Keresés

Részletes keresés

RBAR Creative Commons License 2021.05.25 0 0 8210

Sziasztok, egy érdekesség, a 2 héttel ezelőtti Tour De Hongrie-n vettem részt (mint útvonalbiztosító motoros) és az egyik induló állomáson az ebédre kapott szendvicseinket “Malév”-os fóliába csomagolva kaptuk meg 😳
Ez ilyen ”bentmaradt készlet” lehet, vagy gyárt valaki ilyen csomagolóanyagot 2021-ben!???

 

 

 

Balázs1a Creative Commons License 2021.05.18 0 1 8209

Ismét nagyon köszönöm. :)

 

Az Il-14-es kapcsán felvetődött bennem, hogy esetleg pont a 24 fős befogadóképesség lehetne a magyarázat a korabeli források azon részére, miszerint "az elfogott 26 főből 22-t repülővel Munkácsra szállítottak". Egyik általam fellelt dokumentum vagy leírás sem adott magyarázatot arra, miért "csak" 22 főt szállítottak el, ha 26-ot fogtak el, viszont egy 24 fős repülőgép esetén ez pont 22 foglyot és 2 fős őrkíséretet jelenthetett. De ez egyelőre csak feltételezés, a Topiktársakat pedig nem áll szándékomban untatni, mégis csak mérsékelten volt oldtimer a kérdésem.

 

Köszönöm szépen, még egyszer. :)

Előzmény: Zsalu53 (8208)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.05.16 0 2 8208

A keresett repülőgép C-47A-80-DL gyártási száma 19592 USAAF lajstroma 43-15126

C-47A-80-DL, szintén a Douglas Long Beach gyárából az USAAF légierő számára 1943 végén került ki. Hadrendbe 1944-ben állt. A repülőgép szintén részt vett a 1944. június 6-án a partraszállási hadműveletben, a 82-es egység „2” pozíciójában „Bain” hívónévvel.

A háború után először Svédországban repült, majd a Dél-kelet Ázsiában működő francia Aigle Azur társasághoz került, F-OABK lajstromjellel. 1951. február 12.-én hétfőn, a Laosz területén lévő Luang Prabang (LPQ/VLLB) repülőtér megközelítése közben balesetet szenvedett, selejtezték.

 

A fogolyszállításról jelenleg nincs információm. A Li-2-t 21 fővel repülték, az Il-14-es is kezdetben 24 utast szállított. Il-12 vihetett 28 főt is. Persze, a deszant változatban ezek a számok változnak.

Előzmény: Balázs1a (8206)
szőrmók Creative Commons License 2021.05.15 0 0 8207

Volt valami börze hirdetve a LF 2 re. Tud erről valaki valamit ,vagy ,hogy hol tudnék ennek utánanézni? Köszi.

Balázs1a Creative Commons License 2021.05.15 0 0 8206

Kérdeznék még egy lajstromot, megerősítésként. Egy másik alkalommal a 315126 oldalszámú gép érkezett Mátyásföldre. Erről kép nem készült, de a forrás a "4J" alakulati jelzésre is kitért, így helyes lehet a feltételezés, hogy ugyancsak egy C-47A-80-DL típusú gépről lehetett szó?

 

Illetve kérdeznék még egyet, szintén bízva az itteni Topiktársak nálam nagyobb tudásában: 1956 novemberében sor került egy másik kényszerszállításra, a tököli repülőtérről Munkácsra, onnan pedig közúton tovább, Ungvárra. Számos forrást (köztük az egykori "utasok" vallomásait) megtaláltam, amelyekben szerepelt, hogy a KGB által szervezett és koordinált művelet során repülőgéppel szállították el a magyar kormányküldöttség elfogott tagjait.

Áll-e rendelkezésre bármilyen forrás, amelyből kiderülne, milyen repülőgéppel történt a szállítás végrehajtása? A korabeli, de más témájú forrásokban Li-2-es, Il-14-es típusokkal találkoztam, feltéve egyáltalán, hogy orosz gép érkezett a foglyokért. Ha nincs is ilyen forrás, érdekelne a véleményetek is, a legvalószínűbb típust illetően. 22 fő foglyot szállított el ismeretlen létszámú személyzet és kísérő őrség.

 

Előre is nagyon köszönöm ezeket is!

Előzmény: Zsalu53 (8204)
Balázs1a Creative Commons License 2021.04.25 0 0 8205

Nagyon-nagyon köszönöm! :)

Előzmény: Zsalu53 (8204)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.25 0 4 8204

C-47A-80-DL, 19549 gyártási számú repülőgép a Douglas Long Beach gyárából az USAAF légierő számára 1943 végén került ki 43-15083 azonosítóval. Felfestésre a 315083 szám került. Hadrendbe 1944-ben állt. A 9. hadtestnél szolgált, és Nyugat-Afrikán keresztül érkezett Angliába. Részt vett 1944. június hatodikán Normandiánál a partraszállási hadműveletben. A háború vége után a holland KLM légitársasághoz került, PH-DAM lajstromjellel még az 50-es évek közepén ott szolgált, majd a 60-as évek elején Indonéziába a Merpati Nusantara Airlines-hez került. Itt a PK-NDD lajstromjelet kapta. További sorsa ismeretlen.

Előzmény: Balázs1a (8203)
Balázs1a Creative Commons License 2021.04.25 0 1 8203

Kedves Topiktársak!

Szeretném a segítségeteket kérni, az alábbi két képen szereplő gép típusának azonosításához:

 

 

A két kép (pontosabban a videó, amelyből a képkivágások születtek) 1945 októberében készült, Mátyásföldön. A Douglas DC-sorozat valamely tagját sejteném, de nem vagyok kellően jártas a témában, és lajstrom alapján se jártam sikerrel a keresés során.

Előre is köszönök bármilyen segítséget!

Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 8202

Két érdekes időrelé került hozzám. Már nem emlékszem, hogy hol használtuk.

ZöPö Creative Commons License 2021.04.12 0 0 8201

Abszolút magánszemély készítette és töltötte fel a filmet, nem az Aeropark, de ettől függetlenül, jó a kívánságod. :) 

Előzmény: Ep128 (8200)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.12 0 0 8200

Nagyon remélem, hogy azért (is) tették ki, mert valóban szeretnék a (a Covid után) a project folytatását!!!

Előzmény: whoa (8198)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.11 0 0 8199

Szép hosszú film, türelem kell hozzá. Sajnos egyenlőre ez már csak történelem, még szerencse, hogy részese lehettem.

Előzmény: whoa (8198)
whoa Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8198

Hoppá, mik kerülnek elő :)

https://www.youtube.com/watch?v=3ncoDFM8EE8

whoa Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8197

Endre, ezt vagy 2hete talaltam es a kidobas elol menekult meg :)

Előzmény: Zsalu53 (8189)
whoa Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8196

Remeljuk nemsokara ujraindulhat az extrem helikopterezes Kiskunlachazan, ott meg lehet hallgatni es ki is lehet probalni a BCL-t :) Remeljuk nemsokara lesz egy testvere is, de meg sok munka van vele :)

Előzmény: Ep128 (8191)
heted7 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8195

Köszi szépen!

Előzmény: Zsalu53 (8194)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8194

Igen, kijavították, és még tíz évig repült. A HA-LBKároly futógondja után 1994-ben az Ilonát is leállították, majd 1997-ben Ferihegyen szétbontották.

Előzmény: heted7 (8193)
heted7 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8193

Köszi az infót! Mi lett '84-ben a Tu-134-gyel? Kijavították?

Előzmény: Zsalu53 (8192)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.10 0 1 8192

1984. február 14-én 09:10-kor a HA-LBI repülőgép a MA660-as Budapest-Amsterdam járatra indult. A felszállás megkezdése, 50-70 méter nekifutás után a II. hajtómű turbinájának második fokozatának a deflektortárcsája törött el, és darabokra hullott. Ezek a szétrepülő részek okozták a kárt.

Személyi sérülés nem történt, a repülőgépen tönkre ment a hajtómű, megrongálódott a gondola, a hermetikus törzs, a függőleges vezérsík, és a benne lévő hidraulika tartály.

 

A Malvinkával kapcsolatban most annyi, induljon be az élet, működjön a park úgy, mint két évvel ezelőtt, hogy a tulajdonos, (MMKM) által kívánt vagyon és személyi biztosítási, valamint műszaki feltételeket tudja teljesíteni.

Előzmény: Ep128 (8190)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8191

Persze, egyértelmű, hogy nagyon alapos munkát igényelne!

Szakértelem van hozzá, ez is biztos. Még alkatrész is...

Csak a szándék...

Előzmény: whoa (8188)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 8190

Itt mi is történt pontosabban...? (Képek.)

A Malvinka program kétértelmű dolog... Amikor érdeklődtem a parkban, azt mondták, VAN szándék a folytatásra, de arra a csapatra "mutogattak", akik anno már többször beindították. Amikor meg itt kérdeztem, akkor a parkra mutogattak, hogy nem engednék. Valami biztos, hogy sántít valahol... :-)

(Már arra sem emlékszem, hol hagyták abba. Rémlik, hogy az egyik motor jó és (nyilvánvalóan alapos átnézés + felkészítés után) indítható volna, a másik meg nem. De ehelyett lett szerezve valahonnan egy másik, ami beépítésre vár. Valami ilyesmi ponton akadt meg a project. Ami igazából senkinek nem lehet "érdeke", hogy NE folytatódjon. Ezért sem értem igazán... Egyértelmű, hogy sok embert vonzana és a jelenlegi "ínséges idők után" ezt mindenki szeretné a parkban is.)

Előzmény: Zsalu53 (8187)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 8189

Így igaz. A Malvinkánál is legalább egy év telt el, mire átnéztük az alapvetően fontos részeket, így is volt meglepetés, mint például, amikor nyomás alá került az olajrendszer, elkezdett "szivárogni" a szétfagyott olajhűtő.

Előzmény: whoa (8188)
whoa Creative Commons License 2021.04.09 0 0 8188

Lehetne, de ez nagyon egyszerű szó :)

Még egy hideg átforgatás előtt is legalább egy 2napos meló lenne átnézni mindent. Elektromos rendszer, hajtómű bejsejében lakik-e valaki, kefék-kommutátor állapota az indító generátorban és egyéb más forgógépekben, PSG-14 indító automatában helyesen fut-e le az indító/átforgató ciklus.

Előzmény: Ep128 (8186)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 8187

Nem olyan egyszerű. Egy dugattyúsnál legfeljebb lelöki a hengerfejet, ha a turbina elszáll, akkor az már veszélyesebb.Lásd HA-LBI esete.

 

A tulajdonos, az MMKM sem engedné. Sajnos a Malvinka programot is megfogta.

Előzmény: Ep128 (8186)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 8186

(... azon tűnődöm, hogy az Emlékparkban lévő "Csirkecomb" motorját is meg lehetne pörgetni "így" néha... Már ha működőképessé tehető. Lenne sikere a látogatók körében. :-) )

Előzmény: Zsalu53 (8183)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 8185

Köszönöm! :-)

Előzmény: Zsalu53 (8183)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 8184
Előzmény: Ep128 (8182)
Zsalu53 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 8183
Előzmény: Ep128 (8182)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 8182

ész -> az

(Elnézést!)

Előzmény: Ep128 (8181)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 8181

http://www.pertik.hu/Kamov%20helikopter%20ind%C3%ADt%C3%A1s.mp4

Ez vajon mikor és hol történt? (Látszólag magyar felségjelű...)

A körülötte lévő fűből és ész indítás mikéntjéből úgy tűnik, elég sokáig állhatott előtte.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!