témának, kérlek szóljatok hozzá Ti is! Személy szerint osztom azt a véleményt, hogy márciusban - ha addig semmi sem változik - akkor nincs más megoldás, demonstrálni kell, mert máskülönben akkora érvágás lesz ez a magyar sportautó társadalomnak, amit soha nem fogunk tudni kiheverni!

Ezért szerveznék és résztvevőket keresek egy országos demonstrációhoz, akár olyanhoz, amilyen régen a TAXI-s blokád volt...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!