Ezt a topikot azért nyitottam, hogy kidolgozzunk benne valamiféle vasútbarát etikettet. Közösen.
Az igazat megvallva, nem fűzök hozzá nagy reményeket, hogy menni fog, de egy próbát megér...
Unatkoznak a securitisek? Nincs melójuk? Nem baj, majd importálunk nekik pár magyar greffest. Majd akkor nem unatkoznak. Az osztrákoknál a rendőrök még rendesek. Eddig...
A security a vasútbarátokra kihívja a rendőrséget. Úgy is azon megy a röhögés mert pont ugyanúgy néznek ki Ausztriában a securitysek mint a takarítók. :-) A zsaruk meg nem csináltak idáig még semmit se, vagy röhögtek, vagy utóbbi időben inkább azt tanácsolják fotózzon máshol a vasútbarát.
Itt is nemsoká lesz vmi balhé, ami után kiadják parancsba, hogy a vasút területén csak ilyen meg olyan engedélyekkel lehet fényképezni, oszt' utána mehetünk bármilyen kedvesen az átlag vasutashoz, meg fogja gondolni, hogy engedjen-e fényképezni... Vagy esetleg nem jól gondolom??? Ne feledjük, Abszurdisztánban élünk...
Közbe osztrákoknál is érdekesen alakul a helyzet. Ma beszéltem Mariazellerbahnnal ő is említette ezt a nemlehetfotózniausztriában témát. Ma olvastam, három fotós gyerekre kihívták ismét Pratersternnél a rendőröket... szóval magyaroknak se nagyon ajánlatos ott, terrorista veszély van náluk. :-)
Az illem alapvető szabályait akarjátok írásba foglalni? Ezt mindenkinek már otthonról kellene hoznia, nem? Ti, elnézést Maguk akarják jómodorra nevelni az emberket? Ez már nevetséges, ennek már semmi köze a vasúthoz meg a vasútfotózáshoz se, ezek alapvető hiányosságai bizonyos embereknek, ami általános jelenség szerény tapasztalaim alapján!
Ennek a témának igazából se vége, se hossza. Kezdjük az alapvető dolgok tisztázásával. Mondjuk, hogy nincs tegezés, igyekezünk normális módon megjelenni, alázattal szólunk a vasutashoz, stb. (persze más, ha mondjuk az ember a régi haverját látogatja meg)
Végre pozitív hozzáállás! Úgy gondoltam, hogy a Wikipédiára kellene kitenni, de akár ott is szerkeszthetjük. Nemsoká' leírom, hogy nagyjából hogy gondolom, de nem kell megvárni, ha van ötleted, hajrá :)
OFF Akkoriban hétvégén estefelé driftelgettek a gyak.pályán ladával, akkor is az lehetett. De lehet, hogy akkor épp motoroztak. A labda úgy kapcsolódik a dologhoz, hogy fociztak mikor az egyik úgy gondolta, hogy benéz... (voltam a helyszínen, de nem sok használhatót mondtak a bámészkodók, meg nem is emlékszem már, de lényegtelen is, hogy minek mászott fel)
Nos, szívesen hozzáadom a "tudásomat" ehhez az etiketthez. Már ami van. Mikor kezdjük el a szerkesztését?
Egyébként, hogy őszinte legyek, nekem nincs szükségem ilyenre. 1. Van nagyon közeli vasutas ismerősöm, aki erősen kritizálja az ilyen alakokat. Így aztán többnyire tudom, hogy mit lehet, és mit nem. 2. Konkrétan mozgó vonat fotózására nyíltvonalra eddig egyszer hagytam el a környéket. :-)
Akkor a felelőtlensége és nem a vasútbarát léte - nem léte, vasútfotós léte - nem léte okozta a vesztét, ennek mi köze van ahhoz, ha valaki a mezőről fotóz...? :D
Sajószentpéteren az állomás mellett van az egykori üveggyár, ott van most egy autósiskolának gyakorlópályája. Úgy hallottam, oda akart benézni a vagon tetejéről. (asszem' egy Habbillnss kocsin érte az áramütés)
2008. március 25.
A MÁV elzárt, üzemi területein szigorúan tilos illetékteleneknek tartózkodni!
A sajószentpéteri baleset kapcsán a MÁV Zrt. fontosnak tartja felhívni a közvélemény figyelmét arra, hogy a vasút elzárt, üzemi területein szigorúan tilos illetékteleneknek tartózkodni! Ez ugyanis rendkívül balesetveszélyes, és a vasútüzem biztonságát is veszélyezteti!Március 23-án, vasárnap 17 óra 20 perckor a sajószentpéteri vasútállomás 6-os vágányán álló teherszerelvény egyik kocsijára felmászott és súlyos áramütést szenvedett egy 16 éves fiú. Az életveszélyes állapotban lévő sérültet a mentők helikopterrel szállították a miskolci kórházba. A baleset körülményeinek tisztázása folyamatban van.
A vasúti felső-vezetékrendszerekben 25 ezer volt feszültség van, amelynek két méteren belüli megközelítése tilos és életveszélyes. Aki ezt teszi maradandó égési sérüléseket szenvedhet, rosszabb esetben meghalhat. Ezzel a ténnyel mindenkinek tisztában kell lennie, aki a tiltás ellenére – bármilyen szándékkal – megkísérli a vasúti felső-vezeték megközelítését.
Korábban is előfordult már több hasonló halálos baleset, főként gyerekkel, akik életüket vesztették, vagy maradandó testi és szellemi károsodást szenvedtek, mert nem vették figyelembe a tiltást.
A vasúttársaság minden baleseti veszélyt jelentő területre, különösen a nagyfeszültség közelségére felhívja az arra járók figyelmét: az állomások vezetéktartó oszlopain táblák jelzik a veszélyt, amelyeken vörös villámot ábrázoló nyíl, vagy sárga alapon, fekete nyíl látható, illetve a legtöbb esetben figyelemfelhívó szöveg is olvasható.
Azt is érdemes tudni, hogy az utasok az állomások területén csak a peronokon és utasterekben tartózkodhatnak biztonságosan, minden más vasútüzemi terület balesetveszélyt jelenthet számukra. Az engedély nélküli belépő nem csak saját testi épségét,hanem a vasúti közlekedést, mások biztonságát is veszélyeztetheti.
A MÁV Zrt. kéri a szülőket, az iskolákban tanító pedagógusokat, hogy hívják fel erre a gyermekek és a fiatalok figyelmét.A vasúttársaság a maga eszközeivel ugyancsak megakadályozza, hogy a mostani, sajószentpéteri esethez hasonló ne fordulhasson elő.
Budapest, 2008. március 25.MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság(kiadta: Kavalecz Imre sajtófőnök)MELLÉKLET:1. sz. melléklet
A témához kapcsolódó fényképek megtekinthetőek a MÁV honlapján a sajtószoba/sajtófotók között
2. sz mellékletKivonat a vasúti jelzési utasításból:Nagyfeszültségre figyelmeztető jel.
Álló téglalap alakú, fekete szegélyű sárga táblán villámot ábrázoló fekete nyíl. Az álló téglalap alakú, vörös szegélyű fehér táblán villámot ábrázoló vörös nyíl is alkalmazható.
A figyelmeztető jel az életveszélyes nagyfeszültségre hívja fel a környezetében dolgozók figyelmét.
3. sz. mellékletPélda az elmúlt években bekövetkezett áramütéses balesetekre:
2002. Siófok teherpályaudvaron 12 éves tanuló a vasúti kocsi tetejére felmászott
2003. Tatabánya állomáson 15 éves tanuló a vasúti kocsi tetejére felmászott
2005. Hatvan állomáson 14 éves tanuló a vasúti kocsi tetejére felmászott
2005. Kaposvár állomáson 20 éves egyetemista a vasúti gyalogos felüljáróról kimászott
2006. Kaposvár állomáson 20 éves fiatalember a vasúti kocsi tetejére felmászott
2006. Tatabánya állomáson 14 éves tanuló a vasúti gyalogos felüljáróról kimászott
2007. Kaba Cukorgyár iparvágány 9 éves tanuló a vasúti kocsi tetejére felmászott
2007. Maglód állomáson 22 éves a vasúti kocsi tetejére felmászott
2007. Pesterzsébet megállóhelyen 16 éves fiú a vasúti gyalogos felüljáróról kimászott
2007. Újszász állomáson 18 éves a vasúti kocsi tetejére felmászott,
így veszélyes megközelítésbe került a 25000 Voltos felsővezetékkel és áramütést szenvedett.
Ezt úgy érted (mert gyakorlatilag ezt írtad le), hogy a MÁV adja a papírt, a vasútbarátok által kidolgozott szabályzatot mellékelve?
Nem. Kidolgoznánk egy szabályzatot magunknak közösen. Azt remélem, hogy a legelvetemültebbeket leszámítva, ez valamilyen szinten hatással a "vasútbarátokra". (Azért írom zárójelben, mert aki tényleg barátja a vasútnak, az "megfelelően áll hozzá a vasúthoz és a vasutasokhoz", nem kell neki külön instrukció.)
Azt veszem észre, hogy az újoncok túl nagy vehemenciával vetik bele magukat a vasútbarátkozásba. A lendület megvan, de a tapasztalatszerzési idő nincs. Egyből bele akarnak ugrani a sűrűjébe, ahogy a nagyoktól látják, hogy fűtőházba mászkálnak, stb. Azt hiszik, hogy megvan az engedély és mindent lehet, ahogy te is írod. Magukat is veszélybe sodorják s ezzel is meg a viselkedésükkel rontják a megítélésünket. Nem lenne jó, ha eljutnánk odáig, hogy "tisztelettel és és érdeklődéssel" közeledve is elutasítanák az embert a rossz tapasztaltok miatt.
Ha csak néhányukat sikerül jobb belátásra bírni, már megérte.
klikkesedett, széthúzó társaságban, mint amilyen a vasútbarátoké ... Na ezért írtam a topikleírásba, hogy nem fűzök hozzá nagy reményeket, hogy menni fog.
A Vonatfotózás c. topik leírásában ez áll: ”Hol vannak jó fotózási helyek? Hova érdemes elmenni vonatot fényképezni? Kérdések és válaszok vonatfotózással kapcsolatban!” …
Benne van a felfogásban, hogy a tapasztalatokért meg kell dolgozni, vagy pedig ki kell érdemelni. Ez így helyes. Érthető is, hisz ki tudja, hogy megérdemli-e, aki kapja. De ez sajnos átcsapott olyan mértékű önzőségbe, hogy ha a verítékkel, hosszú idő alatt megszerzett tapasztalatok átadásáról van szó, már azt sem ismerjük fel, hogy saját érdekünk is lenne. Itt nem olyan dolgokról van szó, ami csak a mások épülését szolgálja, amiből csak ők profitálhatnak.
Nem fog ez összejönni, ennyi hsz után látszik is… közösen nem.
"Meg egyáltalán: ki/kik és milyen alapon dolgozzák ki a szabályokat egy olyan klikkesedett, széthúzó társaságban, mint amilyen a vasútbarátoké?" MÁV-Cégcsoport lépett. Ez csak az első lépés volt. Próbáljatok meg velük sakkozni. 10 nevet nickel, 2. nickel, fikanickel fel is tudok már sorolni, plussz egy lesz a vezető. :-) Lehet tárgyalni! Ők döntenek mindenben, a maradék 1-2 ezer vasútfotós meg csöndben lesz és a szabályokat betartják. :-)