Egy Wersi Pianoman Grandpiano változatát szeretném negvenni de a tulaj nem tudja, hogy lehet szállításhoz szétszedni. Én sem tudom. Hátha neked van valami doksid hozzá. Nem akarom a hosszú utat megtenni, hogy aztán ne férjen az autómba.
A Crumar ráhasalt a rhodes témára. A leírása alapján a tine modellezést alkalmazó célszerszámról van szó.
Kíváncsi vagyok, milyen mechanikával szerelik, és a gyérnek tűnő kezelési felület mibe enged majd belenyúlni. Több lesz elektromos zongorában, mint a Seven, vagy épp annak egy butított változatáról van szó?
A Mark I zongorát az 1975-ös mechanikafrissítés után ár teljes műanyag kalapácsszerelékkel gyártották, mivel a fa nehezebb, a műanyag könnyebb - a tine-okat kevésbé gyilkolta sokkal jobb dinamikai jellemzők mellett. A kiváltómechanikán a stop-zár lépcsőt pedig csak 1977-től tették be, ezt utólag könnyen fel lehet szerelni (és érdemes is, mert a felszerelés után játékérzetre össze sem lehet hasonlítani a két mechanikát).
A Mark II-őn már a rámakeret, a billenőszög és maga a billentyűnyél is műanyag.
A szakma szerint az UR kártyáknak egyáltalán nincs rossz konvertere! Én is teszteltem egy 22-est egy hangmérnök barátommal, s azt mondta, szerinte az árában világklasszis teljesítményt nyújt. (mondjuk stúdió anyagot hallgattunk rajta, mivel hogy oda van szánva, házi stúdió szinten)
Egyedüli kifogása az usb-s tápellátás ami miatt lehetne jobb, ha külsős lenne, s lám ezt az mkll-ben meg is oldották (+ a nagyobb testvéreiben)
Egy zenész ismerősöm pl. ilyet jasznál a hangjai megvadításához eredményesen:
Nord: az enhanced minták több dinamikai layert, hosszabb lecsengést (loopless), új filter beállításokhoz való idomulást rejtenek magukban. Állítólag valóban jobbak tőle a hangszer hangjai, de sajna ezek már csak az újabb modellekben támogatottak.
Én minden esetre szeretnék már valami ilyen tökösebb hangzást is belőlük, de hát a felhasználói sampling memóriát nem csinálták meg úgy, hogy multi-layerekből építkezhessünk.
Azt kell mondjam, sajnos a Nordokat lassan már egy Casio is beelőzi ilyen tudásban.
Gyakorlatilag sokan mondják, hogy a vst dolgok bármit is nézzünk, bármilyen hangszert, live körülmények között egyből eltünnek a hangképben, elvesztik cizelláltságukat, úgyhogy nem a hangkártya e szerint sem a hibás. (hanem a dobos, gitáros) :D
Sokszor a nyersebb butácska hangmintákkal jobban kiszólnak a hangszerek a zenéből úgy tartják.
Ezzel már szemeztem én is, de félek, hogy a mezei hangkártyámmal (Steinberg ur22 mk2) ugyanolyan dinamikátlanul, kásásan eltűnve szólalna meg színpadon, ahogy az összes eddig próbált vsti rhodes (scarbee régi és új, keyscape, gsi mrray mk1 és 2, lounge lizard, stb.) Arra volnék kíváncsi, hogy egy jobb konverterekkel ellátott hangkártyával megvadulnának-e ezek.
Addig is marad az NE3 a valóban nem tökéletes, de nagyon jól használható, régi mintáival (nagyon kíváncsi lennék, mivel nyújtanak többet az enhanced ep minták, mint a régiek).
SV1-et Nagy Jancsi keze alatt hallottam testközelből egy koncerten, ott nem tűnt rossznak (amúgy az M3-ban is ilyesmi hangminták kaptak már helyet), de Hammondban még mindig kaki a Korg.
Az az elkérés nem csak úgy megy :) hanem ha lerakod neki a bankót...
A video példa jó olyan szempontból hogy kifejthetem rá a gondolatom, ami az röviden hogy ilyen sztárként én nem ilyen alibi játék hangszereket tűrnék már meg a színpadon a használt hangzások szemszögéből. Az EP a Yamaha sztem leggyengébb gyári presete. Egy zenésznek kéne annyi igényének lenni (mondom ezt úgy hogy sehol nem vagyok játékrutinban Jeffhez), hogy megszerkeszti a saját realisztikusabb soundjait, mert van amúgy a Yamiban potenciál erre, sőt mi az hogy!!! Szóval ebben szerintem előrébb vagyok, hogy fontosnak tartom az igényes hangzást.
A Korgokat is végiggyúrtam, volt 01/W, N264, Triton, microX, Triton Extreme, microStation és egy M3 Expanded is. Orgonában mind gagyi, még a milliós Kronos is a CX3 emulációval. Rhodesokban picit jobban tetszenek főleg az M3-tól kapott újabb mintákkal, de ezek az ezer hangú workstationok nálam még mindig a "mindennek megfelelni próbáló" de igazából semmiben nem kitűnő kategória. Ezért is cseréltem el Electro 3-ra az M3-ast. A Nordnak is ismerek hibáit persze, de még mindig 10-ből 8x azt látom a színpadokon. Viszont nyilván egy sokkal minőségibb Rhodes meg Hammond hangzás felé szeretnék lépni (mondjuk ha volnának hozzá ma is samplerek nagy memóriával). Sajnos a hangminőségben nem tudok nem maximalista lenni, csak az anyagiak meg végesek. De keresem a kiutat ahogy lehet. :)
A Nordos hangok nagyon jók de nem az igazi szerintem .Szabó Zsolt mintavételezte a MK1 -sem kérd el töle mig el nem adja a szemplerét , mivel árulja. A Nordot meg fel lehet tölteni vele tudásom szerint
Szerintem avval együtt nem kell túl lihegni, mert van aki S90nel meghajtott Korg modullal,és trinityvel is egész jól el van
Az MK1es ütő kalapácsa műanyag és fa kombinációja volt , az MK2 már egy idő után tiszta műanyag lett . A fa kalapácsos sokkal dinamikusabb és erőteljesebb hangot produkál
A suitcase zongorákban elöerösitőt,vibrátót és zengetőt is építettek amik a zongora hangját befolyásolják nem mindig jó irányba
"érezhetöen enerváltabb a hangja mint az MK1 -nek"
Mármint az MK7-é? Arra gondoltam, az új fejlettebb technológia inkább az új széria felé billenti a mérleget, de akkor pont a hangzása bánja? Laposabb, dinamikátlan vagy színezetében nem az igazi?
Jeff esetében a feketére azt hittem hogy a felvételbe torz jelszinttel van rögzítve, de mondjuk Duke keze alatt a fehér hangszínében nekem tetszik. Én utálom a fényes csilingelő Rhodes hangot és inkább a mélyebb, lágyabb, krémesebb matt hangzást kedvelem. Pl ez nagyon bejön itt: https://clyp.it/mxd5y4wn
"Ezeknek a zongoráknak a diszkrét bája hogy t egyedi a hangzása mert két egyforma hangú zongora nincs /hangszedö beállitás, rezgő tü stb/És kétszer nem tudod ugyan ugy billenteni a billentyüt játék közben."
Igen ezt már hallottam soxor az analóg dolgoknál, és a Hammond is pont ilyen e téren, azért is nehéz a klónok dolga...
Lényegében akkor az MKI volt a Rhodesokból ami felépítettségéből a legszebben szólt vagy szériák közt oszlik meg ez teljesen egyedileg hogy kinek melyiket sikerült jobbat kifognia?
Kíváncsi vagyok még, hogy a Nord demói alapján melyikre mondanád hogy bejövős? Pl. nekem az ajnározott Nefertiti pont nem pálya, meg az EP5 csilingelős vagy EP6 wcpumpa hangú sem. Lehet ilyenek pont az eredetiek is valóságban amiről felvették, de nálam inkább az EP1 low deep és az EP2 + EP4 van fenn az El.3-omon állandóba. :)
RHODES MK7-es baloldali suitcase fix bekötéssel a saját erösitőjébe, a jobboldali stage annak van USB -s midije pich bend modulátora effekt loopja, frekvencia kontrolja . A jobboldali zongoránál látszik hogy az efekt loopba be van kötve valami overdrive szerüség . A mechanika müanyag és fa kombinacioju kalapácsos mechanika mint a MK2 zongorákban, érezhetöen enerváltabb a hangja mint az MK1 -nek 2007 ota gyártják . Ezeknek a zongoráknak a diszkrét bája hogy t egyedi a hangzása mert két egyforma hangú zongora nincs /hangszedö beállitás, rezgő tü stb/És kétszer nem tudod ugyan ugy billenteni a billentyüt játék közben. 2016 ban próbáltam Hannoverben , nekem a saját MK1 m jobban tetszett , már csak azért is mert 5000 eurot kértek érte és ráadásul nem volt piros szinben