Kezd kicsit elegem lenni, 2015ös kia sorento 2.2 crdi az alany.. Lejárt a gari (150e km), rá 2 héttel jöttek elő a hibák.. az egyik megoldhatatlannak tűnik, az a füst..
Rengeteg helyen volt, általában elhajtanak hogy ez egy kia nincs hozzá semmijük, a márkaszerviz meg szétteszi a kezét hogy nincs semmi baja, csupán füstöl, harmincezer lesz, lehet a pénztárhoz fáradni..
A füstöt úgy képzeljétek el hogy a dpf már szétégett, (értelme nincs cserélni, főleg hogy ebbe a sorentoba 2x drágább mint egy ML mercibe és úgyis el fogja égetni 1 hónap alatt) simán álló helyzetben alapjáraton is jön a füstcsóva, az aszfalton meg korom csíkot tudok húzni ha felparkolok a járdára mert akkor az automata elforgatja nagyon durva 1300 rpm-ig és száll a füst a tolató kamerában is.
Egy előnye van, mindenki betartja a követési távolságot..
A füstöléssel több mint 20 ezer kilómétert mentünk, néha elviszem szerelőhöz, kifizetem a "nem értek hozzát", vagy a "láttam már másik autót is így füstölni" és köd előttem füst utánam.
Ha valaki tudna egy szervizt ahol láttak is már ilyen autót most megint megpróbálnám, de már nem tudok szervizt ahol érdemes lenne.
Ugyancsak 2.2 crdi tulajt keresnék, akinek van elm327 olvasója, és megnézné nekem a torque appal hogy a cact értékénél normális a -41 fok ?
Elárulod mi volt a probléma a fékkel? Nekem is ugyanez a hibajelenség. Új a vákuumszivattyú, a szervó dob és a csöveket is ellenőriztük, de nincs változás.
A következö gondom van: 2004.12 havi Sorentom van, és meghalt a vészvillogo (irány jelzö) relé. sajnos könyvem nincs hozzá, igy fogalmam sins hogy hol keressem ezt a relét, illetve nem tudom hogy hány polusú az.
Központizár Gyári 3 gombos ,nem kulcsfejben lévő Távirányitójának pótlása !
Most láttam hogy ebay-éknál létezik OEM .nek mondott "95430-3E521" számuzik 3 gombos elektronikás tévvezérlő az eredeti pótlására,kb 50-Euróért., a K.Sorrentó gyári központizárhoz "hangolható" variációban. Ellentmondásos leirásokat találtam a felprogramozáshoz: 1. Egyik variációban (K.Sorrentó Mk1.kb.2009-ig) ,motortéri 20 Tüs Obd1.csatiból ,X-Y PIN-t áthidalva stb kiindulva , manuálisan feltanitható!!
2. Másik variáció leirása szerint csak Obd2 csatiból ,diagból lehet programozni!! Van valakinek konkrét tapasztalata??? Csak diagnosztikából lehet programozni? Vagy hagyományos-manuális módón is lehet?
Gyárilag volt az autóhoz nem kulcsfejbe épitett táviranyitó valamikor, most egy univerzális távvezérlést szereretnék beszerelni, vajon beszerelhető egyáltalán? Milyen jellegü vezérléssel? Konkrét beépitést csinált már valaki, ha igen akkor részleteket tudna mondani?
A mai nap folyamán Kedves V. Gábor barátom segítségével ezúton is köszönöm neki, sikerült a sima 2003-as Kia Sorento 2.5crdi Dizeles autómat gyári tempomat alkatrészekkel megoldani az AutoCruiseControlt. A honlap ami segített az a https://www.drive2.ru/l/9843658/ honlap. Tökéletesen müködik.
Szerbusz. Nekem 2.5 crdi dizeles (2003) van és közép állás alatt egy picivel van az üzemi hőmérséklet habár olyan 20km kell hogy elérje ezekbe a hidegekben finom vezetés mellet.
Benzines kia 1. 2004.es 2.5 literes autonal a vizhofokmero
Kozepen szokott allni, mert nemreg vettem az autot es a mero ha 20km megyek is vele nem eri el a kozep erteket.masnak is igy van, vagy gond lehet a termosztattal. Koszonom a valaszokat.
Nagy segítségre lenne szükségem. Kia Sorento 2013 - as évjárat 2,2 dízel autóhoz. A probléma : nem jut áram az üzemanyag szivattyúhoz. Biztosítékok rendben. Meg tudná mondani valaki, hogy hol található a szivattyúhoz tartozó relé, vagy van esetleg valakinek ehhez tartozó kapcsolási rajza? A segítségedet előre is köszönöm!
Sziasztok. Kia sorento 2-re tényleg igaz hogy törik a főtengelyt??? Vásárolni szeretnék eggyet mert nagyon tetszik. De nagyon rossz dolgokat hallani a 2.2 CRDI MOTORRÓL. Tényleg ennyire kényes autó lenne ez a kia? Valakinek esetleg valami tapasztalata ezekkel kapcsolatban?
Inkább arra gondoltam elsőre, hogy az egyik relé kontaktja össze van égve. Rosszabb esetben a vezetékek.
Sajnos olyan elő fordult velem, hogy a venti egyszer csak elkezdett fullon menni, hiába vettem le. Nekem akkor a kesztyűtartó alatt egy csatlakozó égett össze...
Segítséget szeretnék kérni tőletek abban hogy 2.5 crdi-s kia Sorentom 2003-asban a Kulcs kivétele után működik a középső levegő befúvó minden állása és egyesen volt hagyva ezért sajnos lemerült az aksim is... Találkozott már valaki ilyennel? Ha kiveszem a motortérben a biztit akkor nem müxik de amint vissza teszem áram alá kerül ez a rendszer... 3 tekerő gombos a rendszerem...
Esetleg beázik? Hol ázhat be? Valami ötlet tipp valakitől...
Kia Sorento ugyben kernek segitseget.. 2.5crdi,,, Csak Start spreyel kapja el,, 1 es 2 tes fokozatban megy , akceleráL is,, de amint beteszem a 3 sa fokozatot kikapcsol a motor,, A magasnyomasu pumpa Csereltem mukodo autorol lett atszerelve es a problema nem mult el,,
Szerintem a kapcsolóval nem igen szokott gond lenni. De a vezérlő elektronika sem hullajelölt, hacsak nem volt vízkáros a gép.
Inkább az osztomű döglik meg, abban is a lánc, a léptető motor, vagy a csapágyak..
A kapcsolható 4WD-seknek még a vákuum szivattyú és az első difiben lévő aktátor a veszte.
Mechanikus hiba okozta osztomű hiba akár 60.000. Km-es etap is lehet. Például nem zsírzott első kardán kereszt, kardán tengely ütés, stb. => csapágy ki, => szimmering ki => olaj ki => osztomű szét. Egy ideig javítható, de, ha a házba bele mart a csapágy....
Lánc attól szokott nyúlni/szakadni, hogy ezek az autók első és hátsó tengelye között nincs differenciálmű. A kapcsolható 4WD-seknek csak akkor szabad 4WD-t kapcsolni, ha a kerekek meg tudnak csúszni, tehát laza talajon. Vagizók fel nyomják a 4WD-t száraz tapadós úton és kész a baj. 4WD-sen fontos nagyon az egyforma kerék átmérő (nyomás, méret), valamint, hogy nem kapcsoljuk be, és, ha mindenképp muszáj, akkor sem kanyarodunk vele, ha nincs esély a kerekek megcsúszására!
A vákuumos rendszer meg pont a nem használat miatt rohad meg.
Javítás ára és helye meg attól függ, mi a hiba. 50.000.- től 900.000.- ig bármi lehet osztoművestől a szakszervizig.