Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djt-123 Creative Commons License 1 órája 0 0 139767

De a kedvencem a kraz,jöhetne ilyen is a sorban,hiszen a hókotró az legendás....

djt-123 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 139766

Arra azért kiváncsi lennék hogy a f...ba lehetett közlekedni egy ilyen MAZ daruval,mondjuk jobbkezes utcáknál?:))))

Előzmény: BU1048 (139750)
eMPet Creative Commons License 2 órája 0 3 139765

Nem gondoltam volna, hogy egyszer kártyából fogok olvasni, de így legyen pókerem. :-)

 

Egyedül az IFA seprő, a Sokda és a ZIL hókotró van meg emlékeimben...

 

 

eMPet Creative Commons License 3 órája 0 1 139764

Modellezés szempontjából teljesen érdeketelen, de érdekes adat:

 

A budapesti székhelyű C. Teudloff & Th. A Dittrich Maschinenfabriks AG fióktelepet épített Brigittenauban 1900 körül. 1918 után ez átalakult Wiener Brückenbau und Eisenkonstruktions AG-vé.

https://www.geschichtewiki.wien.gv.at/Wiener_Brückenbau_und_Eisenkonstruktions_AG

 

Sajnos kukás felépítményre nem találtam utalást.

Gőzgépeket, tartályokat, szivattyúkat gyártottak. 1943. augusztusi az Rt. utolsó éves közgyűlése.

 

A lejjebb linkelt D707.30 műszaki tájékoztat lapja alapján a felépítmény a Wiener Brückenban (n elírás lehet u helyett) A/12 Ochsner rendszerű "Wibro Press" tömörtővel ellátott 12m3-es szeméttartály.

 

Egy film hasonló szerkezetről:

https://mediawien-film.at/film/45/

 

És egy másik 1:25-nél, de 1:55-nél több kocsi is látható.

https://mediawien-film.at/film/260/

 

Előzmény: tejfej (139756)
gumidani Creative Commons License 4 órája 0 1 139763

A kis összeállítás kever két különböző járművet.

 

Egyrészt a Csepel D 710 alvázon ezt: 

 

 

Másrészt az itt keresett Csepel D 707 alvázast:

 

Jól látható, hogy a két felépítmény köszönő viszonyban sincs egymással. 

 

Előzmény: Nogo (139760)
RhB Creative Commons License 5 órája 0 0 139762

A szentendrei skanzen parkolójában a régirendszámosban emlegetett CLR-902 társaságában.

 

 

Előzmény: Controlman (139754)
bontycar Creative Commons License 5 órája 0 1 139761

 

Jól sikerült nyomoznod. :)

 

Előzmény: tejfej (139756)
Nogo Creative Commons License 7 órája 0 1 139760
Előzmény: tejfej (139756)
tejfej Creative Commons License 9 órája 0 0 139759

Nincs mit :) Közben találtam egy mostani képet egy osztrák kukásautóról, amelynek nagyon hasonló a felépítménye. Elvileg a bécsi szemétlerakó (?) múzeumában kiállítási tárgy, a részleteket tekintve nagyon hasonlít (domborítások, ajtók a felépítmény oldalán).

https://www.alamy.de/stockfoto-wien-wien-rautenweg-deponie-48-museum-historische-mullwagen-22-wien-osterreich-122306609.html?imageid=C3AC08B4-EDE3-43FC-AE43-46A3ABB207D7&p=315708&pn=1&searchId=f475c726f578918d50a9172a5ce19744&searchtype=0

 

Ha valaki arra jár, talán körbe tudja fotózni. És ha már körbefotózta, én is szeretnék kérni a képekből :D

Előzmény: Controlman (139758)
Controlman Creative Commons License 11 órája -1 1 139758

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: tejfej (139756)
tejfej Creative Commons License 11 órája 0 0 139757
Előzmény: tejfej (139756)
tejfej Creative Commons License 12 órája 0 0 139756

A kukás Csepelről anno én magam is megpróbáltam hátsó képet találni, de sajnos nem sikerült. Annyit tudtam kideríteni, hogy nagy valószínűséggel a WBB (Wiener Brückenbau und Eisenkonstruktions A. G.) jelzése van rajta, szóval lehet, hogy osztrák vagy német teherautós fórumokon többmindent lehetne erről a típusú felépítményről találni.

Előzmény: Controlman (139741)
A210 820 08 21 Creative Commons License 14 órája 0 0 139755

Sajnos nem. Németországban vannak ilyen szép gépek.

Előzmény: Controlman (139753)
Controlman Creative Commons License 16 órája -1 0 139754

Ezek hol találhatóak helyileg?

Előzmény: RhB (139751)
Controlman Creative Commons License 16 órája -1 0 139753

Tudsz valahol értelmes állapotban lévő példányt belőle? Ha lehetne szkennelni, megpróbálhatom alternatívának betolni.

Előzmény: A210 820 08 21 (139752)
A210 820 08 21 Creative Commons License 18 órája 0 0 139752

Ebből az ADK 63-asból is elég sok dolgozott Magyarországon is, a legtöbb jellegzetes sárga színben.

Előzmény: Controlman (139746)
RhB Creative Commons License 21 órája 0 0 139751

Én ilyen IFA-val korábban még nem találkoztam - vagy csak nem emlékszek - így néztem bután, hogy ez miféle szerzet...? Azt se tudtam, hogy IFA. :D

 

 

 

Tatra daruval már találkoztam...

 

 

 

Előzmény: djt-123 (139745)
BU1048 Creative Commons License 25 órája 0 0 139750

TATRA-148 alvázon volt AD-20 is de sokkal több volt az AD-070 vagy az AB-063-as. Illetve létezett MAZ-500 SzMK-10, de ahogy elnézem MAZ nem lesz.

Előzmény: eMPet (139749)
eMPet Creative Commons License 25 órája 0 0 139749

Most, hogy rákerestem...

 

Tatra 148 AD20 gépkönyv:

https://daruzas.hu/wordpress/?p=2538

 

Ez volt az Avia MP-13 kosaras emelő:

https://kosarasautok.hu/kosaras-emelo-berles/20-meter-alatt/avia-mp-13-kosaras-emelo/

 

 

Előzmény: djt-123 (139745)
eMPet Creative Commons License 25 órája 0 0 139748

Köszönöm, pont az IFA darus, IFA ponyvás van meg többünknek is az EdAtlas teharautó sorból, ezért reménykedtem más modell után.

AVIA: ja, a kosarast kevertem emlékeimben a darussal.

Előzmény: Controlman (139746)
djt-123 Creative Commons License 25 órája 0 0 139747

Szerintem Avia kosarasba volt csak....daru nem,persze lehet tévedek

Controlman Creative Commons License 25 órája 0 0 139746

A kérés továbbítva, holnap lesz válasz. A Tátra 148 daru nem valószínű, de az IFA ADK 125 talán lesz.

Illetve ha minden igaz, akkor lesz még egy Malévos meglepi.

Előzmény: djt-123 (139745)
djt-123 Creative Commons License 26 órája 0 0 139745

Én ezekre emlékszem,IFA ADK 125 illetve Tatra

eMPet Creative Commons License 27 órája 0 0 139744

Először is köszönöm a fényképes összehasonlító listát policecars olvtársnak, nagyon hasznos olvasmány.

 

Másodjára viszont szomorúan állapítom meg, hogy felsővezeték-szerelőből valami STAR-féleség van a magyar sorban, míg a más országban tervezett LIAZ meg nem. Lehet, hogy csak nekem, de utóbbiról van foglalmam és emlékem.

De akkor már jöhetne a JELCZ-fülkés Csepel D754 BKV-s nagysegély is. Pont policecars oldalán találtam hozzá fényképet: https://policecars.hu/p/displayimage.php?pid=22227

 

Másik "magyarítandó" a Jelcz kukás helyett a Liaz, előbbire nem emlékszem, míg utóbbi elődjére is a jobban íves Skodára is.

A Praga V3 darust is (ki)várom a sorban, de a pöcést sajnos (még?) nem látom, mint ahogy a konténeres, pöcés, vagy alacsonyfalú rövid tengelytávú IFA billencset sem. Nekem ezek voltak a meghatározó látványok a 80-as években.

A Praga V3 és az IFA ADK mellett milyen "könnyű" darujaink voltak? Nekem AVIA rémlik.

Starból legyedül a platósra emlékszem.

Roburokat is hiányolom, egybeépített kenyeres, postás kivitelben.

 

Köszönöm a CSEPEL D752-es Áforos megálmodását és megjelentetését.

 

Témához kapcsolódóan ezeket láttam Tiszakécskén:

 

 

 

Controlman Creative Commons License 27 órája -1 0 139743

Sajna anyagi megfontolásból ugyanazt fogjuk mi is kapni, mint a szerbek. 😭

Előzmény: Nogo (139742)
Nogo Creative Commons License 1 napja 0 0 139742

Jó lesz ez a jugó is nekünk 47. lapszámnak, nekem tetszik :-) Szerintem, ha már megcsinálták a hosszú fülkét, inkább csináljanak később egy (vagy több) másik felépítményes változatot is.

Előzmény: Controlman (139738)
Controlman Creative Commons License 1 napja -1 3 139741

Képek kellenének főleg hátulról a kukás Csepelről.

 

 

Illetve egy kis előzetes a tervezett kiadásról.

 

 

 

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 3 139740

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 5 139739

Előzmény: Controlman (139737)
Controlman Creative Commons License 1 napja -1 1 139738

Látom a mínusz reakcióból nem nagyon tetszik az ötlet. Akkor írok hogy tárgytalan. Jó lesz a Jugoszláv festés is. Elnézést a kellemetlenségért.

Előzmény: Controlman (139736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!