Valamikor a hatvanas években diákként dolgoztam a Kecskeméti konzervgyárban és volt alkalmam vezetni elektromos targoncát is. Különösen érdekes volt az egyik akkor már öreg példány, aminek a kormányzása volt extrém.
A taronca elején volt egy tepsiszerű taposólemez és arra állva, a testsúlyt áthelyezve lehetett a gépet irányítani. Szóval elől volt a vezetőállás, a sofőr a hátát egy oszlopnak döntötte és az oszlop oldalán jobbról(?) volt egy tekerentyű, amivel irányt lehetett váltani és sebességet szabályozni, balról volt a fékkar.
Ha a vezér leugrott a tepsiről, a gép azonnal megált.
Egyébként többé-kevésbé normál emelő nélküli villanytargonca volt, volt rakodórésze (kicsit nagyobb, mint az utód Balkancar targoncáknak, mivel a vezetőállás sokkal kisebb helyet vett el), volt vonóhorga, amire a kocsikat kötötték.
A hatvanas években nem volt ritka példány, talán a vasútnál is volt csomag/posta szállításra, de azóta sem láttam sehol ilyen jószágot.
Hátha valaki még emlékszik rá.
Én 1992-ben dolgoztam egy olyan filmstúdióban, amelyik a MÁV-nak csinálta az oktatófilmeket. Sokat jártunk forgatni vasúti helyszínekre, szerte az országban. Fiatal és bohó voltam, egik kollégámmal állandóan ezekkel az elektromos járgányokkal marhultunk. Még versenyeztünk is :-) Szerencsére a felettesek nem tudtak róla :-)
Én dolgoztam Tesco elosztóraktárban Angliában. Ott teljesen hasonló volt a szerkezet. Csak a kormány egy szavkormányhoz volt hasonlítható. Azon volt a duda, a vészfék, jobbra húzva jobbra ment, barla húzva balra ment, és volt a kapcsoló, amivel az irányt lehetett váltani. Valamint két gomb, amivel a hátul lévő villát lehetett a földről elemelni. Ezekre a szerkezetekre kellett rárakni a cages-eket, azokat a ketreceket, amikből a tesco-ban kipakolják az árút. Mellesleg ott R.O.L.L.O.P-nak hívják. Video-t nagy nehezen a youtube-on lehet látni ilyen munkát végző lengyel srácokról.
Mellesleg rendes, elektromos, villás targoncák is dolgoztak ott dögivel. Gondolom, hogy mindenhol hasonló szerkezeteket használnak. Magyarországon is.
Valamikor a hatvanas években diákként dolgoztam konzervgyárban és volt alkalmam vezetni elektromos targoncát is. Különösen érdekes volt az egyik akkor már öreg példány, aminek a kormányzása volt extrém.
A taronca elején volt egy tepsiszerű taposólemez és arra állva, a testsúlyt áthelyezve lehetett a gépet irányítani. Szóval elől volt a vezetőállás, a sofőr a hátát egy oszlopnak döntötte és az oszlop oldalán jobbról(?) volt egy tekerentyű, amivel irányt lehetett váltani és sebességet szabályozni, balról volt a fékkar. Ha a vezér leugrott a tepsiről, a gép azonnal megált.
Egyébként többé-kevésbé normál emelő nélküli villanytargonca volt, volt rakodórésze (kicsit nagyobb, mint az utód Balkancar targoncáknak, mivel a vezetőállás sokkal kisebb helyet vett el), volt vonóhorga, amire a kocsikat kötötték.
A hatvanas években nem volt ritka példány, talán a vasútnál is volt csomag/posta szállításra, de azóta sem láttam sehol ilyen jószágot.
Hátha valaki még emlékszik rá, netán képe is van róla.