Keresés

Részletes keresés

Istenkeres Creative Commons License 2010.01.13 0 0 25
Itt lényegesen részletesebben és szemléletesebben fogom tárgyalni a felvetett témát:

Heródes király halála


Mindenkit szeretettel látok szakszerű és korrekt meglátásaival, kritikáival egyetemben.
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.08 0 0 24
http://www.vallasforum.hu/forum.php?id=374&sid=&oldal=1
Heródes halála

24. charon - 2010-01-06 08:22:12
Klausz te a MUNDÁN asztrológiával foglalkozol.Én is felismertem a jelentőségét és az egyik asztro-honlapon fölvetettem a témát ,értelmes reagálás nem érkezett,butácska is csak elvétve. A te topikjaidhoz sem szólnak hozzá érdemben......


25. Istenkeres(ő) - Klaus Matefi - 2010-01-06 12:39:24 - Válasz: 24. (charon)
Az alábbi néhány idézetben esetleg megtalálod a választ a felvetésedre kedves Charon:

http://asztromokus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2654
KlausMatefi Elküldve: Pént Feb 17, 2006 2:12 am
Egy idő óta az az érzésem, és ezt a tapasztalataim is alátámasztják, hogy az asztrológusok, ezotérikusok a vallások, titkos társaságok misztériumainak kozmikus alapjaival nem hajlandók foglalkozni.

Vajon mi ennek az oka?
grimasz


Danika Elküldve: Pént Feb 17, 2006 3:04 am
Kedves Klaus !

Igaz, hogy én is ezoterikus nézeteket valló, asztrológiával foglalkozó ember vagyok, de nem válaszolhatok általában sem az ezoterikusok, sem az asztrológusok, sem az ezoterikus asztrológusok, csak a magam nevében.
Rengeteg érdekes dolog van a világon, amivel nem foglalkozom. Időm és energiám azt teszi lehetővé, hogy elsősorban azzal foglalkozzak, ami a legjobban érdekel, ez pedig az asztrológiának az emberekkel foglalkozó része.

Üdvözlettel,
Dani
http://www.asztropirin.ini.hu/


DjtAnkh Elküldve: Pént Feb 17, 2006 3:28 am
Erre roppant egyszerű a válasz!

Pusztán azért, mert ha elkezdenének foglalkozni vele, akkor erős esélye van, hogy a nagy totális nullasemmi maradna a hiedelmeikből, mert kiderülne az igazság. Persze ezután kialakulna egy új hiedelemrendszer, ami előszöris a biztos tudásra alapulna, de nem ez a lényeg.

Hanem az, hogy ha ez megtörténne, akkor a jelenlegi hiedelmekre felépült szervezetek (most minden egyházat, szektát, társaságot stb.-stb.-stb. ideértve) nem tudnának hatalmat gyakorolni a tagjaik, híveik stb.-stb.-stb. felett.

Ennyire prosztó, prózai az oka!
Ennyi.
Akár tetszik, akár nem. :-(
http://kemitenpet.hu/frame.main.php


DjtAnkh Elküldve: Pént Feb 17, 2006 3:31 am
Ja!
Ezért ezek a hatalmi szervek mindent meg is tesznek, amit csak tudnak, hogy nehogy kiderüljön valami igazság (már, ha esetleg volna minek kiderülnie), a hívekbe meg lényegében belenevelik, hogy a jelen hiedelemrendszer nélkül elvesznek, elkárhoznak, megsemmisülnek, a pokol kénköves bűzében fognak pörkölődni az idők végezetéig stb.-stb.-stb..


DjtAnkh Elküldve: Pént Feb 17, 2006 3:34 am
Még valami eszembe jutott a témában... grimasz

Ha netán egyszer mégis megtörténne az igazságra (illetve tulképp bármire) alapozott hiedelemrendszer-váltás, akkor előbb-utóbb kialakulnának az ahhoz tartozó hatalmi rendszerek (egyházak, szekták stb.-stb.-stb.), tehát e szempontból talán tökéletesen mindegy is...
Persze ez most qwa pesszimistán hangzik, de ez jutott az ezembe, pedig alapvetően igencsak optimista vagyok...


KlausMatefi Elküldve: Pént Feb 17, 2006 3:50 am
Kedves DjtAnkh!

Az ok amit leírtál az így is van, de szerintem a XXI. század elején aktuális végre ezen a téren is tiszta vizet önteni a pohárba. Az asztrológiától leválasztott mai tudományok egyes egyházakkal egyetemben tudománytalannak tartják az asztrológiát, pedig saját hitük misztériumai is az ősi asztrológiára épülnek.

Az általam megadott Jézussal kapcsolatos képletekről meglep a nagy hallgatás, pedig Sulamit a saját topicjában a fórumon tevékenykedő asztrológusok véleményét kérte ezekkel kapcsolatosan. Vajon senkit nem érdekel ez a téma, amiről ezrével jelentek meg könyvek, és egytől-egyig tényleges megoldások hiányában? Vagy félnek az asztrológusok e téren a Te általad említett okok miatt állástfoglalni?

Üdv

Klaus


DjtAnkh Elküldve: Pént Feb 17, 2006 4:11 am
Hali!

Az egyszerűség kedvéért itt és most ne menjünk bele abba, hogy ki az asztrológus és ki nem az, mert itt és most nem is ez a lényeg!
Az egyszerűség kedvéért az asztrológus szót fogom használni.

Tehát...
Nem hinném, hogy az asztrológusok félelemből nem foglalkoznának ezekkel a dolgokkal, sokkal sajnálatosabb oka van szerintem, és ez saját megfigyelésen alapul.

Arról van szó, hogy sajnos a mai asztrológusok jó nagy része nem ismeri az asztrológia történeti, történelmi, csillagászati stb. alapjait. Vannak, akik még azt sem tudják pontosan, hogy hogyan épül fel a Naprendszer!!! Fogalmuk sincs az egész rendszer működésének fizikai alapjairól sem.

Folytathatnám még a sort, de asszem a lényeg már ennyiből is nyilvánvaló:
nincsenek tisztában az alapokkal, így aztán nem tudnak felmerülni a kérdések sem...

FIGYELEM!!! FONTOS!!!
Akinek nem inge, ne vegye magára!
Aki meg magára veszi, az ne írjon, hanem gondolkozzon el, hogy miért az ő inge! Aztán megint csak ne írjon, hanem inkább tegyen azért, hogy ne legyen az ő inge! grimasz


pius Elküldve: Pént Feb 17, 2006 5:51 am
Nahát Klaus!
milyen aranyos kis kuckót nyitott itt Magának és másoknak!
Bár Gime és Danika már szépen összefoglaltak dolgokat, csak hozzátenni szeretnék:
szerintem sok olyan is van, akit ez az egész tényleg nem is érdekel, vagy talán lusti h utánakutasson! grimasz


pius Elküldve: Pént Feb 17, 2006 9:24 pm
Kedves Klaus!
néztem a honlapján a linket és nagyon furcsának találtam, hogy egy (szinte radikálisan) ateista egyén támogatja Önt!
hogy sikerült ezt elérni/egymásra bukkanni?
Egyébként szívből gratulálok az új honlapjához!
üdv:p.


pius Elküldve: Szomb Feb 18, 2006 3:18 am
Tisztelt Klaus!
tényleg meglepő!
no sebaj! az a lényeg h mostmár végre felfigyelt valaki és felkarolta az Ön sok éves (gondosan összegyűjtögetett és felfedezésekkel teli) munkáját!
legyen az ateista, történész, vagy maga a pápa...
egyszóval: Hajrá Klaus!
én drukkolok Önnek!
üdv:p.
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.08 0 0 23
Azok számára valóban, akik a kozmikus, okkult hátterének a felkutatásával foglalkoznak. Mégis meglepő módon előttem nem mutatott fel senki megfelelő eredményt ezen a téren...
Előzmény: Sefatias (21)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.08 0 0 22
Heródes király Jézus megszületése után halhatott csak meg. Az akkori kronológiát viszont a Heródes halálát megelőző teljes holdfogyatkozáshoz állították, aminek az idejét tévesen határozták meg. Röviden ennyi.
Előzmény: Sefatias (20)
Sefatias Creative Commons License 2010.01.05 0 0 21
Ráadásul a Biblia elég sok segítséget nyújt jézus születésének, keresztelkedésének, és halálának időpontját meghatározni
Előzmény: Istenkeres (19)
Sefatias Creative Commons License 2010.01.05 0 0 20
miért mi köze heródes halálának az időpontjához Jézusnak?
Előzmény: Istenkeres (19)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.05 0 0 19
Nem lehetsz egy könnyű felfogású egyén kedves Sefatias...

Heródes halálának az időpontjával kapcsolatos eddigi hiedelmeknek köze van a legújabban hibásan kialakított kronológiához.
Ezért ideje volt végre ezt helyesen meghatározni, amit meg is tettem. Ezután következhet a helyes kronológia felállítása, amibe Jézus születési és keresztre feszítési dátumának is be kell tudnia illeszkedni.
Előzmény: Sefatias (18)
Sefatias Creative Commons License 2010.01.04 0 0 18
mi a lényege ennek a topicnak? Mert mindig olvasom, de nem értem a célját
Előzmény: Istenkeres (-)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17
Egy 161 évvel ezelőtt kiadott könyvben Seyffarth Gustav professzor egy akkoriban köztudatban lévő alaptalan dátumról ad hírt Jézus keresztre feszítését illetően:


http://books.google.com/books?id=-4o8AAAAIAAJ&pg=RA1-PA591&sig=4WeQe3tWt9EEkCzNM65lDciuJpo&hl=de#v=onepage&q=&f=false
Archiv für Philologie und Pädagogik. Vierzehnter Band. Erster Heft. (Leipzig, 1848.)
Prof. G. Sayffarth: Ueber die Sonnen- und Mondfinsternisse der Alten (586-642)
(S. 627) 74. Sonnenfinsterniss in Jerusalem partial zwischen der 6. und 9. Tagesstunde (11 Uhr früh bis 2 Uhr Nachmittags) am 14. Nisan (19. März) im 18. Jahre Tibers (33 n. Chr.). Evangel. Luc. 23,44: ...
Marc. 15,33: ... Matth. 27,45: ...
So versichern fast alle Kirchenväter, dass während der Kreuzigung ein ekliptischer Neumond stattgefunden habe. Joh. Malaha, Chron. 10. p. 309 f.: ...



Seyffarth szerint az addigi egyházatyák többsége azt állította, hogy Jézus keresztre feszítését, ami Niszán hó 14-én történt, egy napfogyatkozás jelezte...

Ha igaz ez az állítása Seyffarth-nak, akkor itt nem lehet mást feltételezni, csak az abszolút hozzánemértést, vagy a szándékos dezinformációt, ugyanis a héber naptár minden hónapja az újholddal (Rosh Chodesh; Nap-Hold együttállás) kezdődik, a hónap közepe környékén pedig telihold (Nap-Hold oppozíció) van. Napfogyatkozás kizárólagos csak újhold alkalmával történhet, holdfogyatkozás pedig teliholdkor.
Niszán 14-én tehát semmi esetre nem lehetett napfogyatkozás, mivel telihold van akkor...

Ne tudtak volna erről az egyházatyák?...
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 16
Nagy Heródes tehát i.e. 8.03.25-e körül halt meg (ellentétben az eddigi téves hipotézisekkel), ami nagy segítséget nyújthat a további hibás kronológia korrigálásában.

Téves adatokra épül pl. Pontius Pilátus helytartóságának az eddig propagált ideje is...

Előzmény: Istenkeres (-)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15
Jézus születése után József Máriával és Jézussal menekülni volt kénytelen Egyiptomba, mivel Heródes király féltékenységből meg akart szabadulni az újszülött Jézustól:

Máté evangéliuma
2,13 Menekülés Egyiptomba
Miután eltávoztak, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában, és így szólt: "Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, menekülj Egyiptomba, és maradj ott, amíg nem szólok neked, mert Heródes halálra fogja kerestetni a gyermeket."
2,14 Ő pedig felkelt, vette a gyermeket és anyját még éjnek idején, és elment Egyiptomba.
2,15 Ott volt Heródes haláláig, hogy beteljesedjék az, amit az Úr mondott a próféta által: "Egyiptomból hívtam el fiamat."


Ennek érdekében elrendelte a kétesztendős és ennél fiatalabb fiúgyermekek ("Aprószentek") kivégzését a Máté-féle magyarázat szerint:

Máté evangéliuma
2,16 A betlehemi gyermekek megöletése
Amikor Heródes látta, hogy a bölcsek túljártak az eszén, nagy haragra lobbant, elküldte embereit, és megöletett Betlehemben és annak egész környékén minden kétesztendős és ennél fiatalabb fiúgyermeket, annak az időpontnak megfelelően, amelyet pontosan megtudott a bölcsektől.


A két évnek kifejezetten kozmikus okai voltak, mivel Jézus születése előtt két évvel ugyanez az égi konstelláció volt látható a Zodiákusban, de valamivel pontatlanabb együttállásban. Ez a kétszeres ismétlődés a Mars planéta mozgásának a következményéből adódott:

-9.02.03. 15:32 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 12,6°/12,6°/7,6°/5°Vízöntő; Uránusz: 19,5°Vízöntő

Ábra

Jézus születése előtt i.e. 9.11.28-án (-8.11.28.) teljes holdfogyatkozás volt, amit Jeruzsálemből is jól lehetett látni. Ennek alkalmával végeztette ki (égettette el máglyán élve) Heródes azokat a lázadókat, akik a rómaiak által a templomra felfüggesztett sas miatt lázadoztak:

-8.11.28. 20:46 UT +2.00 Jeruzsálem
(teljes holdfogyatkozás)


Ezt megelőzően egy említésre méltó konstelláció realizálódott a Zodiákusban:

-8.11.13. 06:46 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció: 19,6°Skorpió; -Szaturnusz-Uránusz quadrat: 19,6°/24°Vízöntő
(partial napfogyatkozás)

Heródes király valamikor -8.11.28. és -7.03.25 (Peszách ünnepe) között a Holt-tengernél egy kúrán vett részt annak érdekében, hogy megpróbáljon javítani az egyre romló egészségén, de ez eredménytelen volt. Visszatért Jeruzsálembe és az említett peszách ünnep (-7.03.25) környékén meghalt.

Ezt József és Mária megtudva elhagyták Egyiptomot, és Názáret városában telepedtek le:

Máté evangéliuma
2,19 Visszatérés Názáretbe
Amikor Heródes meghalt, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában Egyiptomban,
2,20 és ezt mondta: "Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, és menj Izráel földjére, mert meghaltak azok, akik a gyermek életére törtek."
2,21 Ő pedig felkelt, vette a gyermeket és anyját, és Izráel földjére ment.
2,22 Amikor azonban meghallotta, hogy Júdeában Arkhelaosz uralkodik atyja, Heródes után, félt oda visszatérni. Miután pedig kijelentést kapott álmában, Galilea területére vonult vissza;
2,23 és amikor odaért, abban a városban telepedett le, amelyet Názáretnek neveztek, hogy beteljesedjék, amit a próféták mondottak: názáretinek fogják őt nevezni.

Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 14
Előzmény: Istenkeres (13)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13
Ezekre a dolgokra azért kellett kitérjek, hogy megértsük Jézus születésének a kozmikus mibenlétét. Jézus a Folyamatosan Változó Szellemi Való jó szellemi hatásának az égisze alatt született, ennek köszönhette "bűntelenségét":

Jézus születése: i.e. 8. 02.10.
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntő, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő

Ábra
(A korábbi időkben realizálódott keresztek esetében az ábrákon a Hold elmarad a Naptól. Ez abból adódik, hogy a program forgalomba hozatala után a NASA egy "Delta T" tényező bekalkulálása miatt - http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEhelp/deltaT.html - változtatott a Hold pozícióján)

Az asztrológiai szabályzók szerint a negatív hatásúnak tartott planéták (Mars, Szaturnusz, Uránusz) a Nap mögött jelentős hatáscsökkenést szenvedtek.


Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 12
Visszatérve az ember születéséhez, nemcsak az ősi asztrológia megfigyelései utalnak a születési időpont fontosságára a lélek kialakulásával kapcsolatosan, hanem vallásos zsidó források is:

http://regi.zsido.com/rebbe/02szuletes.htm
http://zsido.com/konyvek/egyseg_29____1997__junius/140/1931
Chászid gondolatok a lubavicsi rebbe,
Menáchem Mendel Schneerson rabbi nyomán
Mikor keletkezik a lélek?
A lélek születéskor hatol a testbe s teremt ezáltal életet, önálló embert.
A magzat természetesen működő aggyal, szívvel és tagokkal rendelkező, eleven szervezet. Mindazonáltal bár eleven, csupán az anyaság része. Tartalmaz ugyan életet, de nem önálló, nem önmaga erejéből fenntartott életet.

Születésünk pillanata földi küldetésünk kezdete, amelynek lényege, hogy anyagi világunkat a lélek kifejeződési formájává az Örökkévalótól eredő szellemiség hordozójává formáljuk. Az élet folyamata sokkal több, mint egyszerű biológia jelenség: növekedés, fejlődés és a bennünk rejlő képességek kibontakoztatása is egyben. Teljes életet csak az él, aki ráhangolódik lelke magasztosabb céljaira, aki megérti küldetését.

Miért olyan különleges esemény a születés?
A születés azonban nem pusztán az anyag egyik formájának másikká történő alakítása, hanem egy végtelenül titokzatos esemény, olyan folyamat, amelyben semmiből teremtünk valami kézzelfoghatót. A technikai fejlettség bármilyen magas fokára jutottunk is, sem a legokosabb férfi, sem a legokosabb nő nem tudja megmagyarázni a születés misztériumát.

A születés az Örökkévaló adománya.


http://www.nai-israel.com/aktuelles.asp (sajnos már nem érhető el)
16.März.2001 (Fr.) - 21.Adar.5761
Geburt nicht vorlegen
Der sefardische Oberrabbiner Elijahu Bakschi-Doron bestimmte, daß es verboten ist die Geburt eines Kindes auf einen früheren Zeitpunkt zu verlegen, wenn nicht ärztliche Beweggründe es erfordern. Bei der Geburt, so der Rabbiner, würden das Schicksal und die Persönlichkeit des Menschen geformt und daher dürfe man nicht in den Naturprozeß eingreifen. Diese Gezetz befindet sich in einer neuen Gesetzessammlung, die diese Woche herauskam.
--A szülést nem előrehozni
Elijahu Bakschi-Doron szefárd főrabbi úgy határozott, hogy tilos egy gyermek szülését egy korábbi időpontra helyezni, ha nem orvosi indíték követeli meg. A szülésnél, így a rabbi, lesz az ember sorsa és személyisége kialakítva és ezért nem szabad az embernek a természeti folyamatba beleavatkoznia.

Ez a törvény egy új törvénygyűjteményben található, ami ezen a héten jött ki.--

Előzmény: Istenkeres (11)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 11
A gyermek a születésének a pillanatában kapja a Folyamatosan Változó Szellemi Való (Isten) által a lelkét, ami ennek az Istennek az akkori pillanatnyi állapotának a függvénye. A Biblia is helyesen utal erre:

Mózes I.
1,26 Az ember teremtése
Akkor ezt mondta Isten: Alkossunk embert a képmásunkra, hozzánk hasonlóvá: uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, az állatokon, az egész földön és mindenen, ami a földön csúszik-mászik.
1,27 Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket.

9,6 Aki ember vérét ontja, annak vérét ember ontja. Mert Isten a maga képmására alkotta az embert.

Jakab levele
3,9 Ezzel áldjuk az Urat és Atyát, és ezzel átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett embereket:
3,10 ugyanabból a szájból jön ki az áldás és az átok. Testvéreim, nem kellene ennek így lennie.


Isten nemcsak jó embereket teremt, mint pl. Jézust, Jiddu Krishnamurtit, hanem kifejezetten rosszakat is. Ez abból adódik, hogy a Folyamatosan Változó Szellemi Való nemcsak a jónak, de a rossznak is a szellemi forrása és persze számtalan egyéb átmeneti szellemi hatásnak is. Így születhetett meg pl. Aleister Crowley is, aki magát a Sátán inkarnációjának ("The Beast 666") tartotta és akit a sátánizmus "atyjának" neveznek.

Erre azért lényeges kitérnem, mivel a keresztény egyházak téves istenképe ezt a "perdöntő" kérdést tagadja, ami lehetetlenné teszi ez által a misztériumaik feltárását is a hozzánemértők számára. Ezen hibás tanítások értelmében Jézus születése ugyanolyan szellemi hatás alatt kellett történjen, mint a keresztre feszítése, hisz Isten szerintük kizárólagosan csak a jónak a szellemi forrása...

Ennek a hamis elképzelésnek semmi alapja nincsen természetesen. Röviden kitérnék az Istenkeresők Globális Egyháza reális istenképének a bemutatására:

Az Istenkeresők Globális Egyházának az istenképe:

Az egyetlen és valóságos Isten a Folyamatosan Változó Szellemi Való, ami az anyagi mozgásokból adódó hatások összessége, nem azonos az ősokkal, de annak a következménye, nem személy, és ami nemcsak a jónak, de a rossznak és még számtalan átmeneti hatásnak is a szellemi forrása. Ez egy kifejezetten KOMPLEX hatás, tehát egyet kiemelni belőle a zsákutcába vezetne feltehetőleg. Ezek ÖSSZESSÉGE alkalmas teremteni és azt fenntartani.

Ez az istenkép nem egy vektoriálisan összegezhető valami. A Nap melegét pl. a Hold gravitációjával, vagy az Univerzum kozmikus sugárzásaival nem lehet ilyen módom összegezni...

Az embernek adatott szabad akarat, de Istennek nem. Mint tudjuk, mindennek megvan a maga ideje, így volt ez a Názáreti Jézusnak, vagy akár Immánuelnek a születését illetően is (-7.02.10.; 1999.08.11.).

Ha ők korábban, vagy később születtek volna valamivel, akkor nem lettek volna azok, akik.Ezekbe a hatásokba természetesen beletartoznak az Univerzum összes ilyen jellegű hatásai (beleértve a Nap melegétől, kozmikus sugárzástól, a gravitációs hatástól, a Föld mágnesességéig MINDEN, tehát egy kifejezetten KOMPLEX hatás ez.

Az Istenkeresők Globális Egyháza a KÖZJÓ-ban hisz és nem Istenben, sőt el is veti az Isten imádatát, hiszen miért imádnánk egy olyan Istent, ami a gonosznak is a szellemi forrása?

Viszont az I. G. E. a Folyamatosan Változó Szellemi Valónak a minél alaposabb megismerésére törekszik.

A Földön az életet adott optimális feltételek mellett a külső behatások tették lehetővé a véleményem szerint. Hogy lett volna élet a Földön napsugárzás nélkül, vagy pl. a Hold periódikus "mozgásából" adódó hatásai nélkül?

Az ószövetségi legendák helyesen említik azt, hogy Isten az ember lelkét a saját pillanatnyi képére teremti meg (Mózes I. 1,27; 9,6).

Ha Isten csak jó lenne, akkor értelemszerűen csak jó emberek születnének, mint pl. Jézus, Sabbatáj Cví, vagy Jiddu Krishnamurti, de szó sincsen erről valójában. Így születhetett meg pl. Aleister Crowley is, aki a Sátán inkarnációjának tartotta magát, vagy Immánuel, illetve mi is...Mindannyiunk lelke egyedi produktumai a Folyamatosan Változó Szellemi Valónak. Minden mozgásban, változásban van.Nem létezik se Jóisten, se Sátán, hanem kizárólagosan csak a Folyamatosan Változó Szellemi Való, ami nemcsak a jónak, de a gonosznak is a szellemi forrása.


Az Ezsdrásék által készített Ószövetség istenképe lényegesen reálisabb:

Sámuel I.
18,10 Másnap megszállta Sault Istennek az a rossz szelleme, és révületbe esett a házában. Dávid pedig a lantot pengette, ahogyan mindennap szokta. Saul kezében lándzsa volt.

Náhum
1,2 Indulatos és bosszúálló Isten az ÚR, bosszúálló az ÚR és haragvó. Bosszút áll ellenfelein az ÚR, és haragtartó ellenségeivel szemben.

Mózes II.
12,12 Mert átvonulok ezen az éjszakán Egyiptom földjén, és megölök minden elsőszülöttet Egyiptom földjén, akár ember, akár állat az. Ítéletet tartok Egyiptom minden istene fölött - én, az Úr.

Mózes V.
32,35 Enyém a bosszú és a megtorlás, amikor megtántorodik lábuk, mert közel van vesztük napja, és siet, ami rájuk vár.

32,41 Ha villogó kardom megélesítem, és ítéletre nyújtom ki kezem, bosszút állok ellenfeleimen, és megfizetek gyűlölőimnek.
32,42 Nyilam vérrel részegítem, és kardom jóllakik hússal: elesettek és foglyok vérével, az ellenség vezéreinek fejével.

Zsoltárok könyve
94,1 Isten ítélete igazságot teremt
URam, megtorlás Istene, megtorlás Istene, jelenj meg ragyogva!

Ámosz
5,18 Jaj azoknak, akik az Úr napját kívánják! Minek nektek az Úr napja? Sötét lesz az, nem világos!

http://zsido.pontez.hu/cikkek/ragadozo_allatok_es_a_satan/17/617
http://www.zsido.com/cikkek/ragadozo_allatok_es_a_satan/17/617
Ragadozó állatok és a Sátán
2008-06-17
A Sátánról pedig egy szóban annyit, hogy a zsidóság szerint létezik a sátán fogalma, de ez sohasem mint egy Istennel ellentétes önálló entitás. Ez ugyanis egy dualista világnézet, ami nem összeegyeztethető a monoteizmussal. A judaizmus szerint a Sátán (és a rossz általában) Isten küldöttje, amely azért teszi próbára az embert, hogy ezzel az Istenhez való kötődését erősítse.
(*Köves Slomó rabbi, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség vezető rabbija)

http://caddik.shp.hu/hpc/web.php?a=caddik&o=5uGnwUOgpV
CADDIK Messiáshívő Tanítások
A JUDAIZMUS
-Isten egyetlensége mellett nem ismerték el a Gonoszt, mint hatalmat.
A Sátán csak az Isten akaratát végrehajtó angyal, ki Isten akaratát hajtja végre és a végén jót kell tennie.


Hogy lehetne eleve jó az Isten, amikor a "Szentírás" első felében mások kiirtására, kifosztására sarkall (Mózes V. 6,10-11; 7,16; 7,22-24; 9,3; 12,2-3; 13,16; 15,6; 19,1; 20,10-15; 23,21; 33,27; Ézsiás 60,11-12; 63,3-4; Zsoltárok 2,8-9; Mikeás 5,7-14; Ezékiel 9,3-7) úgymond?

Mit a véleménye erről a kérdésről Gunkel Hermann professzornak?

Prof. Gunkel Hermann: Schöpfung und Chaos in Urzeit und Endzeit(1895)
(S.114)Der babylonische Tiamat-Marduk Mythos ist von Izrael übernommen und hier zu einem Jahwe-Mythos geworden.
(S.201) Durch den Drachensturz hat Christus die Herrschaft.
(S.272) Der Drache wird als sogenannte Teufel und Satan gedeutet.
--Prof. Gunkel Hermann: A teremtés és a káosz az ős- és a végidőkben(1895)
(114.old.) A babilóniai Tiamat-Marduk mitoszt Izrael átvette és itt egy Jahve-mitosz lett belőle.
(201.old.) A sárkány leesése által van Krisztusnak (*JHVH) hatalma.
(272.old.) A sárkányt mint ördögöt és Sátánt ételmezik.--


Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 10
A további kutatást a Názáreti Jézus születésének az időpontja segíti elő. Mint tudjuk az Ankarában (Ancyra) található római templom előcsarnokában egy kőbevésett ténybeszámoló (Monumentum Ancyranum; Res gestae divi Augusti) alapján, hogy Augusztus császár i.e. 28-ban, i.e. 8-ban és i.sz. 14-ben tartott, összesen három alkalommal népszámlálást (lustrum) az egész Római Birodalom területén a római polgárok (Cives Romani) részére.
Ugyanebben az időben történt a Publius Sulpicius Quirinius (Szíria helytartója) által elrendelt népszámlálás (census) azok részére, akik nem voltak római polgárok (Civitas Romana). Jézus születésével kapcsolatban kizárólagosan csak az i.e. 8- i népszámlálás jöhet szóba. Erre célzott Lukács is:

Lukács evangéliuma
2,1 Jézus születése
Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet.
2,2 Ez az első összeírás akkor történt, amikor Szíriában Cirénius (*Quirinius) volt a helytartó.
2,3 Elment tehát mindenki a maga városába, hogy összeírják.
2,4 Felment József is a galileai Názáretből Júdeába, a Dávid városába, amelyet Betlehemnek neveznek, mert Dávid házából és nemzetségéből való volt,
2,5 hogy összeírják jegyesével, Máriával együtt, aki áldott állapotban volt.
2,6 És történt, hogy amíg ott voltak, eljött szülésének ideje,

http://www.uni-tuebingen.de/limes-museum/sqhm/krippe01/Framerechts.htm
http://www.uni-tuebingen.de/limes-museum/sqhm/krippe01/index.html
http://www.mc-rall.de/histnt.htm
Chronologie nach Lucas
Lucas, der in seinem Evangelium "allem von den ersten Anfängen an sorgfältig nachgegangen ist", wurde mit seiner Zeitangabe missverstanden. Man muss ihn nur wörtlich nehmen, dann ist seine Zeitangabe klar, eindeutig und sehr präzise. Der von Lucas erwähnte Reichscensus ist der Reichscensus des Jahres 8 v.Chr., das zweite Lustrum des Kaisers Augustus. Damit datiert dieser Reichscensus des Jahres 8 v.Chr. den im gleichen Jahr stattfindenden ersten Provincialcensus des Publius Sulpicius Quirinius während dessen ersten Statthalterschaft in der Provincia Syria.

http://www.netzwelt.de/lexikon/Weihnachtsgeschichte.html
http://de.wikipedia.org/wiki/Volksz%C3%A4hlung
http://de.wikipedia.org/wiki/Weihnachtsgeschichte
1.: Den Reichscencus (Iustrum), die Schätzung römischer Bürger im gesamten Imperium Romanum
2.: den Provincialcencus (die Schätzung der Provencialien) für die Bewohner der Provinz, die das römische Bürgerrecht (Civitas Romana) nicht besaßen.
Beide wurden im ein- und demselben Jahr 8 v. Chr. in der "Provincia Syria / Iuadea" durchgeführt. Es ist wohl Zufall, dass der Provincialcencus zur Zeit der ersten Statthalterschaft des Publius Sulpicius Quirinius (11 - 7 v. Chr) mit dem vom Kaiser Augustus angeordneten Reichscencus zusammenfällt.


Mint láthattuk, az Augusztus császár által elrendelt és i.e. 8-ban lefolytatott lustrum egybe esett a Lukács által megemlített census-sal, aminek a nem római polgárok megszámlálása volt a célja Publius Sulpicius Quirinius (Cirénius) utasítása értelmében.
Előzmény: Istenkeres (9)
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.03 0 0 9
Egy átlagos szemlélő számára kizárólagosan csak teljes holdfogyatkozás jöhetett szóba, mivel a részleges holdfogyatkozás nem egy szembetűnő égi esemény. Négy teljes holdfogyatkozás történt -8 és 0 közötti időszakban, melyek láthatóak voltak Jeruzsálemből is:

http://eclipse.gsfc.nasa.gov/LEcat5/LE-0099-0000.html
Catalog of Lunar Eclipses: -0099 to 0000 ( 100 BCE to 1 BCE )
Kép1

Kép2

Kép3

Kép4

Tehát ezek közül valamelyik kell számításba jöjjön a Josephus Flavius által megemlített kivégzéssel kapcsolatosan.
Ahogy már az előző idézetekben is olvashattuk, Heródes a halála előtti holdfogyatkozáskor megégettette a lázadók vezetőit, akik azért tiltakoztak, mivel a rómaiak a templomukra egy római jelképet, a sast akasztottak ki. Heródes az ezt követő Peszách környékén halt meg.
Istenkeres Creative Commons License 2010.01.01 0 0 8
Néhány sikertelen próbálkozás a kérdéssel kapcsolatosan:


http://www.mult-kor.hu/20011224_krisztus_szuletesenek_idopontja
http://www.evangelikus.hu/lapszemle/mikor-szuletett-krisztus-valojaban
http://www.origo.hu/tudomany/tarsadalom/20011221mikor.html
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__313366-jezus-mikor-szuletett
Mikor született Krisztus valójában?

Bármilyen lexikonban elolvashatjuk azonban, hogy Heródes Kr. e. 4-ben halt meg. Ezt a dátumot egy olyan lázadás időpontjának megállapításából tudjuk, amelyről Josephus Flavius számol be A zsidók története c. munkájában. A lázadás Jeruzsálemben tört ki Heródes életének vége felé, mert a rómaiak egy aranyozott sast függesztettek ki a templom főkapuja fölé. Heródes leverte a lázadást, a vezetőket máglyára küldte. Azon az éjszakán holdfogyatkozás volt.

A csillagászok bármilyen időszakra és földrajzi helyre ki tudják számítani a múlt és a jövő hold- és napfogyatkozásait, így megállapították, hogy ebben az esetben vagy egy Kr. e. 5-ös, vagy egy évvel későbbi esemény jöhet szóba. Az előbbi sokkal látványosabb, ezért feltűnőbb volt. A történelmi források alapján a lázadás és Heródes halála között - amely a zsidó húsvét előtt következett be - még több hónapnak kellett eltelnie. Így - mivel a Kr. e. 5-ös fogyatkozás ősszel volt - valószínű, hogy Heródes Kr. e. 4 húsvétja előtt halt meg. Jézusnak pedig ezek szerint Kr. e. 4 előtt kellett megszületnie, ami jól összevág az Augustus uralkodásának évei körüli problémával.

A kérdéses időtartam másik végének behatárolásához is meríthetünk adatokat a Bibliából. Lukács evangéliumának második része így kezdődik:
Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus császár
rendeletet adott ki: írják össze az egész földet. Ez az első
összeírás akkor történt, amikor Szíriában Cirénius volt a helytartó.
Ezek alapján a Kr. e. 8-ban kiadott császári rendelet jöhet szóba. Augustus összesen három összeírást (vagyonösszeírást és népszámlálást) rendelt el uralkodása alatt - ezt az ankarai Augustus-templom falán lévő felirat tanúsítja. Aki ismeri az Újszövetséget, jól tudja, hogy Jézus akkor született, amikor József és Mária Betlehem városába mentek, hogy összeírják őket.
Összegezve az elmondottakat: Krisztusnak Kr. e. 8 és 4 között kellett megszületnie.
Az eseményt csodálatos égi esemény kísérte.



http://www.gondola.hu/cikk.php?szal=45644
http://www.hhrf.org/nepujsag/07dec/7nu1224.htm
http://csillagaszattortenet.csillagaszat.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=245
http://csillagaszattortenet.csillagaszat.hu/egyetemes_naptartortenet_es_kronologia/20060109_jezus.html
Jézus születése és a "betlehemi csillag" rejtélye

A bibliai idézet két információt is közöl: Jézus Heródes halála előtt született, és azt, hogy valami ritka látványosság volt az égen. Ezeken túl pedig joggal feltételezhetjük, hogy mitológiai okokat is keresnünk kell, hisz az akkor élt emberek hitvilágában mélyen jelen volt az asztrológia tanítása.
Heródes halálának az időpontját kell megkísérelni megfejteni, és aztán már van egy adat a további kutatásokhoz. Heródes halála a történészek szerint i.e. 4 tavaszán volt, a zsidó húsvét előtt. A zsidó húsvét abban az évben április 11-ére esett. Érdekes, hogy a Heródes halálának időpont-megállapításakor is a csillagászat segített. Heródes életének utolsó időszakában beteg volt, továbbá nagyon féltette hatalmát. Nem sokkal a halála előtt egy lázadás tört ki ellene, amit sikerült elfojtania, és a lázadás vezetőit egy este máglyán megégettette.

Flavius (I. század) a híres zsidó történetíró szerint a kivégzésekor holdfogyatkozást lehetett látni. A csillagászati kronológiának köszönhetően sikerült megállapítani, hogy a keresett égi látványosság az i.e. 5. szeptember 15-én bekövetkezett teljes holdfogyatkozás volt, mely 20 óra után kezdődött.
Heródes a lázadók vezéreinek kivégeztetése után elutazott a Holt-tengerhez, hogy betegségét ott gyógyítsa, azonban nem járt eredménnyel a kúra. Ezután visszautazott Jeruzsálembe. A városban már halálhíre kelt, és legkisebb fia, Antipater (akit apja börtönben tartott) már az uralkodását próbálta előkészíteni. A zsarnok és féltékeny uralkodó ezért saját fiát megölette (csakúgy, mint előtte már másik két fiát). A történelmi feljegyzések szerint a zsarnok uralkodó saját fiának megöletése után öt nap múlva meghalt. Utóda hosszadalmas és nagy szertartással szállíttatta Heródiumba, és ott eltemettette. A felsorolt sok eseményre bizonyára volt idő, i.e. 5. szeptember 15. és i.e. 4. április 11-e között, amikor a zsidó húsvét előtt meghalt Heródes. Így az első fontos dátum megállapítást nyert, és ebből következik, hogy Jézus születését hamarabb kell keresnünk!
Több elképzelés szerint a születési időpontot azonban nem szabad i.e. 8-nál régebben keresnünk, és az előzőekben feltárt események miatt pedig i.e. 4 a másik dátum, ami között keresnünk kell egy égi jelet.



http://www.sternwarte-recklinghausen.de/files/sternvonbethlehem.pdf
http://209.85.135.132/search?q=cache:ikqeM-cOmmoJ:www.sternwarte-recklinghausen.de/files/sternvonbethlehem.pdf&cd=12&hl=de&ct=clnk&gl=de
Der Stern von Bethlehem
Wie weit kann eine seriöse astronomische Deutung gehen?

Der Todeszeitpunkt des Herodes lässt sich durch die Zuhilfenahme von Mondfinsternissen chronologisch auf das Jahr 4 v. Chr. eingrenzen. Kurz bevor Herodes starb, ließ er zwei rebellische Schriftgelehrte hinrichten, die gegen den goldenen römischen Adler am salomonischen Tempel aufbegehrten. Am Hinrichtungstag gab es eine Mondfinsternis. Dabei kann es sich nur um die Finsternisse vom 12./13. März 4 v. Chr., 15./16. September 5 v. Chr. oder 23. März 5 v. Chr. gehandelt haben. Zwischen der Hinrichtung und seinem eigenen Tod kurz vor dem Passah-Fest im ersten Frühlingsmonat hat Herodes noch eine Kur am Toten Meer erlebt, die Ermordung seines Sohnes Antipater hinnehmen und den neuen Thronfolgers Archelaos ernennen müssen, so dass bei der Fülle der Ereignisse in seinem letzten Lebensjahr am ehesten die Finsternis im September des Jahres 5 v. Chr. in Frage kommt, weil sie genug zeitlichen Spielraum bis zum nächsten Passahfest des Jahres 4 v. Chr. lässt.

Istenkeres Creative Commons License 2010.01.01 0 0 7
Sajnos még a "Szentírást" se vehetjük szent írásnak, ugyanígy egy kutató joggal kételkedhet minden írott, történelminek tekintett forrásban is.
Előzmény: Pathmaster (2)
Pathmaster Creative Commons License 2009.12.31 0 0 6

Antipater Heródes és Doris fia, akit i. e. 4-ben kivégeztek. (A betühiány elírás.)

Előzmény: Törölt nick (5)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2009.12.31 0 0 3
RIP

b
Pathmaster Creative Commons License 2009.12.31 0 0 2
I.e. 5-dik évben Heródes ellen kitör egy lázadás, amit Heródes lever.
I.e. 5.09.15. Teljes holdfogyatkozás van, és Heródes kivégezteti a lázadók vezéreit.Ezt követően a már beteg Heródes elutazik, hogy kezeltesse betegségét.
I.e. 4-dik év elején a sikertelen gyógykezelés után Heródes visszatér Jeruzsálembe, ahol azt tapasztalja, hogy a városban már elterjedt a halálhíre, és Atipater (az addig börtönben tartott legkisebb fia) próbál uralkodni. Ezt követően a hatalmát féltő Heródes megölette Antipatert (ugyanúgy, mint előtte a másik két fiát); majd öt nap múlva maga Heródes is meghalt. Utóda egy hosszas szertartással Heródiumba szállíttatta, és ott eltemettette.
I.e. 4.04.11. Peszách: a zsidó Húsvét ünnepe. Ezen a napon már Heródes el volt temetve.
 
Mindebből az következik, hogy Heródes az időszámításunk előtti negyedik év első három hónapjának valamelyikében (valószínűleg márciusban) halt meg.
Előzmény: Istenkeres (-)
Istenkeres Creative Commons License 2009.12.31 0 0 1
Köszönöm! A megfejtés már megtörtént, csak a publikáció nem mindenhol.
Előzmény: Sefatias (0)
Sefatias Creative Commons License 2009.12.31 0 0 0
sok sikert hozzá!
Istenkeres Creative Commons License 2009.12.31 0 0 topiknyitó
Mint tudjuk, a történelmi kronológiát nap- és holdfogyatkozások beszámolóira bazírozva állították össze az érdekeltek.
Ebben kiemelkedő szerepe volt a híres ókori zsidó történész, Josephus Flavius "A zsidók története" című művében leírtaknak, ami szerint egy holdfogyatkozást követően Peszách ünnep előtt halt meg Heródes király. A holdfogyatkozás napján még kivégeztetett néhány lázadót Josephus Flavius leírása szerint.

Próbáljuk tehát végre megfejteni Heródes király halának a valódi dátumát, ami hozzá fog segíteni minket egy helyes történelmi kronológia felállításához!



Vallás - Filozófia - Ezotéria fórum

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!