akkor miért látá szűkségit azokat külön kőtáblára írnia s a ládáBA helyheztetnie -
Biztosan nem azért, hogy hamis prófétanőtök ebből azt következtesse ki, hogy a Tíz Ige nem volt
a Törvényszövetség része. Később az egész Törvényt kövekre kellett átmásolni. Erről nem írt nektek
E.G. White?
5.Mózes 27:1Mózes pedig és Izráel vénei parancsot adának a népnek, mondván: Tartsátok meg mind e parancsolatot, amelyet én parancsolok ma néktek.2És amely napon általmentek a Jordánon arra a földre, amelyet az Úr, a te Istened ád néktek: nagy köveket állíts fel, és meszeld be azokat mésszel.3És mihelyt általmégy, írd fel azokra e törvénynek minden ígéjét, hogy bemehess arra a földre, amelyet az Úr, a te Istened ád néked, a tejjel és mézzel folyó földre, amiképpen megígérte néked az Úr, a te atyáidnak Istene.4Mihelyt azért általmentek a Jordánon, állítsátok fel azokat a köveket, amelyeket én e mai napon parancsolok néktek, az Ebál hegyén; és meszeld be azokat mésszel.5És építs ott oltárt az Úrnak, a te Istenednek; olyan kövekből való oltárt, amelyeket vassal meg ne faragj.6Ép kövekből építsd az Úrnak, a te Istenednek oltárát; és áldozzál azon egészen égőáldozatokat az Úrnak, a te Istenednek.7Áldozzál hálaáldozatokat is, és egyél ott, és vigadozzál az Úr előtt, a te Istened előtt.8És írd fel a kövekre e törvénynek minden ígéjét igen világosan!
Józsué 8:30Majd oltárt építe Józsué az Úrnak, Izráel Istenének Ebál hegyén,31Miképpen megparancsolta vala Mózes, az Úrnak szolgája Izráel fiainak, amint meg van írva Mózes törvényének könyvében; oltárt ép kövekből, melyeket vas nem érintett és vivének arra egészen égőáldozatot az Úrnak, és áldozának hálaáldozatokat.32És felírá ott kövekre a Mózes törvényének mását, amelyet az írt vala Izráel fiai elé.33Az egész Izráel pedig és az ő vénei, vezérei és bírái ott álltak vala kétfelől a láda mellett, a Lévita-papok előtt, akik az Úrnak frigyládáját hordozták vala, úgy a jövevény, mint a benszülött, fele a Garizim hegye felé, fele pedig Ebál hegye felé, amint megparancsolta Mózes az Úr szolgája, hogy megáldaná az Izráel népét először.34Azután pedig felolvasta a törvénynek minden ígéjét, az áldást és az átkot, mind úgy, amint meg van írva a törvény könyvében.35Nem volt egy íge sem azok közül, amelyeket Mózes parancsolt vala, amelyet fel nem olvasott volna Józsué, az Izráelnek egész gyülekezete előtt, még az asszonyok, gyermekek, jövevények előtt is, akik járnak vala közöttök.
Ha ideiglenesnek szánta az Úr ama tíz ígét p.o. a cirmoniális törvényhöz hasonlólag, akkor miért látá szűkségit azokat külön kőtáblára írnia s a ládáBA helyheztetnie - miért nem volt elég a láda MELLETT helyheztetett könyvben hagyatnia...?
Semmi köze a levitai papsághoz. Mán a zsidók előtt fizettek tizedet: konkrétan tudunk Jakabról s Ibrahimról. Minden bizonnyal nem az ujjukból szopták ki ők sem, tehát hihetőleg Ádámig megyen vissza...
Törvény tartalmazta az Isten által kinyilatkoztatott összes parancsolatot, beleértve a Tíz Ígét is
Természetesen a könyvbe beírta Mojzes a tíz igét is, máskülönben mi nem ismerhetnénk azt. Ám az Úr azt a tízet saját ujjával kőtáblára írta s a ládáBA kellett helyezni. Vajjon miért? És miért pont azt a tízet? Miért nem másik tízet?
A szövetség eskűt pedig a könyvbe beírt Törvényre tették le Izrael fiai
Szép is lett volna, ha csak p.o. a cirmoniális törvényre eskűdtek volna, de ama tíz ígére - nem...
MIÉRT SZAKÍTOTTA KI E.G.WHITE A TÍZ IGÉT A TÖRVÉNYSZÖVETSÉGBŐL?
Az Úr "szakajtá ki", hiszen azt rendelé, hogy a tízet, amit saját ujjával írt kőtáblára, azt a ládáBA tegyék, amit Mojzes írt könyvbe, azt penig a láda MELLÉ helyheztessék. Vajjon miért...?
MIÉRT SZAKÍTOTTA KI E.G.WHITE A TÍZ IGÉT A TÖRVÉNYSZÖVETSÉGBŐL?
Sokan azt gondolnák, hogy a szombathoz való ragaszkodás miatt tette.
De nem gy van. Számára az volt a fontos, hogy ketté ossza a törvényt.
A Tízparancsolat részére és az azokon kívüli más törvényre.
E tíz parancsolaton kívüli részét a Mózes által közvetített Törvénynek elnevezte
ceremoniális törvénynek. De vajon helyén való volt-e a Tíz Ígén kívüli részt ,mind Ceremoniális Törvénynek elnevezni. Aligha. Hisz a Mózes által a Törvénykönyvbe beírt
Törvény tartalmazta az Isten által kinyilatkoztatott összes parancsolatot, beleértve a Tíz Ígét is. A szövetség eskűt pedig a könyvbe beírt Törvényre tették le Izrael fiai.
2.Mózes 24:3Elméne azért Mózes, és elbeszélé a népnek az Úr minden beszédét és minden rendelését; az egész nép pedig egyező szóval felele, mondván: Mindazokat a dolgokat, amelyeket az Úr parancsolt,megcselekesszük.4Mózes pedig felírá az Úrnak mindenbeszédét, és felkele reggel és oltárt építe a hegy alatt, és tizenkét oszlopot, az Izráel tizenkét nemzetsége szerint.5Azután elküldé az Izráel fiainak ifjait, és áldozának égő áldozatokat, és hálaáldozatul tulkokat ölének az Úrnak.6Mózes pedig vevé a vérnek felét, és tölté a medencékbe: a vérnek másik felét pedig az oltárra hinté.7Azután vevé a szövetség könyvét, és elolvasá a nép hallatára; azok pedig mondának: Mindent megteszünk, amit az Úr parancsolt, és engedelmeskedünk.8Mózes pedig vevé a vért, és ráhinté a népre, és monda: Ímé a szövetségnek vére, melyet az Úr kötött ti veletek, mindama beszédek szerint.
Hazudott tehát E.G. White , mert az általa elszakított rész is tartalmaz nem ceremoniális parancsolatokat. A valódi ok az volt, hogy kettészakítva a törvényt
azt a részét tegye érvénytelenné,amelyben a tized fizetésre való utasításokat adta Isten. Ugyanis ha érvényben lenne az egész törvény, akkor tilos lenne Lévi fiain
kivűl bárkinek tizedet fizetni, azaz a H.N. Adventista Egyház tagjai bűnösökké tennék magukat azzal, hogy adventista papjaiknak fizetnek tizedet, holott azt csak Lévinek volt szabad a Törvény értelmében fizetni. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy Lévinek is a tized egy részét át kellett adni Istennek, az Isten által meghatározott módon.
Aki tehát se nem Lévinek és általa nem Istennek adja a tizedet, az meglopja Istent.
A ne lopj parancsolat ellenben a Tíz Ige része, amiről azt állítják a H.N. Adventisták, hogy nem lett eltörölve, csak az a törvény,amely a meghatározza, hogy kinek kell tizedet fizetni.
Egyszóval hiába hitette el E.G. White és adventista papjai a szervezet tagjaival ,
hogy nem kell aggódni, ha nekik fizetnek tizedet, mert a törvénynek az a része
hogy Lévinek kéne hatályon kívül van, mert ha nem Lévinek adják, akkor az Istent is meglopják, a lopás tilalma pedig a Tíz Igében van, ami a H.N. Adventisták szerint
nem lett eltörölve.
Mindenesetre a tizedfizetést kötelezővé tették azok számára, akik alá szeretnének meritkezni, pedig arról a részéről a Törvénynek,amely a tized fizetéséről és annak módjáról rendelkezik, szerintük már nincs érvényben?
Akkor miért is teszik a bemeritkezés feltételévé a tizedfizetést?
"Ebből a válaszodból sem mutatkozott meg, hogy beszéled-e a Biblia nyelvét.
Nem fogom fájlalni, ha nem beszéled esetleg."
A Biblia nyelvét az emberek nem azért kutatják, hogy azon beszéljenek, hanem azért, hogy azt megértsék."
És te vajon megérted?
Bár a vitapartnered arra kérdezett rá, beszéled-e az ógörögöt, de ezt igazából úgy kell érteni hogy megérted-e az ógörög nyelven írt bibliai passzusokat vagy nem.
Tehát hogyha idézel valamit a Bibliából görög nyelven azt többé kevésbé érted-e, vagy csak idézni tudod.
Mert ha a kérdéses szavakat felismered és azokat piros színnel ki is emeled az még nem azt jelenti hogy konyítasz a görög nyelvhez, hanem csak azt, hogy be tudod másolni az idézetet.
Tehát felteszem neked ismét a kérdést magyar nyelven: Amit bemásolsz, azt nagyjából érted-e?
"Ezt mi sem bizonyítja jobban , hogy a szózat megjelenésétől a Messiás kiírtásáig 69 ἑβδομάδες-evdomádes-nek kellett eltelnie.
Ha hétnapot és nem évhetet jelentene az evdomádesz,akkor a Messiást a szózat megjelenése után 62 heten belül meg kellett volna jelennie és meg is öletnie.
A Szentírásból, de a történelemből is tudjuk, hogy az Úr Jézus k.e. 457-ben kihirdetett
szózat megjelenésétől, a messiás Megöletéséig 483 esztendő telt el és nem 69 hét."
Ez bizony igenis elgondolkodtatós!!!
"Ha hétnapot és nem évhetet jelentene az evdomádesz"
A szótár tanúsága szerint hétnapot és nem évhetet jelent az evdomádesz.
Erre mit tudsz lépni, görögül valószínűleg nem értő?
"A Biblia nyelvét az emberek nem azért kutatják, hogy azon beszéljenek, hanem azért, hogy azt megértsék."
És te vajon megérted a Biblia nyelvét, az ógörögöt? Hát a hébert? Azt talán még nehezebb.
Bevallok neked valamit, Leslie. Én nem értem az ógörög és héber szövegeket. És te? Te érted azokat?
3.Mózes 25:8Számlálj azután hét szombat-esztendőt, hétszer hét esztendőt, úgy hogy a hét szombat-esztendőnekideje negyvenkilenc esztendő legyen:
A Dániel 9. fejezetében sem egy hét napos hétről van szó, hanem évhetekről.
Ezt mi sem bizonyítja jobban , hogy a szózat megjelenésétől a Messiás kiírtásáig 69 ἑβδομάδες-evdomádes-nek kellett eltelnie.
Ha hétnapot és nem évhetet jelentene az evdomádesz,akkor a Messiást a szózat megjelenése után 62 heten belül meg kellett volna jelennie és meg is öletnie.
A Szentírásból, de a történelemből is tudjuk, hogy az Úr Jézus k.e. 457-ben kihirdetett
szózat megjelenésétől, a messiás Megöletéséig 483 esztendő telt el és nem 69 hét.
25Tudd meg azért és vedd eszedbe: A Jeruzsálem újraépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét vanés újra megépíttetnek az utcák és a kerítések, még pedig viszontagságos időkben.26A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.
"Ebből a válaszodból sem mutatkozott meg, hogy beszéled-e a Biblia nyelvét.
Nem fogom fájlalni, ha nem beszéled esetleg."
A Biblia nyelvét az emberek nem azért kutatják, hogy azon beszéljenek, hanem azért, hogy azt megértsék."
És te vajon megérted?
Bár a vitapartnered arra kérdezett rá, beszéled-e az ógörögöt, de ezt igazából úgy kell érteni hogy megérted-e az ógörög nyelven írt bibliai passzusokat vagy nem.
Tehát hogyha idézel valamit a Bibliából görög nyelven azt többé kevésbé érted-e, vagy csak idézni tudod.
Mert ha a kérdéses szavakat felismered és azokat piros színnel ki is emeled az még nem azt jelenti hogy konyítasz a görög nyelvhez, hanem csak azt, hogy be tudod másolni az idézetet.
Tehát felteszem neked ismét a kérdést magyar nyelven: Amit bemásolsz, azt nagyjából érted-e?
Ez most nem a témától eltérő offolás volt (kérlek ne jelents fel), hiszen arra kérdeztem rá amit már a vitapartnered is kérdezett tőled, csak te ügyesen kitértél a válaszadás elől.
Ebből a válaszodból sem mutatkozott meg, hogy beszéled-e a Biblia nyelvét.
Nem fogom fájlalni, ha nem beszéled esetleg."
A Biblia nyelvét az emberek nem azért kutatják, hogy azon beszéljenek, hanem azért, hogy azt megértsék.
Visszatérve a topik témájára, te is elfogadtad a H.N. Adventisták azon tanítását, hogy a Dánel próféta
könyvének 8. fejezetében leírtak a szentéllyel és annak 2300 napig tartó tapodtatásával kapcsolatban
nem a földön lévő szentélye vonatkoznak, hanem a mennyei szentélyre?
Máté 24:15Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):16Akkor, akik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
Dániel 8:12És sereg rendeltetett a mindennapi áldozat ellen, a vétek miatt; és földre veti az igazságot, és cselekszik, és jó szerencséje van.13És hallék egy szentet szólni; és monda egyik szent annak, aki szól vala: Meddig tart e látomás a mindennapi áldozat és a pusztító vétek felől? s a szent hely és a sereg meddig tapostatik?14És monda nékem: Kétezer és háromszáz estvéig és reggelig, azután kiderül a szenthely igazsága.15És lőn, hogy mikor én, Dániel, látám e látomást és keresém az értelmét: ímé előmbe álla egy férfiúhoz hasonló alak.16És emberi szót hallék az Ulai közén; kiálta pedig és monda: Gábriel, értesd meg azzal a látást!17És oda jöve, ahol én állék, és amint jöve, megrettenék és orcámra esém, és monda nékem: Értsd meg, embernek fia! mert az utolsó időre szól ez a látomás.18És mikor szóla velem, ájultan esém orcámmal a földre; de megillete engem és helyemre állíta;19És monda: Ímé, én megmondom néked, mi lesz a haragnak végén? Mert a végső időre szól.
Azt kérdezd meg a H.N. Adventista papoktól, ha lehet-e valaki,aki hamis prófétából igaz próféta.
Mert mi is történt a valóságban?
William Miller,önkényesen megváltoztatta a Dániel 8.fejezetében a 2300 napra , konkrétan 2300
estére és reggelre utaló próféciát. Tette ezt annak ellenére, hogy erre Isten nem jogosította fel
soha. Úgy okoskodott, hogy két különböző időintervallumra utaló próféciából készít egy harmadikat.
Egy olyat,ami nincs a Szentírásban.
A Dániel 9. fejezetében talált egy próféciát,amely 70 evdomádes-t azaz 70 szombat évet foglalt magába,és amely a Messiás megöletését megelőző 457. esztendőben kezdődött és amelyből
a Messiás megöletéséig 483 évnek kellett eltelnie.
Ezt a fontos tényt figyelmen kívül hagyva W.Miller mégis azt állította, hogy a prófécia nem 490 évre, hanem 490 napról szól. Úgy vélte hogy a Dániel próféta Könyve 8. fejezetében található 2300 napra utaló próféciát is k.e 457-től kell számolni. Figyelmen kívül hagyta az angyal figyelmeztetését, aki figyelmeztette Dánielt, hogy a szentély tapodására,ami 2300 napig fog tartani, csak a vég időben kerül majd sor.
Egyik hiba ez volt a Miller részéről, hogy nem jó időpontra tette a szentély tapodtatásának a kezdetét.
Hogy miért olvasott ki Miller a 490 évre szóló próféciából 490 napra utaló próféciát és ezt meglovagolva miért változtatta meg a 2300 napra utaló próféciát évekre, ezt majd a H.N. Adventista
papok elmagyarázzák neked.
A lényeg az, hogy Miller ,amikor nem teljesedett 1884-re bezengett, rádöbben, hogy hibázott, és
elnézést kért mindenkitől, akit megtévesztett.
Majd jött a 17 éves E.G. White, aki előadta, hogy kapcsolatba került vele egy angyal - akivel röpködni szokott olykor sötét világok felé, máskor beröpült Isten mennyei templomába - és elmagyarázta neki,
hogy Miller az időszámítás tekintetében nem tévedett. A prófécia 1844 ben be is teljesült, csak nem
az Isten földön lévő szentélyében, hanem a mennyei szentélyben. Ezt a Földön E.G. Whittén kívül
senki nem tudhatta. Vele ellenben a repülő angyala ezt közölte.
Nem kevesebbet állított Ellen G. White, mint azt , hogy nem a Földön kell majd a vég idején megtisztítani a Szenthelyet, hanem a mennyei templomban.
Ezzel E.G. White nem kevesebbet állított, mint azt, hogy Isten mennyei temploma 1844-ig szennyezett
volt.
Ebből az állításból egyértelmű, hogy egy sátánista hazug próféta volt.
Az igazság az, hogy a Dániel Könyve 8. fejezetében található prófécia a Szenthely 2300 estéig és reggelig tartó tapodtatásáról a vég idején fog majd beteljesedni, és szó szerint 2300 napig tart majd.
Az is egyértelmű, hogy a prófécia a földi Jeruzsálem Szenthelyére utal, és nem a mennyeire.