Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 226545

Szerintem a fázishasítós tirisztorhoz ez a legjobb ábra:

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Regulated_rectifier.gif/220px-Regulated_rectifier.gif

 

(@tfmb: A GTO már egy következő történet.)

Meg is látszik mondjuk a klasszik tirisztoros lomok vér nyúlós fel- és leszabályzásában.

Őszintén szólva számomra sokkal direktebb, kézbentarthatóbb egy fokozatkapcsolós gönc, mint egy ilyen kőtirisztoros.

Előzmény: _Nyuszi (226529)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 226544

..és ennél az asztalnál erre a kérdésre ez a helyes válasz.

Előzmény: segélyvonókészülék (226543)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 226543

Te kérdezted... :) 

Előzmény: Mlle. Grenelle (226542)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja -3 0 226542

Bocsáss meg, de ez nekem full klingon...

Előzmény: segélyvonókészülék (226540)
akóR Creative Commons License 5 napja -3 0 226541

Ez a Topik eredetileg 2009-ben erről szólt :-)

 

A Sárga Mozdonyvezetőkben megunták a hülyeségeinket.  

 

2010-ben Bugacon tetőzött.... :-D

Előzmény: Mlle. Grenelle (226539)
segélyvonókészülék Creative Commons License 5 napja 0 2 226540

A "soros motoros" mozdony nem ugyanaz, mint az olyan mozdony, melynek sorba vannak kapcsolva a vontatómotorjai. Sőt, jellemzően a soros gerjesztésű (főáramkörbe kapcsolt gerjesztőtekercses) motorok kapcsolása párhuzamos, vagy csoportokban soros-párhuzamos (korábbi verzióknál), vagy egyenfeszültségről is üzemeltethetőknél gyakran átkapcsolható módon.

Előzmény: Mlle. Grenelle (226539)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja -3 0 226539

Humorbonbon. 🙂

Előzmény: akóR (226538)
akóR Creative Commons License 5 napja -3 0 226538

Ahhoz a közúton négy sávos út..., a vasúton mög kétvágányú pálya kell :-P

..., biciklivel elég a járda is..., de az meg nem " gép " :-D

Előzmény: Mlle. Grenelle (226537)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.12 -3 0 226537

És akkor milyenek a párhuzamos kapcsolású gépek?

Előzmény: Vendégsín (226526)
Szinkronrelé Creative Commons License 2019.05.12 0 0 226536

A másik pedig az állórészfluxus csökkentés, mezőgyengítés. (söntölés) Ezért írtam, hogy "ha a mező állandó". 

Előzmény: tfmb (226535)
tfmb Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226535

Akkor olvasd végig a képletet,mert a kapocsfeszültség változtatása,csak az egyik lehetőség.

Előzmény: Szinkronrelé (226532)
Szinkronrelé Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226534

... Ha az adott sebességet a szerelvény tartja. 

Előzmény: Szinkronrelé (226533)
Szinkronrelé Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226533

Amit leírtál a példádban, egyébként helytálló, valóban 2 m/s mellett 360 kN kifejtett erő 720kW teljesítménynek felel meg, ami egy másodperc alatt 720kJ munkát végez. Viszont az a kérdés, mit csinál ilyenkor a szerelvény? Gyorsul, vagy folyamatosan egy sebességgel megy?

20 m/s nál ugyanekkora vonóerő kifejtés 7200 kWnak felel meg, ami nagyobb, mint egy 1116os taurus állandó teljesítménye. (72km/h)

Visszafelé számolva pedig az jön ki, hogy egy 3600kWos mozdony 360kN maximális nyomatékát 10 m/s sebességig tudja tartani. Efölött a mozdony maximális teljesítményen üzemel, vonóereje pedig csökken. (Nagyon leegyszerűsítve) 

Ha 30 m/s mal halad, és a teljesítmény maximális, már csak 120 kN erőt tud kifejeteni.

De az, hogy egy adott sebességet tartson (gyorsulás nincs) pontosan akkora vonóerőt kell kifejtenie, amekkorát a szerelvény fejt ki, ellenkező irányba. Így ezt az adatot ismerni kell ahhoz, hogy meghatározd, mekkora a mozdony pillanatnyi teljesítménye. Mert a mozdony dolgozhat 30 m/snál is 720 kw-al, ez akkor 24 kN vonóerőt jelent. Ha ez több, mint a szerelvény ellenállása, akkor a szerelvény gyorsul, ha pont annyi, akkor állandó sebességgel halad, ha kevesebb, a szerelvény lassul.

Tehát nem elég tudni azt, hogy állandó, tudni kell hogy pontosan mekkora. 

Előzmény: Töck Jenő (226515)
Szinkronrelé Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226532

Nem egészen értem, hogy pontosan melyik részére gondolsz, kicsit szűkítsd le a témát!

Én azt tanultam, hogy az egyenáramú motor fordulatszáma a kapocsfeszültségtől függ állandó, ismert terhelőnyomaték esetén, ha a mező nem változik. 

Előzmény: tfmb (226524)
tfmb Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226531

Én értem!

Csak ez még a 80-as évek,amikor azt mondták,hogy a dióda és vele együtt a V43 az atomkorszaknak köszönhető.

Ami valahol igaz is!

Előzmény: _Nyuszi (226529)
tfmb Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226530

Ja igen!

Ráadásul ez akkor jut eszembe ,amikor a GTO tirisztorokat hallom a mozdonyok szabályzásában!:-)))

Előzmény: tfmb (226528)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.05.10 0 2 226529

A diódára nekem jobban tetszik az a hasonlat, amiben az ajtó egy kilincs nélküli, visszahúzós ajtó: az egyik irányba megtolom, akkor kinyílik és mindenki átáramolhat; persze nincs nyitva, de kis nyomásra is hamar kinyílik. A másik irányban viszont zárva van, akármit csinálok vele, hiszen se kilincs, se zár nincs rajta, de befeszül a tokba. Persze ha nagyon erős vagyok, be tudom törni, de akkor befelé is, kifelé is korlátlanul áramolhat át rajta mindenki.

Előzmény: tfmb (226528)
tfmb Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226528

A diódát meg úgy,hogy kinyitom az ajtót és mindenki kimegy.

Ha becsukom az ajtót mindenki bent marad!

A tirisztort meg úgy,hogy kinyitom az ajtót egy kicsit akkor egy ember megy ki,ha jobban akkor kettő,vagy három.

És én ezt azóta se felejtettem el.

 

Előzmény: tfmb (226527)
tfmb Creative Commons License 2019.05.10 0 0 226527

Erről eszembe jut a ma már sajnos nem élő oktatóm,aki úgy magyarázta a soros egyenáramú motor működését:Kacsa csőre-kacsa segge!:-)))

Előzmény: Vendégsín (226526)
Vendégsín Creative Commons License 2019.05.09 0 2 226526

a soros egyenáramú gépek

 

Ne politizáljunk. :-D

Főáramkörbe kapcsolt gerjesztésű egyenáramú gépek.

Előzmény: tfmb (226524)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.09 -2 0 226525

tfmb Creative Commons License 2019.05.09 0 1 226524

Tessen majd olvasni a soros egyenáramú gépek fordulatszám szabályzási képletét hozzá. 

 

Előzmény: Szinkronrelé (226513)
Szinkronrelé Creative Commons License 2019.05.09 0 0 226523

A "kérdéses" arra vonatkozott, hogy a kiírás egész amperben jelenik meg, ami 25kV feszültség mellett (a kerekítés szabályai szerint) egy +- 12,5kWos sávon belül bárhol lehet. Sajnos nem láttam a saját szememmel, de valószínűleg a gép ennél pontosabban mér.

Na nem mintha a vasút teljes energiafogyasztását nézve az a pár kilowatt sokat számítana. 

 

Előzmény: r1232 (226522)
r1232 Creative Commons License 2019.05.08 0 0 226522

előjön a Primer Feszültség, fázisszög és áram, itt a hálózatból felvett teljesítmény kiszámolható (bár a pontossága kérdéses) 

 

Mivel ez alapján is megy az energiafogyasztás elszámolása, a pontosság nem kérdéses.

Előzmény: Szinkronrelé (226513)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.05.06 0 0 226521

Nincs mit.

Előzmény: Mlle. Grenelle (226520)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.06 -3 0 226520

Köszönöm szépen.

Előzmény: segélyvonókészülék (226519)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.05.06 0 0 226519

Bd-Sv-Vm-Boba - Sm ill. Zeg.

Előzmény: Mlle. Grenelle (226518)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.06 -3 0 226518

Köszönöm.

És milyen útvonalon közlekedett?

Előzmény: segélyvonókészülék (226517)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.05.06 0 0 226517

Igen, a nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején bizonyosan. A Savaria "párja" volt, reggel-este, ellentétes irányban.

Előzmény: Mlle. Grenelle (226516)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.06 -1 0 226516

Tisztelt Uraim,

 

létezett olyan, hogy Bakony - Őrség expressz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!