Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Nem rég vettem egy CZ 125/488-ast. Egy pár héttel ez előtt sikerült beindítani és menni egy pár kört, de nem volt jól beállíva az alapjárat. Következő nap beindítottam, hogy beállítsam az alapjáratot, de a motor pár másodperc után leállt és azóta nem tudom elindítani. Előtte könnyen indult, legtöbbször második rúgásra, igaz nem votl túl sok ereje, de ezt a rossz karburátor beállításnak tudtam be.
Most, ha motorindítót fújok a karburátorba és párszor átforgatom a dugattyút kivett gyertyával, akkor utánna olyan, mintha elindulna, de amint elfogy az indító leáll.
Benzinnel semmit nem csinál.
Amit eddig próbáltam:
Karburátor tisztítás, légszűrő csere, gyertya csere, akksi csere, de semmi eredmény, csak az indítóval. Egy pár rúgás után a gyertya 'nedves' lesz, szóval valamennyi benzin jut a blokkba (lehet, hogy túl sok?). Észrevettem azt is, hogy a amikor berúgom a karburátorból a légszűrő felé elég sok benzin jut (azon a kis lyukon ahol az alapjáraton a levegőnek kellene a motorba áramlania).
Nagyon sokat segítene, ha van bárkinek ötlete, hogy mi lehet a baj a leírt tünetek alapján. Nekem a legfurcsább az, hogy egyik napról a másikra állt le...
a karaktereknek tiszta vonalúaknak kell lenniük, egyenlő távolságban. ha nincsenek teljesen egy "vonalban" nem gond, előfordulhat, hogy 1-2 mm van a számok között,
Vettemegy Jawa 350 (638) motort, melybe az előző gazdája már elektronikus gyujtást rakatott be, azonban a régi feszszabályzóval gond van, mert nem mindig húz be, nincs töltés, alapjáraton villog, illetve ha a lámpát felkapcsolom kis fordulaton, folyamatosan világit ! Az egyik illető említette, hogy a forumon talált egy srácot, aki saját maga gyártott elektronikus szabályzót, azt elküldte neki, betette, és semmi probléma nem volt ezután a mocival. Sajnos a motorja már nincs meg, igy nemtudtam megnézni, de ebben kérném a segítségeteket, hogy ismeritek-e ezt a srácot, aki készit szabályzót, vagy milyen megoldást tudtok javasolni ?!? A válaszokat iselőre köszönöm !
Az imént hirdettem meg egy gyári új oldaldobozt, bordó színű, csepptankosra való. Tárolási karcok vannak rajta, de egy nem csilivilire restaurált motorra így is simán felrakható egy polírozás után. Én Cz 175 typ 450 típushoz vettem (vagy 6-8 éve), de nem lett jó, mert azon nincs zár a jobbos dobozon.
egy ellopott veterán motoromat keresem. Segítségért hálás lennék, a motor képe itt látható.
2006-ban lopták el Budapestről. Azért lelkesültem most megint fel, mert megtaláltam egy honlapon, itt http://veteranmotorok.atw.hu/. A közölt kép is onnan való. A honlap tulajdonosa már eladta a motort, de a kép tanúsága szerint 2011 márciusában nála volt még, a metaadatok ezt kiadják. Miután megírtam, hogy ez az én motorom és legyen szíves megadni annak a nevét, akinek eladta, nem válaszol. Így a ti segítségeteket kérem. Szeretném visszakapni. Privát üzenetben megírom az alváz-és motorszámot, rendszámot.
Jawa 250 (559) teleszkópba szeretnék olajat tenni de nem tudom milyen viszkozitású kell bele. 5,10,15w ? És száranként hány dl? Illetve a hátsó teleszkópra ugyanezek a kérdéseim lennének.
Sziasztok. Szeretnék eladni egy ilyen 250/559-est. Jó műszaki állapotban van, vizsga lejárt. Mivel nem értek a típushoz, szerintetek mennyiért hirdessem meg?
"... van egy jawa 559esem és szeretnék rá Babetta gyújtást rakni ..."-komoly gépmunkát igényel de nem javasolom, az amúgy sem "fényes" világítás még rosszabb lesz!
Sziasztok Jawa 250/ 559-es kérdésem lenne. Régen volt használva a motor de nyáron beindítottam járt egy kicsit. Viszont most a télen indítottam volna még csak egy kis hangot sem adott szikra van benzin van. Lehetséges hogy főtengely szimering baj lesz?
üdv érdeklődni szeretnék afelől hogy van egy jawa 559esem és szeretnék rá Babetta gyújtást rakni meg is van a gyújtás is de még nem szedtem szét. És azt szeretném kérdezni hogy egy az egyben átlehet tenni vagy esztergáltatni kell valamit.
"... A Czezet 250-nek valóban félautomata váltója van? Tehát csak elinduláskor kell kuplungot használni? Birtokomba került egy, az eladó ezt mondta, ..."- nem nincs "félautomata" váltoja, ugyanugy lábbal (egyenként) kell váltani a sebességeket mint bármely más motoron. Viszont a kuplung "félautomata", ha tökéletesen be van állítva akár álló helyzetböl is kapcsolható az I. fokozat és a váltókar finom "elengedésével" el is lehet indúlni. Kényszerből több mint egy hétig közlekedtem így a bp.-i forgalomban.
Sziasztok. A Czezet 250-nek valóban félautomata váltója van? Tehát csak elinduláskor kell kuplungot használni? Birtokomba került egy, az eladó ezt mondta, de kicsit kételkedek..
"... Tavasszal vettem egy simson-t ...Mennyi az utazó sebessége (sík) úton?" - a 125-ös CZ (Jawa) nagyjából, (egy hajszállal tőbbet) anyit tud mint egy jó karban lévő Simson.
Néhány egyszerű dolgot fogok kérdezni a JAWA-ról, amit talán minden motor iránt érdeklődőnek illene tudni.
Pontosabban a CEZET 125 érdekel.
Mennyi az utazó sebessége (sík) úton?
Mennyit fogyaszt? (Azt írják a neten, a JAWA-k szeretnek szürcsölni, de erről a tipusról számadatot nem láttam.)
Milyenek a fékek?
Hobbi motor lenne, nyáron rövidebb kirándulásokra használnám. Azt írják, 100km/h a vége.
Akkor a forgalmasabb utakat kerülni kell vele?
Minden választ előre is köszönök!
[Nem értek a motorokhoz. Tavasszal vettem egy simson-t, mert a munkába járás közben napi két órát nyertem vele a tömegközlekedéshez képest. Tehát eleinte "időgépnek" vettem és nem hobbiból, de megtetszett hogy gurul, meg pöfög, és szívesen kipróbálnék valami nagyobbat. Nyugatira nincs pénz, a szocimotorok közül meg a kis JAWA tetszik leginkább.]