Most jövök a CBA-ból, és még mindig van három Csepel. Azt hittem jobban fogy, bár azt nem tudom máshol mi a helyzet. Remélem máshol azért elfogy, mert most tényleg odatette magát a kiadó, ez a Csepel szerintem a teljes sorozat legjobbja. Ha a kiadó nyakán marad, nem biztos hogy lesz még több ilyen, pedig jó lenne ha megvalósulna az előzetes lista, és nem csak a lengyelek és csehek visszavett maradékát kapnánk....
A 2K-s festéket is lehet vékonyan fújni, csak magas pigment tartalmú festéknek kell lennie. Pont a 266-oshoz kevertettem a volános sárgát magas pigment tartalommal. Kipróbáltam, a sima szürke alapozón egyetlen vékony rétegben tökéletesen fed. A 2K-s anyagokhoz van extra rövid edzö, behajítod a 60 fokos sütöbe és 5 perc alatt kikeményedik.
Mindig használok akril füllert a fedő festék alá. Abból is kipróbáltam már pár márkát.
Nem ez a gond.
Az utolsó mondatodra reagálva, makettezéskor azért több előnye van az 1K festéknek, sokkal vékonyabban fújható, gyorsabban szárad, ha nem sikerül valami pillanatok alatt leszedhetö még a műanyag alkatrészröl is .
A 2K előnye, hogy pl. egy rosszul sikerült díszlécezés simán lemosható higitóval, és semmi baja nem lesz a felületnek. Viszont ha műanyag alkatrészre fújod, többet le nem szeded. A 2K, ha nem kamrában fújod, akkor a hosszú száradási idő alatt biztos, hogy szemetes lesz valamennyire a szálló por miatt.
A wash primert le szokták zárni egy akril füllerrel (epoxy-t nem szabad ráfújni!), arra jól tapadnak már az (1K / 2K) bázislakkok. A lakk fényességét mattítóval te is be tudod állítani, de ha egy készre kevert selyemfényü fedölakkal átfújod a kész festést, nem lesz csillivili fényes a modell. A modellezésben az UV fedölakkok nagyon jól kihasználhatóak, csak drága. Felfújod, megvilágítod 5 percre egy UV lámpával, és kész a térhálósodás. Karc és oldószerálló védöbevonatot képez.
Az 1K lakkok anyagok nem oldószerállóak, és sosem keményednek ki a karcállóság szintjére.
Tízen évvel ezelőtt, amikor még csak személyautókat festettem át, én is csak 2k autófestékeket használtam és bent a cégnél fényezőkamrában fújtam, ahogy kell profi anyagokkal előkészítve. Nem sokkal volt jobb a tapadás akkor sem, előfordult, hogy egy szélvédő behelyezéssel lepattintottam a festéket.
Azért hagytam abba az autófestékek használatát, mert elkezdett zavarni a magasfény, főleg a teherautóknál, na meg gyorsabb is az 1k anyagok használata.
Azt vettem észre, hogy az öntvények sem egyformák, kipróbáltam azt is, hogy sütőben 100 fokon "ráégetem" a festéket, valamelyiken egész jól működik, az ütést is bírja, másikon meg körömmel lekaparom a festéket.
Az itthoni fényezés nálam is problémás volt sokszor. Én is kipróbáltam több zsírtalanítót és alapozót, de a kész fényezés általában nem volt strapabíró, könnyen sérült közepes fizikai behatásra is, vagy két színnél volt, hogy a maszkolószalag lehúzta az elsőt az alapozóval együtt.
Szerintem az előkészítésen és az alapozáson kívül a festék minősége is meghatározó lehet. Azok a modellek, amiket Kramberger Vili fényezett nekem, túlzás nélkül mindent is kibírnak, legyen az ütődés, vagy a felvitt dekorok visszatörlése, pedig az elmondása szerint semmi extra nem történik velük. Az alap a fényezők által használt dörzsiszivacsos csiszolás, majd zsírtalanítás. Az alapozóját nem ismerem, utána jön a 2K szín és a fényes lakkozás autóipari festékekkel, az eredmény a bombabiztos minőség.
Kromofággal marattam le az eredeti festést, egy perc alatt leszedte.
Alapnak Body 960 wash primert használtam, de ha valaki tud jobbat az érdekelne, mert ezeken az öntvényeken nagyon nehezen tapad meg minden alapozó. Sokat kipróbáltam már. A fehér és a sárga Dupli Color festékek, a sárga szín RAL 1028 és 1023 keveréke.
A fehér és a sárga szín után kapott egy réteg selyemfényű lakkot.
Az ezüst Tamiya silver,, a fekete és a bordó pedig Revell színek keveréke.
Csak újra festem. Csúnya volt a a két szín találkozásánál, ragasztós is volt, meg amúgy sem tetszett a vastag fényes festék rajta. Főleg, hogy a hátsó rész szinte teljesen matt.
Két csavar rögzíti az alvázhoz, ezeket elvileg megtaláltad. Ezen felül két másik rögzíti a belső berendezést a felépítményhez, a két mély lukban bújik ez a két csavar, szintén a háromszög izével kell kicsavarni.
Köszi! A felépítményt hogyan szedted szét? A két csavart kivettem, de még mindig meg sem mozdul. A fülke mögötti falon látom hogy van két kampó, próbáltam kipattintani de nem jött, feszegetni pedig nem merem, nehogy eltörjön az egész elem.
Nekem hátul valamelyik elem elszabadult a forrasztásból, így össze-vissza repül ha mozgatom a modellt, szeretném azt leragasztani és egyúttal én is kifesteném.
Igen, a pótkerék alatt van a csavar. Egész jól kidolgozott a hátsó rész belseje is, annak ellenére, hogy nem igazán látni be az ablakokon. Én mindenesetre kifestettem azt is ha már szétszedtem.
Mindig ilyen fotót tesznek fel először, amin az égvilágon semmi nem látszik, aztán idővel majd kicserélik. Érdekelne ki és miért gondolja úgy, hogy ezek a képek megfelelőek... Elképzelni sem tudom, hogy hogyan és mivel tudnak ilyen minőségű fotókat csinálni! :)))
Ha ezen a Csepelen valaki hozzám hasonlóan rendszám cserében gondolkodik, az számítson arra, hogy a hátsó, tamponozott rendszám a szokásos módon, a bódé festésének sérülése nélkül törölhető higítós (Revell Color Mix) fülpiszkálóval, de elől a hasonló eljárással feltett piros-fehér sávozás is törlődik, azt utána ecsettel vissza kell festeni.