Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.18 0 0 26

kiegészítések a "néhai ingyeneshez":

 

NIM: Nehézipari Minisztérium (Cskalov rk, fő-oktató volt Sinya)

KÖMI: Könnyűipari Minisztérium (ebből lett a Malév rk, itt kezdett Besenyő is)

Posta: a név adja magát, sok későbbi malév capt itt kezdett,

(Botond, Fera, Bagoly, Kis-Nagy Ember ...), Opitz Nándi nevét vették fel

Ezek az intézmények adták a klubhelységet és esetenként buszt ... stb

 

A motoros átképzést alaposan ki kellett érdemelni,

egy darabig Budaörsön évi 4-5 embert képeztek ki, az ország

különböző klubjaiból odaengedett emberkék közül.

Jómagam hetekig napoztam társaimmal a hangár oldalán,

társaimmal, akik szintén a szabadságukat töltötték így el

repülés helyett, vitorlázni nem mehettünk akkor vissza,

hiszen "ki vagytok tüntetve", szólt a jelszó.

(végül Nyugateurópában repülhettem a csehszlovák Zlin Trénerrel is

ebéd helyett, amit lésőbb vontak le a fizetésemből mikor végre elmentem egyedül.

A kiemelt tipusaim PA-25, PL-12, DC-3 és S-H Ventus mellett örzöm az emlékét.)

Aztán már csak Békéscsaba és Nyíregyháza a motoros bázis, de ezt már csak hallottam.

 

Viszont B -nek villámgyorsan megcsinálták a motorost (is), pártfunkcionárus volt,

a Malév mindenből megvágta, így maradt neki a sportrepülők, rettegtek

a repstílusától, mig egyszer oda nem vágta magát egy terepvontatás közben,

utasával az épp friss nyugdíjas forgalmi pilóta oktatóval együtt haltak meg.

 

Üdv.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.18 0 0 25

Szevasztok.

 

Csak a néhai "ingyenes" repülésre:

 

Az igaz, hogy kevés pénzbe tellett az egyénnek, mert

az állam megtámogatta a honvédségi pénzből

és volt egy "szponzor" is KÖMI(volt Malév), NIM (volt Csakalov), BME (Műegyetem),

Posta (ma Opitz) .... stb.

 

De a munka kötelező volt a repüléshez, akár fizikai -, segéd -, vagy szakmunkák.

A csörlőkezelői beosztás minden évben elkészült, aki kihagyta vagy nem repült,

vagy beült mások helyett csőrölni.

A metőernyők hajtogatása-szellőztetése kötelező volt.

Rendszeres betonozás, festés, takarítás.

Akinek szakmája volt, felhasználták arra is (műszerész, lakatos, ..stb)

Akinek télen nem volt meg a kötelező téli reptéri munkaórája, az nyáron nem repült.

"A repülésért meg kell dolgozni". Ez volt a legfontosabb jelmondat.

A diák és dolgozó, egyaránt kitette a lelkét, hogy repüljön.

 

Az embereket vadászták, részemről 2 klubban is repültem (vidék+Bp),

úgy "cibáltak" be mindkettőbe, mert aki embert vitt, annak ez előny volt.

Persze magamtól mentem, jóval később már külföldön repültem, ez lett a szakmám,

(mezőgazd., prop-belföldi járat és vitorlázórep újra)

 

Végezetül "Gyurmás" életrajza

https://index.hu/pilota/nagygepes/gyurma/

 

"Ingyenes" ? Igen, "virtuálisan" ....

 

Üdv.

 

Embervad Creative Commons License 2011.07.19 0 0 24

Mondjuk ha a közigazgatás hatékonyságát a ráfordított pénz és a rendelkezésre álló emberi erőforrásokra vetítve nézzük, nem is olyan rossz azért ez a mi kis közigazgatásunk. Dolgozik vagy 5-6 ember főállásban az egész magyar légiközlekedés ügyes-bajos ügyeivel.. csoda, hogy egyáltalán elkészülnek ezek a jogszabályok. Nem kell őket bántani. Nem tudom más országokban hány ember dolgozik és milyen lehetőségekkel, feltételekkel hasonó munkakörben.. van tapasztalatotok?

Előzmény: gir (21)
mrandor Creative Commons License 2010.05.12 0 0 23
Nehogy mán meghaljon a kedvenc topikom!

Aki most szeretne új repülőteret nyitni, annak ajánlom figyelmébe az új kormányrendeletet:
ezt
gir Creative Commons License 2009.07.23 0 0 22
Szia,

örülök hogy írtad - pontosan így értem a repülés "megcsinálását". :o)

gir
Előzmény: .ZsL. (19)
gir Creative Commons License 2009.07.23 0 0 21
Sziasztok,

bár én koromnál fogva nem nyaltam már bele a szoci repülésbe, azért úgy gondolom hogy egy társadalmi berendezkedés folyamatai alapvetően hasonlóak - ha tisztségviselői téren nagy szájjal és felnyalással lehetett pozícióhoz jutni, akkor ez a repülésben is így kellett legyen (főleg mert MHSZ). Technológiaintenzívebb területeken ezzel együtt mindig több a normális ember (aki nem a nyalásért hanem a technika szeretetéből csinálja), de ettől még a rendszer maga alapvetően kutya, szalonna.

Hogy a repülés ma nincs ingyen, az alapjában véve nagyon helyes. Régen militarista céllal hasították ki a térítést rá közpénzből, a polgári repülés ne legyen a milíciával összemosva - ez azt vonja maga után hogy megszűnik a közös társadalmi érdek égisze alatt finanszírozva lenni, és aki űzni akarja annak ki kell fizetni.

Megoldásokat inkább arrafelé kéne keresni hogy
- az itthoni munkaerő termelésének a felét ne a csapnivaló hatékonyságú közigazgatásunk meg a kenőpénzek nyeljék le, és akkor több embernek lenne elviselhetőbb jövedelme amiből megengedheti magának hogy repüljön
- a pilóták oktatásának a fejlődése lépést tudjon tartani azzal a tempóval ahogy szaporodunk a légtérben, egyre kevésbé lehet megkockáztatni/eltűrni hogy pl ernyős/merevszárnyas pilcsik légtérismeret és a - nagyon fontos - íratlan repkultúra nélkül kolbászoljanak az égben (mert attól hogy én csak infószolgálat vagyok, nem kéne VFR szerint belemotorozni a vitorlaüzem közepébe egy taccsengóra rádiókapcsolat nélkül, mint ahogy számtalanszor láttuk már...)
- a repülő szövetségekből ki lehessen robbantani azokat a szociból ittmaradt néhai - mondjuk ki - funkcionáriusokat, akik semmit nem tolnak előre csak a szót szaporítják és a 70-es meg a 80-as évekről emlékeznek
- a magyar légügyi szabályozást olyan kornak megfelelő szintre hozzák ami lehetővé teszi az interoperabilitást (JARnak épp ideje így 20 év után....) illetve azoknak a cégeknek a munkáját akik fejjel a falnak menve megpróbálnak itthon repülőgépet GYÁRTANI, vagy hatékonyan üzemeltetni egy repteret (gondolok itt a néhány éve Tökölön meglátogatott cégre akik jet (!) kisrepülőt terveztek és gyártottak (!), és Floridában csinálták a teszteket mert itthon tesztrepüléshez nem adtak ki lajstromot (?!?!), vagy pl azokra a Finn repterekre ahol nem okozott légtérszervezési problémákat meg letiltást hogy mindenféle repnem együtt üzemel)
- mi magunk eljussunk oda, hogy minden repülőnemben utazó kolléga elismerje a másik repülőnemet, és egymás lenézése meg kitúrása helyett egymás dolgainak a megismerésével biztonságosabban repüljünk (ez az általános egymásra fújás - nem csak a repülésben - sajnos részben itthoni specifikum, és nagyon lassan változik - olyan jó volt nézni anno Finnországban hogy mennyire ismerték és szerették egymást pl az Ejések meg a Röpcsisek).

Az állami keretek közül való kilépés csak az indulásra volt jó, innentől amellett hogy magunknak kell kifizetni a repülést, magunknak kell MEGCSINÁLNI is olyanra amilyenre szeretnénk, mert nincs már MHSZ meg reptérparancsnok aki kiszórja a légtérbe az ukázokat és csak meg kell tudni felelni. Ennél eggyel feljebb kell nőni.
Előzmény: neofrix baszmacs (18)
bankii Creative Commons License 2009.07.23 0 0 20
Szóval vegyes a kép, mint minden másban is , de ez egyébként így jó.

Előzmény: .ZsL. (19)
.ZsL. Creative Commons License 2009.07.23 0 0 19
Érdekes, hogy nálam egészen másképp történt...

A budaörsi reptér közelében nőttem fel, természetes, hogy sokat bámészkodtam a szélén, mert a véletlen folytán az oda vezető műút mellett volt a Sasad Tsz barackfelvásárló helye, ahová nevelőapám hordta az általa termelt gyümölcsöt (a Gazdagrét és Hosszúrét környékén nem volt olyan erőltetett "tagosítás", mint az ország legtöbb helyén). Nem tehettem róla, hogy érdekelt a repülés, főleg az ejtőernyőzés, ami pár évvel később Budaörsről átköltözött Gödöllőre. Másodikos lehettem, amikor a Kaffka gimnáziumban az egyik ejtőernyős klub toborzói jártak, de túl csenevésznek éreztem magam a jelentkezéshez, meg arra gondoltam, hogy a szüleim úgysem engednének. Aztán pár évvel később egy tanácsi lakáskiutalás révén (előző lakhelyünk romossá nyilvánítása 10 évvel korábban történt...) egy újabb véletlen folytán a BHG Ejtőernyős Klub szomszéd házába költöztünk. Ekkora kihívásnak már nem lehetett ellenállni. A jelentkezésemet semmi és senki sem akadályozta (ez '68-ban volt), legfeljebb hátráltatta az orvosi vizsgán kiesés lúdtalp miatt. Vettem a lapot: elmentem az ortopédiára, felírattam a talpbetétet, sőt: hordtam is, és amikor valamelyest "kilazította" a bokám, azaz megtanultam úgy megállni külső talpélen, mintha nem lenne lúdtalpam, negyed év múlva át is mentem az orvosin. Köztudomású, hogy ott mindenki disszimulál, ez a normális viselkedés, akinél nem, az eleve alkalmatlan pszichikailag a repülésre, és az orvosok dolga kideríteni, hogy ha mégis van valamilyen komoly, kizáró baja.

Soha nem tapasztaltam, hogy valaha is az MHSZ-ben, vagy később az MRSZ-ben bármilyen megkülönböztetésben is részem lett volna, akár jogilag, akár másképp. Nyitva állt előttem a lehetőség, és csak azért nem lettem nagymenő, mert más témakörökkel is foglalkoztam (amatőrcsillagászat, terrarisztika, gombászat, versek-novellák írása, amatőr grafikusként kiállításokon részvétel, továbbtanulás a főiskolán, munkahelyváltoztatások Metróépítő segédmunkáskodástól a villamosmérnökségen át a népművelőségig, na és a változatos családi élet, két és fél feleség, két fészekaljából össz. négy gyerek, és effélék), de azért az utóbbi évtizedben sikerült létrehoznom a hazai legjobb kezdőoktató bázist siklóernyősöknek, állami segítség nélkül, az ország erre legalkalmasabb, a fővárostól épp megfelelő távolságra levő helyén. Akkor repülhetnék, amikor akarok. Az más kérdés, hogy a témaköröm futtatása végett sok a szerveznivaló, ezért a repülésre egyre kevesebb az időm.
Előzmény: neofrix baszmacs (18)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2009.07.23 0 0 18

Ahogyan az ingyenes repülés kívülről látszott:

- Tizenévesen a haverommal elsétáltunk az MHSz repülőklubba. Kérdés: mit is tanulnak maguk? Elektronikát? Akkor felejtsék el a repülést, magukból úgyis híradókatona lesz. De nagyon jó, hogy jöttek, mert akkor beírom magukat honvédelmi előképzésre. Hetente egyszer kell jönni, morzézni fognak tanulni. A részvétel a Honvédelmi törvény értelmében kötelező. - Menekülőre fogtuk, akkor jártam utoljára MHSz-klubban.

- Hármashatárhegy, bámészkodás, bátorsággyűjtés, aztán bácsikéremhogylehetrepülni? Ha a reptéren kérdeztem, mindig a városban, az irodában volt jelentkezés, ha az irodába mentem, akkor vagy nem volt ott senki, vagy azt volt, hogy menjél ki a reptérre.

- Reménysugár a vigaszágon: vállalati ejtőernyős klub külsősöket is hajlandó ernyőejteni, persze térítés ellenében. Másfél nap kurkászatás és tömegnyomor a Sportkórházban, majd elutasítás egy enyhe lúdtalp miatt. A követelmények kb. a világháborúból maradtak ott, nem számított, hogy engem egy lassú körkupolással, meg paplanernyővel dobáltak volna kifele.

Szóval, nekem a létező szocializmusban nem jött össze. Nem azért, mert hős ellenálló voltam, hanem mert nem tudtam, hogy kinek a seggét kell, fényesre. Ha tudtam volna, megteszem, de nem jöttem rá, hogy ez lenne az egyik megoldás.

Akkor sikerült először repülnöm, amikor megjelent nálunk a siklóernyő: se emháesz, se sportkórház, ki a dombra, itt a rongy, fussál!
Előzmény: manhattani (17)
manhattani Creative Commons License 2009.07.22 0 0 17
Kérlekszépen.

Elgyalogoltam a helyi illetékes MHS (később lett MHSz) kirendeltségre. Kiemelt hely volt, annak a helyén van ma a Munkáspárt székháza.
Előadtam a kérésem, hogy szeretnék rep... a kérdés: hogy is hívják az elvtársat? Mondtam a nevem. "Nézze, tovariskám (betű szerinti idézet), nem való magának a repülés!" Ezt a nevemből következtette.

>Ha volt benned tehetség, akkor valameddig (esetleg csúcsig) eljuthattál, ...
Ha bejutottál. Az meg nem tehetségvizsgálattal ment.
Azt nem tudom, hogy aki bejutott, tehetségvizsgálattal jutott-e följebb. Ahogy hallottam, nem a legjobb pilóták voltak a "legmegbízhatóbbak" ...

>De szerintem ennyi rep. esemény nem volt, pedig ennyi repülőgép azért lehetett.
Nem hallottál ennyi rep eseményt. Meg ma legalább egy nagyságrenddel többen repülnek, mint akkor.

Akkoriban sokat jártam ki Hármashatárhegyre, ott akkor főleg csörlős vitorlázóreptetés volt. Hallottam a csoportban álló bennfentesek megjegyzéseit az épp leszállókról. Na, az nem arról tanúskodott, hogy a tehetségesek repülhettek. Az a banda egy kaszt volt, ahová más érdemek alapján osztották a belépőjegyet.

Előzmény: bankii (16)
bankii Creative Commons License 2009.07.22 0 0 16
Szóval szívesen venném a véleményedet.
Én immáron húsz éve kikerülve a fősodorból a mai napig nosztalgiával gondolok az "ingyen" repülés időszakára, amikor elég volt az érdeklődés és repülhettél.

Ha volt benned tehetség, akkor valameddig (esetleg csúcsig) eljuthattál, ha elég volt, akkor megálhattál a dé vizsgánál.

A mennyiség adta a minőség alapját. Ma (úgy tudom) egy cé vizsga 100-120.000.-HUF, a PPL 1,0 - 1,4 MHUF. És ezzel meg is szűnt a tehetséges, de szerény jövedelmű gyerekek pilótáskodása.

De szerintem ennyi rep. esemény nem volt, pedig ennyi repülőgép azért lehetett.
Előzmény: manhattani (14)
.ZsL. Creative Commons License 2009.07.22 0 0 15
Valakinek a baleseti statisztikát is hozni kell...
Előzmény: bankii (13)
manhattani Creative Commons License 2009.07.21 0 0 14
Akkor délre a háztól...
Előzmény: Orltran_ (12)
bankii Creative Commons License 2009.07.21 0 0 13
Namost (nem ez volt LHDK-n ) egy rácsapást végezni a nézők felé és bízva abban, (esetleg teljes bizonyossággal tudni azthogy 10 méteren meg tudom fogni a gépet, hátáááááááááááát...
Mert, ha nem....+
Előzmény: .ZsL. (9)
Orltran_ Creative Commons License 2009.07.21 0 0 12
Hát ja, ha Lengyelországban tartod. Nade mi van, ha mondjuk Németországban? :)
Előzmény: manhattani (11)
manhattani Creative Commons License 2009.07.21 0 0 11
>Milyen messze kellene a nézőktől és a környéken élőktől tartani a repülőnapokat, ...

Hát, mindenképpen azon a házon túl...
Előzmény: Orltran_ (10)
Orltran_ Creative Commons License 2009.07.21 0 0 10

Történt egyszer, asszem 1989-ben, hogy egy MiG-23 Lengyelország felett bajba került, és a pilóta katapultált. A repülő hogy-hogynem magától tovább repült, és a végén Belgiumban becsapódott egy házba, az ott tartózkodó ember halálát okozva.

Milyen messze kellene a nézőktől és a környéken élőktől tartani a repülőnapokat, főleg ha még ilyen technikát is felvonultatnak a szervezők?

A jogszabályok leírják hol nem lehet repülni, 100%-os biztosíték pedig szerintem sem lehet, mint a fenti példa mutatja.

Előzmény: bankii (8)
.ZsL. Creative Commons License 2009.07.21 0 0 9
"szándékosan, vagy gondatlanul összehozni egy-egy olyan helyzetet, aminek a vége kívülálló személyek veszélyeztetése, az már a büntető jog hatásköre."

Természetesen!
Csakhogy a légitevékenység jellegéből adódóan a túlszabályzatolás korlátozza a rendezvények lehetőségeit és általánosan a fejlődést. És bármikor előfordulhat olyan esemény, vagy eseménykombináció, amelynek lehetősége korábban senkinek fejében sem merült fel. Ennek kockázatát vállalnunk kell, különben csak a régi, jól bevált, de már mindenki által megunt műsorszámok jöhetnének szóba.
Arról nem is szólva, hogy a nézők egy része (szerencsére nem a többség) azért megy a repülős műsorokra, hátha látnak egy jó kis (vagy nagy) balesetet...
Előzmény: bankii (8)
bankii Creative Commons License 2009.07.21 0 0 8
Talán az "irányíthatatlan repülőeszköz" pongyola. Nem is talán... Biztosan.
De gondolok pl. a korábbi kecskeméti repülő eseményre, úgy kellene a repülési manővereket (magát a programot) végezni, hogy az baj esetén ne veszélyeztesse a nézőket.

Persze lehet azzal érvelni, hogy ami fent van, az leeshet, és akkor nem biztos az, hogy nem tesz kárt emberéletben.
De szándékosan, vagy gondatlanul összehozni egy-egy olyan helyzetet, aminek a vége kívülálló személyek veszélyeztetése, az már a büntető jog hatásköre.

Most semelyik konkrét repülőeseményt ide nem értve.
Előzmény: manhattani (6)
mrandor Creative Commons License 2009.07.20 0 0 7

Micsoda topiknyitó!

Gratulálok! :-))))

Előzmény: bankii (-)
manhattani Creative Commons License 2009.07.20 0 0 6
>Az irányíthatatlanná váló repülőeszközt olyan távolságra kellene működtetni, amely a résztvevők életét, testi épségét nem veszélyezteti. Gondolom egy műrepülő versenyen a bemutató box sem a nézők feje felett van.

Nincs a nézők feje fölött, de ki garantálja, hogy épp függőlegesen esik le? (már úgy értem, Isten ne adja...)

Ha a műrepülés olyan messze lenne a nézőktől, hogy soha semmilyen körülmények között a repülő ne érhesse el őket, akkor szerintem nem látnának belőle semmit.

A jogi csűrcsavarokhoz nem értek, de az élet úgy van, hogy ha a rendezők repülőnapra hívnak nézőket, máris veszélyeztetik őket, mert a nézőknek közlekedni kell, sokan autóval fognak, és a közlekedőket időnként közlekedési baleset érheti. Aztán ha a reptér bejáratának a rossz kialakításából történik ütközés, akkor rá lehet húzni a vizeslepedőt a szervezőkre. Ha meg nem, akkor meg úgy járt az utas, és kész. Ezt hívom a szükségesnél nem nagyobb mértékű veszélyeztetésnek. De, mondom, ez nem jogászul van, hanem logikusan :-)

Ha meg a szervezők minden elvárhatót megtettek a biztonságért, akkor jó munkát végeztek. De a veszélyeztetést teljes mértékben kizárni ők sem tudják.
Előzmény: bankii (3)
manhattani Creative Commons License 2009.07.20 0 0 5
>A konkrét légitársaságnak van egyáltalán EU-s engedélye? Avagy nem szerepel az EU feketelistáján?

Fogalmam sincs. Lehet, hogy csak Moszkva és Vlagyivosztok között röpköd. De ha a cégem megspórol vele 10€-t, simán elküld vele :-)
Előzmény: bankii (0)
bankii Creative Commons License 2009.07.20 0 0 4
De a néző nem indul a versenyen, hanem néz.

Nota bene egy labdarúgó az ellenfél játékosát fejbe rúgja nem ugyanaz, mint ha egy nézőt fejbe rúg.
Előzmény: maydayray (2)
bankii Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3
Nem osztom a véleményedet.
Egyetlen egy tömegrendezvény sem lehet az abban résztvevőkre veszélyt jelentő.
Így van ez az állam augusztus 20-i rendezvényeitől kezdve a helyi libakergető SC mérkőzéséig.

Az irányíthatatlanná váló repülőeszközt olyan távolságra kellene működtetni, amely a résztvevők életét, testi épségét nem veszélyezteti. Gondolom egy műrepülő versenyen a bemutató box sem a nézők feje felett van.

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
171. § (1) Aki foglalkozása szabályainak megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétséget követ el és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást, vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz.
(3) Ha az elkövető a közvetlen veszélyt szándékosan idézi elő, bűntettet követ el, és az (1) bekezdés esetén három évig, a (2) bekezdés esetén - az ott tett megkülönböztetéshez képest - öt évig, két évtől nyolc évig, illetőleg öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.


Előzmény: .ZsL. (1)
maydayray Creative Commons License 2009.07.20 0 0 2
sportversenyeken nagyon régóta így van: a nevezéssel elfogadod, hogy - függetlenül orvosi jelenléttől - saját felelősségre indulsz. Sok helyen kérnek orvosi igazolást, de a felelősséged ott is megmarad. Csak a szervezők szándékos gondatlansága esetén van jogalapod kártérítésre.
Előzmény: .ZsL. (1)
.ZsL. Creative Commons License 2009.07.20 0 0 1
A légi bemutatók esetében, és bármilyen olyan esetben, ahol nézők, látogatók vannak jelen repülőtevékenység közelében, a baleseteket 100%-ig kizárni lehetetlen. Esetleg úgy, hogy a bemutatót, vagy tevékenységet telekommunikációs közvetítés révén, vagy későbbi időpontban, felvételről nézi a közönség.
A "szükségesnél nagyobb mértékben ne veszélyeztessen" arra utal, hogy egy irányíthatatlanná vált repülőeszköz "hatótávolsága" ugyan nem kiszámítható pontosan, de a korábbi események alapján megsaccolható.
Jogilag akkor lenne rendezett a dolog, ha a nézők a helyszínre érkezve nyilatkozatot írnának alá, hogy a rendezvényen saját felelősségre vesznek részt! Ez logikus is lenne, hiszen az efféle helyeken megjelenés önként vállalt, nem kötelező, de a dolog jellegéből fakadóan bizonyos mértékig mindig veszélyesnek tekinthető tevékenység, ezért az elszenvedett balesetekért és anyagi károkért a nézőnek magára kellene vállalni a felelősséget. Nálunk, a Fedémesi Siklóernyős Oktatópark elején, a gk-parkolónál, hamarosan lesz is egy hasonló szövegű, figyelmeztető tábla!
Előzmény: bankii (-)
bankii Creative Commons License 2009.07.19 0 0 0
Manhattani!

A konkrét légitársaságnak van egyáltalán EU-s engedélye? Avagy nem szerepel az EU feketelistáján?
bankii Creative Commons License 2009.07.19 0 0 topiknyitó
"...Az már a rendszer feladata, hogy a pilóta úgy mutassa meg, hogy mit tud, hogy ezzel ne veszélyeztessen a szükségesnél nagyobb mértékben nézőket... bárkit.

Na ezzel nem értek egyet. Olyan, hogy a szükségesnél nagyobb mértékben ne veszélyeztessen senkit, ilyen kategória a jogban nincs. Márpedig a veszélyeztetés kivizsgálása már jogi kategória.

1. a szabályoknak, a rendezőknek és a légibemutató szereplőneik a feladata, hogy a mutatvány egyáltalán ne veszélyeztessen senkit, nemhogy a szükségesnél nagyobb mértékben.
2. ha a szabályokat betartják és mégis van veszélyeztetés, akkor a szabály rossz. Ha a veszélyeztetésnek eredménye van (pl. a se*greült néző farokcsontja eltörik), fel lehet lapozni a Btk-t és a 170. § (testi sértés) valamely gondatlan alakzata jöhet szóba
3. ha a szabály jó, de nem tartják be és van veszélyeztetés (ami "még a szükségesnél kisebb is") akkor jön a Btk. jóöreg 185. §-a, a légi közlekedés veszélyeztetése (jó esetben az (1) bekezdés, mert a többi már számol eredménnyel).

A vitákat elkerülendő: nem a tegnapi esetre írtam ezt!..."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!