Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 16 órája 0 1 139364

Kár, hogy nem ilyen volt eredetileg, mint ami megjelenik majd. De feljavítani fel lehet a modellt az eredeti képek alapján.

 

Előzmény: Controlman (139363)
Controlman Creative Commons License 17 órája -1 1 139363

Teherautók következő száma:

A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 1 139362

Aki sokallaná a hazai börzeárakat, nézze meg, mennyiért kínálják a mi Csepelünket a lengyel Allegrón...

 

 

Nogo Creative Commons License 1 napja 0 0 139361

Érden, a központban.

Előzmény: RhB (139360)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 139360

Hol, melyik CBA-ban láttad?

Előzmény: Nogo (139359)
Nogo Creative Commons License 2 napja 0 0 139359

Most jövök a CBA-ból, és még mindig van három Csepel. Azt hittem jobban fogy, bár azt nem tudom máshol mi a helyzet. Remélem máshol azért elfogy, mert most tényleg odatette magát a kiadó, ez a Csepel szerintem a teljes sorozat legjobbja. Ha a kiadó nyakán marad, nem biztos hogy lesz még több ilyen, pedig jó lenne ha megvalósulna az előzetes lista, és nem csak a lengyelek és csehek visszavett maradékát kapnánk....

vw-s Creative Commons License 3 napja 0 0 139358

Egy 25 cm nagyságú buszmodellnél  annyira talán már nem zavaró a 2k vastagsága, ha sikerül tényleg vékonyan fújni. 

 

 

Előzmény: Stetten (139357)
Stetten Creative Commons License 4 napja -2 0 139357

A 2K-s festéket is lehet vékonyan fújni, csak magas pigment tartalmú festéknek kell lennie. Pont a 266-oshoz kevertettem a volános sárgát magas pigment tartalommal. Kipróbáltam, a sima szürke alapozón egyetlen vékony rétegben tökéletesen fed. A 2K-s anyagokhoz van extra rövid edzö, behajítod a 60 fokos sütöbe és 5 perc alatt kikeményedik. 

Előzmény: vw-s (139355)
vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 139356

Nincs alapozva, ez szerintem valami műanyag alapú, kemencében ráégetett anyag lehet.

Ejtettem már le modellt a betonra, semmi baja nem lett a festésének.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (139354)
vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 139355

Mindig használok akril füllert a fedő festék alá. Abból is kipróbáltam már pár márkát.

Nem ez a gond.

Az utolsó mondatodra reagálva, makettezéskor azért több előnye van az 1K festéknek, sokkal vékonyabban fújható,  gyorsabban szárad,  ha nem sikerül valami pillanatok alatt leszedhetö még a műanyag alkatrészröl is .

A 2K előnye, hogy  pl. egy rosszul sikerült díszlécezés simán lemosható  higitóval, és semmi baja nem lesz a felületnek. Viszont ha műanyag alkatrészre fújod, többet le nem szeded. A 2K, ha nem kamrában fújod, akkor a hosszú száradási idő alatt biztos, hogy szemetes lesz valamennyire a szálló por miatt. 

 

 

Előzmény: Stetten (139353)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 139354

Érdekes lenne tudni, hogy gyárilag mivel festik a modelleket, mert szerintem alapozó sincs rajtuk, csak a szín, de az elég ellenálló.

Előzmény: vw-s (139352)
Stetten Creative Commons License 4 napja -1 0 139353

A wash primert le szokták zárni egy akril füllerrel (epoxy-t nem szabad ráfújni!), arra jól tapadnak már az (1K / 2K) bázislakkok. A lakk fényességét mattítóval te is be tudod állítani, de ha egy készre kevert selyemfényü fedölakkal átfújod a kész festést, nem lesz csillivili fényes a modell. A modellezésben az UV fedölakkok nagyon jól kihasználhatóak, csak drága. Felfújod, megvilágítod 5 percre egy UV lámpával, és kész a térhálósodás. Karc és oldószerálló védöbevonatot képez.

Az 1K lakkok anyagok nem oldószerállóak, és sosem keményednek ki a karcállóság szintjére. 

Előzmény: vw-s (139352)
vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 139352

Tízen évvel ezelőtt, amikor még csak személyautókat festettem át,  én is csak 2k autófestékeket használtam és bent a cégnél fényezőkamrában fújtam, ahogy kell profi anyagokkal előkészítve. Nem sokkal volt jobb a tapadás akkor sem, előfordult, hogy egy szélvédő behelyezéssel lepattintottam a festéket.

Azért hagytam abba az autófestékek használatát, mert elkezdett zavarni a magasfény, főleg a teherautóknál, na meg gyorsabb is az 1k anyagok használata.

Azt vettem észre, hogy az öntvények sem egyformák, kipróbáltam azt is, hogy sütőben 100 fokon  "ráégetem" a festéket, valamelyiken egész jól működik, az ütést is bírja, másikon meg körömmel lekaparom a festéket.

Előzmény: A210 820 08 21 (139351)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 139351

Az itthoni fényezés nálam is problémás volt sokszor. Én is kipróbáltam több zsírtalanítót és alapozót, de a kész fényezés általában nem volt strapabíró, könnyen sérült közepes fizikai behatásra is, vagy két színnél volt, hogy a maszkolószalag lehúzta az elsőt az alapozóval együtt.

Szerintem az előkészítésen és az alapozáson kívül a festék minősége is meghatározó lehet. Azok a modellek, amiket Kramberger Vili fényezett nekem, túlzás nélkül mindent is kibírnak, legyen az ütődés, vagy a felvitt dekorok visszatörlése, pedig az elmondása szerint semmi extra nem történik velük. Az alap a fényezők által használt dörzsiszivacsos csiszolás, majd zsírtalanítás. Az alapozóját nem ismerem, utána jön a 2K szín és a fényes lakkozás autóipari festékekkel, az eredmény a bombabiztos minőség.

Előzmény: vw-s (139350)
vw-s Creative Commons License 5 napja 0 3 139350

Kromofággal  marattam le az eredeti festést, egy perc alatt leszedte.

Alapnak Body 960 wash primert használtam, de ha valaki tud jobbat az érdekelne, mert ezeken az öntvényeken nagyon nehezen tapad meg minden alapozó. Sokat kipróbáltam már. A fehér és a sárga Dupli Color festékek, a sárga szín RAL 1028 és 1023 keveréke.

A fehér és a sárga szín után kapott egy réteg selyemfényű lakkot.

Az ezüst Tamiya  silver,, a fekete és a bordó pedig Revell színek keveréke.

 

Eddig jutottam vele:

 

 

Előzmény: RhB (139349)
RhB Creative Commons License 5 napja 0 0 139349

Az enyém simán lejött, nem kellett feszegetni.

 

Mivel martad le a fülkéről a festéket? Nitróhigitóval? És milyen festéket használsz?

Előzmény: vw-s (139347)
zeti02 Creative Commons License 6 napja 0 0 139348

Köszönöm mindkettőtök tanácsát! Sikerült sérülésmentesen szétkapni, az üléspad nem volt rögzítve, így önálló életre kelt. Eddig! :)

vw-s Creative Commons License 6 napja 0 0 139347

Ha kivetted a két csavart, kicsit meg kell mozgatni,  egy késsel feszíteni és kijön.

Előzmény: zeti02 (139344)
vw-s Creative Commons License 6 napja 0 0 139346

Csak újra festem.  Csúnya volt a a két szín találkozásánál,  ragasztós is  volt, meg amúgy sem tetszett a vastag fényes festék rajta. Főleg, hogy a hátsó rész szinte teljesen matt.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (139343)
RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 139345

Két csavar rögzíti az alvázhoz, ezeket elvileg megtaláltad. Ezen felül két másik rögzíti a belső berendezést a felépítményhez, a két mély lukban bújik ez a két csavar, szintén a háromszög izével kell kicsavarni.

Előzmény: zeti02 (139344)
zeti02 Creative Commons License 6 napja 0 0 139344

Köszi! A felépítményt hogyan szedted szét? A két csavart kivettem, de még mindig meg sem mozdul. A fülke mögötti falon látom hogy van két kampó, próbáltam kipattintani de nem jött, feszegetni pedig nem merem, nehogy eltörjön az egész elem.

Nekem hátul valamelyik elem elszabadult a forrasztásból, így össze-vissza repül ha mozgatom a modellt, szeretném azt leragasztani és egyúttal én is kifesteném.

 

Előzmény: vw-s (139342)
A210 820 08 21 Creative Commons License 6 napja 0 0 139343

Mi a terved a fülkével, ha már így lemarattad?

Előzmény: vw-s (139342)
vw-s Creative Commons License 6 napja 0 1 139342

Igen, a pótkerék alatt van a csavar. Egész jól kidolgozott a hátsó rész belseje is, annak ellenére, hogy nem igazán látni be az ablakokon. Én mindenesetre kifestettem azt is ha már szétszedtem. 

 

 

Előzmény: zeti02 (139340)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 139341

Megnéztem a sajátomat, szerintem a pótkerék alatt van, közel a bódé végéhez.

Előzmény: zeti02 (139340)
zeti02 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 139340

Esetleg arra neked vagy valakinek van ötlete, hogy hol fogja a felépítményt az alvázhoz csavar? Egy látható, a másik a pótkeréktartó alatt lenne?

Előzmény: A210 820 08 21 (139336)
zeti02 Creative Commons License 2025.01.26 -2 0 139339

Mindig ilyen fotót tesznek fel először, amin az égvilágon semmi nem látszik, aztán idővel majd kicserélik. Érdekelne ki és miért gondolja úgy, hogy ezek a képek megfelelőek... Elképzelni sem tudom, hogy hogyan és mivel tudnak ilyen minőségű fotókat csinálni! :)))

Előzmény: Győzte_s (139337)
Győzte_s Creative Commons License 2025.01.26 0 0 139338

Kispesten az Intersparban ma délben még 4 db volt.

Reméljük a tűzoltó Csepelből és a rendőr IFA-ból is hasonló lesz a terítés. 

Előzmény: Radzs (139332)
Győzte_s Creative Commons License 2025.01.26 0 0 139337

Egész jó fotót tettek fel a sajtoforras-ra a Csepelről :D

Előzmény: Radzs (139332)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.01.26 0 3 139336

Ha ezen a Csepelen valaki hozzám hasonlóan rendszám cserében gondolkodik, az számítson arra, hogy a hátsó, tamponozott rendszám a szokásos módon, a bódé festésének sérülése nélkül törölhető higítós (Revell Color Mix) fülpiszkálóval, de elől a hasonló eljárással feltett piros-fehér sávozás is törlődik, azt utána ecsettel vissza kell festeni.

 

 

Ilyen lett a gép.

    

djt-123 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 139335

A 450 es csepelen van akkoor lehetett ezen is,de amúgy jó nekem MVK s is......

Előzmény: A210 820 08 21 (139334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!