ACHTUNG! ACHTUNG! Annak, akit érint a VW sor, 5. 1302 LS vörös cabrio bogár. Beltérnácik imádni fogják, kiélhetik rajta festőművészeti hajlamaikat, mert fekete. A tükör festett, amúgy teljesen jó. 6. szám a már ismert T1 1971?, majdnem teljesen körablakos, zöld mikrobusz lesz, de a próbasoros előfizetők a 7-8. számot kapják a következő csomagban. Felkerültek a megjelenési dátumok:https://www.deagostini.com/hu/sorozat/volkswagen/303682000000/
A lakókocsi alját volt nehéz becsavarozni, nehezen kaptak bele a csavarok, meg sokszor szétfeszítik az oldalát és alá kapnak, tükörnek lyukat kellet szúrni, plusz az letekerhető ablakot meg az ajtó érdemes kicsit állítgatni, ha hogy mozogjanak rendesen és ne lógjanak. Hónapra ennyi, folytatás augusztusban.
Véleményem szerint a cég által az ebben a méretarányban kiadott kb. 100 retrómodell közül minőségében ez az első háromban van. Tökéletesen arányos, kellően részletes, rengeteg alkatrészből összeállított autó.
Mivel a Hachette a legutolsó szériát mintázta meg, így ezen már fekete műanyag disztárcsák voltak, Polski oldalindexxel szerelt és a műszerfalában is a kicsi kilométeróra volt. Én egy klasszikabb, régi kivitelt szerettem volna kevesebb oldalablakkal, króm dísztárcsákkal és a hagyományos warszawás műszerekkel, így jöhetett az ablakok belemezelése, a régies műszereket netes képekből szerkesztettem ki és fotónyomtatott képekből vágtam ki. A krómozott dísztárcsákat rozsdamentes kór csavarok fejéből esztergáltam ki, csiszolás és polírozás után elég élethűek lettek. A belsőt az emlékeimből festettem ki, a korai autóknál ilyen bordó betétes ülésekre emlékszem, barna motorház fedéllel. A karosszéria RAL 1011 színű, a dekormatricákat én terveztem és a képfájljaimból ezeket is Tonycars olvtárs valósította meg vizesmatricaként.
Érdekesség, hogy a Hachette először jelenítette meg az oldalablakok fekete gumikeretében az ezüst feszítőbetéteket,kiválóan oldva meg a feladatot, ahogy a zöld modellen is látható. Én az átfestés után megpróbáltam utánozni, de sajnos több próbálkozásból sem sikerült az eredetihez hasonló egyenes, egyenletes és vékony vonalakat húzni még 1mm-es krómfilccel, meg vonalzó és sablonok használatával sem, ez lett a modell gyenge része, be kellett volna érnem a hagyományos fekete keretezéssel.
Az alapmodell kiváló, élethű darab, sajnos a talapzatán jelzett évszámhoz jobban passzoltak volna a korai dísztárcsás kerekek.
A színe nem nyerte el a tetszésemet és a fekete belsőn is lehetett javítani. A műszerfal megkapta a karosszéria új színét, a kárpitok színét katalógusfotókból válogattam és készült az ülések mögé egy pótkerék, meg egy akku, ahogy az igaziakban is volt.
A szín RAL 7044 szürke lett, az ajtón a márkajelzés vizesmatrica, ez Tonycars topiktárs kiváló munkája.
Nem küldözgettem én nekik sehová, semmit, igaz alig rendeltem, az is filléres cucc volt, most ez ugrik.
De, olyanon jönnek át, a holland átrakó telepen, fegyver/drog ügyileg, nem, azért, hogy eredeti-e a Nálykí cipő.
Itt szét fogják cincálni (jó, hazai módra), legalábbis a riportokban ezt nyilatkozták a szakértők. Annyi ellentmondás volt, hogy mindent bontanak-e, vagy csak bizonyos tételeket. Ehhez képest mi lesz a valóság, az majd kiderül. Megvan a technika az áru visszacsomagolására, többen kaptak vámszalaggal visszaragasztott csomagot. Szóval várják az e-maileket. Aha, na, akkor ezután külön érdekes lesz, ha "eltűnik" útközben az áru
(véletlenül épp a belföldre lépésnél szakad meg a nyomkövetés...), kipengetik postáék a termék árat, vagy ilyen egyoldalúan fog működni, hogy vonják a kezelést, meg mindent, de felelősség 0? Költői kérdés volt.