Köszi! Ennél nem valószínű, hogy egyhamar sor kerülne ilyesmire - egyelőre nem tervezem az átfestést, max a belsőket fogom kifesteni.
Nagy dilemma a tükrök, a forrasztás enyhén szólva nem az erősségem. Pedig előbb-utóbb muszáj lesz valamit csinálni, mert pár nagyon kedvenc járműnél tervezek rendesebb feljavítást, átalakítást, akkor meg hülyén néz ki a vastag szárú tükör. És ugye a másik gond, hogy a műanyag tükröt nemigen lehet kiszedni, mert le fog törni, akkor meg nem tudom visszatenni. És persze van már pár letört tükör is.
Amikor elkezdtem a szocialista autók gyűjtését nem gondoltam volna, hogy több mint 500 lesz belőle, pedig tartom magam ahhoz, hogy csak az 1:43. Amikor az Atlas elindította az 1:72 Ikarus sort majdnem elcsábultam, kesőbb az 1:24 személyautóknál szintén, de győzött a józan ész, meg a helyhiány. :).
Mára már ennyi idő után sok a keveredés, illetve van, aki azt mondja, hogy neki ezek vegyesen voltak a kocsiján, de alapvetően körtükör az első sárvédőn= fehér index, szögletes tükör az ajtón= sárga index, valahogy így:
Szép a csipetcsapat a nagy Villtesszel. Ez, a csíkosok is kifogyhatatlan téma.
Jó régen volt egy modelles cikke Fekete úrnak a VH-ból, a zárómondata valami olyasmi volt, hogy a gyűjtésnél érdemes meghatározni egy kisebb témakört, esetleg méretarányra szűkítve, mert egyébként szellemileg és anyagilag bele lehet rokkanni ebbe a szép hobbyba.
Akkor valamiért így hagytam. Megnézve a Lada fotóimat van jópár olyan, ami fehér indexes és szögletes tükrös. De mivel a Ladákat annyira nem ismerem megfogadtam a tanácsod és javítottam őket. Meg jobban is néz ki így.
A sorban következő 34. lapszámmal érkező IFA hátsó ablaka amúgy eleve kicsi. A modell öntvénye (a ponyva is) teljes mértékben megegyezik a korábban megjelent IXO ORWO modellel.
Ha már homár, az indexre érdemes lenne egy kis narancs izzólakkot pöttyinteni, mert ilyen fehér csak a nagyon korai Zsigulikon volt, amik még az első sárvédőn hordták a kerek visszapillantójukat.
A hátsó ablak betoldás 0,2mm rézlemezből van, Epokittal beragasztva, gittelve. Sokat használom az Epokitot, jól megtapad a fémen, keményre köt és nagyon jól forgácsolható.
A hűtőrács és hűtő egy AVD IFA készlet másolata műgyantából.
A Ladákat 10-12 éve készítettem, most csak frissítés történt, új villogókat raktam rájuk, meg fotómaratott hűtőrácsokat kaptak.
1949 és 1955 között készült, majd követte a tőle külsőre kevéssé különböző 352 és 420. Aztán jött a talán már ön által is ismert összkerékhajtású 344.
Azt lusta vagyok kikeresni, hogy mennyi készült belőle. De sokáig meghatározó teherautó-típus volt Magyarországon. Magam 1969. októberében vezettem utoljára 350-est. Akkor vittek be katonának és ott már 344-es következett. A leszerelés után pedig Ikarus 630. De még a 70-es években is bőven szaladgáltak az országban a 350, 352 és 420-asok.
Köszi! A kék színt magam kevertem. A feliratban nagy segitségem volt A210 820 08 21 fórumtárs munkája, amit nagyon köszönök, egyébként a pár hete ide a fórumra felrakott színes fotó alapján készült.
A tükörlapok és kilincsek más ifa modellek maradékai.
Nagyon szép lett, láthatóan jobb kézügyességgel és nagyobb türelemmel dolgozol hozzám képest.
A forgólámpák búrája miből készült? Nekem a formával csalni kellett, mert az általam használt 3mm-es led kicsit nagyobb a kelleténél az 1/43 méretarányhoz és a helyes lámpaházzal már aránytalanul magas lett volna.
Belenéztem most pár blokádos videóba, 1990 októberében már élt a pajzsos címer, járőrautón már látható volt, de a filmen látható IFÁ-k még nem kapták meg.
Hű, ez nagyon szép lett. A világosabb szín nagyon jó lett. Kevert szín, vagy van megvásárolható megfelelője? A feliratot valamilyen saját sablon alapján készítetted? Illetve a tükröket és a kilincset miből/hogyan készítetted?
Jók ezek a képek,én a liaz konténeresre emlékszem.Meg arra hogy a józsefvárosi pályaudvar teher része tele volt ilyen 5t s konténerekkel meg hatalmas targoncákkal.Ez az önrakodás nem volt hülyeség vajon miért szúnt meg?
Csepel D 350 platós teherautó, spenótzöld színben. Évtizedeken át állandó szereplője volt a hazai közutaknak. Persze, nem piros és csicsa, de egy hosszú korszak jellemző járműtípusa volt.