Küldök két képet róla, ha sikerül. A miénken a rugó a fékkarba és a hátsó tengely alá a fékdobba van beakasztva.
Most, hogy nézem a képeket, mintha a fékdob felüli vége a rugónak törött lenne. Nem tudom gyárilag is igy volt-e, de, amikor felujitotam a motort, ide akasztottam be. Vissza húzza a fékpedált és ez a lényeg.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok, mert sehogyan sem tudok rájönni, hova kell visszarakni a fékkar rugót a Komár 2352-em hátsó kerekénél. Emlkészem, hogy amikor levettem a fékkart meg a pálcát, kirepült, csak nem tudom honan. A pedálra kell visszarakni, vagy hátul a fékdob pálcatartójára? Sajnos erről a Maróti féle könyv semmit nem ír. Köszönöm a segítséget előre is.
olyan kérdésem lenne, Komar 2-es motor kidobja az 1. fokozatot ciklikusan. Több fórumon olvasgattam, de elég érthetetlen volt amit írtak. Bowden jó, nem lóg, a váltó továbbító kar, ami a képen is látható az is jó. Sasszeg, alátét is oké. Valaki azt írta, itt egy rugónak vagy retesznek kell itt lennie. Néztem robbantott ábrákat, én nem láttam semmi ilyen szerkezetet rajta. Én arra tippelek lekopott a fogaskerék foga, de áll. ez típushiba. Ti szakik, láttatok már ilyet? Ha kézzel erősen fogom a váltómarkolatot nem dobja ki, csak ciklikusan ugrik egyet. 0 és 2. fokozatnál nincs ilyen hibám.
Biztosan megbirkózol a Komarral is. Szerintem könnyebb eset mint a Riga. A kipufogóban van 3 lamella. Ezek elszabadulhatnak. 0 lamella esetén a hanghatás brutális. Ha nem számít az esztétika a kipuff szétvágásával és hegesztéssel javítható.
A hátsó lánckerék 41 fogas. De ha jó kondiban van a blokk akkor a 35 fogas jobb választás.
Jellemzően a csapágyazásban a kónusz és a golyók mennek tönkre. Van utángyártott kónusz de a használhatósága csak szemrevételezés után derül ki. A 6.35 mm golyók (20) könnyen beszerezhetők. Az újak sem mindig egyformák , erre figyelni kell. A golyóscsapágyas megoldás jobb de macerás. Tengely és távtartók gyártása, ami konstrukciósan az általános trendet követi. mint a Babetta, vagy a Simson.
Egy 1981-es Komar hármas újraélesztésével bíztak meg. Kb. húsz éve szereltem utoljára Komart (egy egyest), azóta inkább Rigákkal foglalkozom, de nagyon hasonló a két szerkezet, szóval megbirkózom vele - de néhány dologban a tanácsotokat kérném.
A Komar kipufogójában nincs valami hangtompító furulya? Mert ebben nincs és elég veszedelmes hangja van.
A hátsó lánckerék hány fogas? Ami most rajta van, az nekem kicsinek tűnik.
Az első kerék kicsit imbolyog, gyanítom, hogy nem egy "húzok a kónuszon" hiba, hanem komolyabb kopás. Hogyan szokás orvosolni ezt a hibát? Gondolom, nagyobb golyók használata helyett magát a kónuszcsészét is cserélni kellene. Arról is hallottam, hogy csapágyasra szokás átalakítani a kereket - ez hogyan zajlik s milyen gépmunkát igényel?
Elég gyárias a motorod persze van rajta meló, bőven. Az évjárata 1967 ig. 1968 ban már más volt a karbi a két csavaros felfogatású. Egyébként hengerrel együtt rárakható. Nyereggumi van utángyártottban. https://futarmotorosbolt.hu/termek//komar-1-ules-gumi-szurke----8672 És még sok egyéb alkatrész is.
Nemrég vettem egy 1-es komárt, elvileg 2320 és S-38B típusú, így ha jól tudom 1972-73 körüli a blokk és a karburátor típusából ítélve, de kérlek javítsatok ki, ha tévedek. Hiányzik az adattábla...úgyhogy nem tudom beazonosítani. A kiskönyv pedig nem ad egyértelmű leírást.
A probléma a következő:törött a műanyag billenős, gyűrű alakú úszó, és sehol se találok hozzá újat. Hol tudnék beszerezni? Egyébként van sok alkatrész otthon, de főként 2-es, de legalábbis újabb komárokról. Gondolkoztam, hogy egy teljes henger-hengerfej-dugattyú-karburátor cserét csinálok. Ellenben nem tudom, hogy a blokktőcsavarok ezt engedik-e.. valakinek van ebben tapasztalata?
Nem lenne olyan rossz állapotban a motor egyébként, csak sajnos a vásárlás utáni első szerelgetés közben figyeltem fel sok apró hibára.. hegesztett alkatrészek, rosszabb külső, szétrohadt tankbelső és benzincsap..törött a karburátoron a szívócsó és a csatlakozó, lyukas külső és belső gumi.. szoval sok apróság, ami miatt eléggé foglalkozossá és időigényessé vált azért a dolog. Nekem gyárias állapotúként volt felajánlva, lehet, hogy kicsit elhamarkodottan döntöttem... :( Ja és az üléshuzatról ne is beszéljünk, nem találni ilyet sehol..
DE! szikra van, és szépen átforog minden tengely.
Feltöltök pár képet, hogy megmondjátok esetleg Ti, hogy milyen tipusú romet ez! :)
Sziasztok! Felleltem egy Romet 2330-ast szerintetek érdemes vele foglalkozni? Első lámpa , tank, ülés , hiányzik! A motorja nem fordul át! Kb 20 évet élt egy diófa alatt! Sajnálom ott hagyni!
Én rendelnék hozzá amit linkeltem, menesztőt és néznék csapágy, csavar boltban zeegert. Akkor új lenne az egész kuplungod. A fedelet megigazítani (flex-el) nem tart semeddig. A kart ha van hegesztő meg lehet rövidíteni.
Sajnos a zeeger nem kapható, (csapágyboltos beszerzés). Ha az eredeti kuplung van olyan állapotban (általában nem ) , hogy tárcsa cserével javítható akkor kell azt a hosszabb puhább rugót rövidíteni. Viszont a kiemelő kart legfeljebb 43 mm re vágni. (Rometé 39 mm)
Amit rendeltem kuplungot, az úgy komplett, ahogy a fotón látszik, a kuplungkosarat már külön rendeltem, tehát ami rámegy a főtengely ricnis részére az nincs benne, vagy az a menesztő?
Köszönöm a választ, lehet, hogy hülye vagyok de a menesztő az melyik? Ha a régi kuplung a teszem a parafás lamellát, akkor kell a rugót rövidíteni(azt mekkorára) valamint a kárt rövidíteni?
Szia! Mivel komplett kuplungot akarsz cserélni (Rometé) ezért nem kell vágni a rugót. Viszont kell még egy hozzávaló menesztő, zeegerrel. A kuplungfedélbe is bele kell faragni. Ha kell keresek fotót. A kiemelő kart 42 mm re szoktam rövidíteni. (bowden közép-tengely közép)
Kb mennyit? Akkorára mint a régi keményebb rugó?Valamint írtátok,hogy a kiemelő kart is rövidebbre kell cserélni.
Sajnos amit rendeltem,ugyanolyan hosszú mint a régi(tengelyközéptől 6,2cm)Azt mondjuk vágással,hegesztéssel rövidebbre lehet venni,de mennyivel rövidebbre?
Pedálos Komarba 10 es első tengely raktak. A későbbiekben a felfogatásnál 10 es a kónuszoknál 12 es re erősítették. A menet 10X1 (kónusznál 12x1) A hátsó 12 es 12X1 menettel. Én már nem akarok kónuszt venni mert a golyóscsapágyast jobbnak tartom és átalakítom. Annyi hulladék kónuszt és csészét láttam már, hogy elment a kedvem.
Hogy értelmezed az "egyszerre a kettőt nem"? Nincs 1 sebességed?
Ha váltással van gondod, először is meg kéne nézni, hogy a kormányon lévő váltókarházon lévő rögzítő nem laza- e. Ha külön mozog, le kell húzni a kormányról. Az alsó csavart kell meglazítani. Ha lenn van akkor a váltókarházon belül két kis csavar tartja a lemezkét, ezeket kell meghúzni. A lemezhornyoknak szép sarkosnak kell lenni, hogy benn maradjon sebességben. Ugyanígy a kuplungkaron lévő kis nyúlványoknak is épnek kéne lennie.
Ha a beállítással van gondod. Tedd üresbe és a hátsó kereket forgatva simán (recsegés mentesen) kell futnia és úgy kell állítgatni, hogy mindkét irányba kapcsoljon. A bovden alsó végét is nézd meg. Tudja-e mozgatni váltókart.
A felújítás során a kormányváltóhoz értem. Komar 2320-ról van szó.
Még vált, de hiába állítom a bovdent, nem lesz jó. Vagy a kettest, vagy az üreset veszi be rendesen, egyszerre a kettőt nem.
Valószínű a bovden is már nyúlott.
Inkább megpróbálom a meglévőt felújítani, mint bontottat vagy újat venni. Új alkatrészekkel megszívtam. Vettem benzincsapot és hátsó lámpát, egyik sem let jó. A benzincsapban más volt a menet, a hátsó lámpán pedig fél centivel arrébb volt a csavar helye.
Szóval a lényeg, tudtok esetleg egy robbantott ábrát a kézi váltóról, róla, lehet találni valahol?
Nem szívesen szedném szét-e nélkül. Az egyik csavar is miközben tekertem ki, ketté is törött. Az alján volt egy menetes csavar, melynek üreges a belseje. Nem is tudom egyenlőre mi célt szolgál, szóval ha valaki javított már ilyet, tanácsok is jöhetnek.