Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 9 órája 0 0 139943

A lentebbi kérdésemre megpróbálsz válaszolni? :D

Előzmény: A210 820 08 21 (139939)
RhB Creative Commons License 9 órája 0 0 139942

Amúgy létezett ilyen nagy hátsó ablakos IFA, vagy csak elcseszte a DeA? Ha igen, akkor milyen típusokon használták?

 

Pont mos tettek fel a fészre fotót egy IFA alvázról, jól látszik a kis ablak. (Most éppen lehalt a Facebook, különben betenném.)

Előzmény: tupolev (139932)
RhB Creative Commons License 9 órája 0 0 139941

Köszi! Ennél nem valószínű, hogy egyhamar sor kerülne ilyesmire - egyelőre nem tervezem az átfestést, max a belsőket fogom kifesteni.

 

Nagy dilemma a tükrök, a forrasztás enyhén szólva nem az erősségem. Pedig előbb-utóbb muszáj lesz valamit csinálni, mert pár nagyon kedvenc járműnél tervezek rendesebb feljavítást, átalakítást, akkor meg hülyén néz ki a vastag szárú tükör. És ugye a másik gond, hogy a műanyag tükröt nemigen lehet kiszedni, mert le fog törni, akkor meg nem tudom visszatenni. És persze van már pár letört tükör is.

Előzmény: vw-s (139930)
vw-s Creative Commons License 16 órája 0 0 139940

Amikor elkezdtem a szocialista autók gyűjtését nem gondoltam volna, hogy több mint 500 lesz belőle, pedig tartom magam ahhoz, hogy csak az 1:43.    Amikor az Atlas elindította az 1:72 Ikarus sort majdnem elcsábultam,  kesőbb az 1:24  személyautóknál szintén, de győzött a józan ész, meg a helyhiány. :). 

Előzmény: A210 820 08 21 (139939)
A210 820 08 21 Creative Commons License 17 órája 0 0 139939

Ez hamar ment! :-)

Mára már ennyi idő után sok a keveredés, illetve van, aki azt mondja, hogy neki ezek vegyesen voltak a kocsiján, de alapvetően körtükör az első sárvédőn= fehér index, szögletes tükör az ajtón= sárga index, valahogy így:

Urban_Erno_1.jpg (1024×768)

hubert-zsiguli-16.jpeg.jpg (4608×2304)

 

Szép a csipetcsapat a nagy Villtesszel. Ez, a csíkosok is kifogyhatatlan téma.

Jó régen volt egy modelles cikke Fekete úrnak a VH-ból, a zárómondata valami olyasmi volt, hogy a gyűjtésnél érdemes meghatározni egy kisebb témakört, esetleg méretarányra szűkítve, mert egyébként szellemileg és anyagilag bele lehet rokkanni ebbe a szép hobbyba.

 

Előzmény: vw-s (139934)
vw-s Creative Commons License 18 órája 0 5 139938

Kéklámpások

 

 

rejtelyiarpi Creative Commons License 19 órája 0 0 139937

rejtelyiarpi Creative Commons License 19 órája 0 0 139936

Érdekel valakit ez a Kraz? 10.000Ft

rejtelyiarpi Creative Commons License 19 órája 0 0 139935

vw-s Creative Commons License 19 órája 0 3 139934

Akkor valamiért így hagytam.  Megnézve a Lada fotóimat van jópár olyan, ami fehér indexes és szögletes tükrös. De mivel a Ladákat annyira nem ismerem megfogadtam a tanácsod és javítottam őket. Meg jobban is néz ki így.

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (139931)
komppeter1 Creative Commons License 19 órája 0 0 139933

Pár héten belül.érkezik ez a kis szépség. Néhány hibától eltekintve  nekem nagyon tetsző darab darab...

tupolev Creative Commons License 20 órája 0 0 139932

A sorban következő 34. lapszámmal érkező IFA hátsó ablaka amúgy eleve kicsi. A modell öntvénye (a ponyva is) teljes mértékben megegyezik a korábban megjelent IXO ORWO modellel.

Előzmény: RhB (139929)
A210 820 08 21 Creative Commons License 24 órája 0 0 139931

Ha már homár, az indexre érdemes lenne egy kis narancs izzólakkot pöttyinteni, mert ilyen fehér csak a nagyon korai Zsigulikon volt, amik még az első sárvédőn hordták a kerek visszapillantójukat.

Előzmény: vw-s (139930)
vw-s Creative Commons License 25 órája 0 3 139930

A hátsó ablak betoldás 0,2mm rézlemezből van, Epokittal beragasztva,  gittelve. Sokat használom az Epokitot,  jól megtapad a fémen, keményre köt és nagyon jól forgácsolható.  

A hűtőrács és hűtő egy AVD IFA készlet másolata műgyantából.

 

A Ladákat 10-12 éve készítettem, most csak frissítés történt, új villogókat raktam rájuk, meg fotómaratott hűtőrácsokat kaptak.

 

 

Előzmény: RhB (139929)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 139929

Szintén szuper, és itt is felteszem a kérdést: Miből csináltad az ablakhoz a betoldást, és mivel ragasztottad?

 

 

A teli hűtőrács helyett készült hozzá egy áttőrt rácsozat, ami mögé egy hűtő is került.

 

Erről is szeretnék bővebbet tudni, hogy miből és hogyan. :D

 

Klasszak a Ladák is, azokat is te csináltad?

Előzmény: vw-s (139920)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 139928

Nagyon klassz lett, gratula!

 

A fülkéről mivel szedted le a festéket? Miből csináltad az ablakhoz a betoldást, és mivel ragasztottad?

 

Mi az a pantonos fólia? Azt tudom, hogy van egy Panton üzlet, én is vásároltam már ott...

Előzmény: A210 820 08 21 (139907)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 139927

El tetszett bűvölni.

Előzmény: vw-s (139920)
BU1048 Creative Commons License 2 napja 0 0 139926

Köszönöm.

Előzmény: vw-s (139923)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 1 139925

1949 és 1955 között készült, majd követte a tőle külsőre kevéssé különböző 352 és 420. Aztán jött a talán már ön által is ismert összkerékhajtású 344.

Azt lusta vagyok kikeresni, hogy mennyi készült belőle. De sokáig meghatározó teherautó-típus volt Magyarországon. Magam 1969. októberében vezettem utoljára 350-est. Akkor vittek be katonának és ott már 344-es következett. A leszerelés után pedig Ikarus 630. De még a 70-es években is bőven szaladgáltak az országban a 350, 352 és 420-asok.

Ez nem nosztalgia jármű volt 1967-ben.

Előzmény: djt-123 (139918)
vw-s Creative Commons License 2 napja 0 0 139924

Köszi, a kézügyesség nem biztos, a türelem lehet, mert képes vagyok akár tízszer is újrakezdeni valamit (volt rá példa).

A búrából külön esztergáltam egy darabot, a többit epoxi gyantából öntöttem.

Van itthon egy eredeti Viltesz villogóm, igykönnyű volt lemérni és kicsinyíteni.

Szerintem akkor hagyd fenn a címert a modelleden jobban néz ki vele, én kimondottan sajnáltam, hogy az enyémről lekerült.

Előzmény: A210 820 08 21 (139922)
vw-s Creative Commons License 2 napja 0 0 139923

Köszi! A kék színt magam kevertem. A feliratban nagy segitségem volt A210 820 08 21 fórumtárs munkája, amit nagyon köszönök, egyébként a pár hete ide a fórumra felrakott színes fotó alapján készült.

A tükörlapok és kilincsek más ifa modellek maradékai.

Előzmény: BU1048 (139921)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 0 139922

Nagyon szép lett, láthatóan jobb kézügyességgel és nagyobb türelemmel dolgozol hozzám képest.

A forgólámpák búrája miből készült? Nekem a formával csalni kellett, mert az általam használt 3mm-es led kicsit nagyobb a kelleténél az 1/43 méretarányhoz és a helyes lámpaházzal már aránytalanul magas lett volna.

 

Belenéztem most pár blokádos videóba, 1990 októberében már élt a pajzsos címer, járőrautón már látható volt, de a filmen látható IFÁ-k még nem kapták meg.

  

Előzmény: vw-s (139920)
BU1048 Creative Commons License 2 napja 0 0 139921

Hű, ez nagyon szép lett. A világosabb szín nagyon jó lett. Kevert szín, vagy van megvásárolható megfelelője? A feliratot valamilyen saját sablon alapján készítetted? Illetve a tükröket és a kilincset miből/hogyan készítetted?

Előzmény: vw-s (139920)
vw-s Creative Commons License 2 napja 0 12 139920

Az elmúlt hetekben én is a rendőr Ifát reszelgettem, nem rossz modell, de mivel 1990 előtti modelleket gyűjtök, valamennyire át kellett alakítani.

Sajnos a modell színe túl sötét és a felirat sem a kornak megfelelő ezért ismét egy teljes átfestés történt, kicsit világosabb kékre.

A modell talán legnagyobb hibája a hátsó ablak hatalmas mérete bár nem annyira feltűnő, de ha már festeni kellett, akkor az is ki lett javítva.

A teli hűtőrács helyett készült hozzá egy áttőrt rácsozat, ami mögé egy hűtő is került. 

A szirénát és a villogókat korabeli Villtesz-ekre cseréltem, ezeket műanyagból esztergáltam, a tartó szerkezetet rézből forrasztottam.

Az Ifa fülke kapott még két kilincset, fotómaratott ablaktörlőket és régebbi egyszárú tükröket.

A bódé tetejéről lecsiszoltam a tetőlámpákat, átlátszó gyantából öntöttem még pár éve ilyeneket, szerencsére maradt még négy darabom belőle.

A belső rész ki lett festve, plusz kapott még plusz három darab padot hátra, azok farostlemezből készültek.

Sok idő ráment, de így most már bemehet a többi rendőrmodell közé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

djt-123 Creative Commons License 2 napja 0 0 139919

Jók ezek a képek,én a liaz konténeresre emlékszem.Meg arra hogy a józsefvárosi pályaudvar teher része tele volt ilyen 5t s konténerekkel meg hatalmas targoncákkal.Ez az önrakodás nem volt hülyeség vajon miért szúnt meg?

Előzmény: gumidani (139893)
djt-123 Creative Commons License 2 napja 0 0 139918

Én ilyet nem láttam soha pedig 1972 ben születtem......

Előzmény: gumidani (139916)
a_motor Creative Commons License 3 napja 0 0 139917

Mikor, és hol érdemes keresni, ha nem akarok lemaradni. (nem vagyok gyakorlott vásárló)

 

köszönöm!

Előzmény: Controlman (139903)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 0 139916

Csepel D 350 platós teherautó, spenótzöld színben. Évtizedeken át állandó szereplője volt a hazai közutaknak. Persze, nem piros és csicsa, de egy hosszú korszak jellemző járműtípusa volt.

Nogo Creative Commons License 3 napja 0 0 139915

Részemről még egy szavazat a két Csepel tűzoltóra, és remélem az előzetes listán jelenleg 74-es számú Rába U26.230 is tűzoltó lesz! :-)

Előzmény: komppeter1 (139914)
komppeter1 Creative Commons License 3 napja -1 1 139914

A tűzotót mindenképpen; Kézméros tűzoltóval karöltve:)

Előzmény: Controlman (139906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!