Keresés

Részletes keresés

bzmot398 Creative Commons License 9 órája 0 0 1688

Csak tervben volt, nem lesz ilyen vonat.

Előzmény: JCSABA (1687)
JCSABA Creative Commons License 23 órája 0 1 1687

Új vonat a 2019/2020-as menetrendben:

 

6320

Nyírbátor 04:15

Nyírcsászári 04:21 

Hodász 04:26 

Nyírmeggyes 04:31 

Mátészalka érk. 04:38

JCSABA Creative Commons License 2019.09.18 0 0 1686

Szeptember 29-én befejeződik a vágányzár Debrecen és Balmazújváros között (?)

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/108_debrecen-balmazujvaros_0712-0929_06.18_mod09.13.pdf

 

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2019.08.21 0 0 1685

Az tudható, hogy a debreceni autógyár építkezéséhez honnan érkezik a kőanyag? (Recsk?)

Bzmot 353 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 1684

Iker-Bz pótló csak. A vasárnapi 36624-36613 és 36616-36623 forda továbbra is megvan.

Előzmény: volanb (1683)
volanb Creative Commons License 2019.06.19 0 0 1683

Üdv! Tudna valaki segíteni hogy a 109-es vonalon a nyárra lett m41 forda? Mert szinte napi rendszerességgel látni!

M28-1014 Creative Commons License 2019.06.16 0 1 1682

Múlt vasárnap Tedej mh. közelében.

 

siófoki35 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 1681

Közben megtudtam, hogy a román kishatárjegy úgy van, hogy egyúti jegy esetén a normál nemzetköti menetdíjból (TCV) 40%, menettérti esetén 60%-os kedvezményt adnak. Debrecen-Érmihály közt 2400 forint körül van a menettérti jegy, ez 2 napig érvényes. 

Ez meg egy román, vonaton váltható jegy.

 

Utaztam a buszos pótlással "veszélyeztetett" két vonalon is...

A 110-es meg külön tetszett, hogy klasszik Csörgő, klasszik Bhv, alakjelzős háromközpontos állomások.

 

Előzmény: siófoki35 (1680)
siófoki35 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 1680

Debrecenből a nyírábrányi határon át minden célállomásra 13.40 euro a kishatárjegy, vagyis ugyanannyi ha Szatmárba megyek mintha csak Érmihályfalvára?

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/szatmarnemeti-nagybanya-nagykaroly-nagyszalonta

 

Kössz.

Fizolti Creative Commons License 2018.11.27 0 0 1679

Hát jó.

A 113-ason nem tűnt fel, hogy lett volna csökkenés, a 116-oson látszódott ilyesmi, bár ott a vágányzárak mellett benne volt a tartózkodások csökkentése is.

Előzmény: Lovrin (1678)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1678

Személyesen nem jártam arra így csak neten itt-ott olvasható infókból próbálok képben lenni. Úgy tudom bezárás előtt a 112-es kapott nagyobb felújítást (jelentős szakaszokon cseréltek sínt 48-as rendszerre), így valamivel jobb állapotban volt mint a 113-mas. Az is lehet tvg-vel bejárják és valamelyest tisztán tartják az űrszelvényt, ez más vonalakon is előfordul - több munka biztosan nem történt azóta ott.

A 113-massal is láthatóan foglalkozik a pft, ami néhány menetrendi perc lefaragását eredményezte az utóbbi időkben. Ott már csereérett az egész felépítmény, csodát nem tudnak tenni, csak tüzet oltani.

Előzmény: Fizolti (1677)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1677

Nem értem a dolgot: a jelenleg senkinek sem kellő 112-essel foglalkoztak, míg az üzemelő 113-assal nem igazán?

Előzmény: Lovrin (1676)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1676

Papíron a személyforgalom leállítása, a vonalat ettől még üzemben tartja a MÁV.

 

Gyakorlatban ez az üzemben tartás sok mindent jelenthet:

A 2007-2009-ben bezárt vonalakat tekintve van ahol a vonalon gyakorlatilag azonnal újjáindítható lenne a forgalom, minimális beavatkozással.

Van ahol a pálya járható, de a komolyabb munkák kellenek ahhoz hogy a bezárás előtti színvonalat elérje.

Van ahol járhatatlan, és gyakorlatilag újra kéne építeni a vonalat.

 

A 113-as esetében a pályaállapot és a teherforgalom hiánya a 3. kategóriát vetíti előre (az ipari park első pár kilométerét leszámítva).

Viszont pft függő is a dolog, úgy tudom a 112-es is járható állapotban van.

Előzmény: ADAM DIESEL M 6 3 (1675)
ADAM DIESEL M 6 3 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1675

http://www.szon.hu/vegleg-leallhatnak-a-nyirbatori-es-a-csengeri-vonatok/4054277     

Nyíregyházától a Nyíregyházi ipari parkig van teherforgalom is a 113. pályán. 

Mivel nem vagyok hozzáértő, azt kérdezem, hogy a teherforgalom is megszűnhet ilyen esetben?

Ez végleges vonalbezárás vagy komolyabb felújítás lesz?

Előzmény: Fizolti (1674)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.19 0 0 1674

Kihagytál valamit:

- Nincs érdemi teherforgalom: nem kell karbantartani.

- Van érdemi teherforgalom - Kell a hely a tehervonatoknak - simán szünetelhet a személyszállítás 1-2 évig, és nincs rugalmasság, hogy legalább a reggeli és délutáni, forgalmasabb vonatokat járjanak.

 

A pálya: az a baj, hogy a lassú leépülés mellett nem feltűnő, aztán egyszer csak ott tartunk, hogy egy van egy vonalunk, ahol még jár vonat, és van pár utas, meg némi személyzet, de már rég nem arról van szó, hogy van-e ennek értelme, aztán ha akkor merül fel a bezárás, tényleg nem lesz visszhangja - legalábbis az utasok között - és ezért jelképesek ez a mostani dolog. Egyelőre nem látom át a helyzetet, de amíg fővonalakat nem tudnak megfelelő színvonalon tartani, addig nem lesz feltűnő menetrendenként egy-két perc menetidő növekedés (esetleg akkor, ha a csatlakozások már veszélyeztetve vannak).

Nagyobb munkákra lenne szükség. Több hetes-hónapos vágányzáraknál az utasoknak az sem lenne jobb, ha pár naponta változik a pótlási rend, és meg többször kell átszállni. A 113-asnak most tényleg az tűnik csak járhatónak, ha kap egy alaposabb felújítást, teljes kizárással.

 

Szóval ha lesz valami ellenállás, annak nem helyi szintűnek kell lennie, és nem a mostani - sok esetben senkinek sem jó - helyzetet fenntartását kell követelnie.

Előzmény: Lovrin (1673)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1673

Nekem az a fő bajom ezel hogy csúszós lejtő, ezután bármelyik vasútvonal bezárására fognak indokot találni.

 

Nincs elég bézé? Zárjuk be.

Van elég bézé? Vigyük el a fővonalakra, és ha nem marad, zárjuk be.

Van utas? Vágjuk tönkre alibi vágányzárakkal, akkor nem lesz. Aztán zárjuk be.

Szar a pálya? Zárjuk be.

Stb.

 

Ez csak az óvatos próba. Két mellékvonal a keleti térfélen.

Ha nem lesz felhördülés (márpedig nem lesz) akkor majd szépen jön a többi. Csépke mutogathatja majd hogy működik ez, minek ide karbantartás, eljött az a pont amikortól nyugodtan felélhető a bézé-állomány és a mellékvonali hálózat. Úgyis ki akarta vonni a bézéket. Hogy nem lesz vonat ott ahol most járnak? Na hát, annyival kevesebb probléma.

Előzmény: Fizolti (1672)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1672

"de 2 pár vonatból sehogy se lehet jó menetrendet alkotni."- Sehogy sem, persze, ezért volt alapból idézőjelben a dolog, kicsit lehet faragni, hogy legalább egy rétegnek jó legyen.

 

A 113-as ezen szakasza szerintem benne van az országos top 3 legrosszabb állapotúban (35, 147b), és úgy botrányos a menetidő, hogy közben alig áll meg valahol a vonat. Rossz irány ez a bezárás, de ha nem történik valami, akkor mindkét vonal életképtelen. A vonatpótló buszos megoldás (gondolom külön jegyvizsgálóval...) viszont semmit nem old meg, csak további felesleges pénzkidobás.

Előzmény: Lovrin (1671)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1671

Én 5 éve utaztam a 113-mas említett szakaszán, már akkor érezhető volt, hogy a pálya a végét járja. Ez a menetrendből is látszott. A 114-es viszont egy korrekt állapotú mellékvonal volt 50-es(?) tempóval. Nem a legjobb, vannak rosszabbak is. A kétpárvonatos menetrend csak úgy baltával volt rászabva. Szalkán a 12 órás vonat előtt 5 perccel indult a busz ugyanannak a vasútállomásnak a másik oldaláról. Van egy tippem hogy a 114-es csak azért került bele most a kalapba, mert a szerlvényforduló így adta ki, de nem ismerem a részleteket.

 

A mostani menetrendváltásról is az volt a véleményem hogy lehet próbálkozni, de 2 pár vonatból sehogy se lehet jó menetrendet alkotni.

Előzmény: Fizolti (1670)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1670

Ha jól értem a szituációt: a 114-esen eddig egy senkinek sem jó menetrend volt, amit ki lehetett adni egy másik vonalról forduló motorkocsival, így a környék járműállománya hozzáigazodott (romlott) az aktuális járműkiadási igényekhez. Most "jobb" menetrend lépne életbe, de ehhez külön motorkocsi szükséges, amit nem tudnak, vagy nem akarnak kigazdálkodni.

 

A 113-ast nem értem, úgy tudtam, a Mátészalkai járművek becserélése azon keresztül megy.

 

Előzmény: Lovrin (1669)
Lovrin Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1669

Igen. A legsunyibb fajtából.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1668)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1668

Újabb vasútmegszüntetés?

Előzmény: Fizolti (1667)
Fizolti Creative Commons License 2018.11.18 0 0 1667
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.06 0 0 1666

Sziasztok! Debrecen-Fabony 12:45-kor induló szerelvény Usgyi vagy Csörgő? Köszi!

Landsmann_ Creative Commons License 2018.06.03 0 0 1665

Ha már ilyen szépen felfejlesztették a debreceni repülőteret, illetékeseknek nem jutott még eszébe, hogy a 106-osról egy rövid leágazást építsenek a reptérhez? A vasútvonal nyugatról megkerüli a repülőteret. Gyakorlatilag 6-7 perc alatt a városközpontból a reptérre ki lehetne érni vonattal. Ennél gyorsabban nem lehetne megoldani az összekötést a Nagyállomástól a repülőtérig. Műholdképen látszik, hogy iparvágány van a repülőtérhez. Majdnem a parkolóig ér. 

JCSABA Creative Commons License 2018.01.08 -1 0 1664

A MÁV-nál gondolom sportként űzik, hogy minél kevesebb Bz-vel üzemeltessenek mellékvonalakat. Gondoltam, spórolok nekik mégegyet (terv)

 

samyadler Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1663
A 2.-ik vágányt készítik el belőle.
(Nem tudom mennyire szabalyos ez.)
Előzmény: JCSABA (1661)
samyadler Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1662
Vajon mit csinál 342-es Szergej,
Tiszalökön és Tiszavasváriban Remélem betonaljak.a.t tesz le!
JCSABA Creative Commons License 2017.09.14 0 0 1661
M44 211 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 1660

Valószínűleg a 418 154 szolgálatképtelen lett Fehérgyarmaton, mert a 418 333 ment ki az ingaszerelvényért Szalkáról. A segélygép a 6318-as személy szerelvényével jön Szalkára Debrecenből.

Gyakori az M41-esek meghibásodása Debrecen környékén?

M63 - 007 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 1659

Minden tisztelettel :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!