A TV Híradó szerint a lakossági gyorshitelek összege (ezek lényegében az uzsorakamatyok fogyasztásra) 2600 milliárd Ft! Azaz a tegnap született csecsemőket is beszámítva egy lakosra 260 ezer Ft jut. Ez valami iszonyatos összeg! A lakáshitelek összege (ami azért értelmes, hosszútávú befektetés) ennél alig magasabb. Nekem ez elképesztő!
Én bővíteném is: akinek van egy bizonyos össege a bankban, kapjon hozzá ugyanannyit, akinek van egy autója, kapjon mégegyet, lakás, ház esetében dettó!
Szerintem jutalmazni kellene azt akinek nincs semmilyen hitele. Például kapjon SZJA kedvezményt. Akinek pedig még ezenfelül megtrakarítása is van, az kapjon még nagyobb kedvezményt! A megvalósítás rém egyszerű lenne: Minden hitelezéssel foglalkozó cég, bank, stb. jelentést küld az APEH felé. Név, Adóazonosító, Hitelezett összeg, Futamidő. Ennyi. Megjegyzem, hogy ez az eltitkolt jövedelmek felderítésében is jól jönne. Rengeteg ember vesz fel nagy hiteleket, úgy hogy bevalott jövedelme nincs is. Lehetne megkérdezni, hogy "Na kedves Kovács úr! Miből fizetgeti maga vissza havonta azt a 79 ezer forintot, amikor havonta 51 ezer a jövedelme?
Úgyhogy ha ezt olvassa valami politikus féleség, lehet nyugodtan törvényt előkészíteni! És nehogy valaki az állampolgári jogokkal jöjjön! Nagy túrót!
Ugyanis ott a lakas/hazarak sokkal de sokkal dragabbak (pedig sokkal szarabbak mint a magyar hazak)! A szolgaltatasok ara is sokkal magasabb.
Tehat az atlagkereset nem jelent magaban semmit. (lasd meg a nagyon jol keresok keresete ott sokkal nagyobb mint magyarorszagon a jol keresoke az atlaghozkepest).
A magyar emberek (lakossag ) adossaga tobb mint a magyar GDP?
Ha nem akkor bizony akarmennyire is hihetetlen de az angolok jobban el vannak adosodva! Ott ugyanis mar keteve tobb a lakossag adossag allamanya mint az orszag GDPje.
off Mindegy, haggyuk, ez egy ilyen hely, lehet hozzá alkalmazkodni, el lehet menni, vissza lehet jönni, és mindezt még háromszor, valamint le is lehet ívesen szarni.
OFF Falu füstjének egy hozzászólását, amiben velem vitatkozott, de minden durvulás nélkül, törölték itt. "düdüklü tencere" a Kérdésekben (ha jól értem) azt kifogásolja, hogy én tetettem hidegre a Falu füstje nicket, mert nem szívelem - de én nem kifogásoltam semmit, nem tudom, mi történt. (Azért nem ott reagálok, mert azt nem szívelik a modik.)
Az, hogy az embernek a XXI. században általában van autója, amit, ha nem is mindenhová, de ha szükség van rá, használ, vagy egyszer-egyszer beül egy kávézóba-sörözőbe, nem ugyanaz, mint a plazmatévé.
Amúgy meg az is elég ellenszenves, amikor a szegény embereket, akik máról holnapra élnek, de próbálnak lépést tartani a szomszéddal, lelúzereznek és leproliznak.
Ja, és aki nem él egészségesen, az forduljon fel, úgy kell neki, gondolom :-((((
Na, ez van a hitellel is. Szomszédom pld. azért költ el minden megkeresett egy forintból kettőt, mert a megszerzett anyagi javakkal igyekszik a saját újkeletű polgári identitását demonstrálni. Közben pedig még csak nem is úgy gondolkodik, hogy hitelt vesz fel, hanem hogy részletre vásárol. Né, milyen remek, megveszi ezt a pöcc kis házimozit, mert jönnek a kölyök barátai és mit szólnak, ha még egy szaros házimozi sincs, szóval elhozza a házimozit most ingyér', oszt tíz hónap alatt kifizeti, havi mitommén, 8 ezres törlesztőrészlettel.
Amikor meg kiszámolom kis kockáspapíron, hogy mennyivel többe is fáj ez neki így, mint ha januártól félretenné a rávalót és megvenné karácsonyra, akkor megvonaj a vállát, hogy őt nem érdekli, ez neki "jár". Nincs ezen komolyabban mit háborogni, ha neki megéri, hogy a szerzési vágy miatt ekkora felárat fizessen, hát akkor fizessen, mi az annyira elviselhetetlenül rossz ebben?
Bár most már nem kell naponta megtennem ezt az utat, viszont a költségek kb. egálban vannak az autóközlekedéssel akkor, ha csak Bp-n vennék igénybe helyi tömegközlekedés + 2x300 Ft-ját (ez a durva: egy főnél már egál!). Igaz, ha rászámoljuk az amortizációt, azzal drágább az autó.
Az előző munkahelyem Angyalföldön volt, én pedig a Nagykörút mellett lakom Bp-n. Ez kb. 5 km-es távolság, tehát nem vészes, bár gyalog több, mint egy óra. Azonban tömegközlekedéssel is igencsak konvergált a 3/4 órához ennek az útnak a megtétele, a bérlet ára pedig az időszak végén 8 rugó körül/felett volt, és másra nem nagyon használtam a BKV-t, mint munkába járásra (a lakóhelyemtől szinte minden fontos dolog elérhető gyalogosan). A munkába járás olcsóbb volt autóval, és 20 perc alatt megvolt, ráadásul nem kellett kitennem magam olyan emberhez méltatlan körülményeknek, mint amikor koraeste hazafelé, a ritkított 4-6-os villamoson rendszeresen halkonzerv-effektus volt. Úgyhogy ennek megfelelően BKV-bérletem mostanában nem volt.
Persze, abszolút értékben igen. Csakhogy nem mindegy, hogy milyen fizetésekkel vannak ennyire eladósodva. Hiszen az adósság mondjuk 2,5x-es, de az átlagbér bizony nem 2,5x-es... Ezért "hamisak" így az adatok, hogy a britek jobban el vannak adósodva.
Vedd figyelembe azt hogy hogy a helyi oligarchák sporolás cimén azt is kieszközölték hogy nem az ingyenélő köztisztviselők közul hanem a kozalkalmazzotti réteget csökkentették, igy az ovodákból és iskolákból külték el az embereket. Ezzel ugye az járt hogy már fél 5kor itt kicsapják a gyereket a közintézményből. Aki négyig vagy 4:10-ig dolgozik hogyan tud fél ötre ertemenni?
Ebben van valami, én is sokat gondolkodtam az autókérdésen, pedig én rallyztam is.
Viszont a tömegközlekedés egyre rosszabb és drágább, egyre kevésbé alternatíva. Annak, aki a lakóhelyétől mondjuk max. 40 perc gyaloglásra dolgozik, annak szerintem sem autóra, sem bérletre nincs szüksége (mind az utak, mind a helyi tömegközlekedés túlterhelt gyaloglótávolságra utazókkal). Viszont aki mondjuk más településen dolgozik, mint ahol lakik, illetve teljesen más városrészben, annak fel van adva a lecke, és bizony, sok esetben nincs reális alternatívája az autónak. A taxinak annyi előnye van a tömegközlekedéssel szemben, hogy 4 és 1 főt azonos összegért szállít, míg a tömegközlekedésen minden utasnak külön jegyre van szüksége.
Ehhez hozzáfűzném (és ez sokaknak nem fog tetszeni), hogy a Bp-ről (esetleg megyeszékhelyekről) agglomerációba költözést erőteljesen visszaszorítanám valamilyen intézkedéssel. Ez ugyanis mérhetetlen többletteher a közlekedési infrastruktúrára és a környezetre. Persze ezt a problémát is át lehetne hidalni rendes tömegközlekedéssel.