Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2024.04.17 0 1 8428

Beindult a szezon. Ma a HA-LIX két utat is teljesített. Köszönet a téli karbantartásban résztvevőknek és nem utolsó sorban Gyurinak.

Várunk mindenkit április 27-én a nyílt napon.

Zsalu53 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 8427

Ma Jakabszálláson kellő tiszteletadással elbúcsúztatták.

Előzmény: Zsalu53 (8426)
Zsalu53 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 8426

MÉLY MEGRENDÜLÉSSEL BÚCSÚZUNK KOLLÉGÁNKTÓL,

BEKECS IMRE-BREKITŐL, A DELFIN REPÜLŐGÉP FŐSZERELŐJÉTŐL.

Hirtelen halála nagy űrt hagy maga után. Hálásak lehetünk a sorsnak, hogy ismerhettük, hogy köztünk volt és hogy a nagy szakmai tudásából részesülhettünk.

Családtagok fájdalmában osztozunk.

Emléke szívünkben megmarad.

Nyugodjék békében!

  

Zsalu53 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 8425

Egy szép tett a magyar ejtőernyős sport emlékének. Lajosnak köszönhetjük?

Még anno úgy hallottam, hogy a Pólus centertől elhozott HA-MDQ lesz átfestve HA-ANA-ra.

Örülök, hogy egy repülőképes példány kapta ezt a nemes feladatot. Köszönet érte.

Ui. Én foglalkozom repülőgép festésekkel is (MOA, MAL, LIQ, LIX, stb.) így a szemem a részletekre hangolódik. A lajstromjel nagyobb és nem ott a helye, a oldalkormánylapon a zászló sem olyan méretű, stb. 

  

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.14 0 0 8424

Az 'Aranycsapat' 1962. II. Motoros Műrepülő VB Budaörs:

Tóth József, Fejes Péter, Katona Sándor és Mandl Ernő edző alig látszik a videó végén.

 

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=24508

Előzmény: XANTIi (8423)
XANTIi Creative Commons License 2024.02.14 0 0 8423

Nagyon jó video került fel a YT-ra Budaörs 90 éves történetéről.

 

https://youtu.be/npXy2TbjIfs

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.07 0 1 8422

Az oldal keresőjébe a "repülés" szót beírva 244 találatot ad ki. Már négyet megnéztem :)

Zömmel a 30' -as évek filmhíradó részleteiből van, pl Bánhidy-Bisits "Gerle" visszatérés Mátyásföldre ... stb

 

https://filmhiradokonline.hu/search.php?page=1&q=repülés

 

--

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.07 0 0 8421

OK, kössz a reagálást, felajánlást.

Én eredeti Vöcsököt csak szétszedve, porosan láttam (láthattam) már egy hangár sarkában.

Van egy poszter nagyságú (vmely régi nagy lap 2 oldalas) fekete-fehér fotóm a készülő gépről,

ez motiválta a "rákeresést", végül is van itt a neten több is. Üdvözlet.

 

Előzmény: Zsalu53 (8420)
Zsalu53 Creative Commons License 2024.02.07 0 1 8420

A képen még Vajda "tanár úr" is szerepel egy fiatalabb kiadásban. A helyszín a Katlan MÉM oktató bázis 1980. A repülőgép a Vöcsök. Sok felvétele van ebből a korszakból, akit érdekel.

Előzmény: Törölt nick (8419)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 1 8419

Úgy tűnik nem engedi másolni korrekten a linket az oldal,

itt egy másik, innen lehet tovább lépni a "Schmidt Lajos" kék feliratra kattintva.

 

https://nemzetiarchivum.hu/photobank/item/MTI-FOTO-ZG45dDNOb2UvVWFCbVowNDhrSEtpUT09

 

Ha ez sem műxik, akkor gugli, "Schmidt Lajos Vöcsök"  (a magyar repülést még az ág is húzza ...)

 

 

Előzmény: Törölt nick (8418)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 0 8418

Schmidt Lajos - Rubik Ernő retro Vöcsök építése idején született néhány fotó,

 

https://nemzetiarchivum.hu/photobank?query="Schmidt%20Lajos"

Töck Jenő Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 8417

" 1959. november elsején"

Azt én is láttam, megláttam  -1968-ban - podvát vontatni HHH-n. Nyáron selejtezték. A cseh balhé alatt már selejt volt, a szárnyán napoztunk.

Előzmény: Zsalu53 (8415)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.23 0 0 8416

Kössz a kis történelmet, Nagyapád fotója meghatóan szuper.

Annak a  "Podva" eseménynek meg most néztem utána, fotó: aviainfo.

(Eredeti "Podvát" már nem láthattam, én már Gawron vontatáshoz szocializálódtam :-)

Előzmény: Zsalu53 (8415)
Zsalu53 Creative Commons License 2024.01.23 0 3 8415

Nagyon jók a térképek.

1957-től 1991-ig Szovjet bázisként működött, de az ötvenes évek végén sportreptérként is használták. Volt ott repülőnap is, meg láttam a HA-PAM balesetét 1959. november elsején. A Szovjet légierő An-14-es, Mi-4-es, An-2-es, később Mi-8-as repülőgépekkel járt oda. Akit bővebben érdekel, olvassa Vándor Károly kiadványait. (A képen nagyapám, mint vámtiszt látható.)

  

Előzmény: Törölt nick (8414)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.22 0 1 8414

 

"B" verzió.

Előzmény: XANTIi (8411)
XANTIi Creative Commons License 2024.01.22 0 0 8413

THX

Előzmény: Törölt nick (8412)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.22 0 1 8412

 

(Rontanom kellett a bontáson, hogy mehessen a feltöltés)

Előzmény: XANTIi (8411)
XANTIi Creative Commons License 2024.01.22 0 0 8411

Mátyásföldről nincs ilyen? Az is elég jelentős szerepet játszott a magyar aviatikában.

Előzmény: Törölt nick (8409)
heted7 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 8410

De jó ez a régi térkép! Köszi!

Előzmény: Törölt nick (8409)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.21 0 1 8409

Jobbra a Rákosmező - reptér. A hangár helye az "Aviatika ..." feliratnál.

Balra a mai térképen a piros kör "gyári", az Éles sarok (Élessarok) helyét jelzi ami ugyanott van.

 

Előzmény: Törölt nick (8407)
XANTIi Creative Commons License 2024.01.21 0 0 8408

Sajnos egy repülős emlékhellyel kevesebb lett. A néhai Érdi repülőtér helyét odaadta az állam egy vállalkozónak ipari park céljaira.

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.21 0 1 8407

Hej azok a régi szép ídők :D

A hidroplán verzió Budapesten 1923.

 

Előzmény: Zsalu53 (8406)
Zsalu53 Creative Commons License 2024.01.21 0 1 8406

Talán a "reprika" járhatóbb út. Mai modern anyagok felhasználásával az eredeti tervek szerint megépíteni. Erre egy jó példa egy Junkers F-13. Igaz csak P&W csillagmotornak volt érvényessége, így az került rá. Nem baj, mert egyes források utalnak arra, hogy készült BMW csillagmotorral is.

Előzmény: Ep128 (8405)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 8405

Miket nem talál néha az ember:

http://pertik.hu/Rep.jpg

1945 -ben lelőtték. lezuhant egy sűrű erdős részen...

1989 -ben találták meg véletlenül, majd egy raktárba került.

2007 -től (alapos, hosszadalmas restaurálás után) újra repül. :-)

(... és hány hasonló gép volna újra repképessé tehető, ha volna rá akarat, anyagi háttér, szakértelem...)

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.09 0 2 8404

Már hozzászoktam a fórumokon, hogy kitaglalja a szívműtétet egy fűszeres, egy zongorahangoló,

a pincér, egy postás .... és így tovább. Ha netán oda téved egy sebész, annak annyi, ki lesz oktatva.

Aki nem tud dolgokról mert még sosem élte át azokat, attól azok még léteznek, ha egy fórumon nem is. 

Persze a fantáziadús szívműtét oktatása egymásnak egy jó hobby, és még érteni sem kell hozzá :-)

Előzmény: Zsalu53 (8368)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 8403

Kedves régi repülőgépek iránt Érdeklődő!

Megjelent az éves falinaptár!

Aki legalább 3000 Forinttal támogatja a Goldtimer, régi repülőgépeket üzemeltető és fenntartó alapítvány munkáját, egy 2024-es falinaptárt kap ajándékba.

A felajánlás tehető e-mail címen, info@goldtimer.hu, továbbá hétvégeként az Aeropark boltjában, illetve nálam a zsaludek@yahoo.com

 

Ep128 Creative Commons License 2023.11.25 0 0 8402

Értem, köszönöm.

(Akkor "papíron" -tehát csak elmélet- a Parkban található volt MALÉV (Il, TU) gépek is repülhetnének, a sárkány (elvileg) kibírhatná. Legalábbis a DC gépekkel kb. azonos korszak. :-) Az már más kérdés, hogy egy-egy ilyen "nosztalgia repülés" még az összes jegyet eladva is nyilván veszteséges volna...)

Előzmény: Zsalu53 (8401)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 8401

Pár dolgot meg kell említeni. Ezek a repülőgépek még nem túlnyomásosok, tehát ciklikusan nem terhelődik a sárkányszerkezet. A másik, hogy az ötvözet is jobb, korrózió állóbb, bár más tulajdonságokban elmarad a maiaktól. A gazdaságosság is közbeszól, egy korszerű JET repülőgép teljesmértékű felújítása nagyon sokba kerül, ezért célszerű újat venni.

Előzmény: Ep128 (8400)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 8400

Véletlenül akadtam bele neten, hogy az EVERTS AIR Alaszkában a mai napig használ (kb. 60 éve) DC-6 -os repülőgépeket áruszállításra. ("Mert a mostoha körülményeket, a hideget jól bírja, a leszállópályák állapotára sem kényes", stb.) Érdekes belegondolni, hogy ezeknek e gépeknek a sárkánya hogy a manóban bírja ilyen sokáig. (Avagy a kérdést fordítva feltéve: Az "átlagos" repülőgépeket (többek között pont a sárkány miatt) miért nem érdemes életben tartani húszon-akárhány év után.)

whoa Creative Commons License 2023.11.04 0 0 8399

Endre, tavasszal folytatás következik!

Milyen szépet leng a betápkábel a gép aljából, amikor az átforgatás megindul :)

Előzmény: Zsalu53 (8397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!