Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djt-123 Creative Commons License 20 órája 0 0 139890

ok várom a csodát.....

Előzmény: Controlman (139886)
Kraz 677 Creative Commons License 24 órája 0 1 139889

Controlman Creative Commons License 26 órája 0 0 139888

Megoldjuk.

Előzmény: mejzi71 (139887)
mejzi71 Creative Commons License 1 napja 0 0 139887

Egy Dutra engem is erdekelne 😀

Előzmény: Controlman (139886)
Controlman Creative Commons License 1 napja -1 1 139886

Természetesen. A lehetetlent azonnal meg tudom oldani, de a csodára nálam is kell várni pár napot. 😁

Előzmény: djt-123 (139885)
djt-123 Creative Commons License 1 napja 0 0 139885

Szia Controlman.A traktor sorból Dutrát tudnál szerezni?

BU1048 Creative Commons License 1 napja 0 4 139884

Ma megjelent a Tátra-815 8x8, IFA w50 lesz a következő.

Clinica Creative Commons License 4 napja -3 0 139883

Vale a pena

Controlman Creative Commons License 4 napja -2 4 139882

Vasárnap a Sport11-ben modellvasárnap. Mindenkit várunk szeretettel!

 

Controlman Creative Commons License 5 napja -2 0 139881

Akad. Hívjon. +36703620040.

Előzmény: eMPet (139879)
RhB Creative Commons License 5 napja -1 0 139880

Szólni kéne valakinek, hogy a Patyolatos Garantnál is törjön szentséget, és szaladjon gyorsan az autó mögé lőni pár képet... :D Jól látszik hogy ez nem ponyvás, hanem valami fém házikót bütyköltek a platóra - viszont emiatt nem könnyű megsaccolni, hogy nézhetett ki hátulról.

Előzmény: gumidani (139878)
eMPet Creative Commons License 5 napja -1 0 139879

Kedves Topiktársak!

 

Egy kollégám kérdezi, hogy van még valahol/valakinél még a DeA 27. számbán megjelent Tatra 815 billencsből eladó?

 

 

gumidani Creative Commons License 6 napja 0 4 139878

Tudom, hogy szentségtörés egy autót nem bal elölről fényképezni, de mindig akadtak unortodoxok.

Előzmény: RhB (139877)
RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 139877

Klassz lett a Garant! :D Az is csak sacc ugye, hogy hátulról hogy nézhetett ki?

Előzmény: A210 820 08 21 (139876)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.05.11 0 8 139876

DeA Ikarus 404 és Atlas Garant K30 platós - 1:43

 

A hűtőkocsinál csak egy pár rendszám volt a terv, de jobban megnézve nagyon zavartak a kajlán beragasztott fényszórók, ráadásul az egyikre még az "üveg" is csámpásan volt felragasztva.

Ezek rendbe lettek téve és ha már szét lett szedve, a belső is kapott egy egyszerű dekort.

     

 

A Garant a korai Atlas sorból egy többdarabos, nagyon kedvező árú vásárlással került hozzám, egy netes kép adta az ötletet az átalakításához.

A hátsó bódé fémlemezekből lett kialakítva, színes kép híján itt a sötétkék szín mellett döntöttem és erre lett átfújva a kocsi zöldeskék teteje, meg a fekete első sárvédők is. A hátsó kilincsek más modell bontásából maradtak meg, az eredeti, kissé vastag tükrök helyett drótból és vörösréz lemezből készültek újak, az ablaktörlők polírpapírral lettek vékonyítva. Belül az Atlas már szépen elkészítette a műszerfalat, illetve színezte az üléseket, itt csak az ajtókárpitokat kellett hozzájuk festeni.

A dekorokat netes képek alapján rajzoltam meg és ezekből Tonycars olvtárs készítette el a vizes matricákat.

   

   

Gasolin Creative Commons License 2025.05.09 0 0 139875

+ A Rába készített pár DAF CF85 fülkés teherautót is. Itt a DAF a Foden változat fülkéjét adta el a Rába-nak (a sárvédő felett nem szélesedett ki a fülke).

 

Előzmény: Gasolin (139874)
Gasolin Creative Commons License 2025.05.09 0 1 139874

Én is látnék még pár magyar modell-t  a sorozatban.

Sisu fülkés Csepelt (D755), ugye ezek elsősorban tűzoltók voltak, polgáriból csak egy ponyvás illetve egy hűtős készült. 

Gyermekkorom kedvenc tűzoltója a TÜ-1-es (Ikarus fülkével), Csepel alvázra) Csepel D707 30

https://www.langlovagok.hu/wp-content/uploads/2019/12/AYA-580_20090509_szvartnapfelvonulas_09.jpg

TAM fülkés Csepel (nem sok készült belőlük), de ha a szerb sorozatban készül ilyen TAM, a fülke úgyis elkészül így abból lehetne egy Csepel változatot is építeni.

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/1/8/3/BIG_0001207183.jpg 

Egy összvér az Ikarus 506-os (Isuzu alvázas és fülkés tgk-busz) 

Máv Baleseti mentője a Dupplafülkés Rába 

https://policecars.hu/p/albums/mav/mav001.jpg

Előzmény: Controlman (139837)
pumukli89 Creative Commons License 2025.05.09 0 0 139873

Nálunk volt a cégemnél 15 db 452-es fixes. Bordó és kék színben érkeztek,aztán később megkapták a világoskék egységszínt,egy nagyon megkímélt darab valamiért még 1986-ban is maradt bordó színben.

Előzmény: bekalampa (139862)
Petikarus Creative Commons License 2025.05.08 0 4 139872

Közben arra is sikerült rájönnöm, hogy hol csúszott el a dolog. Az elsőszériás, prototípus hossza volt 7140 mm, ezzel keverték össze. A tengelytáv szerencsére csak elírás, nem az alapján dolgoztak, de a hosszát sajnos ehhez mérték.

Előzmény: bekalampa (139865)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139871

Nincs infóm erről, akkoriban Csau és a SZU már nem volt túl jó viszonyban, a segítséget kizárnám, én arra tippelnék, hogy hatással volt a tervezőkre a ZIL fülke kinézete.

Előzmény: eMPet (139868)
eMPet Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139870

Mára befejezem, de itt van pár fotó az FKF múzeumából Csepellel, Rábával és Liazzal.

https://www.vezess.hu/magazin/2018/12/02/kezikocsitol-a-mercedesig/?gallery=1/1/kukasauto_02.jpg

eMPet Creative Commons License 2025.05.08 0 2 139869

Megtaláltam két kívánt modellemet egy 12 évvel ezelőtti hozzászólásban:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125027005&t=9196187

 

Előzmény: eMPet (139868)
eMPet Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139868

Azt olvastam a neten, hogy a Bucegi 131-es már saját fejlesztés, de a fülke vonasiról nekem mégis a ZIL 130 ugrik be.

A licensz alapjén gyártott előd ZiSZ–150 meg egyikre sem hasonlít.

Véletlen a hasonlóság, vagy a fülke tervezésekor szemfülesek voltak / segítettek nekik?

Előzmény: A210 820 08 21 (139866)
apron64 Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139867

Nekem javítás szempontjából volt szerencsém hozzá.

A 70' évek második felében a gödöllői GANZ ÁMGy-nek volt belőle három darab. Kímélve voltak, mégis a minőségéről jót vagy semmit. Ezért inkább nem írok semmit.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (139866)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.05.08 0 3 139866

A Bucegi teljes joggal van a sorban. Akkoriban nálunk inkább Carpati néven ismerték, egy 74-es statisztika szerint mintegy 1600 darab futott akkor nálunk, akik vezették, meg akik szerelték, nem sok jót mondtak róluk.

Kár, hogy a modell nem platós.

   

Előzmény: Nogo (139860)
bekalampa Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139865

Akkor ezek szerint még a cikk sem találta el a tengelytávot. :(
Köszönet a helyes adatok megosztásáért!

Előzmény: Petikarus (139861)
bekalampa Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139864
Előzmény: gumidani (139849)
bekalampa Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139863

Sajnálatos, hogy rövid ideig, kis darabszámban készültek csak. Jó lenne legalább így, e sorozatban megőrizni az utókornak.

Előzmény: pumukli89 (139858)
bekalampa Creative Commons License 2025.05.08 0 0 139862

Akkor a színterv rendben lehet, ha gyári (színű) e festés, köszönöm. Jöhetne akár ilyen billenőplatós változatban is.

Előzmény: pumukli89 (139857)
Petikarus Creative Commons License 2025.05.08 0 3 139861

Köszi az összehasonlítást, Én is éppen ezt nézegettem a vitrinben. Utánajártam a dolgoknak. Az eredeti jellegrajz szerint 7750 mm hosszú volt, 3700 mm tengelytávval. Az újságban a hossza 7140 mm és a modell ez alapján készült, tehát sajnos 1 cm-es rövidebb, mint kellene. A hátsó híd és a hátfal között hiányzik ez a rész, mivel ott 2690 mm volt a valóságban.

Ugyanakkor az újságban megjelent 3200 mm-t azért sem értem, mert a modellt sem ez alapján készítették, hanem a 3700 mm szerint.

A többi mérete szinte tökéletes, tehát a ModelPro valamit nagyon benézett. A képeket megosztottam a FB oldalamon a forrás megjelölésével, de amennyiben nem járulsz hozzá, jelezd kérlek és készítek saját fotókat.

Előzmény: vw-s (139829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!