Véleményem szerint a cég által az ebben a méretarányban kiadott kb. 100 retrómodell közül minőségében ez az első háromban van. Tökéletesen arányos, kellően részletes, rengeteg alkatrészből összeállított autó.
Mivel a Hachette a legutolsó szériát mintázta meg, így ezen már fekete műanyag disztárcsák voltak, Polski oldalindexxel szerelt és a műszerfalában is a kicsi kilométeróra volt. Én egy klasszikabb, régi kivitelt szerettem volna kevesebb oldalablakkal, króm dísztárcsákkal és a hagyományos warszawás műszerekkel, így jöhetett az ablakok belemezelése, a régies műszereket netes képekből szerkesztettem ki és fotónyomtatott képekből vágtam ki. A krómozott dísztárcsákat rozsdamentes kór csavarok fejéből esztergáltam ki, csiszolás és polírozás után elég élethűek lettek. A belsőt az emlékeimből festettem ki, a korai autóknál ilyen bordó betétes ülésekre emlékszem, barna motorház fedéllel. A karosszéria RAL 1011 színű, a dekormatricákat én terveztem és a képfájljaimból ezeket is Tonycars olvtárs valósította meg vizesmatricaként.
Érdekesség, hogy a Hachette először jelenítette meg az oldalablakok fekete gumikeretében az ezüst feszítőbetéteket,kiválóan oldva meg a feladatot, ahogy a zöld modellen is látható. Én az átfestés után megpróbáltam utánozni, de sajnos több próbálkozásból sem sikerült az eredetihez hasonló egyenes, egyenletes és vékony vonalakat húzni még 1mm-es krómfilccel, meg vonalzó és sablonok használatával sem, ez lett a modell gyenge része, be kellett volna érnem a hagyományos fekete keretezéssel.
Az alapmodell kiváló, élethű darab, sajnos a talapzatán jelzett évszámhoz jobban passzoltak volna a korai dísztárcsás kerekek.
A színe nem nyerte el a tetszésemet és a fekete belsőn is lehetett javítani. A műszerfal megkapta a karosszéria új színét, a kárpitok színét katalógusfotókból válogattam és készült az ülések mögé egy pótkerék, meg egy akku, ahogy az igaziakban is volt.
A szín RAL 7044 szürke lett, az ajtón a márkajelzés vizesmatrica, ez Tonycars topiktárs kiváló munkája.
Nem küldözgettem én nekik sehová, semmit, igaz alig rendeltem, az is filléres cucc volt, most ez ugrik.
De, olyanon jönnek át, a holland átrakó telepen, fegyver/drog ügyileg, nem, azért, hogy eredeti-e a Nálykí cipő.
Itt szét fogják cincálni (jó, hazai módra), legalábbis a riportokban ezt nyilatkozták a szakértők. Annyi ellentmondás volt, hogy mindent bontanak-e, vagy csak bizonyos tételeket. Ehhez képest mi lesz a valóság, az majd kiderül. Megvan a technika az áru visszacsomagolására, többen kaptak vámszalaggal visszaragasztott csomagot. Szóval várják az e-maileket. Aha, na, akkor ezután külön érdekes lesz, ha "eltűnik" útközben az áru
(véletlenül épp a belföldre lépésnél szakad meg a nyomkövetés...), kipengetik postáék a termék árat, vagy ilyen egyoldalúan fog működni, hogy vonják a kezelést, meg mindent, de felelősség 0? Költői kérdés volt.
Eddig is csekkolták, hogy nem áfamentesen veszel olcsóra feliratozott dolgot. Gagyi párezer forintos órát megfogtak, amiről igazolom kellett, hogy áfamentes értékben vásároltam. Megbontva nem volt. Nem olyanon jönnek át a csomagok, mint a reptéri röntgen? De mindegy, a mostani eljárás szerint minden eun kívüli cuccról be kell küldened, mi az, mennyiért vetted. Eddig is az volt az alapja az igazolásnak, hogy beküldted az okdalon a vásárlás, fizetés , banki kivonat mentéseit. Csak eddig ment a sakkozás, mire kell indítani, mire nem. Pont ez szűnik meg, mit vegyenek ki kezelésre, mit nem. Innentől nem kell a központban Pistának néznie, kiejtsük, vagy nem, ami eun kívülről jött. Innentől mind mehet a vámra. Gondolom, az emaileket eleve irodán fogadják a vámeljárásra, nem a raktárban nézegetik.
Most már lecsökken a rendelt mennyiség, és mindre várják a beküldött igazolásokat. Amit eddig is elfogadtak, nem az alapján fizettél, vagy nem, amit kisaccoltak.
Elvileg, amit néhányan Németországból ügyeskedtek eddig, arra is rányomják a 27% sarcot, plusz az üzemanyag áremelés a szállítási költségen is 5-10%-ot fog dobni, így egy frankó 40%-os drágulás is összejöhet.
Mindez elhanyagolható, ahhoz a tényhez képest, hogy bontogatni (=szétbarmolni > "a posta a többletfeladatok ellátására mintegy 200 új dolgozót alkalmaz") fogják a cuccot, hogy ténylegesen milyen/értékű terméket tartalmaz. Ez vagy minden küldeménynél így lesz, vagy csak, amit nem "elővámkezeltet" a küldő. Így a "kevésbé eredeti" darabok sem sűrűn fognak megérkezni meg még, amit azon felül, ilyen-olyan címen lefosztanak.
Megnézném a postást, hogy a 4 kínai karakter gyártmányú kütyüről, hogy állapítja meg, hogy az eredeti, utángyártott, vagy koppintott...
Pl. a kiváló CE jelölésű, Smart Watch "gyártmányú" "okos" órák. A szemétbe való képződmények értékbecsléséről nem beszélve.
Állítólag már tervezik a kínaiak az EU-n belüli raktárakat, az meg, hogy kerül oda majd az áru balladai homályba vész.
Csütörtökön lép életbe az új uniós áfaszabályozás, amely alapján megszűnik az Európai Unión kívülről rendelt,
22 eurónál kisebb értékű termékek áfamentessége, és a posta a kisebb értékű küldeményeket is köteles vámkezelni - közölte a Magyar Posta Zrt. az MTI-vel.
A változás értelmében az EU határain kívülről érkező összes termék után általános forgalmi adót kell fizetni, amit a vám elé állítás előz meg. Az automatikus vámkezeléshez a posta informatikai szoftvert fejlesztett, az új szabályozásnak megfelelően átalakította a nemzetközi küldeményekre vonatkozó küldeménykezelést, továbbá bővítette a logisztikai kapacitásait is. A fejlesztések 2,7 milliárd forintba kerültek, a posta a többletfeladatok ellátására mintegy 200 új dolgozót alkalmaz. Az új díjrendszer a termékek értékével arányosan, sávosan határozza meg a fizetendő vámkezelési díjakat. Tíz eurós termékérték alatt online fizetés esetén 399 forint, 10 és 22 euró között 499 forint a vám elé állítás díja. Amennyiben nem online, hanem utánvéttel, vagyis kézbesítéskor fizet a címzett, a díj 799 forint, illetve 899 forint lesz - tették hozzá. Hangsúlyozták, hogy az unión kívülről érkező küldemények esetén minden eddiginél fontosabb lesz a pontos címadatok mellett az elektronikus elérhetőségek megadása is, mert ezek birtokában automatikusan elvégzik a vámeljárást, és fizetést követően a szabályok szerint kézbesítik a küldeményt. Az új informatikai rendszer működését a posta folyamatosan felügyeli.
Annak idején vért izzadtam, mire a Zastava 1300-at (azt hiszem ez ua. az öntvény) összeszedtem.
Tk. az összes dél-szláv modellel megküzdöttem. Feladták ezt a témát szerintem, ide sem jött semmi.
Hetek óta nem érkezik (már, ami kellene). Láttam pár helyen, milyen frankón terítik a kiadványokat, van, ahol hegyekben áll a busz, még az előző is, amit vissza kellett volna vinni, Vasember, ahol nem volt soha.
Ez csak magán vélemény, de, ahol az újságos a tetves vevővel úgy kommunikál, mint a csicskával, gondolom az ilyen antikereskedő a beszállítóval is hasonlóképp szokott>ergo egy idő után nem küldenek neki árut...
OFF
Jadeitet kellett volna megbízásra szerezzek, de zöldest (ami a borítón is volt), nem találtam, állítólag, ahol volt (elvétve egy db. az is aznap reggel elment 5 perc alatt), ott is fehér, mint egy mezei kvarc kavics. Leggyakrabban ilyen amúgy (zöld/lila/pink az "ritka"), nyilván nem drágakő minőségűt csomagolnak mellékletbe.
Szodalitot szintén rám osztották, természetesen a "vót/nemgyütt" kategória.
Tök véletlenül találtam egy nagyon hitvány darabot, Sparban, ahol szintén soha nem volt eddig semmi: tuti.
"Ez a szodalit fekete? Nem, kék. Akkor miért fehér? Mert még zöld..." Nem, ilyen nagyon sötét kék lenne világos sávokkal.
>135571
Ezeket az OFF köröket már lefutottuk. Én kb. mindent PPP-re küldettem, amíg volt. Értem, hogy hypeolod a MOL-t (OMV kutakon meg van PPP, csak nem nálunk). Nézd, telepítsd ide, nekem tök mindegy milyen töltőállomást üzemeltetnek. Lebeszélheted, azzal a kutassal is, ahol két embernek kell kijönnie a pavilonból, hogy egy be tudjon menni, kezdjen már posta pontot működtetni, pár mellékletes újság sem ártana. Nekem tényleg jól jönne ide pár pláza a sok ingatlanbiznisz lakópark, üres irodaház helyett, amikben ritkán akad PP, Foxpost és GLS automata. Ha már automata. Nem egyszer volt sérült, hiányos a kiküldött áru, amit le kellett egyeztetni a futárral, automatánál ez érdekes lehet. De pl. jó lenne a metró felújítás xarakodás örvén felszámolt újságosok/PPP-k újra telepítése is (nem fogják).
Az említett 5 hónapot leszámítva soha nem volt gondom, mindig jöttek az értesítések tőlük rendben. Választ viszont sem tőlük, sem a posta ügyfélszolgálatától nem kaptam, hogy az adott időszakban mi okozta a problémát.
Nekem eddig nem volt problémám a Suvet-es előfizetésem postázásával (sem).
Időben kapom e-mailban az értesítéseket, hogy számlát állítottak ki (>>> készülhetek), utána a kisteherautós postás is hív, hogy a tárgynap hozna valamit.
A legutolsónál nem voltam otthon, így kértem, hogy rakja le a postán. Megtette és én hazafelé átvettem.
Szóval a most aktív előfizatásem kapcsán még nem volt problémám a kommunikációval és a kiszállítással, flottabbul megy, mint akár a tehersornál volt.
Én Postán maradóra küldetem a DeA csomagokat. Sajnos az email értesítésekkel sok gondom volt Január és Május között, amikor a tőlük jövő csomagjaim (havi 5) 99%-áról sem email, sem SMS értesítés nem jött, így akkor mentem a Postára, amikor az adott sorozat Facebook-csoportjában láttam az új küldeményekről fotókat. A problémát az említett időszakban többször jeleztem a Suvetnek és a Postának is. A megszokott értesítéseket Május óta kapom újra rendszeresen.
Manapság már nagyon teret hódít a webes rendelés, ez óhatatlanul csomagküldéssel jár. Én a Foxpost és a GLS Csomagpont küldést kedvelem, de ha csak MPL az opció, akkor a MOL benzinkút postapontja is jó. A háztól házig nálam nem játszik, mert napközben nem tudok otthon lenni, ezért valahova mindenképpen el kell mennem a küldeményekért és nekem a felsoroltak szerencsére 2 km-es körön belül elérhetőek, az átvétel meg mindenhol percek alatt megvan, ellentétben a postahivatali 15-20 perces ücsörgéssel.