Naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán - közölte a Honvédelmi Minisztérium. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon felvetésére reagált, hogy a Margit-híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A minisztérium vizsgálja a pontonhíd felállításának lehetőségét. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit.
Úgy mondták a híradóban a pontonhidat, hogy csak reggel-este a csúcsidőben működne, a többi időben szétnyitnák.
Tényleg nem tudom, hogy fog a Margit híd forgalma eloszlani a többi között, kérdés hogy pl. a Szabadság-híd is mikor lesz használható normálisan. Aztán meg októbertől mondjuk áprilisig kevesebb a kirándulóhajó.
Az oké hogy fel kell újítani a hidat, tudjuk vagy tízegynéhány éve, viszont itt említették már hogy röhejes dolog néhány héttel a kezdés előtt kezdeni ötletelni a megoldáson.
profikám Válasz | 2009. július 01. 21:39 | Sorszám: 3681
gondolafórumból
Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével. http://www.nol.hu/archivum/archiv-468729
- A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660 méter hosszú. - A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel. - A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni. - Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter (63milliárd), tehát méterenként 34 millió forintért épül. - A Margit híd hossza: 607 méter. Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd. Tehát még akkor is spórolna az ország, ha felrobbantanák az egészet és újra építenék.... A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem 400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként. Vagyis a németek 1/4 annyiért építettek egy vadonatúj hidat, mint amennyiért itthon építenek vagy felújítanak egyet.... "...Az előterjesztő jelzi azt is, hogy az árak a Főmterv Zrt. 2007-es becslésére épülnek, és azok 30-50 százalékkal is növekedhetnek. Egyebek közt azért, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen drágultak a banki finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az infláció."
2007-ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR.
Csőd közelben az ország? Már sejtjük, miért.... Közben soha nem látott megszorítások, sarcok, a külföldi bankok leányfiókjai tonna számra viszik ki a milliárdokat az országból, négy fideszes, köztük az általam eddig kedvelt Varga Misi tévedésből!!!!!!!!!, rossz gombot nyom egy fontos szavazáson, aztán itt van ez a MÁV-os kinevezés……..és a többi, furcsaságok, érdekességek, lopnak, lopnak, lopnak, közben olyan "jól sikerült" a Nemzet egyesítése az EU-ban, hogy annak „áldásos” hatásait nap-nap után tapasztalhatjuk a környező tagállamok politikájában, most épp szlovák nyelvtörvény… Szegény Magyarország...kifogtad ezt az "elitet".
Szerintem meg az M0-ást kétoldalt föl kellene falazni, a Dunát valahol Fótnál ráengedni - helyenként esetleg üvegtéglával és máris lehet pénzt kérni az akváriumért... - és Dunaharasztinál egy új Niagara formájában - "Itthon láss csodát!" - visszaengedni a Soroksári (Ráckevei) Dunaágba, amivel egyúttal megoldanák annak min. 30 éve elodázott kotrását is. Emellett lehetne egy leágazást bevezetni a valahol Taksonynál árválkodó Duna catornába is és akkor már valóban itt lesz a Kánaán, nem fog kiszáradni a Duna-Tisza köze sem.
Ijjjen egyszerű - még pénzt se kérek az ötletért... ;-)))
ha tenyleg elterelnek, akkor sokkal nagyobb tomegrendezvenyeket lehetne szervezni a parlament korul hiszen a regi mederben is elferne par tiz ezer ember
2009. júl. 2. ...Manci hídnak nevezték a pestiek azt a pontonhidat, amelyen a II. világháború után a felrobbantott Margit híd mellett több mint két évig ... nol.hu/belfold/ujra_lesz_manci_hid_ - 3 órával ezelőtt - Hasonló
Hagyó újabb ötlete: újra legyen Manci híd! 2009.07.02. 11:11 zero
Újabb és újabb remek hírek látnak napvilágot a Margit híd felújításáról. A tervek szerint a felújítás július 20-án kezdőik, de a közbeszerzés eredményét csak július 24-én hirdetik ki. Akkor vajon ki fogja elkezdeni a munkát? És milyen szerződés alapján?
No, üsse kő, tegyük fel, hogy tényleg elkezdődik a felújítás 2,5 hét múlva ... de a fővárosi vezetés míg mindig ötletel, láthatóan fogalmuk sincs, hogy mi a faszt kezdjenek a helyzettel.
Hagyó Miklós, a nagy kópé, ismét ötletelgetett egy picit ... Mi lenne, ha egy ideglenes pontonhidat építenénk? A Margit hídon ugyanis naponta 50 000 autó halad át, de ennek csak 10%-át képes átvenni az Árpád híd. A többi autó? Majd állnak a dugóban.
Hagyó Miki jelezte, hogy a második világháborúban felrobbantott Margit híd mellett 1946 májusától több mint két éven át működött a Manci hídnak elnevezett pontonhíd. (A híd a Lukács fürdő kertjéből a Margitszigeten át a Sziget (ma Radnóti Miklós) utcánál érte el a pesti partot. Az új Margit hidat 1948. augusztus 1-jén adták át a forgalomnak.)
"Többek között ideiglenes pontonhíd létrehozásának a lehetőségét is vizsgálja a főváros annak érdekében, hogy a Margit híd felújítása idején kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek. A városháza közlekedési szakemberei a hétvégéig tekintik át, hogy a rekonstrukció alatt milyen megoldásokkal biztosíthatnák a közlekedés zavartalanságát. Egy ideiglenes pontonhíd a reggeli és a délutáni közlekedési csúcs idején segíthetné az autók átkelését, napközben viszont lehetővé tennék a hajók közlekedését a Dunán." - nyilatkozta Hagyó.
És most jön a java: "Hagyó Miklós már megkereste Szekeres Imre honvédelmi minisztert. Az elemzés azonban kitér majd arra is, hogy nem lenne-e célravezetőbb külföldről beszerezni egy ilyen pontonhidat."
Ezt szerintem oktatni fogják a suliba, hogyan NE tervezz meg egy projektet. Két héttel a munkálatok kezdete előtt is össze-vissza ötletelnek, ez valami egészen elképesztő. Végül is csak 30 milliárdról van szó, meg Budapest 6, 2x2 sávos hídjai közül az egyikről. Vajon mi lesz a következő ötlet? Ha már úgyis átért a fúrópajzs a Fővám térre, tereljük be a forgalmat a kifúrt alagútba? Vagy állítsunk kompokat üzembe, akik átviszik az autókat? Világvárost építünk, nesze Demszky, edd meg amit főztél!
OMG! Szekeres szerez nekünk pontonhidat külföldről? Nem elég 7 milliárdos Kalasnyikov-biznisz?
Ha már úgyis dupla annyiba fog kerülni a Margit híd, még dobjunk rá pár milliárdot és vegyünk egy pontonhidat, majd verjük fel a Dunán keresztbe ... csak azt nem tudom, melyik MSZP-SZDSZ közeli cég forgalmaz és épít pontonhidakat?
Herényi Karcsi az MDF-től pedig közölte, hogy ha jogászok úgy találják, készek büntetőfeljelentést tenni a Margit híd ügyében, mivel Karcsika úgy látja, hogy a városvezetés a fővárosiak kárára az utolsó percben igyekszik minden pénzt kikaparni, a Fidesz pedig szemet huny efelett. Igaz, Karcsika nem teszi hozzá, hogy a Fővárosi Közgyűlésben az MDF annyiszor szavazott együtt az MSZP-SZDSZ-szel, hogy kb. annyira ellenzéki párt, mint a az SZDSZ a parlamentben. Csak nem kihagytak a buliból, Karcsika? De legalább a Vastagbőrt olvassa, mert pont a rügeni hidat hozza fel példaként, amit már 1 hónapja megírtam.
Sőt: " A Bumeráng csapata a felújítási munkálatokat egy németországi és a Megyeri híd költségeivel hasonlította össze." írta a stop.hu. Bochkor Gábor személyes számolta ki, hogy ha a Margit híd esetében 660 métert és 30 milliárdot veszünk alapul, akkor méterenként 50 millió forint lesz. Meg felolvasták, amit írtam a 3 híd összehasonlításáról ;-)