Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 1268

Véletlen vettem észre, hogy a 39054/055 május 1-től szeptember végéig minden szombaton közlekedik Lentiig. Kezdésnek nem rossz, de lehetne akár mindennapos vonat is egész évben. Akkor azt mondom tűrhető lenne a menetrend.

bravo88 Creative Commons License 2020.07.27 0 0 1267
Bpmz Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1266

Értem és köszönöm! Azért még reménykedünk hogy mi is megéljük. 😁

király2644 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1265

egyelőre csak tervezésre írták ki, ettől a felújítás még bőven odébb van, és egyelőre pénz sincs rá....

Előzmény: Bpmz (1264)
Bpmz Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1264

Lehet valamit tudni a vonal korszerűsítésére kiírt pályázat jelenlegi állásáról? Van nyertes pályázat? Van esély a felújításra?

Abymot Creative Commons License 2020.03.20 0 1 1263

Tudom apróság, de a 39013 módosítása április 5-től megtörténik :)

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2019-2020._evi_1._sz._modositas_honlapra_03.20.pdf

 

Előzmény: Abymot (1259)
Aladár46 Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 1262

Nem lenne célszerű villamosítani a vonalat? Valamint összekötni a Lendvával és Ljutomer-rel?

Előzmény: Volan-te (1255)
M41 2180 Creative Commons License 2019.12.28 0 3 1261

A napokban már az új menetrend alatt utaztam a szüleimhez Lentibe. Meglepődve és örömmel látom, hogy a vonalat nem hagyják lepusztulni, pl a 40-es lassújel már csak a botfai útátjáró és Bocfölde között van. Bocfölde után már 60 km/h a pálya sebesség. Régen egész Sárhidáig csak 40-es volt a pálya. Az állomások, megállók rendezettebbek mint valaha. 

A menetrendről: a 954-es vonattal mentünk lefelé, két nap múlva a 967-essel vissza Zegről. Valóban lehetne kicsit bővebbre szabni a csatlakozási időt, mert ez a 9:46/9:49 elég szoros, bár a jegyvizsgálók mindig lekommunikálják, hogy van e átszálló. Jelenleg Lentiből/Lentibe jó az eljutás Budapestre/Budapestről. Az évi egy délelőtti vonat valóban kellene minden nap, hogy délelőtt le lehessen jutni a 23-asra. Számomra a minta menetrend 2010/2011-ben volt akkor még (állami) vasutas voltam és rengeteget ingáztam Lenti-Zalaegerszeg/Zalaszentiván között. Valami olyasmi menetrendet kellene visszahozni 2 motorral és szükség szerinti 1 mellékkel ami ott is áll mindig Zalaegerszegen, ez a 701-es Bzx ami fel van szerelve leszállásjelzővel. 

smnks Creative Commons License 2019.12.28 -1 1 1260

Így van, sok mindent lehetne jobban, ha a szándék meglenne. Hogy aztán hol keressük ezt a szándékot..? Jó kérdés!

Én pl. most örülök a (hibrid) IC -knek, habár személyesen nem érint, legfeljebb mint esetleges kirándulót. Ugyanakkor D. Ilona már vagy öt (ha nem több) évvel ezelőtt ígérte őket, mint küszöbön álló szolgáltatás fejlesztést. Hogy az időközben eltelt évek alatt miért nem vezették be őket mégis? Biztos "megmagyaráznák" némely illetékesek.

 

Innen jut eszembe, kissé eltávolodva a konkrétumoktól, hogy nem rég, talán épp itt vmelyik topicba linkeltek egy írást, ahol egy startos vezető fejtette ki elképzeléseit több minden jövőbeli fejlesztésekről. Végül ez a vezető többek közt azt is megjegyezte, reméli, hogy a középvezetői réteg nem fogja elszabotálni ezeket a fejlesztéseket!

...- Hát, ez utóbbi meglehetősen sokat mondó kijelentés volt számomra! ...

Előzmény: Abymot (1259)
Abymot Creative Commons License 2019.12.28 0 2 1259

A jelenleg évente egy alkalommal közlekedő vonatpár is járhatna naponta, Csömödér helyett egészen Rédicsig, ehhez többlet eszköz sem kellene, és rögtön lenne mindkét irányban még egy csatlakozás a budapesti hibrid-IC-khez.

 

Ezen kívül talán a 39012-39037 jártok közlekedhetnének 3 perccel korábban, hogy biztosabb csatlakozás legyen a Zalaegerszegről 9.49-kor induló budapesti vonathoz, és a 39013-as jöhetne Rédicsről 10-20 perccel később, hogy Zalaegerszegen ne kelljen annyit várni a 17.49-kor induló hibrid-IC-re történő átszálláskor.

 

Ezek még mind egy motorvonattal megoldható lennének.

 

A kétórás ütem pedig úgy lehetne, hogy egy másik motorvonat indulna Zalaegerszegről - szintén a hibrid IC-khez csatlakozva - 12.20-kor, 16.20-kor és 20.20-kor, előbbi kettő Gutorföldén keresztezne a szembe közlekedő járatokkal, amik így 13.38-kor és 17.38-kor érkeznének Zalaegerszegre - szintén a hibrid-IC-khez csatlakozva.

 

Ez a második motorvonat hajnalban jöhetne vissza Rédicsről, hogy Zalaegerszegen az 5.49-kor induló járathoz csatlakozzon, így Lentiből már akár reggel 9 órára Budapestre lehetne érkezni.

(Ehelyett most busz közlekedik Lentiből Budapestre 4.25-kor, amire persze így nem lenne szükség).

 

(No meg az összes Zalaegerszeg-Budapest közötti buszjáratot újra kellene gondolni a bobai deltán közlekedő hibrid-IC-k bevezetése miatt).

Előzmény: smnks (1258)
smnks Creative Commons License 2019.12.28 -1 1 1258

Emlékszem, talán a kétezres évek elején milyen "úri" módon el lehetett jutni a fővárosból Lenti - Rédics felé!

Tán valamikor reggel hét körül indult a Déliből a Dráva-Expressz (azt hiszem, így hívták, noha korábban járt vonat ilyen néven Murakeresztúr felé is), tehát nem is kellett olyan korán felkelni, mint a stokkos gyorsokhoz. Zalaegerszegen direkt egyperonos átszállás volt az Interpicire, amin egy átlag hétköznap is meglehetősen sokan voltak.

A visszaútra is rendelkezésre állt többféle időpont, akár délután, akár este, még kényelmesen vissza lehetett jutni vonattal Budapestre.

Ma meg egy nap alatt meg sem lehet járni a fővárosból oda-vissza vonattal ezt az utat (kivéve azt az évente egy napot, amikor a Csömödéri Kisvasút napja van).

Előzmény: Abymot (1257)
Abymot Creative Commons License 2019.12.27 0 1 1257

Jó, hogy legalább terveznek valami felújítást, de amíg ez megvalósul, addig a jelenlegi pályaállapotok mellett is lehetne két órás ütemű közlekedés a Zeg-Bp/Bp-Zeg hibridvonatokhoz csatlakozva, ellátva a ráhordást/leosztást Lenti felől/felé.

Előzmény: Volan-te (1255)
Lovrin Creative Commons License 2019.12.27 0 0 1256

Nem kapkodták el...

Előzmény: Volan-te (1255)
Volan-te Creative Commons License 2019.12.27 0 0 1255

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:618473-2019:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Zalaegerszeg – Rédics vasútvonal felújításával kapcsolatos engedélyes és kivitelezésre alkalmas tendertervének elkészítése"

M63,008 Creative Commons License 2019.10.03 -1 0 1254

A Nosztalgiás különvonat leért Rédicsre?

Tópart expressz Creative Commons License 2019.07.01 0 0 1253

Köszönöm!

Godolloi HEV Creative Commons License 2019.06.30 0 1 1252

Bzmot 305 és 267, mellékkocsi nélkül (267 volt Zeg felé).

Előzmény: Tópart expressz (1251)
Tópart expressz Creative Commons License 2019.06.30 -1 1 1251

Sziasztok!

Valakinek van infója arról, hogy 06.29-én a 39054, 39055(Zalaegerszeg-Csömödér-Páka és vissza) viszonylatú vonatoknak mi volt a kocsiösszeállítása? Ez az a vonat, ami egyszer közlekedik évente.

Lemaradtam róla, és utólag nem tudom visszakeresni a kocsiösszeállítását.

Előre is köszönöm!

Lovrin Creative Commons License 2019.05.31 0 2 1250

https://magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/JWFkKBUm2ovVSREnM2Ud5ce6d062d8918/dokumentumok/d375cf433ca130398f5162560c139fcb649c999a/letoltes

 

A Kormány 1319/2019. (V. 30.) Korm. határozata a Zalaegerszeg–Rédics–Lendva vasútvonal-fejlesztés I. ütemének előkészítéséről

 

A Kormány

1. egyetért a  Zalaegerszeg–Rédics közötti vasútvonalszakasz felújításának engedélyes és kiviteli tervig (kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás lefolytatására alkalmas tenderdokumentáció) történő előkészítésével;

2. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság útján gondoskodjon az  1.  pont szerinti előkészítésre irányuló feltételes közbeszerzési eljárás lefolytatásáról, és annak eredménye alapján készítsen előterjesztést a Kormány részére az előkészítés további fázisairól való döntés érdekében.

kamahaza13 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 1249

Köszönöm!

Előzmény: ooloo (1245)
M41 2180 Creative Commons License 2018.12.28 0 0 1248
Előzmény: kemenyadam (1247)
kemenyadam Creative Commons License 2018.11.09 0 0 1247

Sajnos (vagy szerencsére) nincs miről írni, mennek a szürke hétköznapok (és persze a vasutas forum sem már az ami 10-15 évvel ezelőtt volt).

Előzmény: kamahaza13 (1246)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 1246

Sziasztok!

 

Egy "kicsit" leült ez az oldal. Kár, hogy eddig még senki nem tett fel képet a "gőzös" korszakról, ahogy befut vagy épen áll a Rédics vasútállomáson. Sajnos én sem találtam ilyen fotót.

ooloo Creative Commons License 2018.03.14 0 0 1245

Előzmény: kamahaza13 (1244)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 1244

Tudnál küldeni Rédicsről is, ha még vagy?

Előzmény: Törölt nick (334)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 1243

Tisztelt Fórumtársak!

 

Esetleg valakinek nincs a birtokában a régi időkből Rédics vasútra vonatkozó fotója, menetjegye, amelyen Rédics bélyegző található, fotó a régi állomásról esetleg az ott álló gőzösről stb stb..Kérem keressen meg e.mailemen. -természetesen mindezekről csak fotót kérnék.

 

Köszönöm.

 

Üdvözlettel: ft

M41 2180 Creative Commons License 2018.01.06 0 0 1242

Igen-igen, semmi sincs nálam se. Csak a szöveges rész

Előzmény: Komlósfecskés (1240)
kemenyadam Creative Commons License 2018.01.06 0 0 1241

Helló,

ha ezek képek szeretnének lenni, akkor valamilyen gikszer van, mert nálam nem jelenik meg semmi, csak szöveg (pedig érdekelnének, ha azok).

Előzmény: Komlósfecskés (1240)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.01.05 0 0 1240

Csak úgy, amikor még volt élet a vonalon:

1987.01.09

39010 Bzmot 158+159+4Bzx

99012 M63 003 (Lentiből a 39010 blokkján indult katonai szállítmány, 4 személykocsival és pőrekocsikkal)

99051 M43 1068 tolatós teher, az előző kettővel Bakon keresztezett.

Edericsi Creative Commons License 2015.10.17 0 0 1239

Elvileg lesz még.. Mivel Gyékényesnél bezárt a bazár, most ott fognak bejárkálni..

Előzmény: M41 2180 (1238)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!