Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 0 1704

Minden tisztelet annak a jegyvizsgálónak, aki ezek után még rávette az említett "utasokat" hogy vegyenek jegyet. 

Előzmény: JCSABA (1702)
jbaal Creative Commons License 3 napja 0 1 1703

A kamera és egyéb baromságok nem oldanak meg semmit. Most sem az a legfőbb gond, hogy nem tudják elkapni a bűnözőket, hanem hogy nincsenek valódi büntetések. Nem véletlen, hogy csak röhög a cigány, hogy "majd leülöm". Szibériába kéne deportálni ezeket kényszermunkára, akkor elgondolkodnának rajta, hogy jó dolog-e "leülni".

Előzmény: JCSABA (1702)
JCSABA Creative Commons License 4 napja 0 0 1702

Utazás és halálfélelem a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, majdnem tettlegességig fajult a nyírmihálydi utasok jegyvásárlása.A mai napon történt az az eset, amelyet nem kívánunk egy utasnak sem. Nem nevesítjük, hogy mikor történt az incidens, mert a jegyvizsgálónak nem akarunk rosszat, ő is csak áldozat, nem igazán tehet arról, hogy ennyi primitív, agresszív ember kíván utazni. Egyesek valamilyen felsőbbrendűségi érzés miatt úgy gondolják, hogy ők törvényen felüliek, és nem kell jegyet váltaniuk. Ő, egymaga semmit nem tehet, persze értesíthette volna a rendőrséget, de ameddig a tanyavilágba kiértek volna, addigra lehet, hogy komolyabb baj történt volna. Tettlegességig fajultak volna az események.Történt, hogy Nyírmihálydi állomáson felszállt egy nő, és két férfi. A nő lehetett vagy 35 éves, vele nem is volt probléma, próbálta nyugtatni a mintegy 45 éves forma, a két literes, palackos bort a kezében tartó egyént, aki egy szempillantás alatt fél litert „vedelt” a lőréből. Fennhangon mondta a jegyvizsgálónak, hogy 3 percet utaznak csak, arra minek vegyenek jegyet? Inkább leülik. Folyt a huzavona, mert semmilyen okmányuk nem állt rendelkezésre, hogy kedvezményes jegyet vásároljanak, hiába mondták nekik, hogy nincs már 90 százalékos kedvezmény. Átvette a szót a mintegy 35 év körüli, kimondottan rossz arcú fiatalember, aki amikor a jegyvizsgáló mondta neki, hogy vegyenek jegyet, különben rendőrt hív, ekkor fenyegetőleg felállt a helyéről és ordítani kezdett torkaszakadtából. Ekkor már nem csak a jegyvizsgálóval volt baja, hanem a vele együtt utazó nővel, akinek kiadós verés helyezett kilátásba. Közben, egyik megálló jött a másik után, a fiatalember székről székre odaült az utasok mellé és cigit kunyerált. Többször kiabálta azt, hogy mindenkit megver, inkább megisszák a jegy árát és ha megvernek valakit, leülik majd a börtönben a büntetést.Végül vettek jegyet. Persze, mint kiderült, szó sem volt 3 perces utazásról, hanem Debrecenen keresztül Hajdúhadházra utaztak. Nem kívánjuk senkinek az olyan utazást, amikor állandóan hátrafelé kell figyelni, hogy mikor verik/késelik meg a jegyvizsgálót, vagy éppen mikor verik meg az utasokat.Többekkel beszéltünk, akik elmondták, halálfélelmük volt. Elmondták azt is, hogy nem új keletű ez az agresszivitás a 110-es vasútvonalon. Volt olyan középiskolás lány, aki pár hónappal ezelőtt elmondta, hogy a vele átellenben lévő ülésen egy férfi önkielégítést végzett, de több évtizede volt olyan eset is a legendák szerint, amikor a jegyvizsgáló hölgy számára kitette a vasúti kocsi asztalára a legnemesebb szervét a szintén nyírmihálydiba való fiatalember, de nem számított a meglepő fordulatra, ugyanis a jegyvizsgáló hölgy védve magát, jókorát sózott a szeméremsértő férfi szerszámára a jegylyukasztóval.Szóval nem új keletű a Mátészalka- Debrecen vasútvonalon folyó agresszivitás, idült probléma, ami nincs igazán kezelve.Vannak ugyan vonatkísérők, de ők csak minimális hányadát tudják lefedni a vonatoknak, az egy szem jegyvizsgáló pedig eszköztelen atrocitások esetén, hiszen hiába hív rendőrt, ameddig odaérnek a tett helyszínére, főleg ha kisebb falvaknál történik ilyen esemény, már régen elkövették a cselekményt, már lehet, hogy árkon-bokron túl vannak, amikor a rendőrök megérkeznek a helyszínre.Hogy mi lenne a megoldás? Vannak kamerákkal felszerelt Fecske vasúti kocsik, irányítsanak át belőlük a 110-es vasútvonalra. Továbbá, totális szigor, az utazási szabályzat és törvények betartatása, minden Mátészalka-Debrecen vonatra vonatkísérő. Addig kell cselekednie a Vasúttársaságnak, ameddig tragédia nem történik. Az utasok és a személyzet biztonsága nem lehet pénzkérdés!

https://www.facebook.com/Mateszalkaleaks

andrasimre Creative Commons License 2021.11.06 0 0 1701

Meg is nyújtották a vágányzárat jövő év október 28-ig.

Előzmény: Landsmann_ (1700)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.11.02 0 0 1700

Ez sem lesz kész határidőre. Úgy láttam, a felsővezeték tartó oszlopokat szúrkálgatták lefelé, lassan a gyárhoz érnek. Balmazújváros felől rakosgatják az oszlopokat. A 33-ason az az átjáró még sok bosszúságot fok okozni autósoknak télen.

Előzmény: andrasimre (1692)
JCSABA Creative Commons License 2021.10.23 -2 1 1699
Fizolti Creative Commons License 2021.03.22 0 0 1698

A város felől alapból lejjebb van a közút a vasútnál, majd további 200-250 méter van a vasúttól a közúti Berettyó hídig. 

Előzmény: Landsmann_ (1697)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.22 0 0 1697

Az aluljáró az érdekes jelenség lenne. Ott már nem lefelé, hanem felfelé kell menni, mivel ott a Berettyú hídja.  Igen meredekre kellene azt ott csinálni. 

Előzmény: Fizolti (1696)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.22 0 0 1696

Nem tudom. Elvileg felmerült közúti aluljáró építése is, de azt sem tudni, hogy ebből lesz-e valami. 

Előzmény: Landsmann_ (1695)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.20 0 0 1695

Azt lehet tudni, mikor lesz lezárva a vasúti átjáró Berettyóújfaluban és mennyi időre?

Előzmény: Fizolti (1694)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.20 0 1 1694

A 101-es vonalon már lassan, de halad az átépítés, és a villamosítás, nyáron vágányzárban lesznek nagyobb munkák.  

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157760211&t=9216588

Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.13 0 0 1693

Köszi az infót!

 

Előzmény: andrasimre (1692)
andrasimre Creative Commons License 2021.03.13 0 0 1692

Ez év október 28-ig

Előzmény: Landsmann_ (1691)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.13 0 0 1691

A 108-as vonal Debrecennél felszedett szakaszának újraépítését mikorra kell átadni?

JCSABA Creative Commons License 2020.07.04 0 1 1690

2020.07.04 6336 2 db Bz (nem interpici). Szolgáltatásfejlesztés?

JCSABA Creative Commons License 2020.06.21 0 1 1689

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/110_113_bp-nyugati_0620_-_0830.pdf

Tényleg ilyen nagyvonalú a MÁV, hogy aki Zajtáról Budapestre utazik, kifizeti Debrecenig a vonatpótló buszért is a gyorsvonati (!) pótjegyet, és Debrecenből IC-pót- és helyjegyet is vesz amellett, hogy a Hétmérföldes csak Debrecenig közlekedik és ott át kell szállni? Hagyjuk...

bzmot398 Creative Commons License 2019.11.20 0 0 1688

Csak tervben volt, nem lesz ilyen vonat.

Előzmény: JCSABA (1687)
JCSABA Creative Commons License 2019.11.19 0 1 1687

Új vonat a 2019/2020-as menetrendben:

 

6320

Nyírbátor 04:15

Nyírcsászári 04:21 

Hodász 04:26 

Nyírmeggyes 04:31 

Mátészalka érk. 04:38

JCSABA Creative Commons License 2019.09.18 0 0 1686

Szeptember 29-én befejeződik a vágányzár Debrecen és Balmazújváros között (?)

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/108_debrecen-balmazujvaros_0712-0929_06.18_mod09.13.pdf

 

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2019.08.21 0 0 1685

Az tudható, hogy a debreceni autógyár építkezéséhez honnan érkezik a kőanyag? (Recsk?)

Bzmot 353 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 1684

Iker-Bz pótló csak. A vasárnapi 36624-36613 és 36616-36623 forda továbbra is megvan.

Előzmény: volanb (1683)
volanb Creative Commons License 2019.06.19 0 0 1683

Üdv! Tudna valaki segíteni hogy a 109-es vonalon a nyárra lett m41 forda? Mert szinte napi rendszerességgel látni!

M28-1014 Creative Commons License 2019.06.16 0 2 1682

Múlt vasárnap Tedej mh. közelében.

 

siófoki35 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 1681

Közben megtudtam, hogy a román kishatárjegy úgy van, hogy egyúti jegy esetén a normál nemzetköti menetdíjból (TCV) 40%, menettérti esetén 60%-os kedvezményt adnak. Debrecen-Érmihály közt 2400 forint körül van a menettérti jegy, ez 2 napig érvényes. 

Ez meg egy román, vonaton váltható jegy.

 

Utaztam a buszos pótlással "veszélyeztetett" két vonalon is...

A 110-es meg külön tetszett, hogy klasszik Csörgő, klasszik Bhv, alakjelzős háromközpontos állomások.

 

Előzmény: siófoki35 (1680)
siófoki35 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 1680

Debrecenből a nyírábrányi határon át minden célállomásra 13.40 euro a kishatárjegy, vagyis ugyanannyi ha Szatmárba megyek mintha csak Érmihályfalvára?

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/szatmarnemeti-nagybanya-nagykaroly-nagyszalonta

 

Kössz.

Fizolti Creative Commons License 2018.11.27 0 0 1679

Hát jó.

A 113-ason nem tűnt fel, hogy lett volna csökkenés, a 116-oson látszódott ilyesmi, bár ott a vágányzárak mellett benne volt a tartózkodások csökkentése is.

Előzmény: Lovrin (1678)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1678

Személyesen nem jártam arra így csak neten itt-ott olvasható infókból próbálok képben lenni. Úgy tudom bezárás előtt a 112-es kapott nagyobb felújítást (jelentős szakaszokon cseréltek sínt 48-as rendszerre), így valamivel jobb állapotban volt mint a 113-mas. Az is lehet tvg-vel bejárják és valamelyest tisztán tartják az űrszelvényt, ez más vonalakon is előfordul - több munka biztosan nem történt azóta ott.

A 113-massal is láthatóan foglalkozik a pft, ami néhány menetrendi perc lefaragását eredményezte az utóbbi időkben. Ott már csereérett az egész felépítmény, csodát nem tudnak tenni, csak tüzet oltani.

Előzmény: Fizolti (1677)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1677

Nem értem a dolgot: a jelenleg senkinek sem kellő 112-essel foglalkoztak, míg az üzemelő 113-assal nem igazán?

Előzmény: Lovrin (1676)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1676

Papíron a személyforgalom leállítása, a vonalat ettől még üzemben tartja a MÁV.

 

Gyakorlatban ez az üzemben tartás sok mindent jelenthet:

A 2007-2009-ben bezárt vonalakat tekintve van ahol a vonalon gyakorlatilag azonnal újjáindítható lenne a forgalom, minimális beavatkozással.

Van ahol a pálya járható, de a komolyabb munkák kellenek ahhoz hogy a bezárás előtti színvonalat elérje.

Van ahol járhatatlan, és gyakorlatilag újra kéne építeni a vonalat.

 

A 113-as esetében a pályaállapot és a teherforgalom hiánya a 3. kategóriát vetíti előre (az ipari park első pár kilométerét leszámítva).

Viszont pft függő is a dolog, úgy tudom a 112-es is járható állapotban van.

Előzmény: ADAM DIESEL M 6 3 (1675)
ADAM DIESEL M 6 3 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1675

http://www.szon.hu/vegleg-leallhatnak-a-nyirbatori-es-a-csengeri-vonatok/4054277     

Nyíregyházától a Nyíregyházi ipari parkig van teherforgalom is a 113. pályán. 

Mivel nem vagyok hozzáértő, azt kérdezem, hogy a teherforgalom is megszűnhet ilyen esetben?

Ez végleges vonalbezárás vagy komolyabb felújítás lesz?

Előzmény: Fizolti (1674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!