Keresés

Részletes keresés

Cipó Creative Commons License 2023.04.25 0 0 304

Sziasztok!

Nem tudom Selay még jársz-e ide, de nagyon izagalmas a topic. Ráadásul írásaid is szimpatikusak, azt tükrözik, hogy igazságot keresed nem az igazadat.

Próbáltam mindent elolvasni aztán rájöttem, hogy kb a 70% offtipic és remélem nem hagytam ki semmit az átugrásokkor.

Én csak 1 éve kutatom ezt a témát. Elmondom mit hiszek és mit nem tudok.

Kegyelemből van üdvösségünk hit által. Ez nem ide tartozik, de bekategorizál engem és nem kell kérdezgetni.

"Aki hisz és megkeresztelkedik az üdvözül." - Nem gondolom, hogy Jézus itt téved se azt hogy hazudik hanem elfogadom, hogy így van. Az egy dolog, hogy ezeket fel lehet bontani és a hit az hit, bizalom és hit cselekedetei.

Róma 10, 13 Mert minden, a ki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül. Ez egy nagyon meglepő és az üdvösséget lealacsonyító mondat. De én minden mondatot elhiszek az igében.

Kicsit az üdvösség szó félrevezető, mert ez talán csak a magyarban van. Mind angol mind az eredeti görögben a megment, megtart, megvált verzió szerepel. Az üdvösség meg mintha egy fogalom lenne minden jónak magába foglalója és ezért szerintem félrevezető. Tehát nem minden jóban részesedünk hanem meg vagyunk mentve. Amit én még nem tudom mit jelent, eddig azt hittem a mennyei királyságot, de oda ez nem belépő ezek szerint.

János 3-ban mikor Jézus mondja Nikodémusnak, hogy nem mehet be a mennyek országába senki csak aki újjá van születve a Szentszellemtől....
Ez keresztül húzta bennem azt, hogy aki hisz az üdvözül vagyis innen indult a kétkedés, hogy most akkor mi van.

Tehát ha van egy Rozi néni, Református v. Katolikus (valami közhely nagyit akarok ide rakni) és hisz és sokszor segítségül hívta Jézust amikor fájt a dereka vagy ha az unokája épp vizsgázott. De igazából csak vasárnapi keresztény az újszövetséget se olvasta talán egyet a négy evangéliumból egyszer. Ő üdvözül szerintem én ezt látom az igében. De nincs benne abban a kategóriában, hogy újjá született. Tehát nem megy a mennyek országába.

A mennyek országát korábban milleneummal tisztáztátok azt nem keverném ide. De valahogy mégis helynek mondjátok. Én azt látom, hogy bennünk van. És már most bennünk van. Van ahol mustármaghoz hasonlítja ami fába szökken. Tehát a MK-ság mintha a Szentlélek vezetése lenne az ige és Krisztus.
3 részből állunk szellem, lélek test (1 Tesz, 5,23)
Szellemünkben elpecsételtettünk a Szentszellemtől, szellemünkbe költözött. Ott van az romolhatatlan ige is ami fává cseperedett és gyümölcsöt hoz. S ott lakozik Krisztus szelleme is aki azt kiáltja bensőnkből, hogy Abba atyám ettől lettünk fogadott fiúk. Ez van bennünk ez a mennyei királyság. Vezessen a szellem és nem vagy a törvény alatt (galata 5,18) Amikor a szellem vezet az az egyik részed, az nem a Szentszellem. Amikor a szellem vezet az az amikor a szellemedben lakozó Szentszellem, az Ige, Krisztus szelleme vezet. (ezt nem fejteném ki jobban mert 300 oldal se lenne elég rá)

Szóval mintha a mennyei királyság egyszerre lenne hely és egyszerre lenne bennünk.
Eddig jutottam, és nem értem, hogy akik nem születnek újjá azok nem jutnak be azok hol vannak? Egy ideig vannak másutt vagy örökre.

Te is feltetted ezt a kérdést. Egy valamilyen tisztítótüzet felvázoltál. Amit különböző igehelyekkel igazoltál például amikor "megmenekül de mint egy tűz által" Ez valóban egyértelműen megmenekülés egy tűz által, de nem lesz belőle egyértelmű, hogy a mennyek országából kirekesztettek kerülnek-e emiatt vissza. Nincs összefüggés a számomra. Nem látok relációt.

Pál azt írja, hogy: Róm, 10,10 Mert szívvel hiszünk, hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk vallást, hogy üdvözüljünk.

Tehát hit által megigazulunk. Van különbség megigazultság és üdvösség között. Ábrahám csak megigazult nem üdvözült. Várakozott a megváltóra, csak utána lett megmentve. Úgy képzelem ha hiszel de nem esel át a keresztségen ami minden bűnt lemos rólad akkor szükséged lehet valamiféle tisztulásra, de miután bűneinket hátunk mögé vetette meg nem emlékezik róla, tehát mivel a keresztény nincs ítélet alatt (János 3 aki bennem hisz nem esik ítélet alá) nem is emlegetik fel a bűneinket. Ez csak kegyelem, nem érdemeltük ki.

Tehát a kérdésem megismétlem hol vannak az üdvözültek ha nem a mennyek országában, jutottál előrébb ebben az elmúlt 6 évben? Nem tűnik elvetettnek az sem, hogy van egy előszoba ami nem az a sok jó ami a királyságban van. Elsőre hihetetlennek tűnik, de amikor látod, hogy Ábrahám is várakozott a Seolba ezer valamennyi évet akkor ennek is bele kell férnie.

Az üdvösséget el lehet veszteni az egyetlen fajta halálos bűnnel amit a Zsidó 6-ban leír Pál. (már ha ő írta a zsidó levelet)

Nagyon sok ismerősöm van aki templomban gyerekként (16-18) prófétált, rákosokat gyógyított, majd elvitte a világ és némelyik az ezotériába menekült némelyik a budhizmusba, számomra döbbenet. Nekik szól a zsidó 6 és nekik szól, hogy volt aki azt mondja nevedben prófétáltam...nem ismerlek titeket.

rhénai Creative Commons License 2015.10.29 0 0 303

Munka  és szórakozás és pihenés

az ember és az örökkön örökké lét ritmusa.

A munka /megpróbáltatás,stressz,áldozat,leizzadás / nem spórolható meg. És ettől persze én sem vagyok boldog sőt morgok. Szép is lenne ha a Mindenható elintézné ha csupa lakoma lenne a lét lásd örök boldogság :))

Ez azonban lehetetlen.

Előzmény: rhénai (302)
rhénai Creative Commons License 2015.10.29 0 0 302

Üdvhona és köztesség és kárhozat.

Menny/Éden/Nirvána és Teremtés/evilág  és Pokol.

ÚR-isten és ŰR-isten és ZŰR-isten.

----------------

Azaz igy mondom : a lét változatos és a közszolgálata /isten/ is eszerint intézkedik : kegyel,hátrahuzódik illetve pofánver !

Aminek éppen ideje van.

minden_OK Creative Commons License 2015.10.18 0 0 301

Hát nem nyert meg vele túl nagy tömegeket :) Eléggé ekézik a jelenkori felhígított kereszténység képviselői, akik  szerint egy megtérőima és az örök élet blokkolva van.

Előzmény: Paleokrites (300)
Paleokrites Creative Commons License 2015.10.18 0 0 300

Mondhatnám, kamuteológia, hitető beszéd egy olyan embertől, aki egy könyvhalmazból idézve aktualizálja saját és tanult teológiai hipotéziseket!

 

Mi is igazolja szavait? Gyakorlatilag semmi, csak a hitetésből fakadó reménykeltés..., ami idestova 1900 éve megy..., de nem is csodálkozok ezen már, a több tízezer keresztény szekták, önjelölt próféták, istenemberei, hitető lélekkufárok, bibliás megmondó emberek!

 

Jézus követése a 21. században is...?

 

Mi is ez a fajta gondolatstimulenciás szavak a szélbe olyanok szájából elhangozva, akiknek nem sok közülk volt sem Istenhez, sem Jézus nevű irodalmi szereplőhöz, de szentléleknek nevezett szellemi irányítóhoz sem? Csupán a tömegek egyéneit megnyerő szónoki fogás?

 

 

 

 

Előzmény: minden_OK (299)
minden_OK Creative Commons License 2015.10.18 0 0 299

selay Creative Commons License 2015.10.08 0 0 298

"Igyekezzetek bemenni a szoros kapun" én ezt kaptam nem azt, hogy okoskodjatok és tudakozzatok szóharcokat folytassatok és prófétálást értelmezzetek saját indíttatásból."

 

Jó, te ezt kaptad, de milyen alapon kérdőjelezed meg, hogy aki szintén "kap"=okoskodás, szóharc, és saját indíttatású értelmezés?

És mi a helyzet a te kijelentéseddel, amelyik alaptalanul (=etalon híján), önmagában árválkodik, elvetve  a bibliai(=Isten által ihletett) alapokat, amire a testvéred hivatkozik?

 

Azt mondod, hogy "ezt kaptad". Miért gondolod, hogy ez így hiteles egy anonim fórumon?

 

"A kecskék az örök tűzre mennek, ami egyfajta örök élet".

 

Tévedsz. Élet csak Jézus Krisztusban van,  Aki az Élet, az örök Élet is, és a  Világ világossága is, ezért a kecskék értelemszerűen a külső sötétségben maradnak, amíg meg nem fizetnek minden adósságukért. (Máté 5;26!)

A kecskék nem lehetnek közösségben a visszatérő Jézussal, nincs részük a Mennyek országlásában, ámde örök életük van, Isten kiválasztása szerint. Ezért az örök tűzben időlegesen tartózkodnak Isten rendelése szerint. Ld Máté 5;26=amíg!...

 

"Én kizártnak tartom, hogy az üdvösségnek vagy a kárhozatnak "fokozatai" lennének, valaki vagy üdvözül vagy elkárhozik, vagy bejut a királyságba vagy nem."


Nincsenek fokozatok, hanem az üdvösségen belül két egymástól eredendően különböző módon létrejövő és bekövetkező eseményről van szó.


Milyen könnyen ítélkezel!: "Fölös okoskodás." "Üres szóharc" . Bár engem nem zavar, hiszen minden állításom megáll, mert összhangban vannak a kijelentés egészével, egymással, és kiegészítve támogatják is egymást. Míg a te egybemosásod óriási katyvaszhoz vezet, és efféle téves konklúzió alkotáshoz: "... nem tudakozni kell a számokat, meg az időket, meg eseményeket..."

Semmiféle számokat nem tudakoztam, az idők jeleinek felismerésére maga Jézus buzdít, az eseményeket megérteni segít a Szellem, hisz azért jött, hogy elvezessen minden Igazságra, és eszünkbe juttassa Jézus tanításait a maguk valójában.

 

 

Előzmény: minden_OK (297)
minden_OK Creative Commons License 2015.10.07 0 0 297

"Igyekezzetek bemenni a szoros kapun" én ezt kaptam nem azt, hogy okoskodjatok és tudakozzatok szóharcokat folytassatok és prófétálást értelmezzetek saját indítattásból. Ezeknek semmi értelme, sőt elfordítja az embert az egyenes úttól. Értelmetlen emberi okoskodás, magaválasztotta istentisztelet, mi  mit követ minek mi az értelme, neveken való botor vitatkozás.

A kecskék az örök tűzre mennek, ami egyfajta örök élet.

Előzmény: selay (296)
selay Creative Commons License 2015.10.06 0 0 296

"A problémád ott van szerintem, hogy bevetted a kegyelem evangéliumot ..."

Nincs más, mint a kegyelem evangéliuma, csakhogy az nem azt jelenti, amit kiemelsz, nevezetesen, "hogy csak meg kell térni (keresztelkedni, nyelveken szólni) és kész." Ez hamisság!

 

Az evangélium Isten örömhíre:   Isten megkegyelmező szeretete, mert Jézus Krisztus véráldozata által van a megmentésünk a kárhozattól.  Azaz ingyen kapjuk az örök életet, Isten szuverén kiválasztása szerint, ajándékként, kegyelemből.

Ezt nem lehet sem kiérdemelni, sem munkálkodásunk díjaként  megkapni! Isten dolga, hogy kit ajándékoz meg a megmentéssel, az örök élettel. Ez az, amit Ő elvégzett még a megszületésünk, sőt a világ teremtése  előtt.

( Isten kiválasztását, a megmentést követi a megtérés, nem pedig fordítva!

Isten kegyelme nélkül, a hit ajándéka nélkül az eredendően, születetten gonoszra hajló emberi természet nem lenne képes más felismerésre térni.)

A különbség az, hogy örök élet(=megmentés) Isten ajándéka, ezért kiérdemelhetetlen, míg a mennyek országában/országlásában/  részt venni az ember munkája és ezért Isten jutalmát várhatjuk, mint jó sáfárok, hű szolgák. A mennyek országa  e munkának jutalma.

A mennyek országát eredetiben a mennyek országlásának, azaz Királyságának nevezzük. A görög kifejezés pontos fordítása: Isten királysága (baszileia tou theou), avagy a Mennyek királysága (baszileia tón ouranón). Tehát a mennyek országának  félrefordított kifejezése nem azonos az örök élettel, nem azonos a megmentésünkkel, nem azonos az ingyen kegyelemmel.

A kárhozattól megmenekülni: kegyelem. Jézussal uralkodni: jutalom. Ez a különbség alapja.

Amit idézel:

"Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni.25. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?26. Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges."
Írod: Jézus nem korrigálta őket, hogy a kettő nem ugyanaz. Később a 28.-as versben is beszél arról, hogy beül a királyi székbe, amikor üdvözülés van."

Talán jó lenne tovább olvasni az idézett igeszakaszt, ahol kitűnik, hogy Jézus Krisztus a visszajövetele utáni országlásról (mint az örök élet egy szegmenséről) beszélt, nem pedig az örök életről, az üdvösségről globálisan:


"Akkor felelvén Péter, monda néki: Ímé, mi elhagytunk mindent és követtünk téged: mink lesz hát minékünk? Jézus pedig monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ti, a kik követtetek engem, az újjá születéskor, a mikor az embernek Fia beül az ő dicsőségének királyi székébe, ti is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izráel tizenkét nemzetségét. És a ki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit veszen, és örökség szerint nyer örök életet." (Máté 19.)

Száz annyit vesz (mint jutalmat), örökségül pedig nyer (mint ajándékot)  örök életet.

A kettőt súlyos tévedés összemosni, keverni! Jézus szavaiban is mindenhol kitűnik ez a különbségtétel.

 "Később a 28.-as versben is beszél arról, hogy beül a királyi székbe, amikor üdvözülés van."

Az üdvözülés kifejezést teljesen önkényes értelmezéssel használod. Pld. itt:  amikor Jézus beül a dicsőség királyi székébe, (ez Krisztus ítélőszéke) akkor az újjászületettek "ítéletére" ül oda, hogy megadja a jutalmat munkálkodásunkért. Ez pedig a Királyságban való részvétel a fenti igehely tanúsága szerint.  Tehát itt a "méltó a munkás a maga jutalmára" igazsága teljesedik be.


Ennél az ítéletnél választja szét a kecskéket a juhoktól, tehát elég sokan nem mennek be a Királyságba annak ellenére, hogy  örök életük van, mivel  a Királyságban való részvételért munkálkodni kell, szemben az örök élettel, ami ingyen kegyelmi ajándék.


"Az üdvösségért mindenét eladja az aki a mezőn kincset talál, azaz egyáltalán nem valamiféle olyan dolog, amiért semmit nem tesz az ember, mert nemhogy valamit tesz, hanem mindenét eladja...."

Senki sem tagadja, hogy az üdvösséget ki kell munkálni. Ámde csak azt lehet kimunkálni, ami már előzőleg megvan.

Előzmény: minden_OK (291)
minden_OK Creative Commons License 2015.10.06 0 0 295

De pedig az. Isten világosság és nincsen benne semmi sötétség.

Azt írja az oldal, amit ajánlasz:

"Ebben a munkában alapvető mérce a Biblia, az Ó- és Újszövetség, mint Isten üzenete az emberek számára"

Nekem pedig minden munkámban alapvető mérce Jézus Krisztus, mert Ő Isten üzenete a világnak nem pedig egy könyv. Én Krisztust nem mérem könyvekhez, nem tanácskozom könyvekkel, sem emberekkel.

Előzmény: kari333 (293)
kari333 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 294
Sadu_Sundar_Singh-Latomasaim_a_tulvilagrol.pdf
Sadu_Sundar_Singh-Latomasaim_a_tulvilagrol.doc
Előzmény: kari333 (293)
kari333 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 293
Nem minden fehér vagy fekete:
www.istenkereso.hu/index.php/irasok/item/182-sadu-sundar-singh-latomasaim-a-tulvilagbol.html
Előzmény: minden_OK (292)
minden_OK Creative Commons License 2015.10.06 0 0 292

Üres szóharc ilyeneken elmélkedni az Úr is megintette az Övéit, amikor ilyeneken filóztak:

Monda pedig néki valaki:

"Uram, avagy kevesen vannak-é a kik idvezülnek? Ő pedig monda nékik: Igyekezzetek bemenni a szoros kapun: mert sokan, mondom néktek, igyekeznek bemenni és nem mehetnek."

Azaz nem tudakozi kell a számokat, meg az időket, meg eseményeket (ezeket úgyis kijelenti a Szellem ha jónak látja és akkor nem lesz kérdés) hanem igyekezni kell befele a szoros kapun. Én kizártnak tartom, hogy az üdvösségnek vag a kárhozatnak "fokozatai" lennének, valaki vagy üdvözül vagy elkárhozik, vagy bejut a királyságba vagy nem. Lehet nem mindenkinek ugyanolyan jó üdvözülni vagy ugyanolyan rossz elkárhozni mint másnak, de a lényeg ugyanaz.

minden_OK Creative Commons License 2015.10.06 0 0 291

Fölös okoskodás. A kettő egy és ugyanaz:

"Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni.25. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?26. Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges."

Jézus nem korrigálta őket, hogy a kettő nem ugyanaz. Később a 28.-as versben is beszél arról, hogy beül a királyi székbe, amikor üdvözülés van.

 

A problémád ott van szerintem, hogy bevetted a kegyelem evangéliumot és elhitted hogy csak meg kell térni (keresztelkedni, nyelveken szólni) és kész. Pedig nem kész, ekkor van az embernek cselekdetek nélküli azaz HALOTT hite, ÉLŐ hite a cselekedetei alapján lesz, pl. azzal, hogy engedelmes lesz akkor is, ha hátránya származik belőle: pl befizeti az adót, akármilyen értelmetlenek látja, ahogy Jézus parancsolta. Az üdvösségért mindenét eladja az aki a mezőn kincset talál, azaz egyáltalán nem valamiféle olyan dolog, amiért semmit nem tesz az ember, mert nemhogy valamit tesz, hanem mindenét eladja....

 

Nem értem emberek honnan veszik a bátorságot Isteni elhívás nélkül a Jelenések Könyvéből valamiféle időket, meg eseményeket tudakozni.

Előzmény: selay (-)
kari333 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 290

Számomra a hitetlenség = engedetlenség. (r

öviden) 

Előzmény: selay (288)
kari333 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 289

Meg kell ismerni magunkba szállásaink során, hogy pszichénk milyen állapotban van. (a betoldás erre tanít) 

Előzmény: selay (287)
selay Creative Commons License 2015.06.27 0 0 288

" Júdás levelét olvastam, ahol a 6-7; 13; 23 verseken akadt meg a szemem. Úgy gondolom a 11-13 versek szorosan összefüggenek, és ezen lelkek sorsáról világosan olvashatunk a 13. vers második felében! (hasonló sorssal a 6. vers angyalaihoz) "


Kedves Kari! Kérdésem lenne, hogy Te kiket értesz az "ezen lelkeken"?

Ezt a topik szempontjából fontos lenne tisztázni, remélem, kifejted. Addig én leírom a magam olvasatát.
Szerintem Júdás apostol már a megszólításnál tisztázza, hogy a levél Isten gyermekeinek informatív módon figyelmeztetőleg szól ( azoknak, akiket Isten választott és megszentelt, akiket Jézus Krisztus tart meg) és épp azokat az álkeresztényeket leplezi le, akikben nincs Szentlélek (Júd.19) , tehát akik nem az Övéi, hanem épp befurakodtak közéjük.

Ezek a különszakadtak tehát semmiképpen sem részesülhetnek az újjászületettekkel azonos bánásmódban, vagyis az örök élet, mint ajándék, és a mennyek országlásában való részvétel, mint jutalom elérhetetlen számukra, mivel a Megváltójukat megtagadták.(Júd.4).


Nagyon jól rátapintottál a lényegre, amikor írod, hogy a sorsuk hasonló a lázadó angyalokéihoz (6.vers), vagyis örökre megpecsételődött.
És itt van a döntő különbség: Az 5. versből  kitűnik, hogy a hitetlenség, mint Jézus Krisztustól örökre elválasztó bűn az, ami miatt Isten elveszti a bűnöst, semmi különbséget nem tévén a lázadó angyalok és lázadó emberek között.

És ezzel mindjárt azt is mondom, hogy Isten gyermeke, akit Ő újjászült, nem kárhozhat el soha.
Az Isten gyermekei a "ti pedig szeretteim " és "nektek azonban" kifejezésekkel a 17. és 20. versben meg vannak különböztetve azoktól, akik elvesznek.

Előzmény: kari333 (279)
selay Creative Commons License 2015.06.27 0 0 287

"Ezt érdemes megnézni vajon nem betoldás-e, mert pl a Csia fordításban nincs

benne, csak ennyi:

 

Luk 9:54  Mikor Jakab és János tanítványok ezt látták, megkérdezték: „Uram, akarod-e, hogy kimondjuk, hogy tűz szálljon alá az égből, és megeméssze őket?
Luk 9:55  Erre Ő megfordult és megdorgálta őket."

 

Igen, az 55. valóban betoldás. Azonban  így maradt ránk, nem mi toldottunk hozzá. Azt gondolom, hogy a lényegen nem változtat, hogy ott van, vagy nincs ott a "nem tudjátok, milyen lélek lakik bennetek" (amúgy tényleg nem tudjuk, ha a lelket a pszichénkre értjük) mert a hangsúly azon van, hogy Jézus megdorgálta őket amiatt, hogy ítélkező pozícióba vizionálták magukat a tanítványok, megfeledkezve az irgalmas szívről és a megbocsátásról, amit gyakorta a keresztények csak kapni szeretnek.

Előzmény: frissszél (277)
selay Creative Commons License 2015.06.27 0 0 286

Köszönöm a korrekciót: Igen, így pontos!

Előzmény: frissszél (276)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.24 0 0 285

"Kérdés, hogy  a King James-t mi alapján írták, és hogy pontos-e...

 

Nem tudom. Ilyen kérdés eddig bennem fel sem merült.

Előzmény: frissszél (284)
frissszél Creative Commons License 2015.06.24 0 0 284

Kérdés, hogy  a King James-t mi alapján írták, és hogy pontos-e...

 

Előzmény: Törölt nick (283)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.24 0 0 283

""nem tudjátok milyen lélek lakik bennetek"

 

Ezt érdemes megnézni vajon nem betoldás-e, mert pl a Csia fordításban nincs

benne, csak ennyi:

 

Luk 9:54  Mikor Jakab és János tanítványok ezt látták, megkérdezték: „Uram, akarod-e, hogy kimondjuk, hogy tűz szálljon alá az égből, és megeméssze őket?”
Luk 9:55  Erre Ő megfordult és megdorgálta őket.

 

A különböző fordításokat szeretem összehasonlítani az angol King James Bibliával is. 

Ott ezt olvasom: 

 

"And when his disciples James and John saw this, they said, Lord, wilt thou that we

command fire to come down from heaven, and consume them, even as Elias did?

But he turned, and rebuked them, and said, Ye know not what manner of spirit ye are of."

(Luke 9:54-55) 

 

Előzmény: frissszél (277)
frissszél Creative Commons License 2015.06.24 0 0 282

Szerintem pedig fontos, hogy benn van-e, vagy sem, mert más értelmet adnak így

az igének. Ráadásul azoknak nem lesz jó sorsuk, akik hozzátesznek, vagy elvesznek,

de azoknak sem, akik elfogadják annak ellenére, hogy felhívja rá a figyelmüket Isten

valamilyen módon...

De nekem mindegy, ha neked így jó, akkor ok.

 

Előzmény: kari333 (281)
kari333 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 281

Nem az számít pl., hogy név szerint benne legyen a kábítószer a Bibliában, hanem az alapelvek megértése a fontos, hogy kerüljük a bódultságot kiváltó anyagokat.  

Előzmény: frissszél (280)
frissszél Creative Commons License 2015.06.24 0 0 280

Értem. De azért az eléggé fontos, hogy benne van-e eredetileg a Bibliában, vagy

hozzá tették, nem?

 

Előzmény: kari333 (278)
kari333 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 279

Szombaton Júdás levelét olvastam, ahol a 6-7; 13; 23 verseken akadt meg a szemem. Úgy gondolom a 11-13 versek szorosan összefüggenek, és ezen lelkek sorsáról világosan olvashatunk a 13. vers második felében! (hasonló sorssal a 6. vers angyalaihoz) 

Előzmény: selay (275)
kari333 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 278

A szándékuk miatt dorgált Jézus, mégha a hogyant nem is írja Csia Lajos. 

Előzmény: frissszél (277)
frissszél Creative Commons License 2015.06.24 0 0 277

Vagy amit Kari testvérem nagyon frappánsan említett a Luk. ev.-ból, hogy a tanítványok

felismerték e tűz kettős hatását: az ellenségre/gonoszokra megemésztő, az igazakra

megszentelő. Ebben keresztelt Jézus, talán azért is mondta a tanítványainak:

"nem tudjátok milyen lélek lakik bennetek"! Mivel ők nagy ügybuzgalmukban

legszívesebben megsemmisítették volna az általuk bűnösnek ítélteket, az égből lehozott

tűzzel. Jézus Krisztus azonban meginti őket!

 

 

"nem tudjátok milyen lélek lakik bennetek"

 

Ezt érdemes megnézni vajon nem betoldás-e, mert pl a Csia fordításban nincs

benne, csak ennyi:

 

Luk 9:54  Mikor Jakab és János tanítványok ezt látták, megkérdezték: „Uram, akarod-e, hogy kimondjuk, hogy tűz szálljon alá az égből, és megeméssze őket?
Luk 9:55  Erre Ő megfordult és megdorgálta őket.

Előzmény: selay (275)
frissszél Creative Commons License 2015.06.24 0 0 276

Persze, a tűz, mint olyan, a Teremtő Istentől való.

 

Nádáb és Abihu  esete az "idegen tűzzel" pld. bizonyítja számomra, hogy csak és

kizárólag azért volt a tűz idegen, mert megkerülte Isten rendelkezését a használata,

azaz "ember alkotta istentiszteletet" mutattak be, amikor Isten rendelkezését

félredobva áldoztak tűzzel. Tehát nem a tűzre mondhatjuk azt, hogy nem Istentől volt,

hanem a mód, ahogyan bántak azzal.

 

Ebben az esetben az volt a gond, hogy nem az oltárról vett volt a tűz, amit a

tömjénezőkbe tettek. Az oltáron égő tűzet ugyanis maga az Örökkévaló gyújtotta

meg fentről, ée meghagyta, ne hagyják kialudni. Amikor a papoknak kellett a

szolgálatukhoz tűz, akkor onnan vették.

Tehát, amit a lázadók gyújtottak, azt maguk gyújtották meg, nem az Isten tüzéből

vettek.

 

Ezzel együtt, a mód leírásával egyetértek. :)

Előzmény: selay (275)
selay Creative Commons License 2015.06.23 0 0 275


"Van idegen tűz is, mint tudjuk, Nádáb és Abihu esetéből, vagy amikor arról olvasunk,
hogy az első fenevad tüzet hoz le az égből... ez sem Istentől lesz, gondolom."

Vajon van-e a világegyetemben bárhol is bármi, ami nem Istentől származik?
Ha lenne ilyesmi, az azt jelentené, hogy önteremtő az a bizonyos létező, mert ha nem Istentől eredeztethető, akkor honnan van?

Nádáb és Abihu  esete az "idegen tűzzel" pld. bizonyítja számomra, hogy csak és kizárólag azért volt a tűz idegen, mert megkerülte Isten rendelkezését a használata, azaz "ember alkotta istentiszteletet" mutattak be, amikor Isten rendelkezését félredobva áldoztak tűzzel. Tehát nem a tűzre mondhatjuk azt, hogy nem Istentől volt, hanem a mód, ahogyan bántak azzal.

A fenevad, amikor a Jelenések szerint majd tüzet hoz le az égből, vajon Isten tudta és engedélye nélkül teszi? A fenevad eredetileg talán nem Isten szolgája volt-e akiről azt olvassuk, hogy tüzes angyalnak lett teremtve (lázadása előtt). Tehát ez a tűz is, mint minden, Istentől származik, Aki teremtette a Pusztítót is vesztésre (Ézs. 54;16) Gondoljunk csak Szodomára és Gomorára.

Vagy amit Kari testvérem nagyon frappánsan említett a Luk. ev.-ból, hogy a tanítványok felismerték e tűz kettős hatását: az ellenségre/gonoszokra megemésztő, az igazakra megszentelő. Ebben keresztelt Jézus, talán azért is mondta a tanítványainak: "nem tudjátok milyen lélek lakik bennetek"! Mivel ők nagy ügybuzgalmukban legszívesebben megsemmisítették volna az általuk bűnösnek ítélteket, az égből lehozott tűzzel. Jézus Krisztus azonban meginti őket!
Mert hogyan is akar bűnös ember egy másik bűnöst elítélni, és megbüntetni, főleg azok után, hogy az Úr Jézus a megbocsátást hirdette.
Számomra ez a példa amúgy azért is nagyon érdekes, mert amikor a tanítványok a pusztító tűz lehozásáról kérdezték, nem mondta az Úr, hogy ez lehetetlen, hanem önvizsgálatra célzott!

Előzmény: frissszél (272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!