Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 1 órája 0 0 41651

Teremészetesen szituációfüggő ez is. 

A határ túloldalán van egy elég jelentős város és egyben csomópont, a kapcsolódó vonalak ennek elővárosi forgalmát is ellátják. Az infrastruktúra és az utasforgalom tehát itt ennek kedvez.

 

Hol is vagyunk pontosan? 

 

Sopronban. Ami minden szempontból Közép-Európa. 

 

Jön egy vonat Ausztriából Magyarországra, majd továbbindul Ausztriába, de az esetek egy jelentős részében továbbmegy Szlovákiába. 

 

Ennek egy még egyszerűbb verziója lenne itt, harmadik ország nélkül. 

 

Van olyan szituáció, ahol jobb alternatíva van (meglévő, esetleg szintén jelentős vonal) és ez nem működik: 

 

Pl a korábban említett vonal dél felé Magyarország-Ausztria-Magyarország viszonylatként már nincs meg, mert létezik Magyarországon belüli jobb alternatívája, miközben a határ túloldalán lévő szakaszon nincs jelentős város és csomópont, ami miatt jobb lenne ott vezetni a vonalat.  

Előzmény: trizs77 (41648)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41650

Köszönöm.

Betennéd egy térkép rajzon is ?

Előzmény: JLW-470 (41642)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41649

Mi olcsóbb ?

Az 50-es vonalat felturbósítani, vissza állítani a kb. 40 évvel ezelőtti forgalomra, vagy új 50-60 km vasutakat építeni ?

 

Előzmény: f_k (41645)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41648

Másik országon keresztül vasúti kapcsolatot tervezni az álmoskönyv szerint - Közép Európában - nem szerencsés gondolat.

Előzmény: Fizolti (41647)
Fizolti Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41647

 - Dombóvár-Bátaszék-Baja-Bácsalmás korrekt állapotú vonal, önmagában nem prioritás a fejlesztése.

 

 - Bácsalmásról egy alig 25 Km-es vonal van tervben Szabadkára, csatlakozva az átépítés alatti Szabadka-Pécs vonalhoz. 

 

 - Pécs-Szeged viszonylatban ehhez még egy Pécs-Bátaszék vonal hiányzik. Ennek hiányán nem segít az, ha Szegedtől Bácsalmásig két egymással párhuzamos vonal van. 

 

 

Előzmény: trizs77 (41638)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41646

Mondjuk én sosem értettem azt, hogy Pécs-Kozármisleny között sosem merült fel semmilyen kötöttpályás rendszer kiépítése tekintve, hogy............

 

------------------------------------------------------

 

Felemeltem az 1967 évi helységnévtárat.

(90 cm-re van)

 

Eszerint 1966-ban Kozármislenynek 1526 lakosa volt akik közül 813-n laktak a falu belterületén.

Amikor a vasutak épültek 1890-1910 között ezek a számok még kisebbek lehettek.

 

f_k Creative Commons License 2 órája 0 0 41645

Dombóvár-Bátaszék

 

Táv: 60 km Alkalmazható sebesség 80 km/h

A szolgálati helyek távolsága: 

Dombóvár

Mágocs-Alsómocsolád 12,2 km

Bezárt Kárász-Köblény 11,2 km

Máza-Szászvár 8,3 km

Hidas-Bonyhád 9,6 km

Bezárt Mórágy 10,4 km

Bátaszék 8,2 km

 

Mivel 2 állomás bezárt elég kedvezőtlen állomásközök alakultak ki...

50  es vonal hasonló a 46 os egykori Szedres állomas bezárása utáni helyzettel ott is Tolna-Mözs Nagydorog között 24 km es állomásköz lett így...

Évek hosszú során át nem lehetett kedvező menetrendet készíteni e miatt...

 

 

hory004 Creative Commons License 2 órája 0 0 41644

Tramtrainhez nem árt ha van Tram a városban, meg train ameddig kéne.

 

Na, egyik sincs. Misleny mellett elmegy a vonat, de az Újtelepi részről kb 101% lehet az egyéni közlekedés aránya.

 

Pécsvárad felé lehetett volna, de az is horror ár, új megálló a budai vám alatt, legalabb 20 perces követés, (15 már nem jön ki a jelenlegi utolsó keresztezési helyekkel) és Pécsváradra egy nagy placc valami fedett hellyel ami nem Máv III jellegű hév épület.

 

Előzmény: bendeguz90 (41643)
bendeguz90 Creative Commons License 4 órája 0 0 41643

 Mondjuk én sosem értettem azt, hogy Pécs-Kozármisleny között sosem merült fel semmilyen kötöttpályás rendszer kiépítése tekintve, hogy Kozármisleny kvázi egybeépült Péccsel és arrafelé mindig tele buszok mennek oda és vissza , tehát az utasszámmal nem lehetne gond, tehát egy traim train rendszeresen azért el lehetne gondolkodni (ha elővárosi vonalban kellene gondolkodni, akkor egy Pécs-Kozármisleny-Pogány-Újpetre-Harkány-Siklós-{Villány} lehetne gondolkodni, de az már tényleg sci-fi kategória és arra én is azt mondom, hogy horrorisztikus összeg jönne ki a vonal kiépítésével. 

Előzmény: JLW-470 (41642)
JLW-470 Creative Commons License 4 órája 0 0 41642

Pécs-Kozármisleny-Birján(?)-Szederkény-Bóly-Versend(?)-Szajk-Babarc(?)-Lánycsók-Mohács-Bár-Dunaszekcső-Báta(?)-Bátaszék

Előzmény: trizs77 (41595)
f_k Creative Commons License 4 órája 0 0 41641

Dombóvár- Bátaszék -

 

Ez utasforgalmilag nagyon gyenge sajnos.

Teherforgalomnak jó.

Pécs utasforgalmilag fontos lenne!

Előzmény: trizs77 (41638)
hory004 Creative Commons License 5 órája 0 0 41640

Egy szebb világban, még pár országgal arrébb nagyon is működne Szentlőrincen és Pécsváradon P+R, közös peron, kacsalábon forgó ház. De ehhez negyed órás követés kellene, amihez ha lenne infra, akkor se lenne jármű, se ember.

 

Marad a busz, hármasával, mindegyik különböző 3 utcas falu végállomással.

Meg az 6-os, ami Bonyhád és Szigetvár közt elég szerencsejáték, hogy nem e talál el egy önjelölt Verstappen. Közben az m60 üres, de az M6 is, pl ma délután Szekszárdtól kb 20 kamiont láttam az M0ig.

Előzmény: trizs77 (41634)
hory004 Creative Commons License 5 órája 0 0 41639

Szekszárd Pécs közt óránként van gyors busz, senki nem menne vonattal.

Bonyhád több utast ad erre a vonalra, mint tudna Bátaszék és Mohács.

 

Előzmény: Fizolti (41635)
trizs77 Creative Commons License 5 órája 0 0 41638

Amennyiben szükség van egy déli vasútra az országhatár mentén akkor nem a :

       - Pécs - Mohács - Bácsbokod,

       - Pécs - Bátaszék - Baja

hanem a Dombóvá r- Bátaszék - Baja - Bácsalmás - Tompa - Mórahalom - Kiskundorozsma útvonalat preferálnám.

 

Amiből a Bácsalmás - Tompa - Mórahalom - Szeged kb. 60 km új pálya fele annyiból kijönne mint a Pécs- Bátaszék újjá építése.

 

 

Fizolti Creative Commons License 6 órája 0 0 41637

A leírt szövegből ("egy része") szerintem egyértelmű, hogy ahol lehettséges kisebb korrekció, ott azt alkalmazni (nem feltétlenül a Nagypali - Palotabozsok szakaszon - sőt). Ahol nem lehetséges távolsági forgalomra is megfelelővé tenni a pályát a meglévő nyomvonal felhasználásával, ott természetesen komolyabb műtárgyépítésekkel egy teljesen új nyomvonal életszerű. 

 

Tehát nem működik a fotelből odavetett mondat, hogy nem lehet kisebb ívkorrekciókat csinálni.

 

A nagyon drága természetesen kontextusfüggő, a vonal tágabb környezetében az elmúlt évtizedekben zajlott-zajló közlekedési infrastruktúraépítések, illetve azok költségei mellől árban nem kifejezetten tűnne ki ez a projekt. Természetesen egy ilyen jellegű projektnél már sok dolgot figyelembe kell venni, pl. vizsgálni érdemes a budapesti irányú távolsági forgalomra alkalmas infrastruktúra építését is. 

 

 

Előzmény: trizs77 (41636)
trizs77 Creative Commons License 6 órája 0 1 41636

A Nagypali - Palotabozsok táv csak 14 km.

De a múlt század elején 24 km hosszú vasutat építettek a két település közé.

 

Nem véletlenül.

Nem azért mert nem értettek hozzá.

 

Mert olyanok ott a terepviszonyok.

Számtalan U alakú vonalrész van, mert csak így tudták nagyobb, nem vagy alig kezelhető emelkedők nélkül megoldani a vonalvezetést.

 

Már akkor is ismerték a vasúti viaduktok fogalmát és építési módját.

Lásd az akkoriban épített svájci vasutakat.

Már akkor is képes volt a vasútépítő technológia 50-70 méter magas viaduktokat építeni.

De Baranyában erre pénz nem volt, nem is lehetett.

 

Nem működik az a fotelból odavetett mondat rész, hogy ...........kisebb ívkorrekciókkal........

Ott nem lehet kisebb ívkorrekciókat csinálni.

A kisebb is nagyon drága, mert a kisebb is azt jelenti, vagy domboldalt vagy hegyoldalt kell bontani, vagy alagutat vagy viaduktot kell építeni.

És nem 2-2 db-t hanem kb. tucatnyit.

 

A baranyai dombok, hegyek azóta se költöztek el.

Nem lettek kisebbek, alacsonyabbak.

 

Aki ma ki akarja egyenesíteni ugyanúgy át kell hidalnia völgyek tucatját, át kell fúrnia a dombokat és hegyeket.

Ma talán más a technológia mint ami 1910-ben rendelkezésre állt.

 

De ma se olcsó.

 

 

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 15 órája 0 0 41635

Azt tudom, hogy a 65 Pécs-Villány-( Mohács), a 154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas, a 155 Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza, 140 Kiskunfélegyháza-Szeged vonalak segítsével azok értelmes hasznosításával egy jó útvonal lehetne 

 

Ez így továbbra sem lenne egy jó útvonal. A 64-65 a mostani állapotában, vagy kisebb fejlesztésekkel jól szolgálja Pécs Villány felőli elővárosi közlekedését. Új elővárosi utasok innen nem akkor lesznek, ha felhúzzuk a pályát 80-ról 120-ra. Megállóhelyek elhelyezését lehet átgondolni, menetrendet lehet sűríteni (ehhez szükséges lehet a vonattalálkozási lehetőségek bővítése, de ez egy kicsi, az általad felvetett átlós projekthez aprópénzes tételből megoldható). 

A Duna mentén csak néhány, összességében kb. 2500 fős lakosságú település van, akiknek így is kerülő lenne Villány felé, tekintettel a rövidebb útvonalon menő autópályára, minimum emelt sebességű vasút kéne, ha ezzel versenyezni akarnánk. 

 

Ellenben Pécsvárad felől ma semmilyen elővárosi vasúti forgalom nincs, ez az irány közel 40 Km-rel rövidebb Bátaszék és Baja felé, erre lehet értelmezhető módon felfűzni Szekszárdot is. A régi 64-es egy része erre kisebb nyomvonalkorrekciókkal alkalmassá tehető, és amit újonnan kell megépíteni, az sem érdemben hosszabb az általad felvetett Duna menti szakasznál. 

 

Összességében: több elérhető utas, rövidebb út, rövidebb menetidő a távolsági utasoknak, és a meglévő 64-65-ös vonalakhoz való hozzányúlás nélkül sokkal kisebb beruházás. 

 

 

ahogy létezik a Szombathely-Pécs

 

Kicsit eltér a tárgytól, de annak is megvan a maga defektje:

- az előbbi 6-7 Km-rel elkerül egy ötvenezer fölötti lakosságú megyeszékhelyet, meg pár kisebb várost. 

 

 

 

Előzmény: f_k (41633)
trizs77 Creative Commons License 22 órája 0 0 41634

Mind a vasútról, mind a közútról, a Dél-dunántúlról is lehet/szabad beszélgetni.

Ez a topik azért van.

 

Nézetem szerint a vízi, közúti, vasúti közlekedésnek is megvan a maga szerepe Magyarország belföldi közlekedésében, a Dél-dunántúléban is.

 

Félig személyes okokból lelkes támogatója voltam a Szentlőrinc - Pécs - Pécsvárad HÉV-nek, elővárosi vasútnak vagy nevezzük bárminek.

Sajnálom, hogy nem valósult meg.

 

Ugyanakkor a 64-es vasút újjá élesztéséről azt gondolom, hogy az ötletet felvetők még arra is lusták, hogy a helyszínt megismerjék, bejárják és a valós költség következményeket felmérjék.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tevan Imre írta kb. 20-22 évvel ezelőtt, hogy a legtöbb fiú gyerek átesik a piros filctollas korszakán.

Igaza van.

 

Amikor a tini egy Magyarország térkép előtt piros filctollal a kezében új, képzeletének kedves nyomvonalú autópályákat vagy vasútvonalakat húzigál.

 

A baj akkor van ha ez a korszak még 35-45-55 éves korában is sajátja, meghatározója.

 

 

 

Előzmény: f_k (41633)
f_k Creative Commons License 23 órája 0 0 41633

Megszégyenító stílusban írsz.

A vasút fejlesztése nálad tabu, igazából sohasem támogattad. 1960-1980 közti akkori részbeni vasútfelszámoló közutas irányt követed.

Akkor más volt a vasút, most is más.

Közút esetében egyes helyeken elviselhetlen a gépkocsiforgalom.

Gondolatban igyekszed elfojtani csírájában ezeket, a vasútfejlesztési ötleteket, kivétel előváros, kivétel pár fővonal. A többit minek fejlesszük, mert drága ezt sugallod.

Kéred, hogy árazzam be a képzeledbeli Pécs-Szeged vonalat.

Nem vagyok kalkulátor!

Azt tudom, hogy a 65 Pécs-Villány-( Mohács), a 154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas, a 155 Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza, 140 Kiskunfélegyháza-Szeged vonalak segítsével azok értelmes hasznosításával egy jó útvonal lehetne ahogy létezik a Szombathely-Pécs vagy a Győr-Pécs vasúti útvonalak.

A fenti vonalajra mindenképp költeni kell előbb vagy utóbb....

Előzmény: trizs77 (41631)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 41632

a 40-es vonal a jelenlegi formájában majdnem a csúcsra van járatva.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

A 40-es vasútvonal - mai állapotában - körülbelül a kapacitása felén, vagy az alatt dolgozik.

 

Ugyanezen a vasútvonalon, rosszabb körülmények között, már sokkal nagyobb forgalom is futott.

Előzmény: krisz768 (41629)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 41631

Ha konkrétumokról van szó - már kb. 11 éve - elmenekülsz oda nem tartozó téma, vagy adathalmazba.

 

Dönts el, hogy miről akarsz beszélgetni?

Társ, partner vagyok bármilyen témához beszélgető társnak lenni.

 

De a tini kislányos téma csapongás nem asztalom.

Ha a műkörmökről kezdesz beszélgetni akkor a második mondat nem lehet a Náncsi víkendháza függönyének a színe.

 

Ha leírsz egy képzeletbeli vasútvonalat akkor annak költségei, vonalvezetéséhez nem tartozik az Ivándárdai autópálya lehajtójának sugara.

 

 

Előzmény: f_k (41630)
f_k Creative Commons License 25 órája 0 0 41630

M6, M60, M60 továbbépítése Ivándárdáig stb. Egy része méregdrága PPP konstrukcióban...

Erdély felé autópályák M4 stb.

Autópálya lobbi igen erős.

Mindeközben a "vidéki vasutat" hagyták vegetálni.

Főleg előváros Eu pénzből, ami kifutott, meg némi motorvonatbeszerzés.

Vasút kevesebb támogatást kap, idén is 321 milliárdot vettek el!

Aránytalanság! Kell a közutat fejleszteni, de nem így.

Egyes falusi utak , főtak 20-30 éve nem kaptak felújítást.

Tengelytörő kátyúk, közben van pár presztízs autópályaépítés.

Előzmény: trizs77 (41626)
krisz768 Creative Commons License 25 órája 0 1 41629

Kínai hitelből fejleszti a kormány a vasúti hálózatot (444.hu) 

 

Nem jó finanszírozási forma, de ha már lesz, remélem jut ide Dunántúlra is. Főleg ha ide tervezik rakni azt a (kiszivárgott infók alapján) autógyárat, a 40es vonal a jelenlegi formájában majdnem a csúcsra van járatva, annyi extra teherforgalmat nem fog bírni.

Fizolti Creative Commons License 25 órája 0 0 41628

A meglevő 65,66,154,155,140 jót tenne egy ilyen fejlesztés.

 

A lassan időszerű 140-esnek esetleg, A többi vonal a maga kategóriájában korrekt állapotban van.

A tervezett Szabadka-Baja-Pécs vonal építésén is gyorsítana, ha a jobb állapotú részeket nem akarnánk első körben felújítani. 

Van 52 Km-nyi, nagyrészt 100 Km/órás pálya, ezt első körben max villamosítani kéne, komolyabb pályás és biztberes munkák nélkül, így a forrásokat, kapacitásokat lehetne egyből a Pécs-Bátaszék vonalra összpontosítani. 

Előzmény: f_k (41622)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 41627

251 km az nem kb. 243 perc.

Nállad igen nállam nem.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Nofene !

 

Nálad mennyi ?

 

Egy síma Mohács - Bátaszék hosszmetszetben mennyi szintkülönbséget kell legyőzni ha tényleg megépítik?

Mennyiből jön ki ?

100 milliárd alsó hangon vagy több ?

 

 

 

Előzmény: f_k (41622)
trizs77 Creative Commons License 27 órája 0 0 41626

Jaaaaa ha ilyen könnyen megy akkor miért nem Shinkanzent építünk Pécs és Szeged közé ?..............:-))

 

Előzmény: f_k (41622)
f_k Creative Commons License 27 órája 0 4 41625

 

 

Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 28 órája 0 3 41624

"Kb. 20 éve egy miniszterelnök, egymás után több nap elmondta, hogy jó lenne ha már a Budapest - Pécs IC vonat 2 óránál rövidebb menetidő alatt leérne Pécsre."

 

 

Majdnem pontos, de csak majdnem.

 

A 2006. évi parlamenti választások alatti konkrét ígéret volt a másfél órás menetidő - egy akkori miniszterelnök/miniszterelnök jelölt szájából: naponta többször

a televíziós reklámblokkok alatt. A hitelességet némileg rontotta, hogy a miniszterelnök jelölt ezt az ígéretét egy sofőrös szolgálati autó hátsó üléséről mondta.

Emlékszem a vasútmániás anyafórumon kibontakozó ironikus megjegyzésekre is. Az elővárosi hálózat alacsony átlagsebessége miatt délebbre, már ~250km/h

átlagsebesség dukált volna az ígéret realizálásához. Így valóban, az abaligeti ívekben az alagútban úgy 250km/h sebességgel kellett volna repesztenie a vonatnak.

A többi meg már történelem, meg nem is ide kívánkozik: a megnyert választások után szűk körben a Balatonon el kellett mondani a valóságot, ami szeptemberre

máig idézgetett közkincsé vált. Zárójel bezárva.

Előzmény: trizs77 (41619)
bendeguz90 Creative Commons License 29 órája 0 0 41623

Sőt, 20-30 milliárd €-t kellene felvenni, hogy én is mondjak egy nagy számot.

Előzmény: trizs77 (41609)
f_k Creative Commons License 29 órája 0 1 41622

A 251 km mai ismereteink szerint kb. 243 perc.

 

 

251 km az nem kb. 243 perc.

Nállad igen nállam nem.

A meglevő vonalakon ahol egyenes fel lehet emelni 120 km/h ra is.

Ahol nem ott annyi amit az ívsugár enged.

140 esen Sg rendező Kistelek 120 km/h és 2 vágány.

 

A meglevő 65,66,154,155,140 jót tenne egy ilyen fejlesztés.

Nem csak hidat kell építeni 300 milliardból meg M9 est...

 

Előzmény: trizs77 (41621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!