Ez sem lesz kész határidőre. Úgy láttam, a felsővezeték tartó oszlopokat szúrkálgatták lefelé, lassan a gyárhoz érnek. Balmazújváros felől rakosgatják az oszlopokat. A 33-ason az az átjáró még sok bosszúságot fok okozni autósoknak télen.
Az aluljáró az érdekes jelenség lenne. Ott már nem lefelé, hanem felfelé kell menni, mivel ott a Berettyú hídja. Igen meredekre kellene azt ott csinálni.
Tényleg ilyen nagyvonalú a MÁV, hogy aki Zajtáról Budapestre utazik, kifizeti Debrecenig a vonatpótló buszért is a gyorsvonati (!) pótjegyet, és Debrecenből IC-pót- és helyjegyet is vesz amellett, hogy a Hétmérföldes csak Debrecenig közlekedik és ott át kell szállni? Hagyjuk...
Közben megtudtam, hogy a román kishatárjegy úgy van, hogy egyúti jegy esetén a normál nemzetköti menetdíjból (TCV) 40%, menettérti esetén 60%-os kedvezményt adnak. Debrecen-Érmihály közt 2400 forint körül van a menettérti jegy, ez 2 napig érvényes.
Ez meg egy román, vonaton váltható jegy.
Utaztam a buszos pótlással "veszélyeztetett" két vonalon is...
A 110-es meg külön tetszett, hogy klasszik Csörgő, klasszik Bhv, alakjelzős háromközpontos állomások.
A 113-ason nem tűnt fel, hogy lett volna csökkenés, a 116-oson látszódott ilyesmi, bár ott a vágányzárak mellett benne volt a tartózkodások csökkentése is.
Személyesen nem jártam arra így csak neten itt-ott olvasható infókból próbálok képben lenni. Úgy tudom bezárás előtt a 112-es kapott nagyobb felújítást (jelentős szakaszokon cseréltek sínt 48-as rendszerre), így valamivel jobb állapotban volt mint a 113-mas. Az is lehet tvg-vel bejárják és valamelyest tisztán tartják az űrszelvényt, ez más vonalakon is előfordul - több munka biztosan nem történt azóta ott.
A 113-massal is láthatóan foglalkozik a pft, ami néhány menetrendi perc lefaragását eredményezte az utóbbi időkben. Ott már csereérett az egész felépítmény, csodát nem tudnak tenni, csak tüzet oltani.
- Nincs érdemi teherforgalom: nem kell karbantartani.
- Van érdemi teherforgalom - Kell a hely a tehervonatoknak - simán szünetelhet a személyszállítás 1-2 évig, és nincs rugalmasság, hogy legalább a reggeli és délutáni, forgalmasabb vonatokat járjanak.
A pálya: az a baj, hogy a lassú leépülés mellett nem feltűnő, aztán egyszer csak ott tartunk, hogy egy van egy vonalunk, ahol még jár vonat, és van pár utas, meg némi személyzet, de már rég nem arról van szó, hogy van-e ennek értelme, aztán ha akkor merül fel a bezárás, tényleg nem lesz visszhangja - legalábbis az utasok között - és ezért jelképesek ez a mostani dolog. Egyelőre nem látom át a helyzetet, de amíg fővonalakat nem tudnak megfelelő színvonalon tartani, addig nem lesz feltűnő menetrendenként egy-két perc menetidő növekedés (esetleg akkor, ha a csatlakozások már veszélyeztetve vannak).
Nagyobb munkákra lenne szükség. Több hetes-hónapos vágányzáraknál az utasoknak az sem lenne jobb, ha pár naponta változik a pótlási rend, és meg többször kell átszállni. A 113-asnak most tényleg az tűnik csak járhatónak, ha kap egy alaposabb felújítást, teljes kizárással.
Szóval ha lesz valami ellenállás, annak nem helyi szintűnek kell lennie, és nem a mostani - sok esetben senkinek sem jó - helyzetet fenntartását kell követelnie.
Nekem az a fő bajom ezel hogy csúszós lejtő, ezután bármelyik vasútvonal bezárására fognak indokot találni.
Nincs elég bézé? Zárjuk be.
Van elég bézé? Vigyük el a fővonalakra, és ha nem marad, zárjuk be.
Van utas? Vágjuk tönkre alibi vágányzárakkal, akkor nem lesz. Aztán zárjuk be.
Szar a pálya? Zárjuk be.
Stb.
Ez csak az óvatos próba. Két mellékvonal a keleti térfélen.
Ha nem lesz felhördülés (márpedig nem lesz) akkor majd szépen jön a többi. Csépke mutogathatja majd hogy működik ez, minek ide karbantartás, eljött az a pont amikortól nyugodtan felélhető a bézé-állomány és a mellékvonali hálózat. Úgyis ki akarta vonni a bézéket. Hogy nem lesz vonat ott ahol most járnak? Na hát, annyival kevesebb probléma.
"de 2 pár vonatból sehogy se lehet jó menetrendet alkotni."- Sehogy sem, persze, ezért volt alapból idézőjelben a dolog, kicsit lehet faragni, hogy legalább egy rétegnek jó legyen.
A 113-as ezen szakasza szerintem benne van az országos top 3 legrosszabb állapotúban (35, 147b), és úgy botrányos a menetidő, hogy közben alig áll meg valahol a vonat. Rossz irány ez a bezárás, de ha nem történik valami, akkor mindkét vonal életképtelen. A vonatpótló buszos megoldás (gondolom külön jegyvizsgálóval...) viszont semmit nem old meg, csak további felesleges pénzkidobás.