Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 1 napja 0 0 139875

+ A Rába készített pár DAF CF85 fülkés teherautót is. Itt a DAF a Foden változat fülkéjét adta el a Rába-nak (a sárvédő felett nem szélesedett ki a fülke).

 

Előzmény: Gasolin (139874)
Gasolin Creative Commons License 1 napja 0 1 139874

Én is látnék még pár magyar modell-t  a sorozatban.

Sisu fülkés Csepelt (D755), ugye ezek elsősorban tűzoltók voltak, polgáriból csak egy ponyvás illetve egy hűtős készült. 

Gyermekkorom kedvenc tűzoltója a TÜ-1-es (Ikarus fülkével), Csepel alvázra) Csepel D707 30

https://www.langlovagok.hu/wp-content/uploads/2019/12/AYA-580_20090509_szvartnapfelvonulas_09.jpg

TAM fülkés Csepel (nem sok készült belőlük), de ha a szerb sorozatban készül ilyen TAM, a fülke úgyis elkészül így abból lehetne egy Csepel változatot is építeni.

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/1/8/3/BIG_0001207183.jpg 

Egy összvér az Ikarus 506-os (Isuzu alvázas és fülkés tgk-busz) 

Máv Baleseti mentője a Dupplafülkés Rába 

https://policecars.hu/p/albums/mav/mav001.jpg

Előzmény: Controlman (139837)
pumukli89 Creative Commons License 1 napja 0 0 139873

Nálunk volt a cégemnél 15 db 452-es fixes. Bordó és kék színben érkeztek,aztán később megkapták a világoskék egységszínt,egy nagyon megkímélt darab valamiért még 1986-ban is maradt bordó színben.

Előzmény: bekalampa (139862)
Petikarus Creative Commons License 2 napja 0 4 139872

Közben arra is sikerült rájönnöm, hogy hol csúszott el a dolog. Az elsőszériás, prototípus hossza volt 7140 mm, ezzel keverték össze. A tengelytáv szerencsére csak elírás, nem az alapján dolgoztak, de a hosszát sajnos ehhez mérték.

Előzmény: bekalampa (139865)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 0 139871

Nincs infóm erről, akkoriban Csau és a SZU már nem volt túl jó viszonyban, a segítséget kizárnám, én arra tippelnék, hogy hatással volt a tervezőkre a ZIL fülke kinézete.

Előzmény: eMPet (139868)
eMPet Creative Commons License 2 napja 0 0 139870

Mára befejezem, de itt van pár fotó az FKF múzeumából Csepellel, Rábával és Liazzal.

https://www.vezess.hu/magazin/2018/12/02/kezikocsitol-a-mercedesig/?gallery=1/1/kukasauto_02.jpg

eMPet Creative Commons License 2 napja 0 2 139869

Megtaláltam két kívánt modellemet egy 12 évvel ezelőtti hozzászólásban:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125027005&t=9196187

 

Előzmény: eMPet (139868)
eMPet Creative Commons License 2 napja 0 0 139868

Azt olvastam a neten, hogy a Bucegi 131-es már saját fejlesztés, de a fülke vonasiról nekem mégis a ZIL 130 ugrik be.

A licensz alapjén gyártott előd ZiSZ–150 meg egyikre sem hasonlít.

Véletlen a hasonlóság, vagy a fülke tervezésekor szemfülesek voltak / segítettek nekik?

Előzmény: A210 820 08 21 (139866)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 0 139867

Nekem javítás szempontjából volt szerencsém hozzá.

A 70' évek második felében a gödöllői GANZ ÁMGy-nek volt belőle három darab. Kímélve voltak, mégis a minőségéről jót vagy semmit. Ezért inkább nem írok semmit.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (139866)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 3 139866

A Bucegi teljes joggal van a sorban. Akkoriban nálunk inkább Carpati néven ismerték, egy 74-es statisztika szerint mintegy 1600 darab futott akkor nálunk, akik vezették, meg akik szerelték, nem sok jót mondtak róluk.

Kár, hogy a modell nem platós.

   

Előzmény: Nogo (139860)
bekalampa Creative Commons License 2 napja 0 0 139865

Akkor ezek szerint még a cikk sem találta el a tengelytávot. :(
Köszönet a helyes adatok megosztásáért!

Előzmény: Petikarus (139861)
bekalampa Creative Commons License 2 napja 0 0 139864
Előzmény: gumidani (139849)
bekalampa Creative Commons License 2 napja 0 0 139863

Sajnálatos, hogy rövid ideig, kis darabszámban készültek csak. Jó lenne legalább így, e sorozatban megőrizni az utókornak.

Előzmény: pumukli89 (139858)
bekalampa Creative Commons License 2 napja 0 0 139862

Akkor a színterv rendben lehet, ha gyári (színű) e festés, köszönöm. Jöhetne akár ilyen billenőplatós változatban is.

Előzmény: pumukli89 (139857)
Petikarus Creative Commons License 2 napja 0 3 139861

Köszi az összehasonlítást, Én is éppen ezt nézegettem a vitrinben. Utánajártam a dolgoknak. Az eredeti jellegrajz szerint 7750 mm hosszú volt, 3700 mm tengelytávval. Az újságban a hossza 7140 mm és a modell ez alapján készült, tehát sajnos 1 cm-es rövidebb, mint kellene. A hátsó híd és a hátfal között hiányzik ez a rész, mivel ott 2690 mm volt a valóságban.

Ugyanakkor az újságban megjelent 3200 mm-t azért sem értem, mert a modellt sem ez alapján készítették, hanem a 3700 mm szerint.

A többi mérete szinte tökéletes, tehát a ModelPro valamit nagyon benézett. A képeket megosztottam a FB oldalamon a forrás megjelölésével, de amennyiben nem járulsz hozzá, jelezd kérlek és készítek saját fotókat.

Előzmény: vw-s (139829)
Nogo Creative Commons License 3 napja 0 0 139860

Köszi a választ! Akkor úgy értem, hogy a lista nem végleges, az 50. szám után lehetnek változások a kérdéses, még nem létező modellek eltérhetnek az ott írottaktól, ezért kellenek az ötletek. De esélyes a hosszabbítás is. A többi, eddig megjelent eddig mind az volt, de mennek a "kívánságok", hátha valamelyiket le lehet még cserélni. Szerintem is sokakat hidegen hagynak a nálunk jóformán ismeretlen, jórészt lengyel modellek, meg pl. a Bucegi, azok helyett tényleg jó lenne valamelyik most fejlesztett, igen jónak tűnő modell, pl. a Tatra 148 betonkeverő, vagy a Skoda kukás.

 

Ha már tipp és kívánság, részemről örülnék a Csepel D352 és a 720-as tűzoltóautóknak, van belőlük eredeti. Jöhetne a széria Rába H18, a MAN fülkés katonai teherautó. Nagyobb sikerre számíthatna, mint a nemsokára megjelenő, szinte nem létező Kamaz fülkés...

Küldöldiekből a már többször ajánlott Praga és Ifa szippantósra szavazok, és jöhetne egy klasszikus, kék fülkés, platós Zil 130 is, valamint szerintem nagyon fogyna a jelenleg értelmes áron beszerezhetetlen, katonai, platós Kraz 255B is.

Előzmény: Controlman (139846)
Controlman Creative Commons License 3 napja -1 1 139859

pumukli89 Creative Commons License 3 napja 0 0 139858

Azt mondta a gyár mérnöke mikor ezzel kapcsolatban kérdeztem,csak a keskeny fülkés változatot adták el a németek a RÁBA-nak.

Előzmény: bekalampa (139856)
pumukli89 Creative Commons License 3 napja 0 0 139857

Létezett ebben a színben 452-es. makettinfo.hu

 

  

Előzmény: bekalampa (139855)
bekalampa Creative Commons License 3 napja 0 0 139856

Amennyiben lehet ajánlani, jó lenne a magyar sorozatban egy MAN F90/F2000-es fülkével szerelt RÁBA is!
Ha igazán érdekeset lehetne kérni, az a platós, 6x2-es, hálófülkés teherautó lenne. Utóbbi elvileg egy kevésbé elterjedt MAN fülketípus, mert keskeny változatból készült - a RÁBA hossztól függetlenül csak ezt a szélességűt használta.
Ugyanez a fülke volt egyébként a kéttengelyes, nyergesvontató RÁBA változaton is, ezekből dokumentálhatóan több darab is készült. (E fülkével, de 6x4-es nyergesről eddig csak típuslappal találkoztam.)
Ha kisebb a modellgyári költségvetés, voltak az általánosabb, rövid fülkével szerelt változatok is, kéttengelyes tartályos, kéttengelyes (összkerekes) billenőplatós és üzemanyag-szállító tartályos felépítményekkel, utóbbiból 6x2-es, ill. 6x4-es is létezett. Végül még épült a szintén ismertebb, dupla kabinos fülkével tűzoltóautó is belőle.

Előzmény: Controlman (139847)
bekalampa Creative Commons License 3 napja 0 0 139855

Mondjuk, e platós D452 modell megjelenését halaszthatnák egy átdolgozás erejéig, hogy ne nevettessük ki magunkat évtizedekre - az internetes keresők ezt is fel fogják ugyanis dobni -, az a plató/hátsó sárvédő kialakítás így komolytalan. Tessék a cég másik részének segítségét kérni - a Premium ClassiXXs Csepel-féle talán kis módosítással, de már jó lesz, a nagyjából jó hátsó sárvédők meg úgy látom, a hűtős D452 miatt közben már el is készültek rá.
Emellett már csak a fülke és az alváz színe kérdés, hogy egyáltalán volt-e ilyen, tudomásom szerint kék fülke-piros alváz voltak a jellemzőek.
A halasztás idejére pedig jöhet helyette pl. az említett D452 hűtőkocsi, az egészen jól néz ki!

Előzmény: Controlman (139846)
bekalampa Creative Commons License 3 napja 0 0 139854

Na, akkor itt egy igazi 404-es hiba! :)
Komolyra fordítva, itt azért durva aránybeli különbségek vannak. Érdekes, hogy a fekete-fehér, utcán, szemből készült képeken mintha a Modelpro arányai lennének a jobbak.
Az itt hivatkozott cikk tengelytávra 3900 mm-t ír.
Nekem az is furcsa, hogy egyszer alvázat említenek, máskor meg önhordó karosszériát - most akkor milyen volt az igazi jármű? Vagy a felépítés meg az arányok is megváltozhattak a szériagyártásra?

Előzmény: vw-s (139829)
bekalampa Creative Commons License 3 napja 0 0 139853
Előzmény: apron64 (139825)
policecars Creative Commons License 3 napja 0 0 139852

Az egyik modell arra utal, hogy vagy a beharangozott 80-as lista nem stimmel vagy hosszabbítás lesz, ez pedig a Jelcz HYDROMIL II (1982) vízágyú, ami ugye megjelent már a lengyel sorban, de a megbízható facebook oldalra kerültek ki olyan képek, melyeken ez a modell magyar rendőrségi jelzetekkel, világosabb festéssel látható, viszont maga a modell nem szerepel a listában.

Előzmény: eMPet (139842)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 139851

Te legalább tudtad, hogy nálunk AFIT-es átépítés volt. Én teljesen abban a hiszemben voltam, hogy az Atlas modell megegyezik a begyűjtött fotókon lévőkkel. :D

 

AZ ilyen fotók sokat segítenek. Sajnos most nem férek hozzá a letöltött fotóimhoz, de az biztos, hogy a nagy részükön az alsó rész árnyékban van, így nem is volt feltűnő a (méret)különbség.

Előzmény: vw-s (139844)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 139850

Később is lesz egy Tatra 8x8, az melyik lesz a kettő közül?

 

 

 

Előzmény: Controlman (139800)
gumidani Creative Commons License 4 napja 0 1 139849

A műhelykocsi ilyen színekben békávés volt?

Nem. Sorozatban készült ilyen színezéssel már a BKV létrejötte előtt is. Ez a kép pl. 1967-es. Egyébként kétlem, hogy a BKV-nak lett volna ilyenje.

Valami meleg vidékre exportálták is őket:

 

Előzmény: eMPet (139841)
zeti02 Creative Commons License 4 napja 0 0 139848

"amelyekről nincs elég anyag a legyártáshoz"

 

Esetleg arról lehet valamit tudni, hogy milyen úton-módon, mi alapján választják ki, hogy mik legyenek lemodellezve?

Mármint eléggé átgondolatlannak tűnik az egész, elég ha a hűtős vagy a prémium ajándék rendőrségi 452-es esetét nézzük, nem túlságosan ismertek, konkrétan kb. két kép van róluk a neten, majdnem ugyanabból a szögből, mégis azt modellezik le, nem olyat, ami milliószor jobban van dokumentálva.

 

Persze én örülök minden magyar vonatkozású modellnek és be is szerzem őket, csupán tényleg érdekel, hogy miért pont ilyenekre esik a választásuk.

Előzmény: Controlman (139846)
Controlman Creative Commons License 4 napja -1 1 139847

Nyergest egyelőre nem szeretnének gyártani. Hacsak nem a traktor részét szólóban. A többi ötletet természetesen továbbítom. Hátha lesz belőle valami.

Előzmény: zeti02 (139839)
Controlman Creative Commons License 4 napja -1 0 139846

A várunk, a megjelenésre vonatkozik. Amúgy meg olyan tartalékokat keresnek, amelyek azon modellek helyére kerülhetnek a későbbiekben, amelyekről nincs elég anyag a legyártáshoz. De nem kizárt a hosszabbítás sem. Nem tudom, mert igen szegényes a visszajelzés. Annyit sikerült megtudni, hogy a Hódgép Aerotrak tetszik nekik. Egyelőre ennyi.

Előzmény: Nogo (139840)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!