Keresés

Részletes keresés

whoa Creative Commons License 2019.11.29 0 0 7992

Egy kis mókázás műhorizontokkal :)

https://youtu.be/zYsYaa_dnYA

Mandras61 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 7991

Hogy laknak-e még ott őslakosok, nem tudom. Hogy van-e fényképük, azt sem tudom. Nekem nincsen, mert annak idején még nem volt fényképezőgépem. Viszont régi bejegyzéseket olvasgatva találtam az alábbira Hamster tollából a Mentsük meg az Il-18-ast! topikban, a 712-es bejegyzésben:

 

A „Családból mesélte valaki, hogy még a mai Skanzen előtti időkben egy Il-18-as állt kint a gyorsforgalmi mellett, még az 1-es terminál és a város közt, valamelyik felüljáró után egy zöld placcon. Tényleg volt ilyen?” (Az kiemelés tőlem.)

 

 

 

Érdekes visszaemlékezés. Megengedve, hogy egy családtag nem tudja, hogy mi a különbség egy Il-18-as és egy Il-14-es között, feltételezem, hogy az illető ugyanazt látta, amit én. Csak éppen nem ismerte a típusokat.

Előzmény: Zsalu53 (7989)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 7990

Elkezdődött a HA-LIX éves karbantartása.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 7989

Mint korábban a 7912-es hozzászólásban írtam, a tűzoltóknál sem találtam az eseményről dátumot. Sokan emlékeznek az égetésről, de az időpontban ők is bizonytalanok. Talán Szemeretelep környékén még található olyan "őslakós", aki emlékezhet rá, netán fényképe is lehet. Abban az időben még nem volt SRA, a repülőgép ki- és visszavontatása nem lehetett gond.

 

Előzmény: Mandras61 (7988)
Mandras61 Creative Commons License 2019.11.23 0 0 7988

Egy évforduló kapcsán.

 

49 évvel ezelőtt járt először Tu-154-es repülőgép a Ferihegyi repülőtéren. Ez a CCCP-85006-os lajstromjelű példány volt, és bemutató céljából érkezett. A KPM és a Malév illetékesei ekkor megtekintették a repülőgépet, majd idővel döntöttek arról, hogy vásároljanak-e a típusból. Mint tudjuk, igen. Szerintem jól döntöttek.

 

A bemutató 1970. november 23-án történt. (Tévesen 13-a olvasható számos helyen: Aeronews, onnan Aeropark-LKK, AIRportal.) A napilapok november 24-én számoltak be az eseményről, lásd pl. az Észak Magyarország aznapi cikkét, majd egy képes beszámolóját 26-án:

 

 

Az MTI egy hosszú, kb. 40 fényképből álló sorozatot készített ekkor, a Közdok pedig egy filmet forgatott a repülőgépről, amely a Közlekedési Filmhíradó 1971/17-es számában tekinthető meg. A Repülés című folyóirat 1971 januárjában közölt egy rövid hírt a bemutatóról:

 

 

Megkerestem a fényképek jogtulajdonosát, hogy a felső képet feltennék-e a honlapjukra jó minőségben. Megtették. (Így már mindenki láthatja ezt a Tu-154-es történelmi eseményt.) Két képet tettek fel a sorozatból, az egyiket most csatolom ide. (MTI-fotó F__IS19701123008, Bara István.)

 

 

Az illő megemlékezés után pedig álljon itt ennek a fényképnek egy részletnagyítása tőlem, amellyel átevezhetünk egy másik témára. Ez a kép ugyanis nem csak a Tu-154-es, hanem a háttere miatt is érdekes.

 

 

Ezen látható, hogy a HA-MAB lajstromjelű Il-14-es ugyanott és ugyanúgy áll, ahogyan 1970. június 2-án is állt. Szerintem azóta onnan meg sem moccant. Sem a Bravo gurulóút mellé nem vontatták el, sem pedig el nem égették 1970 nyár végén.

 

November 23-án már kabátos idő szokott lenni. Kifejezetten jó, augusztusi-szeptemberi idő legközelebb 1971 második felében lehetséges. (Az Il-14-es típusismertető füzetben 1972-es évszám szerepel.)

 

Tehát továbbra is maradt a kérdés (legalábbis a kétkedők számára), hogy hol volt a Malév utolsó Il-14-es repülőgépe 1971 nyarán.

Előzmény: altset (7913)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 7987

Az Aeroparkban lévő HA-LBE Tu-134-es kabinjának felújítása közben lába kelt az ANU-NASz-1k rendszerhez tartozó SzCsk típusú útvonalszámláló műszernek.  Ha valaki tudna ilyet felajánlani, vagy ismer beszerzési forrást, örömmel vennénk. Ja, és cserébe a "gyűjtőnek" más műszert is fel tudunk ajánlani.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.29 0 0 7986

Ha jól látom ez magyar termék, tehát M41, M63, vagy a villanyok, V41, V63 jöhet számításba.

Előzmény: whoa (7985)
whoa Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7985

Ha jól gondolom vagy az M61 Nohab, vagy az M62 Szergelyben használhattak ilyet.

Előzmény: szőrmók (7984)
szőrmók Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7984

Köszi van az utcánkan egy lakatos aki a Dunakeszi Járműjavitoban dolgozik.,Rákérdezek,hátha tud valamit.

Előzmény: whoa (7983)
whoa Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7983

Úgy fest az IMI-nél koppintották az Orosz megoldást :) Egyedül, ami egyembe jutott, az a vasúttechnika, ahol használhatták. Diesel-elektronyos mozdonyokban volt 72V-os feszültség.

Előzmény: szőrmók (7982)
szőrmók Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7982

Ime:

Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7981

A repülőgép szabvány 28V-os hálózata azért épült ki, hogy a 24V-os akkumulátorokat tudja tölteni. A tengeralattjáró hálózati feszültségéről nincs tudomásom.

Előzmény: whoa (7980)
whoa Creative Commons License 2019.10.28 0 0 7980

Hajókban és tengeralattjárókban is használták :)

Tudtommal is csak 27V-os tekercseléssel készült.

Előzmény: Zsalu53 (7977)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 7979
Előzmény: XANTIi (7978)
XANTIi Creative Commons License 2019.10.27 0 0 7978

A KAMOV-ban is. Kinézetre nagyon hasonlók voltak a régi orosz metrókban is. Talán azok más feszről jártak?

Előzmény: Zsalu53 (7977)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 7977

Az An-2, és sok más repülőgépben, sőt még a ZIU trolikban is a DV-3-as 28V-os ventilátorokat használták.

Előzmény: szőrmók (7974)
szőrmók Creative Commons License 2019.10.27 0 0 7976

Megnézem.

Előzmény: XANTIi (7975)
XANTIi Creative Commons License 2019.10.27 0 0 7975

Abban 27 V a "hálózat". 72 sehol nincs repülőkön. Nem elírás?

Előzmény: szőrmók (7974)
szőrmók Creative Commons License 2019.10.26 0 0 7974

Egy kérdés a tudós társasághoz.Szereztem egy 72V-os egyenáramu ventillátort ami magyar IMImotor 3 gumilappal.Jól emlékszem-e ez egy AN-2 be való ventillátor?

Előzmény: viricsi (7973)
viricsi Creative Commons License 2019.10.13 0 0 7973

Mindig öröm régi ismerősökkel találkozni.
Köszönjük a biztató szavakat! :-)

Előzmény: még1MbR (7972)
még1MbR Creative Commons License 2019.10.12 0 1 7972

Ma végre eljutottam egy körre a Li-2-vel! Köszönöm szépen a lelkes csapatnak, klassz volt!

Viricsi mester kitűnő fedélzeti utaskísérő/lelkesítő! :-)

Endrének meg gyógyulást, még fájós lábbal is ott volt!

etomcat Creative Commons License 2019.10.09 -3 0 7971

> Mit jelenthet a "C" betű. "C" vágány? Netán HA-LIC?

 

Gondolom a "C" jelű repülőjárat volt Bp-Pécs, a "D"jelű meg Bp-Miskolc volt vagy hasonló.. Valamiért nem számokkal jelölték, mint a busz és a vili járatokat.

Előzmény: Zsalu53 (7948)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.09 0 1 7970

Én biztosan nem fekszem le, a sérüléseim után örülök, hogy állok. Az Aeropark is készített hasonlót.

Előzmény: még1MbR (7968)
heted7 Creative Commons License 2019.10.09 -1 0 7969

:))) Ez a transavia nagyon durva :) A többi is tök jó! Köszi a megosztást!

Előzmény: még1MbR (7968)
még1MbR Creative Commons License 2019.10.08 0 1 7968

Hamarosan kifekszik Endre a Li-2 mellé, ha jól sejtem! :-D

https://airportal.hu/ferihegyre-is-begyuruzott-az-uj-online-orulet-a-tetrischallenge/

whoa Creative Commons License 2019.09.23 0 0 7967

Pont ilyen típust keresek én is! :)

Előzmény: Zsalu53 (7965)
heted7 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 7966

Ma kétszer is láttam a HA-LIX-et átrepülni a város felett. Csodajól állt neki az őszi napfény :)

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 7965

Talán tud valaki segíteni. Az Aeroparkban lévő HA-MOA Il-18-as elektromos paneljéről nagyon hiányzik a VF-0,4-45 típusú feszültségmérő. Akár cserébe is tudunk adni hasonló műszert, ami szintén jól mutat egy gyűjteményben.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 7948

Egy kis találós kérdés. Mit jelenthet a "C" betű. "C" vágány? Netán HA-LIC?

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-aG9SRXVqZTVQVU1pVWxLK2E1bkRuUT09

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7963

Ez így igaz. Az AFL 033 járatszám alatt egy kis négyzet, ami alul így szól: Az üzembehelyezés időpontját később közöljük.

Előzmény: Syracusa (7962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!