Még inkább szembeötlő, hogy mindkét elutasított nagy összegre az ellenzéki irányítású, Karácsony Gergely vezette Budapest nyújtott be kérelmet. Így a Fővárosi Önkormányzat nem vehet fel 32,4 milliárd forint hitelt és a közlekedési cége, a BKV sem kapott engedélyt egy 30 milliárdos hitelre:
A legnagyobb engedélyezett összeg Debrecené: a kormánypárti vezetésű város 10 milliárdnyi hitelt vehet fel, méghozzá a többséggel ellentétben nem fejlesztésre, hanem működésre a pénzt valójában nem a város, hanem annakközlekedési cége, a DKV Zrt. kapná, de a város utóbb jelezte, mégsincs rá szükség.
Az események azért zajlanak: 2018. végén jött egy szóló merci (RFM-500), amit Debrecenben csináltak (cirka 2 év alatt), 2019. nyár elején pedig 5 csuklós "conecto" (RMD-051-055), amiket Törökországban csináltak, és nagyon szar az ajtóműködésük. Idén nyáron érkezett 5 db, az itteniekkel egykorú, de jobb állapotú (na, vajon miért...) Volvo 7700A Norvégiából, ősszel pedig csuklós MAN-ok érkeztek Kecskemétről, elvileg csak ideiglenesen. Elvileg 2022 nyárig fogják lecserélni a flottát, 130 hagyományos és 12 villanybusz fog érkezni, nyilvánvaló, hogy melyik gyártótól... A kérdés az, hogy a mostaniak kibírják-e addig, a szólók már most is hullanak szétfele...
Elérhető a DKV-fan autóbuszos galériája, ahol a Cívisbusz Konzorcium járműveiről találhatóak fotók. A lista még nem teljes, de folyamatosan bővül és frissül! :)
Újabb adalék sajnos a sofőrök vezetési stílusához (Természetesen tisztelet a kivételnek): A mai napon hazafele jövet a buszsofőr egy kb. 90 fokos nagyobb ívű kanyart olyan sebességgel vett be, hogy az egyik utas egy magasabb ülőhelyről lezuhant a "mélybe". Szerencsére nem sérült meg komolyabban, így nem kellett mentőt hívni. Nem sok kedvem lett volna a maradék 3km-t gyalogolva megtennem a tűző napon. Jó lenne, ha valaki megrendszabályozná a magukat Niki Lauda/Alain Prost/Michael Schumacher-nek képzelő sofőrőket. (A kívánt név aláhúzandó) A járat pontosan közlekedett, a cél végállomástól kb. 5 percre 0 perc késése volt, nem értem mire fel sietett. Rendszámot nem tudok - leszálláskor elfelejtettem megnézni - de, nem is az a lényeg.
A másik amit még elfelejtettem, hogy nagyon sok buszt látok "összetörve" szólón és csuklóson is a hátsó lökhárító be van nyomva mintha valami autó nekiment volna és sok busznak a fényezése is sérült, alapozóig végighúzva vagy gumimaradványok több csíkban általában hátul a kék részen. Nem foglalkoznak vele (nincs keret lefényezni) vagy nem jelenti le a sofőr és úgymarad?
Szerintem kezdettől van ez a helyzet, erősek a motorok ehez a kasznihoz meg nyomatékosak is, valamint az automata is egyből reagál mindenre. A másik, én úgy tudom hogy a légfék elég "harapós" nehezen adagolható.
Viszont ezt a lámpa előtt gyosítunk dolgot én is tapasztalom.
Az rendben van, hogy ha vészfékezni kell, akkor rálép a fékre. De nem kell mindig vészfékezni, sajnos a sofőrök többsége csak a teljes gáz/teljes fék kombinációt ismeri. Nem igaz, hogy csak teljes gázzal lehet "közlekedni", lehetne azt normálisan is csinálni, ahogy pár példa is mutatja. Sajnos egyre kevesebben vannak a sofőrök közt azok, akik ezt a "maradi" felfogást képviselik. Csak egy kicsit kellene előre gondolkozni, pl piros lámpánál nem nyomni a teljes gázt, majd a teljes féket. Az "Igaz ránt egy nagyot, de annyi baj legyen" mondatoddal sem tudok egyet érteni. Többször történt már a buszon hatalmas zakózás a szemem előtt ettől a "nagyot ránt" dologból, mindez úgy, hogy az utas kapaszkodott is, valamint nem volt illuminált állapotban sem.
Ez egyáltalán nem mindig asofőrön mulik hogy hogyan fékez... mert elémegy valami, és lehet szépen fékezni, de azt valaki nem köszöni meg, így marad a padlófék (majdcsak). A másik, meg hogy néha rá kell lépni arra a gázra, mert ugy lehet közlekedni. A trolikat aztért szeretem, mert ott nem sajnálnak rálépni, és gyorsabb is mint a busz. Igaz ránt egy nagyot, de annyi baj legyen
Sokan szidják itt a dkv sofőröket, teljesen jogosan, de én most kivételesen meg szeretném dicsérni a 113-as sofőrjét. Ma reggel, de szerintem folyamatosan nagyon finoman kezelte mind a fék, mind a gázpedálokat, a kollegái példát vehetnének róla. Sehol egy felesleges fékezés, egy felesleges rángatás gyorsításkor. Csak így tovább!
Nah ma délelőtt a 24Y-sel jöttem haza és az LMG-071-esen a bemondás jelentősen késett. Pl. a Derék utcánál mondta a Dorottya utcát, a Kishegyesi útnál pedig a Pesti utcát. :-)
A DKV-nál létezik olyan, hogyha az ellenőr végigellenőrzi a buszt és talál bliccelőt akkor a sofőr jövedelméből levonnak 5%-ot és ha ez többször előfordul elbocsájthatják?
Tehát mégha le is ellenőrzöd az első ajtón felszállókat akkor még ott van aki felszál a 2-3 ajtón, azokat lehetetlen leelenőrizni és te jársz pórul a bliccelő miatt.
Létezik ilyen szabály a volánoknák? (a Borsodnál igen)
Az utasokról milyen intézkedést kaptatok, aki akar menni annak kinyithatod az ajtót?
Volt tavaly is egy ehhez hasonló vihar (talán ugyanígy júlisusba) emlékszem melóból jöttem haza még nagyállomáson naplementés kora este volt, felszálltam a 42-re a Bartókon már sötétség volt mintha éjfél lenne,el is ment a közvilágítás.
Leszáltam az utcánknál a söfőr még pár pillanatig nézett is mielőtt kinyitotta az ajtót, hogy komolyan gondolom-e.
Meg kell mondani nekik, hogy nem ti tehettek róla. Aztán had mérgelődjön magának. Az ő baja, hogy ennyi esze van. Mert aki ilyenkor is elkez kötözködni az egy idióta. De ha bemennek a DKV-hoz és panaszt tesznek, akkor se lesz semmi, csak idejét pocsékolja, mivel tényleg nem ti tehettek az egészről...