Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nogo Creative Commons License 10 perce 0 0 140154

Lehet tudni, hogy kb. mikor jön? Jövőre? Vagy még később?

 

Az ember csak kapkodja a fejét, annyi újdonságot dobnak be. Nincs újabb táblázat a kiadási menetrendről? Az ismert, korábban itt is megjelent lista már kb. másfél éves...

Előzmény: Controlman (140145)
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 órája 0 0 140153

Garant K30 dobozos - Atlas 1:43 alapokon

 

Az ötletet két Fb-on talált kép adta, amelyeken egy különleges dekorral szerepelt a típus és szerencsés módon minden oldaláról le lett fotózva, ráadásul színesben.
Sokáig halogattam ezt a projektet, de idén úgy gondoltam, lassan el fog tűnni a piacról a megfelelő alapot adó Atlas kisbusz, ezért belevágtam.

 

A legnagyobb munkát a busz bogárhátú karosszériájának az átalakítása adta a teherautó magasabb és egyenesebb tetős kivitelére, más hátfal íveléssel.
A nagy méreteltérések alapját ragasztott és - a tartósság érdekében - felcsavarozott fém betétek adják úgy, hogy a hátfalban ki lett alakítva a redőnyajtó nyílása is.
A végső formát epokittes feltöltéssel értem el, végtelen számú csiszolással.
Az oldalablakok és a hátsó kerékjáratok fémragasztással/csavarozással lettek lezárva, vagy módosítva, illetve a vezetőfülkénél az oldalablakokat meg kellett magasítani, az ajtónyílást meg szűkebbre kellett venni, ehhez új panelvonalakat kellett bevésni, ide maradék bontott elemekből új ablakokat kellett készíteni.
A többi változtatás leírása röviden:
Új, vékonyabb első lökhárító fémlemezből. Új indexek a sárvédőbe polírozott aluból, izzólakkal festve. Fellépők kialakítása műanyag lapból, gombostű szár lábakkal.
Új visszapillantó tükrök, drót szárakon. Másik ereszcsatorna ívek a kocsi oldalán, drótszálból kialakítva, epokittel felragasztva és becsiszolva. A két redőnyajtó alapját ívelt fémlemez csíkok adják, erre lettek vékony epokitt rétegre felragasztva a méretre vágott 1 mm-es vörösréz drótszálak, illetve a vékonyabb drótból kialakított fogantyúk. Rézdrótból lettek kireszelve az ajtókilincsek is. Az új hátsó elemekre vékony lemezt felragasztva készültek az oldaldíszlécek alapjai, ezekre és a motorház dekorrácsaira Bare Metal fóliából készültek a krómcsíkok.
A hátfalon aluból készült és izzólakkal festett a két hátsó lámpa, gombostűfejek izzólakkozva a prizmák és ki lett fúrva/reszelve a fellépő nyílása. A teherautón nem állnak ki a kerekek az oldalfal síkjából, ezért tűreszelővel kellett az alvázon a szűkebb nyomtávnak helyet készíteni. Az alváz hátfali rögzítőpontja megszűnt, ezért a kasztni hátsó részébe a tetőhöz csavarral rögzített műanyagrúd került, ehhez van alul csavarozva az alváz vége. A tetőszellőzők is aluból lettek kireszelve.
A vezetőfülkébe a busz üléssorából lett levágva a vezető része, egy ideillesztett hátsóbb üléssel háromhelyessé alakítva azt, mögéjük lemez hátfal került.


A fényezésnél szembesültem azzal, hogy a külön kikevertetett és sprayba töltött piros színt a később ráfújt fehér Dupli pikkelyesre oldotta, le lehetett mosni az egészet és újraalapozás után a piros már úgy került fel, hogy a fehér és a fekete részek ki lettek maszkolva. Hosszú száradás után a piros lett kitakarva, így kerültek fel a fehér részek, majd újabb teljes maszkolás után a selyemfényű fekete a tetőre.
A modell lényegét adó reklámokat a fotók alapján rajzoltam meg és Tonycars olvtárs készítette el vizesmatricaként, kiváló minőségben. Érdemes ránézni az egyik képre, már hol tart a nyomtatástechnika, a jobboldali adattáblákkal elég sokat vacakoltam, mire korabeli, kézzel festett karaktereket használva összeállítottam őket, de érdemes volt fáradni, mert a nagyon kicsi, 6x4 mm-es nyomtatáson is tökéletesen olvashatóak a fehér betűk.

 

Az átalakításhoz méretezett rajzok nem álltak rendelkezésemre, csupán néhány fotó alapján, szemmértékkel készült a modell, ha valaki pontatlanságot fedezne fel rajta, részben ennek tudható be.

 

 

 

      

 

     

   

 

Össze is fotóztam a modellt a nemrég bemutatott platós márkatársával, a néhány teherautó modellem közül most ez a páros a nagy kedvencem.

 

   

 

 

 

pitz75 Creative Commons License 10 órája 0 0 140152

Egy valós rendszám, ami hitelessé tehetné: ADG-767

Az új logós ponyvák hátsó része a valóságban így nézett ki:

 

 

Nem tudom, rákerül-e a RENAULT felirat a fülkére, ha igen, a hűtőrács felett, bal oldalon volt.

Jó lenne egy TIR tábla a fülkére, a lökős jobb oldalára mehetne.

Ha nagyon bele akarnék merülni, mondanám, hogy a tetőszpoileren volt egy HC olimpiai reklám is. Ha kell, tudom produkálni vektorosban.

Hirtelen ennyi. :)

Előzmény: Controlman (140145)
rejtelyiarpi Creative Commons License 16 órája 0 1 140151

Na ez jöhetne a sorozatban. Ez biztos minden országban kelendő lenne.

eMPet Creative Commons License 23 órája 0 1 140150

Ott a pont, illetve ezt tartom én is helyes eladói magatartásnak, remélem más kívánalmaink is meghallgattatnak. :-)

Előzmény: Controlman (140149)
Controlman Creative Commons License 25 órája -1 3 140149

Szerintem rájöttek, hogy nem árt néha megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mire van igényük. Én is csak azért veszem meg mert Hungarocamionos festéssel jön ki.

Előzmény: retro82 (140148)
retro82 Creative Commons License 1 napja 0 0 140148

Ez egy olyan modell lenne, ami nem kéne a vitrinbe, de ebben a köntösben ott lesz. Ravasz ez a cég :D 

Előzmény: Controlman (140145)
zeti02 Creative Commons License 1 napja 0 1 140147

Akkor nem ilyen lesz, mint a szavazás látványtervében?

 

De végülis mindkettő jó, mert mindkettő létezett. Sőt, ez a változat még talán jobb is, mert a másik variációt már ellőtték a sorban a Rábánál.

Előzmény: Controlman (140145)
zeti02 Creative Commons License 1 napja 0 2 140146

Habár még le sem zárult az előző szavazás, újraindították, mert sok vád érte a reakciógombok megválasztását. Csehek és lengyelek panaszkodtak, hiszen a like jel az alapreakció a Facebookon, így szerintük sokan nem feltétlenül a szavazás miatt nyomták...

 

Az új posztnál csodálkozó :O fejjel kell reagálni a Hungarocamion színtervre való szavazáshoz:

Már rögtön az elején bőven a HC vezet, valószínűleg nem véletlenül, reméljük, így is marad.

Előzmény: zeti02 (140143)
Controlman Creative Commons License 2 napja -1 2 140145

Úgy néz ki, hogy megvan a Renault R310 színterve.

 

 

Ha van valami észrevételetek akkor írjatok, hátha lehet javítani a hibákat.

Controlman Creative Commons License 2 napja -1 0 140144

Traktor sorban ismét  jön egy Dutra.

 

zeti02 Creative Commons License 2 napja 0 3 140143

Nyomjon egy sima like jelet péntekig a Scale fans oldalon mindenki, akinek van Facebookja, hogy Hungarocamion színekben érkezzen majd a Renault R310-es!

Akinek nincs FB profilja, az regisztráljon, kérje meg a szomszédokat, haverokat, ismerősöket... :))

Egyelőre toronymagasan vezet a HC közel 200 szavazattal, mögötte feleannyival a cseh CSAD festés, valószínűleg közülük fog kikerülni a nyertes, ugyanis a szerb és lengyel színvariációk jócskán le vannak maradva.

apron64 Creative Commons License 2 napja 0 1 140142

Ha nem változik a lengyel sor listája ott is megjelenik ez a Skoda kukás.

A tervezet szerint a 138. szám lesz.

 

Előzmény: eMPet (140140)
Controlman Creative Commons License 2 napja -1 0 140141

Úgy néz ki lesz egy kis változás lengyel sorban.

 

eMPet Creative Commons License 2 napja -1 0 140140

Igen, július 30-án jelenik meg. :-)

Eközben idehaza várom a Csepel tartályt, de a következő TATRA 813 8x8-at egyáltalán nem, helyette a kukás jöhet(ne).

 

Előzmény: Kraz 677 (140139)
Kraz 677 Creative Commons License 2 napja 0 1 140139

Cseh sor nem soka .........

 

vw-s Creative Commons License 3 napja 0 0 140138

Igazad van!  Most értettem meg, hogy melyik burkoló lemezről van szó. Én teljesen más dolgot néztem eddig. 

 

Előzmény: apron64 (140137)
apron64 Creative Commons License 3 napja 0 1 140137

Én több okból is úgy látom, hogy az csak egy burkoló lemez lehet és nem a tartály része. Ezek azért elég jól láthatóak a gyári fotókon. Te túl kicsire vágtad ki a képet.

Ez a lemez:

- Beljebb van mint a tartály és a fülke oldalsó síkja.

- Egy kicsit másabb az íve, mint a tartályé.

- A lemez alja lejjebbről indul, mint a tartály alja. Inkább az alváz magasságából, nagyjából a fülke sárvédőjén levő oldalprizma magasságából. Látszik két vízszintes sajtolási borda is, ami arra utalhat, hogy a lemez belső felén ott két tartókonzol van, ami a fülkéhez rögzíti a lemezt. Ezek a sajtolási bordák nem érik el a lemez tartály felőli szélét, attól rövidebbek, tehát nem a tartályhoz lehetnek a konzolok rögzítve.

- A lemez felső része nem ér fel a tartály tetejéig.

A tartály az alakjából és az arányaiból ítélve szerintem ugyan az lehet, mint a minta kocsin, vagy a korábbi fényképen láthat D750-re szerelten.

 

  

 

Előzmény: vw-s (140136)
vw-s Creative Commons License 3 napja 0 0 140136

Én nem látom a gyári fotón azt a bizonyos burkolati lemezt a fülke és a tartály között.

Szerintem az az előre kilógó lemez a tartály része . Akkor viszont a tartály nagyobb, vagy legalábbis más formájú, mint a múzeumi kocsié.

Előzmény: apron64 (140135)
apron64 Creative Commons License 3 napja 0 0 140135

A fülkék rendben vannak. Két különböző típus került szóba.

 

Én a két autón (D752 és D750) látható tartály eltérőségére kérdeztem rá, figyelembe véve a gyári fotókat is. Több szem többet lát alapon (mert nekem nagyjából egyformának tűnnek).

 

Az eredeti gyári képeken látható, hogy a D752-es fülkéje és tartálya között van egy burkolati lemez.

Ez a lemintázott "múzeumi" kocsin nincs rajta, ezért sajnos a modellre sem került fel. Ettől lett egy kicsit furcsa kinézete a modellnek. (Pár apróbb eltéréstől eltekintve arra viszont odafigyeltek, hogy a kerekek trilexesek, mint az első autókon eredetileg.) 

Emlékeztetőül az eredeti gyári képek:

 

Előzmény: eMPet (140134)
eMPet Creative Commons License 3 napja 0 0 140134

Én elsőre nem a tartályban látom a különbséget, hanem a fülkében.

A szürkénél a fülkeajtó aránya más, mint a pirosasnál, előbbi "nyomottabb", vagyis jobban megnézve a fülke hosszabb.

Talán ez a "hézag" oka?

 

 

Előzmény: apron64 (140133)
apron64 Creative Commons License 3 napja 0 0 140133

Akkor most a sasszemek segítségét kérem!

 

Miben különbözik a "pumukli89" olvtárs által betett képen látható D750-re szerelt tartály az általam a 140126 hsz-ben szereplő 2 db gyári fotón látható D752-re szerelt tartály egymástól?

 

Mert ha semmiben, akkor a múzeumi kocsit lemintázó modell mégiscsak megfelelő lesz, ha attól az "apróságtól" eltekintünk, hogy a fülke és a tartály közötti részről hiányzik a burkoló lemez, kicsit más a tartályon a tömlőtartó és a hátsó aláfutásgátló, mint az eredetin.

 

laca_1977 Creative Commons License 4 napja -1 0 140132

Akkor végeredményben egy soha nem létező verzióból készült a modell? Kár érte... Látszik hogy a kiadó tesz bele energiát, de lehet kicsit még alaposabbnak kellene lennie.

 

Bár lehet azzal nem tudnak mit kezdeni, hogy a múzeumban nem helyes/eredeti verzió van

Előzmény: pumukli89 (140127)
Józsi73 Creative Commons License 4 napja 0 0 140131

2019-es kép, útépítéshez hordta a vizet Bátonyterenye térségben. Azt mondták, hogy  áll a múzeumban,  de ha kell akkor előveszik.

Előzmény: apron64 (140130)
apron64 Creative Commons License 4 napja 0 0 140130

Jó kép és ki is bújt a szög a zsákból!

Mármint hogy az autó mai funkciója az, hogy locsolókocsinak használják.

Az általam (előzőleg is) feltett fotókon -gondolom a kiállítás miatt- leszedték az első locsolófejeket.

 

Előzmény: Józsi73 (140129)
Józsi73 Creative Commons License 4 napja 0 0 140129

Előzmény: apron64 (140126)
apron64 Creative Commons License 5 napja 0 0 140128

Nekünk Ferihegyen (LRI Jármű o.) ugyan ilyen volt, de az egyik D754-re volt szerelve ez a tartály. A havasgépek -elsősorban a szerelvények- tankolására használtuk. (A másik kettő szóróautó volt, ill. volt még egy hómaró is. De két D754 tűzoltó is volt még.)

 

Előzmény: pumukli89 (140127)
pumukli89 Creative Commons License 5 napja -1 0 140127

A Múzeumi kocsi sajnos nem eredeti. Egy 750-es tartánya van ráépítve. Bocs a bélyegképért.

 

Előzmény: apron64 (140126)
apron64 Creative Commons License 6 napja 0 5 140126

Ugye erről beszélünk:

 

Szerintem ez a mai állapotú kocsi lehetett a mintája a modellnek. (A kép a Csepel Autógyár múzeumában készült a közelmúltban.)

 

A megjelenő modell nekem is kicsit furcsának tűnik a fülke és a tartály közötti nagy üres rész miatt. Gyári eredetiben ott vagy egy szerelvényláda, vagy egy burkolólemez lehet, legalább is nekem úgy tűnik a gyári képek alapján. A tartályon a töltő-ürítő cső tartója is kicsit más mint az eredetin, de talán a tartály az ugyan olyan.

Itt van két gyári fotó (másnak talán vannak jobbak).

 

Előzmény: laca_1977 (140123)
NewlMoon Creative Commons License 6 napja 0 0 140125

szegényke

Előzmény: A210 820 08 21 (140095)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!