Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Sziasztok.A ti szélvédőtökben is nagyon visszatükröződik a műszerfal vagy csak az enyém ilyen.Nappal napszemüvegben nem zavaró.Most cseréltettem szélvédőt és a megbeszélt saint gobein helyett nordglasst tettek be.És este is látom a műszerfal egy részét ahogy elmegyek a közvilágítás lámpái alatt a városban.Lehet a régi szélvédőnél is ilyen volt csak nem tünt fel vagy az új szélvédő minősége hagy kivánnivalót maga után.Nektek mik a tapasztalataitok?
Hát ha nem szántod fel mélyen valamivel, nem tudsz nagy kárt tenni benne!
Először ijesztő a csiszolás, mert mattabb, látszatra rosszabb lesz mint eredetileg, de ahogy haladsz az egyre finomabb vásznakkal, pasztákkal, javul a helyzet. Ha mélyek a barázdák, vagy még vastag rajta helyenként a gyári lakk, jó sok munka (még géppel is)! Géppel vigyázz, hogy folyamatosan hűtsd, nehogy a csiszolás hője kárt tegyen a műanyagban!
A 2k lakk (főleg amit eredetileg is lámpákhoz ajánlanak) kellőképp rugalmas a thermikus méretváltozásokra, de persze a kőfelverődést ez sem tolerálja.
Nekem nincs még bemattulva, de a teteje picit elkezdett sárgulni. Egy fényező azt mondta, hogy lefújja lakkal, de előtte le kell polirozni. Lidlben vettem is polírozó készletet, de kicsit tartok tőle, nehogy rosszabb legyen. El lehet rontani valahogy? Vagy nyugodtan nekieshetek? Természetesen nem ész nélkül gondoltam.
Engedj meg még egy kis okoskodást. A lakk nagy hátránya, hogy rideg, nem nagyon bírja a búrát érő mechanikai sérüléseket. Kicsit megsérül és a menetszél szépen lefeszegeti a felületről.A viasz valóban jó, de érdemes igazán jó, prémium minőséget használni, és tavasztól őszig, legalább havonta ismételni a viaszolást. Nem nagy felület, így nem is nagyon munkaigényes. Ugyanaz használható, mint amit a karosszéria elemeire javasolnak. Így tartós lesz az eredmény.
Köszi a válaszokat.Mindenképpen szakival szeretném megcsináltatni.Ma beszéltem egyel és ő vizes csiszolóval kezd kézzel majd gépi polír és végül wax szintén géppel.Szerinte a lakkal sem lesz tartósabb.A net bugyraiban túrva pont annyian javasolnak lakkot a végére mint amennyien nem javasolnak.Úgy látom nem tud elég okos lenni az ember.
A polírozáshoz: Már több lámpát megcsináltam, de ha bizonytalan vagy magadban, azt javaslom ne állj neki. Ahhoz hogy tartós eredményt érj el és tényleg eltüntesd a karcokat fel kell, legalább három lépcsőben csiszolni a lámpát. Én 600-1000-2000-es lépcsőkben szoktam. Utána jöhet a durva polírpaszta, majd a 2 k lakk. Utóbbit ha nem szépen fújod, ismét csiszolás és polír. Az első csiszolásokkal az lehet a gond, ha a búra épp annyira karcos, hogy a polír pasztával lehetetlen kihozni. Ilyenkor előfordul, hogy az ember a búrán lévő lakkot a karcoknál egy foltban teljesen lecsiszolja. Na ilyenkor a többi részen is le kell teljesen csiszolni azt. Ha nem lakkozol, max 2-3 évig lesz szép a lámpád, utána gyorsan be fog sárgulni. Ha tudtad, bocs, h okoskodtam. :-)
Sziasztok.Nagyon karcosnak látom az első lámpáim felső részét.Inkább csak esztétikailag mint műszakilag zavaró számomra. Polirozta már valaki az első lámpáit?Mennyire tartós a hatása a polírnak.Van e valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Ha jól tudom a tartály nem ürül ki teljesen,kb.1/3 marad benne amikor a "too low..."hibaüzenetet kapod. Regenerálni is fog még.Nyilván a feltöltést inkább előbb,mint utóbb ajánlott végrehajtani.
Szia.Elvileg csak lekorlátoz.Pl.lassabban gyorsul,130 fölé nem tudsz gyorsulni.Ezzel is jelezve,hogy ne legyél környezetszennyező és mihamarabb töltesd föl fap tartályt.Ha jól tudom a walker márkájú fap folyadék olcsóbb mint a gyári eolys,ha esetleg ez is szempont nálad.Szóval megállni nem fog,de necces előzésbe nem ajánlott belekezdeni.
Kedves tulajdonostársaim, nem tudjátok véletlenül, hogy ha kiírja az autó a központi kijelzőre, hogy fogyóban a FAP-adalék a tartàlyban ("Particle filter additive level too low: Repair needed"), akkor még mennyi időm és / vagy kilométerem van utántölteni?
201.000 kilométer van a kocsiban, a második százezer taxi üzemmódban csak városban megtéve. A regenerációk között 250-450 kilométereket teszek meg.
Köszi a válaszokat!
(Esetleg ha valaki tud Székesfeherváron hozzáértő szerelőt a cseréhez, megköszönném.)
Köszönöm! Holnap megkeresem és megnézem mi lehet vele. Ha hátramenetbe rakom a tolatólámpa felvillan és elalszik. De viszont, ha nem engedem el a sebváltó kart, nyomva tartom, világít rendesen. Mint ha 1-1,5mm kopás lenne valahol. Ez hiányzik.
Már látom...1.6 hdi112le,akkor,ha a motorháztetőt felnyitod,veled szemben lent a jobb kezed felől a váltóház alján-elején egy elektromos csatit keress ami lefelé néz.A kuplung légtelenítő szelep alatt,attól picit jobbra lent.1.6 hdi 112-114le manuális váltó esetén.
Felhívták a figyelmem a tolatólámpa csak egy pillanatra villan fel és elalszik. Van, hogy rendesen működik, de legtöbbször inkább nem. Gyanítom a kapcsolóval van gond, de nem tudom merre keressem. Ha valaki tudna infót, szívesen venném.
Hasonló problémám volt nekem is. Nagy nehezen felszerelték, de fél év után le kellett cserélni mert teljesen eldeformálódott. Ha jól emlékszem az eredeti 15 körül volt az után gyártott meg négy.
Sajnos a bal első dobbetét balfaszságom miatt cserére kényszerült. Vettem egyet, ami csak külsőre egyezik meg a régivel. Felszereléskor kiderült, hogy a pontatlan kifejezés túl hízelgő a számára. Egyszóval: fos.
Tudnátok abban segíteni nekem, hogy milyen gyártótól érdemes venni ilyen alkatrészt? Vagy inkább a gyárit a márkakereskedésből szerezzem be?